Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toisaalta tuollainen kannattaa ihan harjoitus/kokemus mielessäkin vielä tappiin kun noita aika harvakseltaan tulee. Viranomaiset käyvät aivan varmasti keikan jälkeen homman läpi, että mikä meni hyvin ja mikä huonosti ja mitä täytyy parantaa. Jo yksin tuollaisen poliisi määrän haaliminen on iso haaste koska kaikkia yksiköitä ei voida irroittaa vaan yksiköitä haalitaan laajalta alueelta.Seuratkaapa jannut virkatason regointia. Vaikka koodi kuitattiin vikana koneesta, toiminta vedettiin varmasti loppuun asti. Hävittäjä visuaalisesti varmisti ulkopuolta ja sai merkkejä lentohenkilökunnalta. Samalla kone päästettiin kentälle vasta kun vastaanottopumppu oli kasassa ja tilanteen purku tarkasti valvovan silmänalla.
Pointsini on ettei ilmailuturvallisuudessa ole sellaista kämmiä kuin "sori sori, mun moka!" Nuo tilanteet viedään hälytyksestä loppuun asti ihan syystä.
Tämä siis siinäkin tapauksessa, että kyseessä olisi aito vikatilanne tai epäily tilanteesta, josta ei saada ulkopuolelta varmuutta.
Voihan tuo olla normaali lähestymisrutiini koska todennäköisesti ilmassa on ollut ruuhkaa.Miksi kiertää rinkiä Satakunnan päällä, kun kaikki on ok ja ilmeisesti jo Ranskassa on tehty ensimmäinen ok havainto?
Loppuun viety rutiini?
Onko se nyt niin mahdotonta uskoa, että viranomaiset saattaisivat tiedottaa ihan totuudenmukaisesti...?On kyllä taas lehdistössä niin uskottavaa juttua tämän tapauksen johdosta et ei hyvää päivää... Noh ehkä joku ihminen joka ei tajua mistään mitään voi uskoa et kyse on jostain "häiriöstä". Tai no mielenterveysongelmiahan noi nykyään on jos uusi tulokas flippaa ja katkoo vaikka kauloja. Konetta on Miragella (vai oliko Rafale?) ja Hornetilla saatettu ja kone on osannut vetää rinkiä sopivasti et poliisit kerkeää paikan päälle asemiin. On nii paljon outoja sattumuksia ettei oikein mene ainakaan mistään teknisestä häiriöstä koneessa enää tämä juttu. Kyllä vaan on todettava et Suomi on todellakin rikastunut tässä parin viimeisen vuoden aikana.
Pointsini on ettei ilmailuturvallisuudessa ole sellaista kämmiä kuin "sori sori, mun moka!" Nuo tilanteet viedään hälytyksestä loppuun asti ihan syystä.
Poliisi on vahvistanut, että kone oli lähettänyt virheellisen ongelmailmoituksen, joka lähetetään esimerkiksi kaappauksen yhteydessä.
Voihan tuo olla normaali lähestymisrutiini koska todennäköisesti ilmassa on ollut ruuhkaa.
Sitten kävikin niin, että yksi tai kaksi kotimaista hävittäjää alkoi pyörimään kuin herhiläiset. Ne tulivat todella, todella lähelle. Siinä turvaetäisyyksistä ei ollut enää mitään tietoa. Ne olivat suurin piirtein siivellä parkissa.
Kaipa nuo noita vähän laajemmin katsoo. En tiedä, ihan veikkaus oli, että kiertelyyn voisi olla jokin muukin syy kuin vastaaottokomitean haaliminen.Pirkkalassa ruuhkaa?
Tuskinpa Hornetit Ranskaankaan asti ovat vastaan lentäneet. Toki on mahdollista ettei silminnäkijä ole mahdollisen vastuun vaihdon jälkeen erottanut koneiden eroa, millä ikinä konetyypillä ranskalaiset sitten operoineetkaan. Itse en spekuloi enempää ennenkuin lisätietoja saadaan - jos edes saadaan.
Kaipa nuo noita vähän laajemmin katsoo. En tiedä, ihan veikkaus oli, että kiertelyyn voisi olla jokin muukin syy kuin vastaaottokomitean haaliminen.
Onhan mediassa kuvia ilmeisesti ranskalaisista hävittäjistä ja sitten kotimaisistakin:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016102522516714_uu.shtml
Toki mutta jos liikennettä on ilmassa paljon niin koneita täytyy ohjata pois reitiltä ja eri korkeuksille. Tuo siks sakki voi olla myös koneen laskeutumiseen liittyvää toimintaa eli vähennetään korkeutta. tms. Asiaan tuskin saadaan varmuutta koskaan.Toki, mutta ei kai tuollaisen mahdollisen kaapatun kone ole prioriteeteissa normaaleja ruuhkabusseja korkeammalla?
Miksiköhän pyörittivät konetta aivan kivenheiton päässä Olkiluodosta? Eikö se kuitenkin ole ihan realistinen skenaario, että kaapparit lentävät pahki ydinvoimalaa? Olkiluoto 1 & 2 eivät edes ole lentokoneen törmäyksen kestäviä laitoksia.
Toki mutta jos liikennettä on ilmassa paljon niin koneita täytyy ohjata pois reitiltä ja eri korkeuksille. Tuo siks sakki voi olla myös koneen laskeutumiseen liittyvää toimintaa eli vähennetään korkeutta. tms. Asiaan tuskin saadaan varmuutta koskaan.