Operaatio Vastatuuli

Luulen että nuo pikkutytöt jotka ovat tapahtumaan osallistumassa Facebookin mukaan saavat kyllä aika ison ryöpytyksen osakseen.

No sitäpä heitä hyväksi surutta käyttävät tahot haluavatkin.

Edit. Ehkä joku osallistujista jopa uskookin noihin väittämiin.

Tietyssä mielessä on ikävää, että jos niitä ongelmia ilmaantuu tapahtuman yhteydessä, ne idealistiset osallistujat (sukupuoleen katsomatta) joutuvat usein kärsimään eniten ja he jotka organisoivat tapahtumia ja operoivat taustalla mutta ovat ideologisesti useimmiten suurimpia vaikuttajia selviävät vähimmällä. Tämä toimintamalli on kovin tuttua monen ideologisesti värittyneen organisaation taustalta (etenkin tapauksissa joissa organisaatio on kasvanut riittävän suureksi ja ideologisteina toimivat tahot eivät enää "likaa kasiään" - Greenpeace ja mitä näitä nyt onkaan, tai sitten tiettyjen "kansikuva-aktivistien" kulut maksetaan ja muut joutuvat kaivamaan kuvetta ja kantamaan vastuun usein itse).

Ja ikävä kyllä, olet oikeassa sen suhteen, että moni ideologi näiden ryhmien takana hykertelee onnesta jos joku kentällä saa turpiinsa virkavallan edustajalta (tai poliittisesti/ideologisesti vastakkaisen laidan edustajalta), koska tällaista tapahtumaa he voivat käyttää surutta hyödykseen. Toisinaan sitten käy aivan päinvastoin ja todellisuus paljastaa kuinka vieraantuneita voidaankaan olla - kuten Dan Koivulaakson tapauksessa kävi hänen väittäessään äärioikeiston käyneen heidän kimppuun (ja videokuva todistaa aivan jotain muuta) - mutta tässäkin tapauksessa omasta todellisuudesta pidettiin kiinni vaikka todellisuus puhui aivan muuta kieltä:

Tietty joku suomalainen pieni anarkisti- tms. ryhmittymä voi olla niin tiivis rakenteeltaan, että siinä kaikki ovat mukana (lähes) kaikessa mutta mitä suurempi organisaatio on kyseessä sitä useammin alkaa mukana olla monen kerroksen väkeä ja asia karkeasti ilmaistuna "nyrkkiä" saavat he jotka ovat idealistisia nuoria tai vanhempia mutta jotka sisällä sydämessään uskovat aidosti aatteeseen ja ovat silmät sumenneina mukana menossa.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:
Vastatuulen järjestäjä vastasi, ilmeisesti ruoanjakelu on ainakin mahdollista toteuttaa

Jos toteutatte ruuanjakelun niin ihan ystävällismielinen neuvo/muistutus. Todennäköisesti ne varusmiehet ja -naiset ovat syöneet jotain maittavaa perusruokaa, juoneet, mahdollisesti käristäneet makkaraa ja syöneet nikkevanukkaat (tai mitä angry birdseja ne nykyisin siellä tarjoaakaan) jälkiruuaksi. Jos haluatte jakelulle suosiota niin luulen että jokin herkku/namijakelu tai jokin grilliruoka tai sämpylätyyppinen välipala illalla voi olla suosituin. Porukan näteimmät tytöt jakamaan nämä hymyn kera. Tämä on tietysti koordinoitava PV:n henkilöstön kanssa jotenkin.

En usko että saatte näin ehkä ihan juuri sitä haluttua sanomaa läpi, mutta saatte paljon hyvää mieltä aikaan. Uskoakseni puolin ja toisin. Rikkoo kivasti leiritouhun rutiineja.
 
@Honcho Minun mielestäni @roopeluhtala ja muut aseiden kieltäjät voisivat pikemminkin järjestää keskiolut-tarjoilun rankan tetsaamisen lomassa. Olen tosin noin 99% varma, että Puolustusvoimia ei ihan hirveästi kiinnosta järjestää tilanteenmukaisen harjoituksen yhteyteen mitään erityistä tilaisuutta suffelin tai piparin jakoon...
 
@Honcho Minun mielestäni @roopeluhtala ja muut aseiden kieltäjät voisivat pikemminkin järjestää keskiolut-tarjoilun rankan tetsaamisen lomassa. Olen tosin noin 99% varma, että Puolustusvoimia ei ihan hirveästi kiinnosta järjestää tilanteenmukaisen harjoituksen yhteyteen mitään erityistä tilaisuutta suffelin tai piparin jakoon...

Keskiolutta ja piparia voisi tarjoilla erityisen kunnostautuneille yksilöille. Esim. viimeisenä iltana. Kyllähän silloin isoissa rytinöissäkin kiskottiin Marskin synttäreillä leikattua konjamiinia.

Edit: Meidän kuninkaallisen tulitukirykmentin gonahtanut skappari vei ryhmän kesken tilanteenmukaisen loppusodan sotilaskotiin kahville (!). Saa-ta-nan rajua hommaa, tuo korohorokoulutus nimittäin.
 
Viimeksi muokattu:
Vastatuulen järjestäjä vastasi, ilmeisesti ruoanjakelu on ainakin mahdollista toteuttaa:

"Leiriohjelma koostuu työpajoista ja osallistujien tai osallistuja-ryhmien itse suunnittelemista aktioista ja tapahtumista. Jos haluat pitää työpajan jostain aiheesta, kerro toki.

Aktioiden suunnitteluun ja toteutukseen on aikaa myös itse leirin aikana, kestäähän se 8 päivää. Ideasi ruoanjaosta on hyvä, ja itse asiassa sentyyppistä tapahtumaa ovatkin jotkut jo suunnitelleet."

Jos teillä on ideoita siitä minkälaiset tapahtumat tai työpajat parhaiten kehittäisivät Suomen maanpuolustusta modernimpaan, oikeudenmukaisempaan ja yksilönvapauksia kunnioittavampaan suuntaan, niin olkaa hyvä ja kertokaa.

Olen ehottanut sinulle jo kerran

Naisten pakollinen asepalvelus, oikeus kunnollisiin kertausharjoituksiin, selkeä reservissä ylenemisen mahdollisuudet, hankintamäärärahojen lisääminen 200 miljonaa euroa vuodessa,

En tiedä kuinka noista voi järjestää työpajoja, mutta et osallistunut keskusteluun.

PS. Toivotan hyvää onnea tarpeettomalle ruuan tuhlauksellenne. Tosin toivon että vartiointi on asianmukaisella tasolla alueella jossa on aseita, raskasta kalustoa, ammuksia ja räjähteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Tietyssä mielessä on ikävää, että jos niitä ongelmia ilmaantuu tapahtuman yhteydessä, ne idealistiset osallistujat (sukupuoleen katsomatta) joutuvat usein kärsimään eniten ja he jotka organisoivat tapahtumia ja operoivat taustalla mutta ovat ideologisesti useimmiten suurimpia vaikuttajia selviävät vähimmällä. Tämä toimintamalli on kovin tuttua monen ideologisesti värittyneen organisaation taustalta (etenkin tapauksissa joissa organisaatio on kasvanut riittävän suureksi ja ideologisteina toimivat tahot eivät enää "likaa kasiään" - Greenpeace ja mitä näitä nyt onkaan, tai sitten tiettyjen "kansikuva-aktivistien" kulut maksetaan ja muut joutuvat kaivamaan kuvetta ja kantamaan vastuun usein itse).

Ja ikävä kyllä, olet oikeassa sen suhteen, että moni ideologi näiden ryhmien takana hykertelee onnesta jos joku kentällä saa turpiinsa virkavallan edustajalta (tai poliittisesti/ideologisesti vastakkaisen laidan edustajalta), koska tällaista tapahtumaa he voivat käyttää surutta hyödykseen. Toisinaan sitten käy aivan päinvastoin ja todellisuus paljastaa kuinka vieraantuneita voidaankaan olla - kuten Dan Koivulaakson tapauksessa kävi hänen väittäessään äärioikeiston käyneen heidän kimppuun (ja videokuva todistaa aivan jotain muuta) - mutta tässäkin tapauksessa omasta todellisuudesta pidettiin kiinni vaikka todellisuus puhui aivan muuta kieltä:

Tietty joku suomalainen pieni anarkisti- tms. ryhmittymä voi olla niin tiivis rakenteeltaan, että siinä kaikki ovat mukana (lähes) kaikessa mutta mitä suurempi organisaatio on kyseessä sitä useammin alkaa mukana olla monen kerroksen väkeä ja asia karkeasti ilmaistuna "nyrkkiä" saavat he jotka ovat idealistisia nuoria tai vanhempia mutta jotka sisällä sydämessään uskovat aidosti aatteeseen ja ovat silmät sumenneina mukana menossa.

vlad.

Tässäkin mielenilmauksessa juostaan erään suurvallan asialla, ja mukaan on saatu houkuteltua hädin tuskin aikuisia immeisiä
 
Mitähän tässä olisi suunnitelmana syöttää taistelijoille? Ja miten se vaikuttaisi?

Todennäköisesti kasvispöperöjä. Ovat aika maukkaita, mitä olen AKL:n tilaisuuksissa maistanut. AKL:han järjestää myös Ruokaa ei aseita -tapahtumia säännöllisesti: http://akl-web.fi/rea

Kiitos neuvoista, kysäisen PV:ltä jos ruoanjakelun koordinointi onnistuisi heidän kanssaan yhteistyössä.
 
Todennäköisesti kasvispöperöjä

Taitaa olla turha vaiva sitten. Pahoittelut mutta te ETTE löydä sieltä nälkiintyneitä varusmiehiä ja kasvissyöjät olivat ainakin omassa porukassa pyöreä nolla. Voi sinne pari jannua tulla kuriositeettina.

Kokoonpanoonne varmasti kuuluu sellaista sakkia että lihan tarjoilu on ehdoton ei, joten ainoaksi TOIMIVAKSI vaihtoehdoksi jäisi joku makea herkku. Kai sellaisen voi tehdä riittävän ekologisesti? Jollain intiaanisokerilla tms että ekotytöille kelpaa.
 
Mitään ruokailua hyödytä sotilaille harjoitukseen järjestää. Ihan kilttiähän se olisi ja varmaan harmitontakin, mutta ikävää kun menee hyvät ruuat hukkaan. Takkujen kasvispöperöt vois olla hyviäkin, mutta ei niillä taida sotaharjoituksessa jaksaa.

Minulla ei ole mitään kasvissyöntiä vastaan kunhan sitä ei tyrkytetä muille, eikä vaadita muiden tekemään kasvisruokia erikseen niitä vaativille. Olen yhden talven päässyt seuraamaan varsinaisen takkuleirin muonahuoltoa ja kyllä ne hyvää ruokaa osaa rehuista tehdä. Syön siis kasvisruokaa itsekin ihan mielellään. Voihan sen lisäksi sitten syödä lihaa ettei tule kiukkuiseksi.

Jos takut haluaisivat jostakin syystä olla harjoituksessa hyödyksi yhteiskunnalle niin voisivat toimia maaliosastona sotilaille. Eli esim. tiedustelijat voisivat yrittää tiedustella takkujen leirin. Tai sitten jokin paikalliskomppania voisi harjoitella sotavankileirin vartiointi takkujen esittäessä vankeja. Tai sitte takut voisivat esittää suomessa asuvia venäläisiä jotka on keskitetty leirille.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla turha vaiva sitten. Pahoittelut mutta te ETTE löydä sieltä nälkiintyneitä varusmiehiä ja kasvissyöjät olivat ainakin omassa porukassa pyöreä nolla. Voi sinne pari jannua tulla kuriositeettina.

Kokoonpanoonne varmasti kuuluu sellaista sakkia että lihan tarjoilu on ehdoton ei, joten ainoaksi TOIMIVAKSI vaihtoehdoksi jäisi joku makea herkku. Kai sellaisen voi tehdä riittävän ekologisesti? Jollain intiaanisokerilla tms että ekotytöille kelpaa.
Ei PV päästä tuota anarkistikulkuetta kaalikeittoineen harjoitusjoukkojen sekaan tilanteenmukaisessa harjoituksessa, sillä eihän kyse ole mistään markkinoista, joten sinällään ruokalistan pohtiminen on turhaa. Jos kuitenkin pääsy onnistuisi, niin todennäköisesti varusmiehet eivät juurikaan samaistu tuohon porukkaan ja kiitokseksi tulee lähinnä vittuilua ja pilkkaa.
 
Ei PV päästä tuota anarkistikulkuetta kaalikeittoineen harjoitusjoukkojen sekaan tilanteenmukaisessa harjoituksessa, sillä eihän kyse ole mistään markkinoista, joten sinällään ruokalistan pohtiminen on turhaa. Jos kuitenkin pääsy onnistuisi, niin todennäköisesti varusmiehet eivät juurikaan samaistu tuohon porukkaan ja kiitokseksi tulee lähinnä vittuilua ja pilkkaa.

Totta puhuen omatkin kommenttini yrittävät olla hienovaraista vittuilua jokseenkin älyvapaalle idealle. Miksi ruokkia ihmisiä, siellä on sotaharjoitukset eikä mikään nälänhätä...
 
Hetken piti miettiä mikä on AKL. IKL ja AKS ovat tuttuja mutta AKL löi hetken tyhjää...

Miten tämä aseistakieltäytyjäliitto korreloi tämän Roope Luhtalan agendan kanssa? Mieshän väittää haluavansa kehittää asevoimia paremmiksi ja mm. NATOn jäsenyyttä. Luulisin että molemmat tavoitteet ovat vähän kaukana tämän aseistakieltäytyjäporukan agendan kanssa, mikä lienee ennemmin lakkautus kuin kehittäminen.

Edistyspuolue on erikoinen homma, eikö siitä alkuperäisestä tullut itsenäisen Suomen suurimpien sankarien kastiin kuuluvan Rytin lisäksi myös A.K. Cajander, joka kehuskeli 30-luvulla Suomen pieniä puolustusmäärärahoja?
 
Back
Top