Orpon hallituksen politiikka ja siitä keskustelu

No voi herran jestas sentään, teirän kanssa. Kyllä minuakin on päivittäin joskus asiakkaat uhkaillut vetävänsä turpaan. Tekemättä kuitenkin jäi.

En oikein usko näihin teidän kaikkiin höpinöihin. Siis voi olla tottakin, mutta itse lähtisin toiseen paikkaan töihin jos työnantaja viikoittain antaisi lupauksen selkäsaunasta. Itseäni ei ole 25 vuoden aikana yksikään työnantaja uhkaillut väkivallalla. Eikä ole kyllä ketään tuttuakaan.
Jokainen tulee autuaaksi omalla uskollaan, kuitenkin kannattaa hylätä partiopoikamaiset käsitykset työelämästä
 
Suomen talous on huippuunsa viritetty kone jonka tarkoitus on siirtää työn tulos Luxemburgin ja Monacoon. Duunarina on sentään jonkinlainen suoja ammattiliittojen kautta, pienyrittäjää vedetään kuivana kakkoseen. Nokia maksaa alihankkijallr kolmen kuukauden kuluttua, jos muistaa.

Hyvinvointivaltion kustannukset yritetään periä niiltä jotka on liian köyhiä palkkaamaan verosuunnittelijaa. Vituiks on menossa koko vapaussota.
Suomen talous on korahteleva brezneviläinen jäänne, joka elää vain massiivisen velkaantumisen varassa. Otetaan siis syömävelkaa.
Tarkoitit luultavasti kapitalistisikoja, jotka yrittää tässä surkeassa ympäristössä tienatakin jotain. Verosuunnittelu on laillista.
Asiansa osaava pienyrittäjä vaihtaa toimeksiantajaa, jos ne alkaa persepanoa esitteleen. Maksuehto on sopimusasia, huono alihankkija ei saa kunnon maksuehtoa. Hyvälle alihankkijalle maksavat ennakkoja.
Nykyiseen hyvinvointiin ei ole varaa. Pakko pakittaa menoista.
Ed. Liian vähän leikataan. Viisi mrd lisää / vuosi olisi sinnepäin.
 
Viimeksi muokattu:
Kun on lapset ruokittavana täytyy sietää vähän kaikkea. Meillä oli pahoinpitelykin työpaikalla, uhri sai varoituksen ja seuraavissa yt:ssä kenkää.
Minulle on hieman epäselvää, miten se sinun mainostama liitto ei auttanut mitenkään asiaa ?

Kun tässä nyt tuntuu, että näissä kauhukertomuksissa on aina takana se, että työnantajat on ihan kamalia ja sen takia vahvat ammattiliitot on välttämättömän tärkeitä. Ne on usein sellaisia pelottelevia mainospuheita. Ja asioita halutaan yleistää.

No ei minua haittaisi vahvat ammattiliitot, mutta pysyisivät siellä työmarkkina-karsinassaan.

Minä haluan, että valta on demokratiassa sinne valituilla poliitikoilla, eikä jollain hähmäisillä liittohahmoilla. Kyllä nämä tulevat lakot vaikuttavat hyvin poliittisilta ja nimenomaan näyttävät olevan valtataistelua. Noista loppujen lopuksi kärsii köyhä kansa.
 
Minulle on hieman epäselvää, miten se sinun mainostama liitto ei auttanut mitenkään asiaa ?

Kun tässä nyt tuntuu, että näissä kauhukertomuksissa on aina takana se, että työnantajat on ihan kamalia ja sen takia vahvat ammattiliitot on välttämättömän tärkeitä. Ne on usein sellaisia pelottelevia mainospuheita. Ja asioita halutaan yleistää.

No ei minua haittaisi vahvat ammattiliitot, mutta pysyisivät siellä työmarkkina-karsinassaan.

Minä haluan, että valta on demokratiassa sinne valituilla poliitikoilla, eikä jollain hähmäisillä liittohahmoilla. Kyllä nämä tulevat lakot vaikuttavat hyvin poliittisilta ja nimenomaan näyttävät olevan valtataistelua. Noista loppujen lopuksi kärsii köyhä kansa.
Ei pitäisi olla mikään yllätys että on olemassa huonoja työntekijöitä siinä kuin huonoja työnantajiakin. Kumpikaan ei päde ollenkaan kaikkiin mutta isossa porukassa tapahtuu kaikenlaista.
 
Minulle on hieman epäselvää, miten se sinun mainostama liitto ei auttanut mitenkään asiaa ?

Kun tässä nyt tuntuu, että näissä kauhukertomuksissa on aina takana se, että työnantajat on ihan kamalia ja sen takia vahvat ammattiliitot on välttämättömän tärkeitä. Ne on usein sellaisia pelottelevia mainospuheita. Ja asioita halutaan yleistää.

No ei minua haittaisi vahvat ammattiliitot, mutta pysyisivät siellä työmarkkina-karsinassaan.

Minä haluan, että valta on demokratiassa sinne valituilla poliitikoilla, eikä jollain hähmäisillä liittohahmoilla. Kyllä nämä tulevat lakot vaikuttavat hyvin poliittisilta ja nimenomaan näyttävät olevan valtataistelua. Noista loppujen lopuksi kärsii köyhä kansa.
Nyt ei tässä tapauksessa ollut kyse liitoista, ja laittoman uhkailun todistaminen pienessä yrityksessä on vaikeaa, jos muut pelkää työpaikkansa puolesta
 
Minulle on hieman epäselvää, miten se sinun mainostama liitto ei auttanut mitenkään asiaa ?

Kun tässä nyt tuntuu, että näissä kauhukertomuksissa on aina takana se, että työnantajat on ihan kamalia ja sen takia vahvat ammattiliitot on välttämättömän tärkeitä. Ne on usein sellaisia pelottelevia mainospuheita. Ja asioita halutaan yleistää.

No ei minua haittaisi vahvat ammattiliitot, mutta pysyisivät siellä työmarkkina-karsinassaan.

Minä haluan, että valta on demokratiassa sinne valituilla poliitikoilla, eikä jollain hähmäisillä liittohahmoilla. Kyllä nämä tulevat lakot vaikuttavat hyvin poliittisilta ja nimenomaan näyttävät olevan valtataistelua. Noista loppujen lopuksi kärsii köyhä kansa.
Koska pienemmän vaivan tie on antaa vain olla. Itse olisin kyllä voinut asiasta riidan tehdä mutta yksin en viitsinyt kun muut osalliset eivät halunneet. Eikä tämä nyt ole mitenkään harvinaista kyllä näitä kuulee tasaisesti.
 
Tuskin he nyt ihan kaikesta sopivat ja tessikään ei estä neuvottelemasta/maksamasta parempaa palkkaa...
IT-alalla on perinteisesti ollut olematon järjestäytymisaste ja se kyllä näkyy.

Nykyisellä työnantajalla (monikansallinen korporaatio) on tapana palkata paljon kokemattomia ihmisiä jotka poltetaan loppuun parin vuoden aikana.
Palkkataso ei ole mitenkään erikoinen ja vaihtuvuus on kova.

Ei yksittäinen henkilö pysty mitenkään sopimaan erityisehtoja, palkkatarjous joko hyväksytään tai ei, kehitysmaista on tulossa koko ajan jonossa uusia innokkaita uhreja...
 
Koska pienemmän vaivan tie on antaa vain olla. Itse olisin kyllä voinut asiasta riidan tehdä mutta yksin en viitsinyt kun muut osalliset eivät halunneet. Eikä tämä nyt ole mitenkään harvinaista kyllä näitä kuulee tasaisesti.
Jos se oli pahoinpitely, ei se mikään riita-asia ole. Syyttäjä sen hoitaa. Lääkärintodistus, rikosilmoitus ja sitä rataa. Ei siihen työkavereita tarvita. Mutta ei tainnut olla sellainen pahoinpitely.
Jos minä koskisin fyysisesti alaiseeni niin että siitä jäisi jälki (naarmu, ruhje jne), ei siinä olisi mitään jakoa. Saisin tuomion pahoinpitelystä ja työnantajani purkaisi työsuhteeni.
 
IT-alalla on perinteisesti ollut olematon järjestäytymisaste ja se kyllä näkyy.

Nykyisellä työnantajalla (monikansallinen korporaatio) on tapana palkata paljon kokemattomia ihmisiä jotka poltetaan loppuun parin vuoden aikana.
Palkkataso ei ole mitenkään erikoinen ja vaihtuvuus on kova.

Ei yksittäinen henkilö pysty mitenkään sopimaan erityisehtoja, palkkatarjous joko hyväksytään tai ei, kehitysmaista on tulossa koko ajan jonossa uusia innokkaita uhreja...
Tuntuu että myös teollisuuteen on tulossa tuo sama homma, halpaa ulkomaista palkataan kun suomalaiset ei enää suostu tekemään pelkillä pähkinöillä niitä hommia.

Edit: ja lisäyksenä että edes euroopasta ei taideta saa esim puolalaisia töihin kun täällä on huonot palkat eurooppaan verrattuna + hinnat pilvissä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos se oli pahoinpitely, ei se mikään riita-asia ole. Syyttäjä sen hoitaa. Lääkärintodistus, rikosilmoitus ja sitä rataa. Ei siihen työkavereita tarvita. Mutta ei tainnut olla sellainen pahoinpitely.
Jos minä koskisin fyysisesti alaiseeni niin että siitä jäisi jälki (naarmu, ruhje jne), ei siinä olisi mitään jakoa. Saisin tuomion pahoinpitelystä ja työnanta
Hän nyt valitsi linjan olla reakoimatta josta sitten kiitettiin antamalla varoitus. Kaippa sille joku muuutakin neuvoi.
 
Työnantajaa ei kiinnostanut, työkavereita ei kiinnostanut, liittoa ei kiinnostanut, syyttäjää ei kiinnostanut? Jos kaikki muut ovat aina väärässä, joskus on myös hyvä tarkastella omaa näkökulmaa.
Työnantajaa kiinnosti antaa rangaistus. Kaikki muu olisi ollut omasta halusta kiinni. Kaippa työsuojeluvaltuutetun olisi pitänyt puuttua pyytämättäkin.
 
Back
Top