Sain maanantaina hyvin mielenkiintoisen yhteydenoton eräältä äidiltä, koskien 14-16-vuotiaiden tyttöjen systemaattista seksuaalista hyväksikäyttöä Lahdessa. Eli minulle kerrottiin, että eripuolella Lahtea on 3-4 asuntoa, joissa systemaattisesti hyväksikäytetään ja/tai raiskataan alaikäisiä tyttöjä. Tekijät ovat lähteeni mukaan noin 16-22-vuotiaita maahanmuuttajataustaisia poikia ja miehiä.
Tutustuminen kuulema tapahtuu paikallisessa ostoskeskuksessa ja sen nuorisotilan läheisyydessä kaikkien silmien alla. Kun tyttöjen luottamus on voitettu, heidät houkutellaan noille asunnoille, juotetaan känniin ja tytön ollessa riittävän puolustuskyvytön, niin häntä käytetään seksuaalisesti hyväksi/raiskataan yleensä useamman miehen toimesta.
Minuun yhteyttä ottaneella äidillä oli vahva epäilys, että tyttöjä kiristetään tulemaan tuonne uudestaan videoimalla tilanne tjms. sillä tytöt kävivät tuolla kuulema useampaan otteeseen.
Myöhemmin näitä tyttöjä halveksutaan mm. tuolla ostoskeskuksessa, solvataan julkisesti ja omalla kielellä käydyissä keskusteluissa täysin avoimesti mm. nuorisotilan ohjaajien silmien alla - onpa jotain myös kuulema heitetty mm. kengällä.
Minuun yhteyttä ottanut nainen on itse työskenellyt mm. Hennalan vastaanottokeskuksessa ja on taustaltaan sellainen, että häntä nimitellään esim. suvakkihuoraksi koko ajan. Kynnys ottaa yhteyttä minuun oli kuulema korkea, mutta hän ei keksinyt enää mitään muuta kun poliisin suunnaltakaan ei kuulema apuja löytynyt. Minä taas otin yhteyttä Uusilahti-lehden päätoimittaja Tommi Bergiin ja hän kiinnostui asiasta.
Tarkempi kuvaus koko asiasta sekä ilmiöstä on luettavissa tänään ilmestyvästä Uusilahti-lehdestä, joka löytyy myös verkosta:
http://www.e-pages.dk/uusilahti/405/html5/
Tämä ilmiö on vakava ja olen itse kuullut aiemminkin tämän suuntaisesta - pelkkä silmien aukiolo tietyissä paikoissa riittää huomaamaan hyvin epämääräistä touhua aikuisten miesten ja pikkutyttöjen välillä. Toivottavasti vanhemmat juttelevat asiasta jälkikasvunsa kanssa ja jos jotain selviää, niin menevät poliisin puheille, sillä tällaiseen on saatava stoppi...
...Samoin toivottavasti ymmärretään, että kaikki maahanmuuttajat eivät toimi näin ja typeriltä ylilyönneiltä vältytään.