ak.tied
Greatest Leader
@ak.tied
Lisää höpinää Hämeen ilveksen vastaerikoisjoukkokurssista. Kävin nyt neljättä kertaa kyseisellä kurssilla ja aika samanlaista touhua aina ollut. Omalta kohdalta tämän vuoden kurssi saa miinusta JoJo:n takia kun TA-partiota ei osattu käyttää oikein. Tästä annoin suullisen palautteen JoJo:lle ja kouluttajille, sekä muutaman vinkin. Koulutuksesta ja sen puutteesta sen verran, että itse miellän kurssin sovelletuksi harjoitukseksi eli mitään rastikoulutusta en ole odottanutkaan ja siksi myös kurssille "vaaditaan" sissi/tiedustelukoulutus. Meille "paremmalle" ryhmällekin vain näytettiin nopeasti pari jippoa ja sanottiin, että kokeilkaa tässä harjoituksessa ja treenatkaa lisää omalla ajalla. Tiedustelu/sissikoulutus on muutenkin ehdoton minimi kurssille mentäessä, koska erikoisjoukkoja vastaan toimiessa tasavertaisilla kokoonpanoilla pitäisi vähintään olla tasavertainen osaaminen ja mielellään parempi kuin vastustajalla. Esimerkkinä yhdellä kerralla olin löytämässä asiansa osaavaa sissiryhmää ja se vaati paljon enemmän osaamista kuin perus tiedustelukoulutus tarjoaa. Silti kurssin mediaseksikäs nimi vetää aina nojatuolikommandoja mukaan ja kouluttajat ovat kusessa kun kurssilaisia ei voikaan suoraan heittää tehtävälle. T. "Kahvio 4":n aka "Mörkö":n ampuja
MPK:n koulutuksesta ja kouluttajista on kokemuksia laidasta laitaan, pahimpana esimerkkinä minulla oli kouluttajana joku tykistössä palvellut MPK:n tiedustelukurssit käynyt kaveri, joka oli sentään lukenut kaikki koulutuskortit!
Eli mielestäni pitäisi saada joku roti kenestä voi tulla minkäkin kouluttaja ettei koko homma mene vain koulutuskorteissa lukevien asioiden toisteluksi.
Morjens
Nojatuolikommandoista puheenollen teidän tullessa su-aamuna k-pisteelle painoin naamani sammaleeseen minuutiksi ennen kuin pidin kehityskeskustelun rakentavassa hengessä
No tuota koulutustaustaa mä postissani kritisoinkin, että pitäisi olla suodatinta ketä kurssille otetaan jos ei ole tarkoitus edes jotenkin kouluttaa. Homma alkoi leviämään heti ensimmäisen 100m aikana kun sovellettu vaihe alkoi. Jotenkin sain pakkaa pidettyä kasassa, mutta työlästä se hetkittäin oli. Ja jos kiitosta tulee, etten hukannut ketään metsiin etsittäväksi (paitsi oman reppuni ), niin kaipa sekin jo kertoo ettei homma aina ihan vihkoon ole mennyt.
Viimeksi muokattu: