Orpon hallituksen politiikka ja siitä keskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonoppa
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
@Kaarne

Kalevalainen kansa hukkaa aina samponsa omaa tyhmyyttään, mutta sirpaleita jää rannoille.

Kosketusnäyttö ja vakautettu näyttö ovat molemmat olleet ensimmäisinä prototyypissä Suomessa. Ylimieliseksi paisuneessa Nokiassa keksijä tuskin pääsi paljon vahtimestaria pitemmälle. Apple pyysi lähettämään mallikappaleen mutta ei enää vastannut mitään. Kun Apple sitten lanseerasi ensimmäisen iPhonen, Väänänen heitti prototyypin seinään.

 
@Kaarne

Kalevalainen kansa hukkaa aina samponsa omaa tyhmyyttään, mutta sirpaleita jää rannoille.

Kosketusnäyttö ja vakautettu näyttö ovat molemmat olleet ensimmäisinä prototyypissä Suomessa. Ylimieliseksi paisuneessa Nokiassa keksijä tuskin pääsi paljon vahtimestaria pitemmälle. Apple pyysi lähettämään mallikappaleen mutta ei enää vastannut mitään. Kun Apple sitten lanseerasi ensimmäisen iPhonen, Väänänen heitti prototyypin seinään.

Tämä kertoo enemmän suomalaisista johtajista, sieltä ei löydy visionäärejä jotka löytäisivät tai loisivat uusia mahdollisuuksia.
Ennemminkin johto on täynnä kauppakorkean tuottamia taskulaskimia jotka viilaavat senttejä vailla kokonaisnäkemystä yrityksen tapahtumista.

Jos Suomeen haluttaisiin menestystarinoita niin silloin pitäisi koulutusta muuttaa radikaalisti...
 
Tämä kertoo enemmän suomalaisista johtajista, sieltä ei löydy visionäärejä jotka löytäisivät tai loisivat uusia mahdollisuuksia.
Ennemminkin johto on täynnä kauppakorkean tuottamia taskulaskimia jotka viilaavat senttejä vailla kokonaisnäkemystä yrityksen tapahtumista.

Jos Suomeen haluttaisiin menestystarinoita niin silloin pitäisi koulutusta muuttaa radikaalisti...
Jos vaikka nostettaisiin johtajien palkkoja? Pakkohan sen on jossakin vaiheessa alkaa toimia.
 
Tämä kertoo enemmän suomalaisista johtajista, sieltä ei löydy visionäärejä jotka löytäisivät tai loisivat uusia mahdollisuuksia.
Ennemminkin johto on täynnä kauppakorkean tuottamia taskulaskimia jotka viilaavat senttejä vailla kokonaisnäkemystä yrityksen tapahtumista.

Jos Suomeen haluttaisiin menestystarinoita niin silloin pitäisi koulutusta muuttaa radikaalisti...
Suomalainen johtaminen niin liike-elämässä, kuin politiikassakin on surullisen näköalatonta. On ollut jo ties kuinka pitkään. Ei Orpon hallituksellakaan ole minkäänlaista hajua miten homman saisi raiteilleen. Edeltäjällä ei ollut edes halua ja Sipilän pumppu näperteli tuottavuutta työpäivän lisäminuuttien kautta sun muuta täydellisen mitätöntä.
 
Bensan hinta nousee.

Millähän sitä kannattaisi ruveta ajamaan? Laskeskelin, että ainakaan perunoista ei kannata tislata.

Analyysi: Bensasota roihahti taas eduskunnassa – Nouseeko pumppuhinta jopa eurolla?

Eduskunta äänestää tiistaina kahdesta lakiesityksestä, jotka vaikuttavat autoilijoiden kuluihin. Yritykset joutuvat aiempaa haastavampien taulukkolaskentatreenien pariin, kirjoittaa politiikan ja talouden toimittaja Ossi Kurki-Suonio.

Nyt te nostatte eurolla bensan hintaa, jylisi keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen hallitukselle. Eduskunnan viime viikon kyselytunnilla hän hämmästeli, miten hallituksen lakiesitys on yhtäkkiä nostamassa polttoaineiden hintaa, kun perussuomalaiset olivat eduskuntavaaleissa kuitenkin luvanneet laskea hintaa.

Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) huomautti Kurviselle, että ihan noin yksioikoinen asia ei ole. Tai oikeammin Purra lyttäsi Kurvisen kysymyksen täysin ala-arvoiseksi ja syytti keskustan itse kuitanneen päätöksen Brysselissä, kun puolue oli hallituksessa.

Hallituksen esityksen mukaan bensiinin litrahinta nousisi 16 sentillä ja dieselin 11 sentillä. Laskelma lähtee siitä, että päästöoikeuden hinta olisi 50 euroa tonnilta. Se perustuu Euroopan komission arvioon.

Uutistoimisto Reutersin lokakuisen kyselyn mukaan päästökauppaa seuraavat analyytikot odottavat, että vuonna 2027 päästöoikeuden hinta olisi 111,14 euroa tonnilta eli yli tuplasti enemmän kuin komissio arvioi.

Eduskunnan talousvaliokunta suhtautuu lakiesityksen hinta-arvioihin skeptisesti. Siksi sen mietintöön on sisällytetty hintavaikutukset myös korkeammilla päästöoikeushinnoilla kuin vain 50 euroa tonnilta.

– Päästöoikeuden hinnan moninkertaistumisen voidaan arvioida vaikuttavan polttoaineiden kuluttajahintaan samassa suhteessa. Näin ollen 100 euron päästöoikeuden hinnalla lisäkustannus vuonna 2030 bensiinissä olisi noin 30 senttiä per litra, 200 eurolla 60 senttiä per litra ja 300 eurolla 90 senttiä per litra.

Mikäli vuoden 2027 päästöhinnoittelu vastaisi analyytikoiden nykyisiä odotuksia, bensiinin hinta nousisi noin 36 senttiä litralta ja dieselin noin 24 senttiä litralta. Tämä siis ennen kuin lasketaan jakeluvelvoitteen uudistamisen tuoma vaikutus.

Molemmat eduskunnan käsittelyssä olevat lakiesitykset kannustavat osaltaan liikenteen sähköistymiseen. Uudistuva jakeluvelvoite luo polttoaineen jakelijoille kannusteen kasvattaa latauspisteiden määrää ja päästökauppa näyttää kasvattavan polttomoottoriauton käyttökustannuksia.

Päästökaupan hintavaikutus polttoaineiden hintoihin on suuri ja eri elinkeinoelämän etujärjestöt näkevät, että vaikutus tulisi kompensoida jotenkin.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/68e4ca12-f65e-40c3-bc64-0106fded566f
 
Valiokunnat tekivät aukon budjettiin tulkinnallaan vammaispalvelulaista. Purra on visioinut, että otetaan eduskunnan ns. joululahjarahoista. Ei käy, sanovat muut.

Tätä joulurahaa on tavallisesti jaettu kansanedustajille oman maakunnan tiehankkeisiin tai hyväntekeväisyysprojekteihin.

 
Pitäisikö ostovoimaa lisätä, jotta tulisi jotain pöhinää, vai maksaa aina vain iloiten veroja?

Suomessa lähes minkä tahansa tuotteen tai palvelun hinnassa on noin puolet veroja.

Pizza maksaa kehätien varressa enemmän kuin Monacossa, jossa asuvat miljonäärit ja jossa ei edes viljellä, ihmettelee insinööri paikallislehdessä.

Hyytyykö Suomi verotukseen?


 
Pitäisikö ostovoimaa lisätä, jotta tulisi jotain pöhinää, vai maksaa aina vain iloiten veroja?

Suomessa lähes minkä tahansa tuotteen tai palvelun hinnassa on noin puolet veroja.

Pizza maksaa kehätien varressa enemmän kuin Monacossa, jossa asuvat miljonäärit ja jossa ei edes viljellä, ihmettelee insinööri paikallislehdessä.

Hyytyykö Suomi verotukseen?


Parasta verosuunnittelua on ostaa mahdollisimman vähän.
 
Pitäisikö ostovoimaa lisätä, jotta tulisi jotain pöhinää, vai maksaa aina vain iloiten veroja?

Suomessa lähes minkä tahansa tuotteen tai palvelun hinnassa on noin puolet veroja.

Pizza maksaa kehätien varressa enemmän kuin Monacossa, jossa asuvat miljonäärit ja jossa ei edes viljellä, ihmettelee insinööri paikallislehdessä.

Hyytyykö Suomi verotukseen?


Ruuan arvonlisävero on monissa maissa reippaasti alhaisempi mitä täällä. Kulutukseen riittäisi paremmin rahaa kun jääkaappi on täynnä. Valtio vetottaa aina tilin päältä, eikä malta odottaa että potti tulisi kulutuksen kautta, pärjäile sitten siinä
 
Back
Top