Minkälaisia elokuvia te katotte?

Noh, koska ihan viime kommenteissa ei ole tullut pahemmin leffaideoita, niin tässä jotain idiksiä kaikille joilla on skidejä mahdollisesti, ja wi-fi:




 
Olen leikkauksen jälkeen vihakatsellut Netflixiä ihan vain huumorimielessä. Miksi maksan Netflixistä joka vihaa minua? No siksi että samasta lähteestä näkee Kubrickeja, Scorseseja, De Palmaa, hyviä sarjoja, myös espanjaksi ja ranskaksi. Sitten kun hyvät on katsottu voi vaihtaa HBO:hon tai Viaplayhin. En ylipäätään katselisi juuri mitään ellen olisi joutunut kotiin jo melkein vuodeksi.

Netflixin oma tuotanto on sitä sakeinta paskaa. Tuotannon voi jakaa neekerikategoriaan, homokategoriaan ja girl boss kategoriaan, usein kaikkea yhdessä. Teemana on valkoisen länsimaalaisen heteromiehen rajaton pahuus, epäironisesti. No onneksi itäinen Eurooppa on based, eikö? Ehkä. Juuri siksi ällistyttää Netflixin puolalainen tuotanto. Olen katsellut suu auki nyt pari puolalaista filmiä joissa poikkeuksetta paha asuu puolalaisissa miehissä jotka kantavat nationalistisia tunnuksia. Viimeisimmässä yrjössä girl boss hakkaa puoli tusinaa nuorta miestä Puolan kotka-paidoissa ja menee sitten pelastamaan mulattilapsensa pahoilta valkoisilta. Edellisessä kaikki paha tuli äärioikeistosta joka paitsi hakkaa kadulla, myös luo valeuutisia ja vihakampanjoita hyviä vastaan. Täysin epäironisesti Eurooppa-hymnin soidessa, oikeistoincelit tekevät massa-ampumisia ja hallitsevat mediaa someterrorilla.

Vitun sairas maailma. Netflixin tuotannossa pitäisi olla varoitusteksti "aiheuttaa aivosyöpää".
 
Elokuvaketju, mutta arvostellaan kirja. Aleksi Suomesta. Kirja kannattaa lukea, lähinnä Ukrainan sotakuvausten takia, ne Kyrön jorinat oli ihan turhia, mutta sotakuvaukset ja muukalaislegioonankin muistelut oli mielenkiintoisia. Lukemisen/kuuntelemisen arvoinen.
 
Jos nimesi on syntymästä Reality Leigh Winner...



Elokuva oli alunperin teatterikäsikirjoitus, ja muistuttaa monia David Mametin teatteritöiden filmatisointeja (noh, lähinnä Glengarry Glen Ross), jotka tapahtuvat käytännössä yhdessä huoneessa.
Mikä tekee tästä tositapahtumiin perustuvasta elokuvasta poikkeuksellisen, oli FBI-agenttien käyttämät tallentavat rannekellot, joiden digitaaliseen taltiointiin koko käsikirjoitus perustuu kirjaimellisesti - miinus redaktiot, joita on useita, ja toimivat tehokeinona asian pivotaalisuuden johdosta yllättävän hyvin.

Ajankohtainen sen Ukraina-larppaajankin johdosta, ja yhden kalustamattoman huoneen trillerinä tiivistunnelmainen.

Mieleen hiipii kasvava huoli, ettei pääosaa esittävä loistava näyttelijätär lainkaan tajua ettei hän näe koiraansa enää koskaan.

Vahva suositus.

ps. älä ikinä aliarvioi amerikkalaisia... jos ne aloittaa kevyesti, se tarkoittaa että ne lopettaa vahvasti. Erittäin hyvä esimerkki FBI:n kokeneiden agenttien toimiinnasta itse asiassa, koska suora tallenne.

pps. älkää ikinä aliarvioiko amerikkalaisia, redux: pääosan esittäjä on juuri palkattu pääosan esittäjäksi, Madame Web, Marvelille...

 
Viimeksi muokattu:
Tänään tv:ssä Sicario.

Katsoin joskus eikä tarkkaan jäänyt mieleen. Aluksi vaikutti hyvältä mutta loppua kohti joku rupesi tökkimään, vissiin moraalin ja rappeuman taisto kävi liian hallitsevaksi, tai jotain.

 
Tänään tv:ssä Sicario.

Katsoin joskus eikä tarkkaan jäänyt mieleen. Aluksi vaikutti hyvältä mutta loppua kohti joku rupesi tökkimään, vissiin moraalin ja rappeuman taisto kävi liian hallitsevaksi, tai jotain.


Minä tykkään. Emily Bluntia katselee aina mielellään.
 
Tänään tv:ssä Sicario.

Katsoin joskus eikä tarkkaan jäänyt mieleen. Aluksi vaikutti hyvältä mutta loppua kohti joku rupesi tökkimään, vissiin moraalin ja rappeuman taisto kävi liian hallitsevaksi, tai jotain.

CIAn ja FBIn toiminta on pahimmillaan sellaista että jos sinne halutaan joku moraalinen yksilö hommiin, sellainen pitää keksiä. Naurattaa ajatus että ko virastot hakisivat salaisiin sotiinsa laillisuuden leiman. Might makes right, luvat saadaan vaikka jälkikäteen ja Congressional Hearingit ovat teatteria. Yksikään presidentti, ministeri tai kirjainvirasto ei enää joudu Oliver North -sekoilun kaltaiseen kuseen. Sikäli Sicarion premissi on naurettava, mutta hyvät näyttelijät (Brolin, Blunt ja del Toro kaikki 5/5) ja Villeneuven ote pitää.
 
Olen leikkauksen jälkeen vihakatsellut Netflixiä ihan vain huumorimielessä. Miksi maksan Netflixistä joka vihaa minua? No siksi että samasta lähteestä näkee Kubrickeja, Scorseseja, De Palmaa, hyviä sarjoja, myös espanjaksi ja ranskaksi. Sitten kun hyvät on katsottu voi vaihtaa HBO:hon tai Viaplayhin. En ylipäätään katselisi juuri mitään ellen olisi joutunut kotiin jo melkein vuodeksi.

Netflixin oma tuotanto on sitä sakeinta paskaa. Tuotannon voi jakaa neekerikategoriaan, homokategoriaan ja girl boss kategoriaan, usein kaikkea yhdessä. Teemana on valkoisen länsimaalaisen heteromiehen rajaton pahuus, epäironisesti. No onneksi itäinen Eurooppa on based, eikö? Ehkä. Juuri siksi ällistyttää Netflixin puolalainen tuotanto. Olen katsellut suu auki nyt pari puolalaista filmiä joissa poikkeuksetta paha asuu puolalaisissa miehissä jotka kantavat nationalistisia tunnuksia. Viimeisimmässä yrjössä girl boss hakkaa puoli tusinaa nuorta miestä Puolan kotka-paidoissa ja menee sitten pelastamaan mulattilapsensa pahoilta valkoisilta. Edellisessä kaikki paha tuli äärioikeistosta joka paitsi hakkaa kadulla, myös luo valeuutisia ja vihakampanjoita hyviä vastaan. Täysin epäironisesti Eurooppa-hymnin soidessa, oikeistoincelit tekevät massa-ampumisia ja hallitsevat mediaa someterrorilla.

Vitun sairas maailma. Netflixin tuotannossa pitäisi olla varoitusteksti "aiheuttaa aivosyöpää".

Katso Netflix:in tuotantoa oleva The Dig, joka alentaa verenpainetta huomattavasti. On vieläpä tositarina, jonka sankari on keski-ikäinen perheellinen englantilaismies eikä yhtään seksuaalivähemmistöön kuuluvaa eksy rainaan. Sen sijaan kyllä yksi Spitfire.

 
Back
Top