Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Naisilla on kaksi muuta isoa ongelmaa taisteluyksiköissä(ja osin raskaammissa huollon tehtävissä), pieni ylävartalon lihasmassa sekä loukkaantumisherkkyys.
Edellinen aiheuttaa sen että ryhmän muut jäsenet joutuvat venymään ja tekemään naistenkin osan lihasmassaa vaativista tehtävistä.
Jälkimmäinen aiheuttaa rasitusvammojen vuoksi vajausta yksikköön.
Jep. Esimerkiksi Battle of Britainin aikaan suurin osa brittien ilmavalvontahenkilökunnasta oli naisia. Tekivät kyllä uskomattoman duunin, kunnia heille.
Varmasti suoriutuvat. Kuten @Sardaukar tuossa edellä totesi, niin naisethan suoriutuvat etenkin tarkkuutta ja huomiokykyä vaativisissa tehtävissä keskimäärin paremmin kuin miehet.Minä luulen naisten suoriutuvan miehiä paremmin valvontatehtävissä. Linkitän tätä puoltavan uutisen jahka löydän sen.
Minä luulen naisten suoriutuvan miehiä paremmin valvontatehtävissä. Linkitän tätä puoltavan uutisen jahka löydän sen.
arvelinkin että iipoista löytyy yksikkö.veli @AJJV Israelissa on etulinjan naispataljoona (Caracal) ,joista kaikki ovat saaneet compat soldier koulutuksen. Tarkkaa lukua en muista miten jakautuu, mutta muistikuvani olisi, että pataljoonassa palvelevista olisi 2/3 naisia.
Pataljoona on saanut jo ihan mukavasti mainetta ja kunniaa toimistaan. Tosin varmaan heiltä unohdettiin kysyä ovatko raskaana, tai mites olisi hygienian laita, kun Egyptistä terroristit hyökkäsivät heidän kimppuunsa.
Noh, mitäpä tässä sen enempää, suomi on iso ja hiano maa, jossa on varaa valita läski 20v ukko sotimaan, koska osaa ampua counter strikeä, kuin vaan yksinkertaisesti henkilö joka sopii hommaan...
Minä luulen naisten suoriutuvan miehiä paremmin valvontatehtävissä. Linkitän tätä puoltavan uutisen jahka löydän sen.
Muistan katsoneeni jonkun suomalaisen tarkka-ampuja dokumentin, missä mainittiin että Neuvostoliitossa koulutettiin naisiakin tarkka-ampujiksi (toisen maailmansodan aikana) ja siellä huomattiin, että naiset soveltuvat hyvin "sitkeyttä vaativiin kyttäystehtäviin".Jokainen parisuhteessa ollut mies pystyy vahvistamaan tuon ilman linkityksiäkin.
Olipa itselle aivan uusi juttu, että hygienia olikin se ero. Onneksi ilmeisesti kaikki suomen sotilaat ovat ympärileikattuja, ettei tule hiivaa, taikka muita tulehduksia.
Pienenä vinkkinä, miehet kärsivät sellaisista omituisista asioista,kuin koti-ikävä, ja yleensäkin huoli kotona olijoista. Raskaus taitaa olla koomisimpia mitä olen kuullut syyksi, ettei naisia voi laittaa sotatoimiin. Noh, ehkä paremmaksi menee Israelissa kun eräs rabbi totesi, että naiset eivät voi palvella armeijassa, koska tanssivat.
Kuinka moni suomessakin (mies) keskeyttää 6kk palveluksen? Monelleko tulee mitä ihmeellisempiä vammoja intissä?
Koska alamme poistamaan silmälaseilla varustetut? Ihosairauksista kärsivät? Lista on oikeasti pitkä jos tosissamme alamme jo hygienian kautta katsomaan kuka kelpaa ja kuka ei.
Finnithän koetaan epähygieenisiksi, miten ne vaikuttavat?
veli @AJJV Israelissa on etulinjan naispataljoona (Caracal) ,joista kaikki ovat saaneet compat soldier koulutuksen. Tarkkaa lukua en muista miten jakautuu, mutta muistikuvani olisi, että pataljoonassa palvelevista olisi 2/3 naisia.
Pataljoona on saanut jo ihan mukavasti mainetta ja kunniaa toimistaan. Tosin varmaan heiltä unohdettiin kysyä ovatko raskaana, tai mites olisi hygienian laita, kun Egyptistä terroristit hyökkäsivät heidän kimppuunsa.
Noh, mitäpä tässä sen enempää, suomi on iso ja hiano maa, jossa on varaa valita läski 20v ukko sotimaan, koska osaa ampua counter strikeä, kuin vaan yksinkertaisesti henkilö joka sopii hommaan...
Mikä on tämä raikas tuulahdus, olisiko ihan Järjen Ääni tähän "Setämiesten" parranpäristelyn ummehtamaan lankaan...
Pari telamiina-atrappia etutankoon roikkumaan olisi tuonkin korjannut.Nuoremmassa saapumiserässä ruskean vyön karateka ei pystynyt osallistumaan polkupyörämarssiin suunnitellusti, koska ei hintelyytensä vuoksi saanut repulla varustettua polkupyörää kuriin (liikaa painoa takana suhteessa etupään painoon).
Öh, joku on mennyt pahasti perseelleen jos joku viettää kuukauden poterossa...likaisessa poterossa jossa jääkäri viettää kuukauden peseytymättä.
Totta, meillä oli lyhyen aikaa duunissa eräs naispuolinen res luutnantti ja se tavanmukainen juonittelu ja paskanpuhuminen muista naisista puuttui täysin. Lähti sitten hommiin joissa oli enemmän haastetta hänelle.Toisaalta, armeijaan menevillä naisilla - ja siellä johtajiksi nousevilla - saattaa hyvinkin olla pääkopan puolella ominaisuuksia jotka ehkä edesauttavat toimintaa sotilaallisessa organisaatiossa. Ainakin tuntemissani inttinaisissa tämä tieteelliseltä nimeltään ns. työpaikkakiusaavan, laiskan päättömän kanan syndrooma on ollut vahvasti aliedustettuna.
Toki synnytys olikin yleisin kuolinsyy ennen muinoin.Näin vanhempana (ja toivottavasti siksi viisaampakin ) naisena sallinette muutaman kommentin lähinnä hygieniasta. Kirjoitus ei ota laisinkaa huomioon realiteettaja että kun naisen keho altistuu fyysiselle rasitukselle ja stressille (mitä sotakin aiheuttaa), kuukautiset jäävät usein automaattisesti pois tai ovat hyvin niukat. Nainen tulee silloin myös harvemmin raskaaksi ja jos tulee niin todennäköisyys synnyttää miespuolinen jälkeläinen on suurempi. Naiset ovat vuosituhansia selviytyneet huonoissa hygieniaolosuhteissa, miettikääpä keskiaikaa, synnyttäen, usein verenhukasta kärsien toipuneet. Lisääntymisen onnistumiseksi ei voinut nyrpistää nenää hajuille tai karvoille kummankaan sukupuolen taholta, nykyään jo naisen normaali karvoitus voi aiheuttaa nuoremmassa miessukupuolessa jonkin sortin impotenssia. Kun olen ollut tilanteissa jossa ei ole mahdollisuutta peseytymiseen, ovat miehet osoittaneet ensin joutuneensa epämukavuusalueelle. Uskon että naisen 'likaisuus' on lähinnä jonkin sortin tabu kuin ongelma tositoimissa.
Parempi olisi että myös siviilit opetettaisiin puolustamaan itseään aseellisesti ja muutenkin poikkeustilanteiden syntyessä. Yhtälailla miehet ovat seksuaalisen väkivallan kohteena sotien tiimoilla, erityisesti muinaiskreikassa se oli suosittua puuhaa. Maailmassa on sairaita yksilöitä sekä miehissä että naisissa. Yksilöllisiä ovat muutkin kyvyt ja niiden käyttökapasiteetti.Toki synnytys olikin yleisin kuolinsyy ennen muinoin.
Entä esim. seksuaalisen väkivallan käyttäminen aseena?
Tätähän käytetään siviileihin, nimenomaan naisiin, juurikin seurausten takia.
Seuraukset eivät kuitenkaan pahimmillaan ole yhtälaiset. Muutoin olen samaa mieltä.Parempi olisi että myös siviilit opetettaisiin puolustamaan itseään myös aseellisesti ja muutenkin poikkeustilanteiden syntyessä. Yhtälailla miehet ovat seksuaalisen väkivallan kohteena sotien tiimoilla, erityisesti muinaiskreikassa se oli suosittua puuhaa. Maailmassa on sairaita yksilöitä sekä miehissä että naisissa. Yksilöllisiä ovat muutkin kyvyt ja niiden käyttökapasiteetti.