"Mikäs tää uus nappi on?" "Et uskalla painaa..."
Sehän on erikoinen mekanismi, kun ei siitä voi edes kertoa.
Eli henkilökunnan on täytynyt laukaista mekanismi?
Väärinkäsityksestä mekanismi laukaistu..sattuuhan sitä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Mikäs tää uus nappi on?" "Et uskalla painaa..."
Sehän on erikoinen mekanismi, kun ei siitä voi edes kertoa.
Eli henkilökunnan on täytynyt laukaista mekanismi?
Väärinkäsityksestä mekanismi laukaistu..sattuuhan sitä
FlightforumJotain mystistä tuossa tapauksessa on, kaikkea ei varmaankaan ole vielä kerrottu. Luin jostain, että konetta olisi hävittäjät seuranneet jo Ranskasta saakka. Olisiko kyseessä totaalinen radio blackout? Se toinen mahdollinen teoria, että transponderi olisi ollut jollain 7xxx koodila vahingossa ei oikein täsmää. Ellei sitten kyseessä ollut 7600. Muuten jos radiot olisivat pelanneet, niin kyllä sitä varmaan olisi kyselty matkan aikana, notta miksi teillä on hätäsquawk valittuna....
Kuitenkin joku yhteys jollain tapaa on luotu kun kone on tehnyt rinkiä Porin yllä ennen laksua Tampereelle.
Hmm....
----------
Flightradar24:n mukaan koodi näyttäisi olleen 1066 koko lennon ajan. Sitä en sitten tiedä, näyttääkö FR24 kaikissa tilanteissa koodin oikein.
Jos ollut ISOMPI tekninen ongelma SAS:in koneessa..?Vähän niin kuin Ikeassa, tekniska fel Vai poliisi ja pelastustoimen kokoontumisajot? 20-30 poliisiautoa on PALJON Tampereen alueella..
Maskirovka, veljeni, maskirovka... Osataan se muuallakin kuin Venäjällä...Jos ollut ISOMPI tekninen ongelma SAS:in koneessa..?
Varmasti tilanne oikeasti oli tekninen häiriöilmoitus, mutta toki kaikkea hätkähdyttävää pitää katsoa myös maskirovka-lasien läpi.Laitetaas nyt kevennystä; Ilja päätti tulla yllätysvierailulle. Asia havaittiin vasta Ranskan yllä.
October 25th, 15:32 Lithuanian time (12:32 UTC), Small Planet Airlines got notified by Air Traffic Control in Maastricht (Netherlands) about possible hijack of aircraft, flight No. LLX 5288, operating from Malaga (Spain) to Tampere (Finland). ATC initiated emergency procedures and fighter jets were scrambled to check the aircraft and got visual confirmation from flight crew indicating positive status of the flight.
Flight continued normally following flight plan towards Tampere airport and landed in Finish airport safely at 18:03 local time (15:03 UTC).
Small Planet Airlines informed Tampere Airport about incident en-route and special procedure was initiated in Tampere Airport after arrival of flight LLX 5288.
Small Planet Airlines Germany flight LLX 5288 with 149 passengers and 6 crew members, was operated by Airbus 320 aircraft, registration LY-SPG. It took off from Malaga Airport on 12:36 (10:36 UTC) local time.
Radio communication failure is suspected as reason for an incident. Further investigation will follow later.
Kaikki järjestelmät voivat vikaantua. Niin hälytysjärjestelmät kuin muutkin. Ei aihetta suurempaan ihmettelyyn.
Ja kyllä, nykyaikaisissa matkustajakoneissa on järjestelmä, jolla ilmoittaa kaappauksesta käyttämättä puheviestintää.
Ihan ranskasta saakka on täytynyt saattaa konetta ja vilkutella lentäjille...Lentoyhtiö tiedottaa fb:ssa
Ilta-Sanomat kirjoitti:Tampereen lentokentällä poliisioperaatio – Matkustaja IS:lle: Hävittäjät seurasivat konetta Ranskasta asti
Julkaistu: 25.10. 18:53 , Päivitetty: 25.10. 18:58
Pirkkalan kentälle laskeutunutta konetta saattoi useampi hävittäjä.
Pirkkalaan laskeutuneessa koneessa istuva Ilta-Sanomien tuotepäällikkö Sirja Wilen-Kuisma kertoo hävittäjien seuranneen konetta Ranskan ilmatilasta aina Pirkkalaan asti.
– Molemmin puolin konetta lensi hävittäjiä, jotka ovat nyt ilmeisesti myös laskeutuneet tänne.
Kentälle laskeutuneena olleeseen koneeseen saapui sisään Wilen-Kuisman mukaan poliiseja. Kone oli matkalla Malagasta Pirkkalaan. Konetta oli vastassa kentällä kymmeniä poliisiautoja.
Matkustajat ovat juuri pääsemässä koneesta ulos. Wilen-Kuisman mukaan heidät viedään passintarkastukseen ja tämän jälkeen kysytään muutamia kysymyksiä.
Lisää aiheesta hetken kuluttua.
Pietari Koskinen
Poliisin virka-apupyyntöön liittyen Puolustusvoimat sai tiistaina 25.10.2016 tiedon siviililentokoneen kaappaukseen liittyvästä epäilystä.
Kone oli matkalla Malagasta Suomeen Tampere-Pirkkalan lentokentälle. Ilmavoimat suoritti poliisin virka-apupyynnön mukaisesti tunnistuslennon kahdella Hornet-hävittäjällä, jotka tunnistivat ilma-aluksen Suomen ilmatilassa. Tunnistuksen jälkeen kone saatettiin laskuun Tampere-Pirkkalan lentoasemalle. Tilanteeseen liittyi yliäänilentotoimintaa ja -pamauksia Pohjanmaalla. Tapauksen jatkotiedottamisesta vastaa poliisi. PV
Kaikki ei kyllä nyt todellakaan täsmää mikäli tämä juttu pitää paikkansa ja ainakin teorian harjoituksesta voi huoletta unohtaa. Liekö Pirkkalassa nähty ranskalaisia hävittäjiä tänään?
En usko, eiköhän ilmassa ole tehty vain vastuun vaihto.Kaikki ei kyllä nyt todellakaan täsmää mikäli tämä juttu pitää paikkansa ja ainakin teorian harjoituksesta voi huoletta unohtaa. Liekö Pirkkalassa nähty ranskalaisia hävittäjiä tänään?
Sisälukutaitoni ei kerro tuossa väitetyn, että ranskalaiset hävittäjät olisivat saattaneet koko matkaa.
Miksiköhän ilmavoimille noin julmettu kiire tuli? Jos kerran kone on ollut hävittäjien saatossa jo Ranskasta lähtien, niin luulisi hitaamminkin ehtiä Rovaniemeltä jonnekin Saaristomerelle? Siinähän on pari tuntia aikaa körötellä vastaanottamaan.
Onko normaalia, että Hornetia lennetään kahden henkilön miehistöllä tuollaisiin tehtäviin?