Omalla, oikealla nimellä kirjoittaminen.

Vaikka kirjoitankin tänne nimimerkin takaa suojasta, on suoja ohut. Tekstejäni lukemalla paljastuu esim. työpaikkani ja sieltä nimeni. Etenkin, kun nimimerkki on ihan oikeasti nimikirjaimeni. Sopivasti verhoa tämä kuitenkin asiaan suo. Pitää vaikka eroa työmminän ja yksityisminän välillä.
 
Se toki kannattaa muistaa, että nimimerkki ei takaa hyvää anonymiteettiä. Parempi vaihtoehto olisi lisätä kuvioihin VPN tai sipulireititys.

Syyt anonymiteettiin omalla kohdallani ovat jo täällä mainitut asiat. En kaipaa lisähaasteita mihinkään tulevaisuudessa edessä oleviin prosesseihin, joissa minua arvioidaan ihmisenä, oli arvioijana sitten kuka tahansa.

Toinen, vähän foliopipoisempi näkemys on maan poliittisen kulttuurin kehitys. Ääriesimerkkinä voitte vilkasta itärajan taakse mitä saattaa seurata liian kärkkäästä kirjoittelusta omalla nimellä.

Kolmas syy voisi olla, että kaikki minuun yhdistettävissä olevat tekstit mahdollistava profiloinnin, jota voidaan käyttää hyödyksi markkinointiviestinnässä, vaalikampanjoinnissa tai vihamielisesssä vieraan valtion propagandan levittämisessä (keinot ovat monet).

Oikeastaan viime aikoina olen yhtä useampaan kertaan miettinytä erilaisten SoMe-palveluiden tarpeellisutta omalla kohdallani. Telegram voisi viestintäpalveluna vielä mennä, mutta kaikki muu tauhka...
 
Itsellä käytössä Facebook, Discord ja pari forumia.

FB on itselle helpoin kun siellä voi jutella eri puolilla maailmaa olevien kavereiden kanssa.
 
Verkosta löytyy kaivelemalla kaikenlaista ja jos lauot kovin lennokkaita juttuja, voit myös odottaa sitä, että tarpeen tullen kaikki kaivetaan esille lööppeihin. Vanhatkin jutut kelpaavat mainiosti, kuten Jussi, Dan ja Hussein jo nyt kukin tahollaan tietävät.

Mitään taannehtivaa lakiahan ei tarvita. Monelle riittää hyvin se, että esim. metia nostaa hlön ristiinnaulittavaksi julkisesti kuvalla nimellä perheellä asuinpaikalla mainittuna. Nykyajan häpeärangaistus toimeenpannaan julkisuudessa. 30 paria raippoja saattaa olla siihen nähden jopa iisiä kamaa. Yksi pyhäaamu tyhjän kirkon eteisen jalkapuussa on naurettavaa leikkiä, jos sitä vertaa ihmisen täydelliselle ryvettämiselle julkisuudessa. Helvetinkuustoista. Ja sitten joillakin on otsaa sanoa, että kyllä nykyään sentään on inhimillistä peliä.....
 
Tämä touhu alkaa ihan oikeasti vaikuttamaan aika huolestuttavalta.

Älkää missään nimessä enää kirjoittako mihinkään nettiin omalla nimellä, koskien tätäkin sivustoa. Suosittelen (jos et ole jo aikaisemmin älynnyt), että vanhat käyttäjät tällä sivustolla luopuvat käyttäjätunnuksistaan ja rekisteröivät uuden, käyttäen VAIN ja ainoastaan vahvasti salattua yhteyttä ja sähköpostia.

Se mitä EU, entinen hallitus, tuleva hallitus, poliisin päällystö, sisäministeriö ja arwo pohja yrittää tämän vihapuhe rummutuksen kautta ajaa, on ihan vitun kuvottavaa.


Kuinka voit auttaa vanhan häivyttämisessä?
 
Entäs suljetut fooumit ja tor-verkoon siirtymiset? Tulevaisuudeessa varmaan pitää saada ihmisetkin maan alle.
:unsure::ROFLMAO:
 
Käytän kyllä nimimerkkiä ja Alatalon naamaa, mutta identiteettini olisi helposti selvitettävissä asioita yhdistelemällä, jos jotain oikeasti kiinnostaa. Itse olen asian suhteen melko huoleton poika, koska en ole millään muotoa merkittävä henkilö, eikä esim. työnantajaani kiinnosta pätkääkään mitkään nettitekemiseni tai mielipiteeni, ja muiden ihmisten suhtautuminen on minulle jokseenkin yhdentekevää. Polpoista en ole huolissani; jos joskus maailma menee sellaiseksi, niin antaa tulla lunta tupaan sitten vaan, on sitä ennenkin oltu pappia kyydissä.
 
Sanottu mitä sanottu ja mitään en kadu. Kaikki kuitenkin tämän maan etujen kannalta.
Jos siitä rangaistaan niin antaa tulla vaan. Sitten ei ole millään muullakaan enää väliä.
.

Hyvin sanottu ja olen aivan samaa mieltä.

Voivat ihan rauhassa tulla kokeilemaan hakea täältä...voi osottautua HIEMAN vaikeaksi. :D
 
Mä olen uskaltanut olla omalla nimelläni täällä ja monella muullakin foorumilla ym somessa jo pitkään. En ole nähnyt ongelmalliseksi, ennemmin niin että kun mielipiteen esittää omalla nimellä, niin se saa enemmän painoarvoa kuin nimimerkin takaa tehty kirjoitus.

En tosin tyrmää niitäkään jotka haluavat anonymiteettiä.
Minä sen sijaan tyrmään omakohtaisella anekdootilla perustelun täydellisesti.
 
Minä sen sijaan tyrmään omakohtaisella anekdootilla perustelun täydellisesti.
Tyrmäät mielipeen kertomisen, kun aloitusviestissä (johon vastasin) kysytään mielipidettä?
 
"Ei sinne päinkään!" sanoi mustalainen kun nimeä kysyttiin.

Tuli vaan mieleen :rolleyes:

Hesarilta saamme vinkin, jonka avulla keskustelun laatua voidaan parantaa ja laajentaa keskusteluun osallistuvien joukkoa. Uskon, että Helsingin sanomat on tässä täysin oikeassa. Pitää vaan määritellä käsite "keskustelu" sopivalla tavalla, se ulkopuolelle jäänyt onkin sitten vihapuhetta eikä kuulu keskusteluun.
HS:n artikkeleiden kommentoinnissa otetaan käyttöön omalla nimellä kirjoittaminen
MUUTOKSEN tarkoitus on parantaa keskustelua ja laajentaa keskusteluun osallistuvien joukkoa.

Vapaa lehdistö rules.
 
Vapaa lehdistö rules.

Hesari tuudittaa lukijansa Ruususen uneen. Todellisuuteen, jonka Hesari luo yhtenäishymistelyä tarjoavana alustana. Sieltä on kiva lukea, kuinka vihreä voimaantunut kunnallispoliitikko haukkuu liharavintolan, koska sen kasvisannokset eivät tee valasta kylläiseksi. Tai kuinka fillarilla on kiva ajaa töihin. Ja kun täältä reservaatista ajaa sattumalta pääkaupuntiin, niin huomaa väkisin, että autoja on helvetisti joka paikassa....tai kulttuuripohdintoja siitä, miten promillen puolikas helsinkiläisistä tarvitsee korkealaatuisia kulttuurinautintoja.
 
Back
Top