Oulun seksuaalirikokset ja raiskaukset

Mites nämä karkoituskuviot näissä menee? Tuleeko tuomion jälkeen lähtö vai jäävätkö tänne?
Ei ole ainakaan mikään helppo prosessi.Ensin käytetään luonnollisesti hovioikeuskortti. Sen jälkeen käännytään ensin homoksi, sitten tarvittaessa kristityksi. Sitten valitetaan muuten päätöksestä tappiin asti. Sitten Martin Scheininit ja uuninpankkopojat kertovat, että heillä on siihen oikeus, niinkuin onkin. Eriasia on se, onko siinä järkeä ja onko muilla kuin Perussuomalaisilla tahtoa lähteä tekemään yhdessä asialle jotakin.
 
Viimeksi muokattu:
siirtyvät Helsinkiin jossa ovat oikeamielisten sankareita.

Oulussa saattaa turpa tummentua entisestään, jos meinaavat jatkaa harrastuksiaan.
 
Tämän vuoden tilastoissa yhteensä 152 seksuaalirikoksessa epäilty oli poliisin tiedossa. Näistä 60 oli ulkomaalaisia. Ulkomaalaisten suhteellinen osuus kaikissa seksuaalirikoksissa oli Oulun poliisilaitoksen alueella kuluvana vuonna noin 40 prosenttia. Edellisvuonna ulkomaalaisten osuus oli 25 prosenttia.

– Valitettavasti tässä näkyy ilmiönä ulkomaalaistaustaisten epäiltyjen määrän kasvu näissä rikoksissa, Markus kiiskinen sanoo.




 
Hupsista...
Ilmoituskynnys madaltunut...

”Voidaan ajatella, että ennen tämän vuoden alkua suuri osa netissä tapahtuvasta [poliisille vinkatusta] rikollisuudesta on jäänyt kirjaamatta kokonaan”, Sarani sanoo.
 
Ehkäpä KRPssä pitää suorittaa hieman päällystön puhdistusta kun noin jätetään rikosilmoituksiin reagoimatta, tai vastaavasti lisättävä henkilöstöä, jos käy ilmi, että reagoimattomuus on suoraan johtunut resurssipulasta, eikä siitä että KRP on munaton puuttumaan poliittisesti hankalaan asiaan.
 
Oulun kaupunki aikoo perustaa oman ”markkinointihenkisen” uutismediansa, mutta idea ei miellytä kaikkia – Keskisuomalaisen päätoimittaja syyttää valemediaksi

Oulun kaupungin viestintäjohtaja Mikko Salmion kertonut, että Mun Oulu -kaupunkimedia pyrkii myös journalistin ohjeiden noudattamista valvovan Julkisen sanan neuvoston jäseneksi.

Oulun kaupunki aikoo perustaa oman uutismediansa. Ympäri vuorokauden päivittyvä Mun Oulu -niminen kaupunkijulkaisu kertoo erityisesti lähiöiden ja asukkaiden arjesta ja aloittaa toimintansa helmikuussa 2020, tarkalleen ystävänpäivänä.

Median toiminta rahoitetaan Oulun kaupungin toimintaan budjetoiduilla rahoilla. Toimintaa on tarkoitus pyörittää noin viidellä ”toimittajataustaisella kaupungin työntekijällä”.

[...]

Kalevan jutussa Salmi sanoo, että Mun Oulussa ei kirjoiteta kaupungista kritiikittömästi. Samassa lauseessa hän kuvaa julkaisua ”markkinointihenkiseksi”.

Oulun kaupungilla on selvästi meneillään Salmen vetämänä pyrkimys kirkastaa kaupungin nykyistä mielikuvaa. Oman median perustaminen ei ole ainut uusi journalistinen hanke, jossa Oulun kaupunki on mukana.

Yhteiskunnallisille päättäjille suunnattu verkkomedia Mustread tiedotti maanantaina palkanneensa toimittaja Heli Koppelon omaksi Oulun-kirjeenvaihtajakseen.Mustreadin mukaan Koppelo toimittaa korkeatasoista Oulu-aiheista yhteiskunnallista journalismia. Rahoituksen Mustread saa Oulun-kirjeenvaihtajan pestaamiseen Oulun kaupungilta ja oululaiselta osuuskauppa Arinalta.

Maanantaina julkaistussa Kalevan jutussa viestintäjohtaja Mikko Salmi kertoo yksinkertaisen syyn lähteä rahoittamaan Oulu-aiheista journalismia.

”Ettei Oulusta tulisi mieleen vain seksuaalirikokset”, Salmi sanoo Kalevalle.

Oulu on kaupunkina saanut runsaasti kielteistä julkisuutta tämän vuoden aikana, kun kaupungissa paljastui laaja seksuaalirikosvyyhti. Tuomioita tapauksessa on annettu kaikkiaan kahdeksan.

Salmen kommentin perusteella näyttää siltä, että kaupunki pyrkii nyt muuttamaan tätä julkisuutta osallistumalla itse journalismiin. Viestintäjohtaja Salmella itsellään on merkittävää kokemusta journalismista: ennen Oulun kaupungin viestintäjohtajaksi siirtymistä hän työskenteli sosiaalidemokraattisen Demokraatti-lehden päätoimittajana.

[...]

Yhteistyöehdotus Mustreadilta tuli Salmelle kuukausia töiden aloittamisen jälkeen, mutta Salmi myöntää, että se sopi hyvin hänen omiin ideoihinsa, vaikka kyse on kahdesta täysin erillisestä projektista.

”Olemme olleet huolissamme, millä tavalla Oulu näyttäytyy mediassa. Emme voi emmekä haluta vaikuttaa perinteisen median journalistiseen sisältöön, mutta haluamme itse tarjota erilaisia näkökulmia. Oulussa tapahtuu paljon hyvääkin”, Salmi sanoo.

Miksi haluatte itse lähteä mukaan journalismiin perinteisen tiedottamisen ja markkinoinnin sijaan?

Kysymys on työekonomiasta. Olen työskennellyt paljon journalismin parissa ja tiedän, että tiedotteen päätyminen journalistisen jutun lähteeksi vie paljon aikaa ja työtä. Meidän viestinnässämme päätepiste on kuntalainen. Oleellista ei ole se, kuka tiedon hänelle tuottaa, vaan se, että hänelle päätyvä tieto on mahdollisimman laajaa ja hyvää. Olen taustaltani pappi, ja pidän tässä verrokkina Helsingin seurakuntayhtymän Kirkko ja kaupunki -lehteä. Maallista mediaa ei kiinnosta samalla tavalla kirkolliset asiat, joten niitä uutisoidaan Kirkossa ja kaupungissa.”

 
Olen taustaltani pappi, ja pidän tässä verrokkina Helsingin seurakuntayhtymän Kirkko ja kaupunki -lehteä.

Just.
1567445804135.png
 
Back
Top