Päivän vitsi

Laiva haaksirikkoutui aavalla merellä. Vain kymmenen miestä ja yksi nainen selvisi haaksirikosta ja pääsi turvaan läheiselle autiolle saarelle.
Kaksi viikkoa pelastumisen jälkeen nainen riisti hengen itseltään, sillä häntä iljetti se, mitä he tekivät.
Kaksi viikkoa myöhemmin miehet hautasivat naisen, sillä heitä iljetti se, mitä he tekivät.
Kaksi viikko hautaamisen jälkeen miehet kaivoivat naisen ylös, sillä heitä iljetti se, mitä he tekivät.
 
Huumoria hetken takaisesta itäblokista. Romanian sosialistisessa kansantasavallassa mietittiin, mikä olisi sopiva eläin uljaan yhteiskuntansa kansalliseläimeksi. Ehdotettiin pingviiniä. Perusteina että pingviini ei syö lihaa, kestää vilua ja taputtaa vähän väliä, ilman näkyvää syytä.
 
Venäläinen vitsi suomalaisesta taitaa sopia nyt Ukrainankin tilanteeseen:
Äijä kävelee metsässä, kun huomaa karhun lähteneen seuraamaan. Äijä yrittää jätättää seuraajansa. Tekee kaarroksen, kävelee lujempaa, jättää hatun nuuhkittavaksi, mutta mikään ei auta - karhu seuraa perässä, jopa lähenee. Lopulta ei auta muu kuin valita vankin petäjä, jonka saa selkänsä taakse, nakata reppu selästä, polkaista kantapäät tukevasti kunttaan ja vetää puukko tupesta.
Kun karhu valmistautuu hyökkäämään, ukko mulkaisee synkeästi ylöspäin ja toteaa: "Kuule ukko. Mittään en ole sulta pyytänyt, mutta nyt pyydän. Ole kerrankin puolueeton."
Vaikka äijä onkin nyt eri, on karhu sama.
 
Miten se kriittinen infra sitten määritetään?

Poliisi on puhunut mm. valtateistä ja rautateistä? Ihanko oikeasti pitäisi 112:een soitella, jos joku lennättää dronea jossakin Huittisten takamailla valtatie 12:sta varrella? Ei kai..
Toivottavasti @skärdis antaa anteeksi, mutta välittömästi tuli mieleen tuosta "kriittinen infra" -termistä mieleen vessanpönttö, joka protestoi, kun oksennan siihen alkoholin vaikutuksen alaisena. Ja sitä sitten neuvostoliittolainen venäläinen drone kuvaa...

"Miksi joit niin paljon?"
"Oliko ihan pakko?"
"Ajattelisit minunkin tunteita!"
 
Mikä on Venäjän tärkein vientituote ja kohdemarkkina nyt?

-Asevienti Ukrainaan

Mikä on Venäjän tärkein vientituote ja kohdemarkkina vuoden kuluttua?

-Varastetun, ukrainalaisen viljan vienti Pohjois-Koreaan
 
Mikä on Yhdysvaltain tärkein vientituote?

-Demokratia
 
Tositarina:

Olin kaupungilla naisseuralaiseni kanssa ja kerroin hänelle täältä lukemani vitsin:

Eversti tarkastaa kertausharjoitusjoukkoa. Yhden reserviläisen kohdalla hän pysähtyy ja kysyy: "Kasvonne näyttävät tutuilta. Oletteko ehkä töissä televisiossa?" "Ei, herra eversti, olen töissä viinakaupan kassalla."

Puoli tuntia myöhemmin kävelimme teleoperaattorin ständin ohitse. Nuori miesmyyjä yrittää myydä liittymää naiselleni sanoilla: "Ollaaks me nähty aiemmin Elisalla?" Mielessäni käy pirullinen ajatus, mutta naiseni reagoi ensin: "Kerronko mä missä on nähty?" Myyjä [häkeltyen]: "No? :oops:" Nainen: "Tai enpäs sanokaan." Ja me jatkamme matkaamme.

En tiedä, arvostiko nainen vitsiäni, mutta ainakin myöhemmin saimme molemmat nauraa ihan kunnolla.
 
Varusmiehet ovat teltassaan, jo valmistautumassa yöpuulle. Kipinämies keittää pakissa itselleen ja seuraavalle vartiomiehelle kahvia, kun ulkoa kuuluu ääntä. Lähivartiomies ilmoittaa prikaatin komentajan, ja parin muun esikuntaherran olevan tulossa tarkastamaan teltan.

Prikaatin komentaja näkee kaiken olevan kunnossa, lepovuorossa olevat miehet ovat makuupusseissa ja heidän vaatteensa kuivumassa. Telttakin on on hyvin pingotettu ja naamioverkko asianmukaisesti nostettu oksilla hyvin irti teltasta. Komentaja suorastaan myhäilee.

- Onkos korpraalilla siinä kahvit tulella, komentaja kysyy kipinämieheltä.
- Kahviahan minä tässä kersantin pakissa keitän, herra eversti. Hän itse on jo nukkumassa. Tätähän on enemmän kuin kupillinen, haluaako herra eversti iltakahvit?
- No mikäs siinä, kiitoksia, sanoo eversti. Korpraali ojentaa hänelle oman pakkinsa astiaksi, ja kaataa kuumaa kahvia.

- Oijoi, onpas hyvää kahvia, toteaa eversti. Korpraali kuulee ryhmän venttiseiskasta radioliikennettä, ja joutuu hetkeksi vastaamaan siihen. Hänen palattuaan kipinätehtävään on eversti juonut kahvinsa, ja ojentaa tyhjän pakin takaisin: - Tässä on pakkinne, korpraali. Toivottavasti sen pesemisestä ei ole liikaa vaivaa.

-Ei toki, herra eversti. Minun piti muutenkin pestä se. Jouduimme matkaamaan tälle alueelle yli kolme tuntia Masin lavalla, eikä kuski pitänyt kusitaukoja, joten jouduin lavalla virtsaamaan pakkiini.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on vitsiketju, noille mielensäpahoittamisille on omat ketjunsa. Vitsin olennainen ero parodiaan on se, että vitsi on fiktiota.
 
Back
Top