Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://rt.com/news/pak-fa-unlimited-oxygen-supply-198/A novel approach the pilots can breathe!
The Russian Sukhoi T-50 5G fighter jet is equipped with cutting-edge computerized life support systems, including an oxygen station securing unlimited breathing gas supply and advanced pilot’s compensation system that anticipates gravity overload.
ctg kirjoitti:http://rt.com/news/pak-fa-unlimited-oxygen-supply-198/A novel approach the pilots can breathe!
The Russian Sukhoi T-50 5G fighter jet is equipped with cutting-edge computerized life support systems, including an oxygen station securing unlimited breathing gas supply and advanced pilot’s compensation system that anticipates gravity overload.
crane kirjoitti:ctg kirjoitti:http://rt.com/news/pak-fa-unlimited-oxygen-supply-198/A novel approach the pilots can breathe!
The Russian Sukhoi T-50 5G fighter jet is equipped with cutting-edge computerized life support systems, including an oxygen station securing unlimited breathing gas supply and advanced pilot’s compensation system that anticipates gravity overload.
wtf VAU.......eihän toi ookkaan ku tädääääädädädäää kaikissa hävittäjissä :a-rolleyes:
ctg kirjoitti:Kyse ole mistään happipulloista kiinni vaan naapuri on kehittänyt happikoneen lentäjille, joten löytyykö sellainen joka koneesta?
Bellum kirjoitti:Jos on viime vuosina seurannut F-22n elämänkaarta, niin on varmasti törmännyt mainintoihin kyseisestä järjestelmästä, sillä Raptorin OBOGSn kanssa on ollut huomattavasti hankaluuksia. Muistaakseni OBOGS-ongelma saattoi olla takana yhdessä koneen tuhoutumiseen ja pilotin kuolemaan johtaneessa onnettomuudessakin.
crane kirjoitti:Bellum kirjoitti:Jos on viime vuosina seurannut F-22n elämänkaarta, niin on varmasti törmännyt mainintoihin kyseisestä järjestelmästä, sillä Raptorin OBOGSn kanssa on ollut huomattavasti hankaluuksia. Muistaakseni OBOGS-ongelma saattoi olla takana yhdessä koneen tuhoutumiseen ja pilotin kuolemaan johtaneessa onnettomuudessakin.
Kuuluisa "raptor cough"
In the case of Pak FA so have the Russians gone completely totally overkill in breaking new ground.
These are just some of the unique solutions that Pak FA is alone.
* It has 3 AESA radar in the X-band (high, front, and sides), 2 AESA radar in the L-band (placed in the wings).
* It has integrated radar blockers in the compressor (first in the world), the first step is the MWCNT-based carbon fiber (first in the world to have it in the compressor) and the second step also is the radar absorbent. Turbine parts, including fan blades are built with nano fibers in 3D-printer (the first in the world).
* The air intake has stealth mode and semi-stealth mode (also the first in the world).
ctg kirjoitti:
PAK DA. http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?99988-Russian-Photos-(updated-on-regular-basis)&p=6826185&viewfull=1#post6826185
Prototyyppi T-50-5 on lentänyt.
Aiemmin luotettavaksi osoittautuneet lähteet on kertoneet, että T-50-6 tulee olemaan staattinen malli, eikä siis lennä. Ilmeisesti kyseisellä mallilla testataan RCS-toteutuksia ja muita muutoksia, sillä T-50-7, joka on nyt lentäneen jälkeen seuraava lentävä prototyyppi, tullee sisältämään huomattavia muutoksia jo nähtyihin prototyyppeihin verrattuna. Proto-7 edustaa varmasti aika pitkälti ensimmäisen vaiheen tuotantomallia. Lennon pitäisi alustavasti tapahtua joskus toukokuussa, mutta ei yllätä vähääkään, jos siirtyy myöhemmäksi.
Ensimmäisen vaiheen tuotantokoneet siis lentää nykyisillä Item 117-moottoreilla, jotka on kehitysversio vanhasta tutusta AL-31. Näitä rakennetaan ilmisesti n. 60 kpl 2020 mennessä.
Toisen vaiheen tuotantokoneet käyttää sen sijaan täysin uutta moottoria Item 129(/Type 30), jonka penkkitestit alkaa ensi vuonna. Jos mitään massiivisia ongelmia ei ilmene, niin tuotantoon uusi moottori tulee todennäköisesti 2018-2020. NPO Saturnin johtaja kertoi haastattelussa, että uudessa moottorissa pyritään lähinnä parantamaan häiveominaisuuksia ja tekemään siitä kevyempi uusien materiaalien avulla, sillä nykyinenkin moottori on tehon ja muiden ominaisuuksien puolesta hyvällä tasolla.