Pakolaisuus

tupla
 
Viime vuosina tulleet romanikerjäläiset ja nyt käynnissä mittasuhteiltaan ennennäkemätön pakolaiskriisi. Telttakyliä rakennellaan pitkin katuja ja kyliä. Tuossa kun olen keskustellut useiden tuttujen kanssa, niin todella moni haluaa Suomen pois EU:sta ja vain siksi että näitä meidän elätettäviksi tulevia aivan liikaa.

Miten EU:sta eroaminen tähän vaikuttaisi?

Vapaa liikkuvuus Euroopassa on Schengenin vika/ansio. Norjakin on Schengenin jäsen.

Turvapaikan hakeminen tulee YK:n pakolaissopimuksesta.

Katso vaikka Norjaan, niin sama turvis ja romanikerjäläisooppera siellä pyörii, vaikka eivät ole EU:ssa.

Ratkaisu löytyisi kotimaisten poliitikoiden selkärankaisuudesta, mutta kun sitä ei ole. Luojan kiitos Tanska ja Ruotsi laittoivat rajansa kiinni, niin turvisten tulva Norjaan ja Suomeen loppui. Eikä ollut EU:lla mitään vastaan sanomista.

EU:ta saa vihata, mutta tässä asiassa EU:sta eroaminen ei vaikuttaisi mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Miten EU:sta eroaminen tähän vaikuttaisi?

Vapaa liikkuvuus Euroopassa on Schengenin vika/ansio. Norjakin on Schengenin jäsen.

Turvapaikan hakeminen tulee YK:n pakolaissopimuksesta.

Katso vaikka Norjaan, niin sama turvis ja romanikerjäläisooppera siellä pyörii, vaikka eivät ole EU:ssa.

Ratkaisu löytyisi kotimaisten poliitikoiden selkärankaisuudesta, mutta kun sitä ei ole. Luojan kiitos Tanska ja Ruotsi laittoivat rajansa kiinni, niin turvisten tulva Norjaan ja Suomeen loppui. Eikä ollut EU:lla mitään vastaan sanomista.

EU:ta saa vihata, mutta tässä asiassa EU:sta eroaminen ei vaikuttaisi mitään.
Näistä puhuttu myös ja verrattu esim. Unkariin ja Viroon, jotka EU:ssa, paljonko ovat vastaanottaneet? Ihan hyvä että toit tämänkin näkökulman esille. Eikös muuten EU kiristänyt niitä jäsenmaita tukien leikkaamiselta, jotka eivät ota pakolaisia vastaan. Onko toteutunut?
 
Luojan kiitos Tanska ja Ruotsi laittoivat rajansa kiinni, niin turvisten tulva Norjaan ja Suomeen loppui.
Jostain kuulin että tällä hetkellä tulisi 5000 hakijaa vuositasolla. Onko tuo paljon vai vähän ja mitä maksaa?
 
Miten on mahdollista että jos tehty käännytyspäätös, niin voidaan vielä osoittaa mieltä viikko tolkulla ja kuluttaa meidän veroeuroja. Vähintäänkin vuokraa pitäisi alkaa jo pyytämään siivous ja järjestyksen ylläpito kustannuksiin. Syö aika paljon viranomaisten resursseja vastamiekkareineen.

Poliisivoimien myötävaikutuksella tämäkin on mahdollista. Ruotsissa poliisit sentään ymmärtävät erota viroistaan.
 
Jostain kuulin että tällä hetkellä tulisi 5000 hakijaa vuositasolla. Onko tuo paljon vai vähän ja mitä maksaa?

On se edelleen liikaa ja maksaa melkoisesti.

Kuitenkin tuokin on paljon parempi kuin toissavuotinen yli 60.000 hakijaa (Norjaan yli 80.000).

Mahdollisimman monelle vaan hylkypäätös ja tehokkaat palauttamistoimet käyttöön. Ei ole mitään syytä luoda kuvaa, että Suomesta saisi turvapaikan helposti ja kielteisenkin jälkeen tänne saisi jäädä telttailemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Onko muuten ATENEUMISSA kui isot kellaritilat ? Tuli vaan mieleen, että se olis noita vaatijoita lähellä ja johtajatarkin suhtautuu asiaan ilmeisen myötämielisesti.
Tervetuloa-kutsuhan onkin jo talon seinässä.


17265666_1884696281775074_5081172424016265216_n.jpg



.
 
On se kyllä aika noloakin, että pääkaupungin ydinkeskusta alkaa kaikkine miekkareineen muistuttamaan jonkinlaista irvokasta karnevaalia.

Mitä turistitkin meistä ajattelevat? (tällä kertaa vailla sarkasmia)

Juuri näin. Äsken kävelin Rautatientorilta Kamppiin ja matkan varrella oli kyllä käsittämätön kavalkaadi kerjäläisiä,päihtyneitä ja muuten vaan suljetulta osastolta karanneen oloisia ihmisiä. Jotain ihmeellisiä yhden miehen performansseja oli useampia ja olipahan edustettuna myös jo vuosia katukuvaamme sulostuttanut epävireinen katusoitto. Yhdellä kulmalla käytiin hintaneuvotteluja varastetusta kamerasta. Ei ole kyllä pääkaupungin ydinkeskusta häävissä jamassa tältä osin.
 
Itse koen kokemuksen perusteella Helsingissä käymisen suuremmaksi turvallisuusriskiksi kuin eurooppalaisen miljoonakaupungin maahanmuuttajalähiössä pyörimisen.
Toisaalta voi tietysti olla että luulevat meikäläistä joksikin GSG:n tiedustelijaksi.
:rolleyes:
 
Los Angelesin South Centralistakin voi selvitä hengissä...paikallisen oppaan kanssa... Taisi olla 2002. Olin melko varmasti ainoa valkoinen mies mailin säteellä, poliiseja lukuunottamatta. Etenkin hiusmuodilla "Skinhead Mk 1 Mod 1mm"... :p Enpä muista milloin olisin saanut niin pitkiä katseita...kävelyllä KAIKKI tuijottivat. Varmasti olisi tapahtunut jotain jos en olis ollut paikallisen seurassa.

Hauskinta oli kyllä Oxnardin DMV:ssä, jonne naikkosen kanssa mentiin uusimaan hänen ajokorttiaan. Tultiin sisään sivuovesta ja samalla osa porukasta katosi etuovesta helvetinmoista kyytiä... Nainen oli US Navyn SeaBee (on vieläkin) ja itse PV:llä..."jotenkin" osa porukasta tunnisti että "noilla on jotain tekemistä viranomaisten kanssa" ja ei kun karkuun... Olikohan laittomia tai muuten etsintäkuulutettuja..
 
Itse koen kokemuksen perusteella Helsingissä käymisen suuremmaksi turvallisuusriskiksi kuin eurooppalaisen miljoonakaupungin maahanmuuttajalähiössä pyörimisen.
Helsinkikö on turvallisuusriski? H:ki on rauhallinen ja siisti kaupunki, jossa liikennekin toimii erittäin hyvin verrattuna erittäin moneen eurooppalaiseen suurkaupunkiin. Olen toki stadilainen ... mutta mun mielestä esim. jo Tukholma on aika sirkus Stadiin verrattuna.
Mä voin lähteä oppaaksi seuraavalla kerralla :)
 
Los Angelesin South Centralistakin voi selvitä hengissä...paikallisen oppaan kanssa... Taisi olla 2002. Olin melko varmasti ainoa valkoinen mies mailin säteellä, poliiseja lukuunottamatta. Etenkin hiusmuodilla "Skinhead Mk 1 Mod 1mm"... :p Enpä muista milloin olisin saanut niin pitkiä katseita...kävelyllä KAIKKI tuijottivat. Varmasti olisi tapahtunut jotain jos en olis ollut paikallisen seurassa.

Hauskinta oli kyllä Oxnardin DMV:ssä, jonne naikkosen kanssa mentiin uusimaan hänen ajokorttiaan. Tultiin sisään sivuovesta ja samalla osa porukasta katosi etuovesta helvetinmoista kyytiä... Nainen oli US Navyn SeaBee (on vieläkin) ja itse PV:llä..."jotenkin" osa porukasta tunnisti että "noilla on jotain tekemistä viranomaisten kanssa" ja ei kun karkuun... Olikohan laittomia tai muuten etsintäkuulutettuja..
Mun yksi omituisimmista "en kuulu /etnisesti/ joukkoon" kokemuksista on Hannoverista, Herrenhausenin kaupunginosasta.
Olin ollut messuilla ja puku päällä palaamassa residenssiin, ajattelin mennä paikalliseen nauttimaan paikallisen panimon tuotteita - semmoista 7 minuutin bisseä.. nam. Enhän mä tiennyt että Herrenhausenilaiset katsovat olevansa ei-Hannoverilaisia, mitä on ulkopuolisen vaikea käsittää. Sisääntulo oli kuin Sergio Leonen leffasta, täysi hiljaisuus ja kaikki kääntyi tuijottamaan. Baarissa kaveri tosi vaikeena rakenteli meille bisset ja kun mentiin pöytään, yksi paikallinen tuli kertomaan jotain Tosiasioita. Saatiin bisset puoleen väliin (johon ei mennyt kauan) kun henkilökunnan edustaja tuli kertomaan että, jos nyt lähdetään niin päästään vielä ulos ja hän johdattaa meidän keittiön kautta takaovelle ja siellä odottaakin jo taksi herroja.. äskeinen pöytäseura lähti hakemaan narikasta kylmää rautaa meille. Että bitte ja auf wiedersehen... :D
 
Mun yksi omituisimmista "en kuulu /etnisesti/ joukkoon" kokemuksista on Hannoverista, Herrenhausenin kaupunginosasta.
Olin ollut messuilla ja puku päällä palaamassa residenssiin, ajattelin mennä paikalliseen nauttimaan paikallisen panimon tuotteita - semmoista 7 minuutin bisseä.. nam. Enhän mä tiennyt että Herrenhausenilaiset katsovat olevansa ei-Hannoverilaisia, mitä on ulkopuolisen vaikea käsittää. Sisääntulo oli kuin Sergio Leonen leffasta, täysi hiljaisuus ja kaikki kääntyi tuijottamaan. Baarissa kaveri tosi vaikeena rakenteli meille bisset ja kun mentiin pöytään, yksi paikallinen tuli kertomaan jotain Tosiasioita. Saatiin bisset puoleen väliin (johon ei mennyt kauan) kun henkilökunnan edustaja tuli kertomaan että, jos nyt lähdetään niin päästään vielä ulos ja hän johdattaa meidän keittiön kautta takaovelle ja siellä odottaakin jo taksi herroja.. äskeinen pöytäseura lähti hakemaan narikasta kylmää rautaa meille. Että bitte ja auf wiedersehen... :D

Vaikka menee jo OT, niin ex-vaimo nuorempana hiljensi kuulemma kokonaisen skottipubin Invernessissä. Se onnistui tilaamalla Jack Daniels-viskin kokiksella ja jäillä... Tripla-loukkaus..tilata jenkkiviskiä traditionaalisessa skottipubissa...kokiksella...ja jäillä...(suosittu paukku Maltalla jostain syystä jota en ymmärrä) :D Oli ex-appiukon mukaan niin hiljaista, että nuppineulan putoaminen lattialle olis kuulunut. :D
 
Mun yksi omituisimmista "en kuulu /etnisesti/ joukkoon" kokemuksista on Hannoverista, Herrenhausenin kaupunginosasta.
Olin ollut messuilla ja puku päällä palaamassa residenssiin, ajattelin mennä paikalliseen nauttimaan paikallisen panimon tuotteita - semmoista 7 minuutin bisseä.. nam. Enhän mä tiennyt että Herrenhausenilaiset katsovat olevansa ei-Hannoverilaisia, mitä on ulkopuolisen vaikea käsittää. Sisääntulo oli kuin Sergio Leonen leffasta, täysi hiljaisuus ja kaikki kääntyi tuijottamaan. Baarissa kaveri tosi vaikeena rakenteli meille bisset ja kun mentiin pöytään, yksi paikallinen tuli kertomaan jotain Tosiasioita. Saatiin bisset puoleen väliin (johon ei mennyt kauan) kun henkilökunnan edustaja tuli kertomaan että, jos nyt lähdetään niin päästään vielä ulos ja hän johdattaa meidän keittiön kautta takaovelle ja siellä odottaakin jo taksi herroja.. äskeinen pöytäseura lähti hakemaan narikasta kylmää rautaa meille. Että bitte ja auf wiedersehen... :D

Olen myös liikkunut Hannoverissa ja Herrenhausenissa... eivät kuulemma ole Hannoverilaisia... ;)
En kyllä olisi raskinut jättää bissenpuolikasta pöytään. Ja rautamiesten vuoksi olisin tilannut toisenkin ihan vaan vinoilun vuoksi... :D
 
Koska en ole tätä lankaa kovinkaan aktiivisesti ole seurannut, niin onko ollut sellaisesta puhetta että esim Saksa ottaisi kaikkei pätevimmän sakin päältä ja ns. "jämät" lähetetään vaikkapa pohjolaan?

EDIT: Aatteleppa ite.
 
Helsinkikö on turvallisuusriski? H:ki on rauhallinen ja siisti kaupunki, jossa liikennekin toimii erittäin hyvin verrattuna erittäin moneen eurooppalaiseen suurkaupunkiin. Olen toki stadilainen ... mutta mun mielestä esim. jo Tukholma on aika sirkus Stadiin verrattuna.
Mä voin lähteä oppaaksi seuraavalla kerralla :)
Kyse on luultavasti ihan vain huonosta (tai hyvästä riippuen näkökulmasta) tuurista. Ei en saanut turpaan.

Koska en ole tätä lankaa kovinkaan aktiivisesti ole seurannut, niin onko ollut sellaisesta puhetta että esim Saksa ottaisi kaikkei pätevimmän sakin päältä ja ns. "jämät" lähetetään vaikkapa pohjolaan?

EDIT: Aatteleppa ite.
No siellä oli kyllä sellainen kaaos että ovat ihan itse päättäneet jatkoivatko matkaa vai ei.
 
Jokin jakuu...

http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/hollanti_cavusoglu-62944
Turkin ulkoministeri Hollannin vaalituloksesta: Pyhä sota alkaa pian Euroopassa
SIINA EKBERG
5 minuuttia sitten
Mevlüt Çavuşoğlun mukaan Euroopan yhtenäisyys on päätymässä rappioon.

  • 8ec94ee231ce0d2236ce549392c9b55b80df5d969455894792fc910b47354bc4

    Mevlüt Çavuşoğlu.

    (Lehtikuva / AFP)
Eurooppa tulee pian olemaan uskonnollisten sotien tapahtumapaikka, sanoo Turkin ulkoministeri Mevlüt Çavuşoğlu Hurriyet Daily Newsin mukaan.

Çavuşoğlu kommentoi Alankomaiden vaalitulosta, joka toi voiton pääministeri Mark Rutten keskustaoikeistolaiselle VVD-puolueelle.

– Kun katsotaan puolueita, voi nähdä, että sosiaalidemokraattien ja fasisti Geert Wildersin populistipuolueen välillä ei ole eroa. Kaikilla on sama mentaliteetti, Çavuşoğlu sanoi.

– Mihin menette? Mihin viette Eurooppaa? Olette aloittaneet Euroopan romahduttamisen, viette Euroopan rappioon. Euroopassa alkavat pian pyhät sodat, hän lisäsi.

Çavuşoğlun mukaan eurooppalaiset tappoivat toisiaan 100 vuotta sitten erilaisten uskojen takia.

– Mutta he oppivat läksynsä ja perustivat Euroopan unionin sekä Euroopan neuvoston.
 
Back
Top