Kysymys on siitä miten rujot sanktiot työttömälle tulee mikäli tekniikka ei toimi.Tai jospa huollat sen laitteesi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kysymys on siitä miten rujot sanktiot työttömälle tulee mikäli tekniikka ei toimi.Tai jospa huollat sen laitteesi.
Kysymys on siitä miten rujot sanktiot työttömälle tulee mikäli tekniikka ei toimi.
Jep. Kuukausi tai pari karenssia on vakiorangaistus siitä riippumatta mokaako virkailija vai asiakas. Ja sama arvatenkin pätee myös laitteisiin.No ei pitäisi seurata minkäänlaisia, tietenkään.
Noita muutamaa tapausta varten/vuosi, ohjelmassa pitää olla asiakaspalvelu. Sinne voi raportoida, että ohjelma ei kirjannut harjoitetta oikein tms. Se sitten korjautuu sinne asiakkaan toimesta manuaalisesti. Jos jollain alkaa niitä olla jatkuvasti, sitten virkailija voi kiinnostua.
Toki ymmärrän kyllä pelon. Nyt puhutaan suomalaisesta virkamiehestä, niin kyllähän niinkin voi käydä, että ei uskota ja kytätään jokaista tapausta.
Toki, töissä kilometritehtaalla.Juu, lenkkeilijän nähdessäsi voit kysäistä oletko työtön, tällä on varmasti liikuntaa lisäävä vaikutus .
Juu, lenkkeilijän nähdessäsi voit kysäistä oletko työtön, tällä on varmasti liikuntaa lisäävä vaikutus . Näin työllisenä hankkisin juoksumaton
Mitään ei voi muuttaa, eikä mitään kehittää. Aina tulee joku "este'. Mitään ei voi vaatia keneltäkään, ei edes itsensä elättämistä, jos ei henkilöä itseään kiinnosta.
Raha pitää vaan tulla "jostain" tilille. Siihen on kaikilla perustuslaillinen oikeus.
Jos mitä tahansa vaaditaan yksilöltä se on heti "Yövartijavaltio". Ja sitten yleislakko.
Tähän samaan malliin opetetaan myös kaikki uus-suomalaiset. Täällä on nyt tää systeemi, näin pitää toimia ja vaatia. Joku aina maksaa. Älä tee töitä älä ainakaan ala yrittäjäksi. Älä järkytä systeemiä, meillä on tällainen oma sampo, joka louhii rahaa jostain. Ei sitä itse tarvitse tehdä.
Asia, joka radikaalisti jakaisi ihmiset syntyperän perusteella. Toiset saavat syntyessään aivan erilaiset lahjat fyysisen suorituskyvyn suhteen kuin toiset.Irtoheitosta esittämäni kommentti saikin rutkasti ilmaa siipien alle, hienoa!
Mitäs jos homma menisi niin että tukiin tulee bonus hyvin suoritetusta kuntotestistä?
Mitäs jos homma menisi niin että tukiin tulee bonus hyvin suoritetusta kuntotestistä?
Mitäs jos homma menisi niin että tukiin tulee bonus hyvin suoritetusta kuntotestistä?
Tää nyt ei toteudu sitten nyt ainakaan ehkei sitten tulevaisuudessakaan, vaatimus on ja pakollista , tosin sille pakolle annetaan vaihtoehtoja kerjätä apua muilta jos sitä välinettä ei ole!Jos jostain tehdään pakollista niin silloin valtio myöskin hoitakoot että kaikilla on siihen välineet.
Tällä kylällä työttömyysaste huitelee lähes viidessätoista prosentissa, ovat siis työttömiä työnhakijoita. Mä olen niiden hakijoiden ansioluetteloita lukenut ja vaihtoehto B (lisäkoulutus) on usein yhtä tyhjän kanssa, koulutukseen lähdetään, koska muuten loppuu tuet. Eikä siellä koulutuksessa usein opita edes mitä se työnteko oikeasti tarkoittaa. Puhumattakaan että opittaisiin edes jonkinlainen ammattitaito. Paikallisen oppilaitoksen vastuuopettajan kanssa tästä jutskattiin ja se on ihan (ammatillinen oppilaitos) päiväkotihommaa, maikka soittelee ja wotsappaa perään, että muistathan tulla lähiopetukseen. Ja sitten pitäs hoitaa ne näytötkin. Muuan haahuilija aloitti nyt syksyllä kolmannen(!) kerran saman koulutuksen, mikä on siis kahdesti jäänyt kesken. Järjestelmä uskoo, että kyllä tämä jantteri nyt kolmannella kerralla varmasti haluaa suorittaa sen ammattitutkinnon. Nyt se vastuuopettaja jahtaa sitä kun ei ole opetuksessa näkynyt, mutta ne tuet on taas pelastettu joksikin aikaa.
Viime hallitus pakotti tekemään hakemuksia: Ei vittu mikä souvi täällä vastaanottavassa päässä, kun kaiken maailman moniongelmaiset ja kirjoitustaidottomat tukkii inboxin yhden lauseen hakemuksilla. Palkattiin saatana hakemuskouluttajia, jotta saisivat edes ymmärrettävän hakemuksen aikaiseksi. Työllistävä vaikutus noiden kouluttajien verran, jotka palkattiin verorahoilla.
Työnhakijoina oleva jengi pitäisi käydä kunnolla läpi: Narkkarit ja alkoholistit katkaisuhoitoon tai eläkkeelle, lukutaidottomat peruskouluun, mielipuolet psyykkisen hoitoon jne. Siitä jäljelle jäävästä porukasta sitten kouluttamalla työntekijöitä esim paikallisiin hoitokoteihin hoitoapulaisia (vai mitä perushoitajia ne ovat?) sen sijaan että sinne haalitaan kielitaidottomia maahanmuuttajia. Kyllä, on parempi että siellä on edes niitä ulkomaan eläviä kuin että ei ole ollenkaan, mutta miksi kantasuomalaiset saa maata kotona ja kielitaidottomat dementoituneet vanhukset joutuu opiskelemaan englantia, että ymmärtäisivät mitä ne hoitajat yrittää niille kertoa? Tämä on faktaa: Lähiomainen hoitokodissa, jossa ihmettelee hoitajiensa aikeita. Rasisti kun on, valittaa vielä meille kun joutuu alistumaan eri sukupuolta olevan neekerin pestäväksi. Ei sota-ajan lapsi ymmärrä, että diversiteetti on rikkaus.
Vaatimattoman osaamisen työpaikat, missä osa palkasta olisi tukea (vaihtoehto C) on se tapa, jolla näitä saataisiin työllistettyä, mutta eihän se vasurille kelpaa, kun työstä pitää saada palkka, jolla tulee toimeen tai ne sekoittaa markkinat. Tietysti tuella täydennetty palkkatyö pitää olla kontrolloitua, ettei se sekoita normaalia markkinataloutta. Aikaisemminkin olen käyttänyt esimerkkinä niitä palvelualan töitä, jotka on ulkoistettu matalan palkkatason Viroon. Työpaikalleni vielä tulevat paperilaskut skannataan järjestelmään Virossa, koska se on paljon halvempaa. Eikö olisi parempi, että palkattaisiin kotimaahan työttömiä, joiden osaamistaso on pysyvästi matala, maksettaisiin Virolainen palkka ja loput tukena, että pääsee säälliseen ansiotasoon. Nyt tämänkin firman Viroon lähettämä rahapotti jäisi pääosin pyörimään kotimaan kansantalouteen ja tukiin tarvittava rahamäärä olisi pienempi.
Pelkkä yleinen perustulo ei toimi. Sehän testattiin jo: Ei lisää työllisyyttä. Enemmistö perustulon saajista (siinä kokeilussa) pitivät sitä hyvänä. Kukapa ei pitäisi.Vaihtoehto (C):n tuen voi toteuttaa esimerkiksi Suomessa oleville kansalaisille maksettavalla perustulona. Sen määrää voisi vieläpä säätää niin, että se olisi hyvinä aikoina isompi ja huonoina aikoina pienenisi. Näin se osaltaan hakeutuisi tasoon, jolla saadaan esim. haluttu työttömyysaste.
Pelkkä yleinen perustulo ei toimi. Sehän testattiin jo: Ei lisää työllisyyttä. Enemmistö perustulon saajista (siinä kokeilussa) pitivät sitä hyvänä. Kukapa ei pitäisi.
Perheellisten ja maahanmuuttajien kohdalla kokeilulla oli positiivisia työllisyysvaikutuksia joita ei aktiivimallilla saatu aikaan.Pelkkä yleinen perustulo ei toimi. Sehän testattiin jo: Ei lisää työllisyyttä. Enemmistö perustulon saajista (siinä kokeilussa) pitivät sitä hyvänä. Kukapa ei pitäisi.
Mä olen ajatellut, että perustulo mahdollistaisi hallinnon purkamista, koska ei tarvita käsittelijöitä lyömään leimaa tukipäätöksiin. Säästä syntyisi siis hallinnon kevennyksestä.Pelkkä yleinen perustulo ei toimi. Sehän testattiin jo: Ei lisää työllisyyttä. Enemmistö perustulon saajista (siinä kokeilussa) pitivät sitä hyvänä. Kukapa ei pitäisi.
Se mikään perustulo ollut, kun sitä ei verotettu pois sitä tarvitsettamattomilta.Pelkkä yleinen perustulo ei toimi. Sehän testattiin jo: Ei lisää työllisyyttä. Enemmistö perustulon saajista (siinä kokeilussa) pitivät sitä hyvänä. Kukapa ei pitäisi.
Käytät totuutta säästeliäästi.Perheellisten ja maahanmuuttajien kohdalla kokeilulla oli positiivisia työllisyysvaikutuksia joita ei aktiivimallilla saatu aikaan.
Tutkimukseen kohdistuva kritiikkisi on laajamittaista, tosin perustelematonta. "Väärin tutkittu". Vastaukseksi tähän riittänee: Eipäs ole. On ihan perusteltua epäillä, että kokeilu oli vasiten rakennettu onnistumaan, koska vastuuministerinä oli Aino-Kaisa vitun Pekonen, jonka aatteellinen suuntautuminen tähän asiaan lienee selvä ("Hän sanoo haastattelussa, että Vasemmistoliitto kannattaa vastikkeetonta perustuloa" https://yle.fi/a/3-10876523). Edit 2. Pekonen oli ministerinä julkaisuhetkellä ja hänen esikuntansa (poliittinen avustajakaarti) olisi varmasti estänyt tutkimuksen julkaisun, jos tutkimusasetelma tai metodologia olisi ollut noin epäonnistunut.En kuitenkaan käyttäisi kokeilua minkäänlaisena näyttönä koska se oli hutiloiden ja riittämättömin resurssein kasattu. On ihan perusteltua epäillä että kokeilu oli vasiten rakennettu epäonnistumaan. Byrokratia käytännössä esti kokeilun kunnollisen läpiviennin. Samoin riittämätön rahoitus.
Joo, osittain samaa mieltä. Jos hallintokuluja saataisiin pienemmäksi, siinähän voitaisiin etutaso säilyttäen leikata kokonaiskuluista tai sama rahasumma käyttäen korottaa etuuksia kustannusneutraalisti. Mutta, yhtään KELA:n etuuskäsittelijää ei irtisanottaisi - pahimmillaan ne siirrettäisiin sote-alueille - ja taas palkat harmonisoitaisiin ylöspäin.Mä olen ajatellut, että perustulo mahdollistaisi hallinnon purkamista, koska ei tarvita käsittelijöitä lyömään leimaa tukipäätöksiin. Säästä syntyisi siis hallinnon kevennyksestä.
Toki tämä on liikaa vaadittu ja hyvin epätodennäköinen polku.
Valtioneuvoston rapsasta: "Perustulokokeilussa 2 000 työtöntä henkilöä sai verotonta perustuloa 560 euroa kuukaudessa riippumatta muista tuloistaan tai siitä, hakivatko he aktiivisesti töitä. Perustulon saajat valittiin satunnaisesti niiden henkilöiden joukosta, jotka marraskuussa 2016 saivat työttömyysetuutta Kelasta. Vertailuryhmän muodostivat henkilöt, jotka saivat marraskuussa 2016 Kelasta työttömyysetuutta mutta eivät tulleet valituiksi perustulokokeiluun."Se mikään perustulo ollut, kun sitä ei verotettu pois sitä tarvitsettamattomilta.
Perustulon ideahan on juuri siinä, että verotus vie sen valtaosalta 100 % pois.