"Monikulttuurisuus on rikkaus ja voimavara" ???

Eli oletkin siis nähnyt että ei tämä ihan huuhaata olekaan. Itse myöhästyin hitusen vuoden 2005 Lontoon pommihyökkäyksistä missä kuoli 52 ja loukkaantui 700. Olin juuri lennolla Helsingistä Lontooseen kun räjähdykset tapahtuivat. Lontooseen laskeutumisen jälkeen sai sitten seurata miten poikkeustilannetta isossa kaupungissa hoidetaan. Ei olleet poliisit kovin huumorituulella.

Eikö monimutkainen ongelma pidä ensin ymmärtää kunnolla jotta siihen voi suunnitella ratkaisua?
Äärimmäisen harvinaisten ja epätodennäköisten vaarojen välttämiseen riittää huonokin tuuri.

Huono-osaisuus, sairaudet ja kuolema ovat arkipäivän vaaroja, joihin suurin osa kansalaisista joutuu etsimään omakohtaista ratkaisua.

Ilmastopsykoosi tai muslimihysteria on useimmille ajanhukkaa.
 
Äärimmäisen harvinaisten ja epätodennäköisten vaarojen välttämiseen riittää huonokin tuuri.

Huono-osaisuus, sairaudet ja kuolema ovat arkipäivän vaaroja, joihin suurin osa kansalaisista joutuu etsimään omakohtaista ratkaisua.

Ilmastopsykoosi tai muslimihysteria on useimmille ajanhukkaa.
Ei sen tosiaan tarvitse olla terrori-isku, jo nykyisellä pienehköllä muslimipopulaatiolla näemme että he eivät työllisty, ja samalla osuus rikoksista on valtava. Miljardiluokan kulut ovat myös pois jostain muualta, joka käytännössä siis luo sitä huono-osaisuutta. Sama pätee toki ilmastopsykoosiin, siihen menee valtavasti rahaa ja tuloksena saadaan työttömyyttä Suomeen ja lisää päästöjä koko maailman mittapuulla.

Kerro muuten yksikin menestyvä muslimimaa, joka ei elätä itseään luonnonvaroilla? Ja niissäkin huono-osaisuus, sairaudet ja kuolema ovat arkipäivää niille orjille, jotka sitä öljyvaroilla rahoitettua sortoa oikeasti rakentavat.
 
Äärimmäisen harvinaisten ja epätodennäköisten vaarojen välttämiseen riittää huonokin tuuri.

Huono-osaisuus, sairaudet ja kuolema ovat arkipäivän vaaroja, joihin suurin osa kansalaisista joutuu etsimään omakohtaista ratkaisua.

Ilmastopsykoosi tai muslimihysteria on useimmille ajanhukkaa.
Sekä ilmasto että islam ovat yleensä pitkän aikavälin uhkia jotka eivät muutamassa vuodessa pääse täyteen mittaansa. En tiedä kauanko menee ennen kuin merien pinta alkaa nousta niin paljon että sen huomaa, mutta lämpeneminen muuttaa luontoa ja sen myötä ihmisten elämää jo nyt selvästi. Viime vuoden lämmin surkea talvi oli hyvä esimerkki.

Islamista olen lukenut sellaisen arvion että kun muslimien määrä jossain maassa nousee oliko 18%:iin ei islamisaatiota saa enää pysäytettyä. Siksi sen suhteen on helpompi olla hereillä ajoissa kuin myöhässä koska suuren massan vastustaminen on selvästi työläämpää.
 
Ei sen tosiaan tarvitse olla terrori-isku, jo nykyisellä pienehköllä muslimipopulaatiolla näemme että he eivät työllisty, ja samalla osuus rikoksista on valtava. Miljardiluokan kulut ovat myös pois jostain muualta, joka käytännössä siis luo sitä huono-osaisuutta. Sama pätee toki ilmastopsykoosiin, siihen menee valtavasti rahaa ja tuloksena saadaan työttömyyttä Suomeen ja lisää päästöjä koko maailman mittapuulla.

Kerro muuten yksikin menestyvä muslimimaa, joka ei elätä itseään luonnonvaroilla? Ja niissäkin huono-osaisuus, sairaudet ja kuolema ovat arkipäivää niille orjille, jotka sitä öljyvaroilla rahoitettua sortoa oikeasti rakentavat.
Niin. Mutta se ei ole minun ongelmani eikä luultavasti sinunkaan.

Kun itse kukin huolehtii siitä, ettei ole huono-osainen, sairas tai kuollut, koko kansallakin menee hyvin.

Dubai.
 
Vammaisia. Neliraajahalvaantuneelle myös sauma NHL:nään.
Vammaisille on toistaiseksi ollut omat paralympialaiset ym. Toivottavasti pysyy tämä erottelu.

Mutta muuten Ruotsi jatkaa edelläkävijänä tässäkin asiassa. Olisiko ensimmäinen maa maailmassa.
 
Niin. Mutta se ei ole minun ongelmani eikä luultavasti sinunkaan.
Eipä yllätä että olet saamapuolella. Itse joudun ainakin maksamaan osani niistä miljardeista, jotka joutoväen elättämiseen käytetään. Sen takia sitä porukkaa ei missään tapauksessa pidä tuoda lisää.
Kun itse kukin huolehtii siitä, ettei ole huono-osainen, sairas tai kuollut, koko kansallakin menee hyvin.
Valtio huolehtii omistaan, ja meillä ei ole varaa edes siihen nykyisellä taloudella. Miten ihmeessä voisimme ottaa elätettäviä kulttuureista, joissa työllistyminen on olematonta ja esimerkiksi sukupuolien tasa-arvo on täysin olematonta?
Upea esimerkki, kun koko paikka on rakennettu öljyvaroilla. Kieltämättä olivat fiksuja kun tajusivat ajoissa että öljy loppuu.
 
Eipä yllätä että olet saamapuolella. Itse joudun ainakin maksamaan osani niistä miljardeista, jotka joutoväen elättämiseen käytetään. Sen takia sitä porukkaa ei missään tapauksessa pidä tuoda lisää.

Valtio huolehtii omistaan, ja meillä ei ole varaa edes siihen nykyisellä taloudella. Miten ihmeessä voisimme ottaa elätettäviä kulttuureista, joissa työllistyminen on olematonta ja esimerkiksi sukupuolien tasa-arvo on täysin olematonta?

Upea esimerkki, kun koko paikka on rakennettu öljyvaroilla. Kieltämättä olivat fiksuja kun tajusivat ajoissa että öljy loppuu.
Mikään valtio ei maksa minun eläkettäni, terveydenhoitoani tai koulutustani. KELA-kortin palautin vuonna 1997. Saamapuolella olen toki ollut aina - ja nettoveronmaksaja useaankin valtioon.

Mutta ilmastonmuutos ei ole minun ongelmani. Eivätkä maahanmuuttajat. Ihan itse olen ne valinnut ja elättänyt. Etenkin itseni.

Migri hoitaa maahanmuuttoasiat Suomessa. Sekään ei ole siksi minun ongelmani.

Dubaissa ei ole öljyä. Se tuo ehkä 6 prosenttia BKT:sta. Suomessa öljyä jalostaa Neste.
 
Suomessakin tilanne alkaa muuttua, äidinkielen perusteella Suomessa on nykyään yli 110 000 muslimia.
Aika iso ero vaikkapa 90-luvun alkuun jolloin täällä oli 1000 tataaritaustaista muslimia... :unsure:
Paljon on kiinni siitä, kuinka paljon otetetaan turviksia ja pakolaisia vastaan. Nykyisistä merkittävä osa on tullut jonkinmoisena turviksena maahan ja näistä suurin osa muuna kuin turvapaikan saaneena, puhtaasti vain kansallisesta syystä laaditulla perusteella. Somalitkin alkaa olla siinä vaiheessa, ettei nuoria kiinnosta isot perheet. Sen sijaan jos näitä keskiaikaista islamia seuraavia otetaan maahan yhä enemmän, niin ei jää tuleville sukupolville paljon vaihtoehtoja. Sitten ollaan nyrkin ja hellan välissä lapsitehtaina.
 
Ongelmia nähdään paljon, ratkaisuja vähän. Kun keskittyy omiin ongelmiinsa, ratkaisukin voi löytyä.

Ilmastomuutoksen tai maahanmuuton ongelmien ratkaisuun harvan kyvyt riittävät, vaikka joku autisti niin saattaa kuvitella.
 
Ongelmia nähdään paljon, ratkaisuja vähän. Kun keskittyy omiin ongelmiinsa, ratkaisukin voi löytyä.

Ilmastomuutoksen tai maahanmuuton ongelmien ratkaisuun harvan kyvyt riittävät, vaikka joku autisti niin saattaa kuvitella.

Ilmastonmuutokseen ihminen ei pysty vaikuttamaan (asteroidit, tulivuorenpurkaukset, auringon syklit jne), maahanmuuton ongelmat selviävät väkivallalla (reconquista, Jugoslavia jne). Tätä eivät kaikki kommunistit ymmärrä.
 
Ongelmia nähdään paljon, ratkaisuja vähän. Kun keskittyy omiin ongelmiinsa, ratkaisukin voi löytyä.

Ilmastomuutoksen tai maahanmuuton ongelmien ratkaisuun harvan kyvyt riittävät, vaikka joku autisti niin saattaa kuvitella.
Jos ongelmia aiheuttavaa väkeä ei päästetä maahan eikö iso osa ongelmasta ole silloin ratkaistu? Tätä keinoa ovat menestyksekkäästi käyttäneet mm. Japani, Puola ja Unkari. Vai eikö tietynlaista ratkaisua voi hyväksyä ideologisista syistä? Vielä 1900-luvulla moni maa kontrolloi selvästi nykyistä tiukemmin rajojaan ja silloin maahanmuutto-ongelmia oli myös vähemmän.
 
Sitä minä olen monesti sanonut, liika humanismi on pilannut maailman. Ei saa olla liian pehmeä ja vieraanvarainen. Pitäisi ottaa mallia Austraaliasta miten se kohtelee pakolaisia. Kun maapallo ylikansoittuu kuten nyt tapahtuu pitää kasvattaa pallit ja olla itsekäs. Emme voi ottaa pakolaisia vastaan sillä tahdilla millä nyt tapahtuu.
 
En varmaan pysty perustelemaan koskaan tätä väitettä, mutta kyllähän Ruotsi on erinomaisen luja valtio, mittasipa nyt millä mittarilla tahansa. Ruotsi kestää niin roosengoordinsa kuin coviddinsakin, nogo-alueensa ja muutkin vaikeutensa. Kyllä Euroopassa kyykkääjien listan kärkipäähän kuuluu kymmeniä muita valtioita ennen Ruotsia.
Ruotsi on vauras valtiona, mutta kyykkää ennemmin tai myöhemmin. Mitä valtio tekee rahalla kun yhteiskunnan yhtenäisyys ja terveys on menetetty? Löven on toistanut aika monta kertaa aikovansa laittaa rikolliset kuriin, mutta hoitovaste on ollut hyvin heikko. Valtiolla on rahaa niin että ranteita pakottaa, mutta asuntovaje on silti jo ainakin miljoona asuntoa. Asuntopula pahenee noin 100.000 luukulla vuodessa. Asuntojonot 10 vuotta. Ruotsalaisessa yhteiskunnassa on paha olla. Edes maanpuolustus ei ole Ruotsissa lähelläkään uskottavaa tasoa, vaikka sitä massia on.
 
Ilmastonmuutokseen ihminen ei pysty vaikuttamaan (asteroidit, tulivuorenpurkaukset, auringon syklit jne), maahanmuuton ongelmat selviävät väkivallalla (reconquista, Jugoslavia jne). Tätä eivät kaikki kommunistit ymmärrä.

Yksilötasolta tarkasteltuna ilmastonmuutoskysymys on triviaalin helppo ongelma ratkaista: 1) Ajanko polttomoottorilla, hybridilla vai täyssähköautolla? 2) Liitynkö kaukolämpöverkkoon, asennanko ilmalämpöpumpun vai poraanko maalämpökaivon? 3) Sijoitanko eläkesäästöjäni "uusiin", "puhtaisiin" vai perinteisiin energiayhtiöihin? Muilla voi olla muita tapoja ratkaista ongelma omalta kohdaltaan.

Yksilötasolta tarkasteluna maahan- ja maastamuutto on hieman haasteellisempi ongelma. 1) Mistä mihin muutan? 2) Mistä löydän ystävät ja perheenjäsenet? 3) Mistä hankin työntekijät, vuokralaiset, yms.?
 
Viimeksi muokattu:
Maailmansyleilyn (kehitysavun) ja maahanmuuton kustannuksista puhuttaessa olen ihmetellyt kun kustannuksista puhutaan vain euroissa. Jokaisella on joku mielikuva onko miljardi tai useampi kallis menoerä maalle, ilman että näkemyksen esittäjällä on mitään konkreettista tuntumaa sille, mikä määrä on maalle mitenkäkin kallis. Maailmansyleilyn kustannuksia voisi konkretisoida keskituloisen taksvärkkipäivien lukumäärällä.

Joidenkin tilastojen mukaan keskituloinen ansaitsee 3400 e/kk. Tästä tulosta keskipalkkainen maksaa tuloveroja ~9000 e vuodessa. Kehitysavun määrä kuluvana vuonna on 1082M. Kehitysapu maksaa suomalaisille 120.200 henkilön kaikki ansiotuloverot. Maahanmuuton kustannukset vuositasolla ovat Pauli Vahteran mukaan 3,2G (Gigaeuroa). Näiden kustannusten kattamiseksi tarvitaan 355.500 keskituloisen taksvärkki. Yhteensä maahanmuuttajien ja Afrikantähtien elättämiseen on valjastettu melkein 475.700 keskituloista suomalaista, eli enemmän kuin joka viides keskituloinen palkansaaja. Näiden laskelmien perusteella maahanmuutto ja ainoastaan haittoja lisäävä kehitysapu on järkyttävän kallista.

Afrikantähtien ja geelitukkien tuloja generoivasta vaikutuksesta on puhuttu ja kirjoitettu, mutta missä on uskottavat laskelmat?
 
Maailmansyleilyn (kehitysavun) ja maahanmuuton kustannuksista puhuttaessa olen ihmetellyt kun kustannuksista puhutaan vain euroissa. Jokaisella on joku mielikuva onko miljardi tai useampi kallis menoerä maalle, ilman että näkemyksen esittäjällä on mitään konkreettista tuntumaa sille, mikä määrä on maalle mitenkäkin kallis. Maailmansyleilyn kustannuksia voisi konkretisoida keskituloisen taksvärkkipäivien lukumäärällä.

Joidenkin tilastojen mukaan keskituloinen ansaitsee 3400 e/kk. Tästä tulosta keskipalkkainen maksaa tuloveroja ~9000 e vuodessa. Kehitysavun määrä kuluvana vuonna on 1082M. Kehitysapu maksaa suomalaisille 120.200 henkilön kaikki ansiotuloverot. Maahanmuuton kustannukset vuositasolla ovat Pauli Vahteran mukaan 3,2G (Gigaeuroa). Näiden kustannusten kattamiseksi tarvitaan 355.500 keskituloisen taksvärkki. Yhteensä maahanmuuttajien ja Afrikantähtien elättämiseen on valjastettu melkein 475.700 keskituloista suomalaista, eli enemmän kuin joka viides keskituloinen palkansaaja. Näiden laskelmien perusteella maahanmuutto ja ainoastaan haittoja lisäävä kehitysapu on järkyttävän kallista.

Afrikantähtien ja geelitukkien tuloja generoivasta vaikutuksesta on puhuttu ja kirjoitettu, mutta missä on uskottavat laskelmat?
Maailmansyleily on iso ongelma.

Pauli Vahtera pystyy tilintarkastajana varmaan tarkastamaan tarkastamansa yrityksen tileistä tuotot ja kustannukset sekä muut tilitapahtumat varsin tarkasti. Ongelma on riittävän pieni. Mutta syleilessään maailmaa tai laskiessaan maastamuuton kustannuksia ja maahanmuuton tuottoja Paulikaan ei taida saada kierretyksi päätään ongelman ympärille.

Nämä maailmansyleilijät saisivat hakeutua töihin Rajavartiostoon, Maahanmuuttovirastoon tai Ulkoministeriöön, jos maailman isot ongelmat tai yhteisten asioiden hoito (politiikka) herättää intohimoja.
 
Jos ongelmia aiheuttavaa väkeä ei päästetä maahan eikö iso osa ongelmasta ole silloin ratkaistu? Tätä keinoa ovat menestyksekkäästi käyttäneet mm. Japani, Puola ja Unkari. Vai eikö tietynlaista ratkaisua voi hyväksyä ideologisista syistä? Vielä 1900-luvulla moni maa kontrolloi selvästi nykyistä tiukemmin rajojaan ja silloin maahanmuutto-ongelmia oli myös vähemmän.
Yksilötasolla tämä toimii mainiosti. Kun et päästä ongelmia aiheuttavaa väkeä kotiisi, he menevät kysymään majapaikkaa Juha Sipilältä.

Mutta jos et ole Sipilän turvamies, voitko estää Juhaa majoittamasta pakolaisia kotiinsa?

Pitäisikö jättää asia Migrin migreeniksi?
 
Äsken A-Studiossa käsiteltiin koronan leviämistä vieraskielisten keskuudessa. Jalkautuvaa työtä tekevä henkilö sanoi,että osittain syynä välinpitämättömyys. Somalia-Suomi-seuran ja Syyrian ystävyysseuran edustajat puhuivat rasismista ja rakenteellisista ongelmista. Joku valehtelee?
 
Back
Top