Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä minä suosittelisin. Oma filosofiani on että oikein kuumalla säällä pelkkä taistelupaita ja hiukan viileämmällä molemmat.Pitääköhän sitä itsellekin touhuta tuollainen kokonaisuus mtp-versiona.
Toimivalta näyttää. Pitääköhän sitä itsellekin touhuta tuollainen kokonaisuus mtp-versiona.
Varmasti kevyempi kuin smockista tehty.Tässä on M05-taistelupaita alla ja päällä tämä (josta hihat poistettu): https://www.supernova.fi/product/3246/brittien-mtp-temperate-combat-jacket-kayttamaton
Kyllä MTP/Multicam toimii lopen hyvin, varsinkin näin syksyllä. Ja noin lopen, sehän on liike joka paljastaa.Mitä nyt tässä ulkona kävellessä olen huomioinut niin tuntuu että MTP on aika sopiva kuvio suomalaiseen syksyiseen maastoon.
Mitä nyt tässä ulkona kävellessä olen huomioinut niin tuntuu että MTP on aika sopiva kuvio suomalaiseen syksyiseen maastoon.
Ja minä kun kuvittelin, että löysin jo sinut tuolta takavasemmaltaPelkkä kuvituskuva syksyisestä maastosta meitsin kotikonnuilta (jolla voi verrata MTP-kuvioon) joka sattui eteen facebookissa. En ole kuvassa.
Ja minä kun kuvittelin, että löysin jo sinut tuolta takavasemmalta
Painamalla IR-heijastamattomaan kankaaseen maastokuvio IR-heijastamottomalla painovärillä. Eli kangas ei heijasta jos siihen ei laiteta jotain joka heijastaa. Itseasiassa jos ollaan tarkkoja: kaikki kankaat heijastavat IR-säteilyä, mutta se mitä tällä yleensä tarkoitetaan sotilasympyröissä on että kangas ei heijasta ympäristöstä erottuvasti IR-säteilyä eli esim maastopuku heijastaa samoilla aallopituuksilla IR-säteilyä kun ympäröivä metsä.Voi olla wanha, mutta olen aina ihmetellyt miten kankaaseen tehdään ir-suojaus. Voisin tietysti googlatakin mutta luulen että parempi tieto löytyy täältä
Ei mikään. Jos esim vaate pestään väärin ja kankaaseen jää pesuaineen optisia kirkasteita niitä ei kokonaan saa mitenkään pois. Eli IR-suojaus voidaan kyllä ylläpitää mutta sitä on vaikea tehdä jälkikäteen. Ehkä on olemassa poppaliemiä tähän, mutta ei niitä ainakaan yleisesti käytetä.Jatkokysymys, miten suojaus saadaan kankaaseen takaisin, ja voiko minkä vain vaatteen kr-suojata.
Ehkä on olemassa poppaliemiä tähän, mutta ei niitä ainakaan yleisesti käytetä.
No joo tuo tietysti totta. Mutta lähinnä tarkoitin nimenomaan noita ominaisuudet palauttavia liemiä...Ensin huuhdellaan pari kertaa, sitten liataan ihan huolella. Se ei toki kankaaseen palauta ominaisuuksia, mutta luonnonpaska peittää.
Totta, hyvä täydennys. Käsittelin itse otsikon mukaisesti lähinnä maastopukua ja siinä tyypillistä nyco seosta.Printtaamisen lisäksi, synteettiset tekstiilit värjätään jo nestemäisessä vaiheessa, ennen kuiduksi kehräämistä. Jacquard-tekniikalla niistä voidaan tehdä kuvioituja kankaita, lähinnä taktista nylonia.