Rauhantekijä
Greatest Leader
https://yle.fi/uutiset/3-9852282 Tuossa juttu reservin alikessusta, .....
Tässä mielestäni kuvastuu erittäin hyvin se, kuinka motivaatio on tapettu. Kundilla on nyt ikää 42 vuotta ja ne parhaat vuotensa ovat menneet samaan aikaan kun PV:tä on ajettu alas ja kertauksia pienennetty. Mennyt on tietysti ymmärrettävää. Nyt kun taas maanpuolustuksen arvostus olisi taas nosteessa, niin näitä kelkasta putoajia olisi ensisijaisen tärkeää saada motivoitua toiminnan piiriin.Aki Manninen (synt -75) sanoo, ettei hänen armeija-aikaisista kavereistaan kukaan ole hänen tietojensa mukaan päässyt kertausharjoituksiin. Hän kertoo puhuvansa asiasta julkisesti, jotta puolustusvoimat muuttaisi toimintatapojaan. ”Jos puolustusvoimat ei kaipaa salskeaa kaveria, siviilipalveluksessa varmaan löytyy tehtävä, jossa olen kriisin aikana omimmillani”.
Kuten olen usein sanonut, PV voisi osoittaa kaikille "left-over"eille huomiota ja lähettää Res.kirje II , jossa pyydetään lisätietoja aluetoimistoon ja kerrotaan mihin voi ilmoittautua vapaaehtoisena toimintaan. Kyseinen ryhmä voidaan motivoida vain jos "setä samuli itse pyytää", muussa tapauksessa artikkelissa kuvattua oman johtopäätöksen tekemistä tulee tapahtumaan lisää.
Itse asiassa tuo artikkelissa kerrottu kentän ääni puhuu ihan samaa asia kuin minäkin. Sillä erotuksella vaan että minä en ole lähtenyt siviilipalvelukseen vaan roikun mukana jonon jatkona ... vähintään sen verran että ruutia tuhlaamassa
Kiitän suurta PV:n ylipuheenjohtajaa sinä päivänä kun mediassa on uutinen että Res.kirje II on lähetetty sijoittamattomille.
.