Pakolaisuus

Voivat olla myös virolaisia (huumebisnesmiehiä). Ovat ennenkin tapelleet keskenään ja ampuneet toisiaan.
 
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/30a3c903-7050-471b-96e5-f5ca5ed30e90

Voin poistaa liittämäni aiemman uutisen jos se oli väärässä ketjussa. Tuttu oli puolen yön aikaan siellä. Paikalla oli epäilyttävää jengiä, mutta ei merkkiäkään tappelusta.
Odotellaan virallista tietoa..

uhri 1962 syntynyt mies ja epäillyistä nainen 1981 ja mies 1986.
Kaikki asianosaiset ovat ulkomaalaistaustaisia.

Lähde: Poliisin tiedote

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...ias-mies-kaikki-ulkomaalaistaustaisia/7197936
 
Odotellaan virallista tietoa..
On tuo osallisten ulkomaalaisuus ihan virallista tietoa.

Lisätietoa Keravan epäiltyyn henkirikokseen liittyen
09.12.2018 klo 12.35Itä-Uusimaa
Lisätietoa Keravan epäiltyyn henkirikokseen liittyen

Yöllisen henkirikoksen esitutkinta on edistynyt ja asian johdosta on otettu kiinni vuonna 1986 syntynyt mies sekä vuonna 1981 syntynyt nainen rikoksesta epäiltyinä. Esitutkinnassa on selvinnyt, että on syytä epäillä uhrin pahoinpitelyn ja menehtymisen tapahtuneen miehen ja naisen toimesta yhdessä tuumin.

Pahoinpitelyn uhri oli vuonna 1962 syntynyt mies.

Asiaosaiset henkilöt ovat kaikki ulkomaalaistaustaisia.

Esitutkinnan keskeneräisyydestä johtuen poliisi ei tiedota enempää asiasta viikonlopun aikana.
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/lisatietoa_keravan_epailtyyn_henkirikokseen_liittyen_76459

Edit: Toki tuosta ei selviä millä statuksella nuo täällä on.
 
Viimeksi muokattu:
GCM:n sisar compactista GCR global compact for refugees ei edelleenkään löydy vastuullisesta mediasta tai valtion sivuilta mitään..

Suurin puolue jätti Belgian hallituksen vastalauseena YK:n siirtolaisuussopimukselle, jota Suomikin on hyväksymässä alkavalla viikolla
Kansallismielisen flaamipuolueen eroa hallituksesta on arvioitu vaalikampanjan avaukseksi.


Tommi Hannula HS
Julkaistu: 9.12. 14:43
BELGIAN pääministerin Charles Michelin käsiin jäi vähemmistöhallitus, kun maan suurin puolue jätti hallituksen lauantaina, kertovat uutistoimistot AFP ja Reuters.

Flaamien kansallismielinen N-VA vastustaa YK:n siirtolaisuussopimusta, jonka Michelin hallitus aikoo hyväksyä alkavalla viikolla YK:n jäsenmaiden siirtolaisuuskokouksessa Marokon Marrakechissa.

SELVÄ enemmistö Belgian parlamentin edustajista antoi viime viikolla tukensa sopimuksen hyväksymiselle. Sopimus on joutunut ympäri maailmaa kansalliskonservatiivien hampaisiin. Muiden muassa Yhdysvallat ja Australia sekä kourallinen Euroopan maita, pääosin itäisestä Keski-Euroopasta, ovat ilmoittaneet vastustavansa sopimusta.

Suomi aikoo hyväksyä sopimuksen. Marrakechin-kokouksessa Suomea edustaa sisäministeri Kai Mykkänen(kok).

YK:n siirtolaisuussopimus Global Compact for Migration (GCM) on yleistason sopimus, joka linjaa periaatteet menettelyyn siirtolaisuusasioissa. Se ei kuitenkaan ole oikeudellisesti sitova. Sen periaatteet ovat melko suurpiirteisiä eikä niistä luistamisesta seuraa maille sanktioita.

FLAAMIPUOLUE N-VA:n eroa Belgian hallituksesta on arvioitu vaalikampanjan avaukseksi. Vaalit olivat muutenkin kalenterissa jo toukokuussa, joten hallitusliittouman hajoaminen tuskin jouduttaa aikataulua.

Pääministeri Michelillä on edessään salkkujen uusjako. Hallitukseen jää hänen ranskankielinen reformistipuolueensa MR ja kaksi hollanninkielistä puoluetta, kristillisdemokraattinen CD&V ja liberaali O-VLD.

Perustuslain mukaan Belgian hallituksessa tulee olla pääministeriä lukuun ottamatta yhtä monta ranskan- ja hollanninkielistä ministeriä.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005926857.html?ref=rss
 
Kohua herättänyt siirtolaisuusasiakirja on määrä hyväksyä alkuviikosta – Tästä kiistanalaisessa YK-julistuksessa on kyse
YK:n konferenssissa Marrakechissa on määrä antaa hyväksyntä siirtolaisuutta käsittelevälle GCM-asiakirjalle. Kiistaa on ollut varsinkin siitä, miten paljon se sitoo jäsenmaita.
9.12.2018 19.25

200831044-800x_.jpg

Sisäministeri Kai Mykkänen (kok.) edustaa Suomen hallitusta Marrakechissa pidettävässä YK:n konferenssissa, jossa valtioiden on määrä antaa poliittinen hyväksyntänsä GCM-asiakirjalle

https://www.aamulehti.fi/a/201347981
 
 
Kiistaa on ollut varsinkin siitä, miten paljon se sitoo jäsenmaita

Melkonen pakti kun sen sitovuutta ei kukaan tiedä. Taitaa sitoa niin saatanasti silloin kun se isoihin suunnitelmiin sopii. Tämän taakse mennään vielä.

Kyllä mua hirvittää.
 
Eikös tuo Yk sopimus ole samanlainen kuin kaikki muutkin Yk sopimukset? Siis en tiedä. Eihän mikään yk:n sopimus sido oikeudellisesti? Onko tämä siis sama asia kuin Yk:n ihmisoikeussopimus, Yk:n lastenoikeussopimus? Ei kai nekään mihinkään pakota,mutta niitä noudatetaan orjallisesti? Joku tietävämpi korjatkoon...
 
Eikös tuo Yk sopimus ole samanlainen kuin kaikki muutkin Yk sopimukset? Siis en tiedä. Eihän mikään yk:n sopimus sido oikeudellisesti? Onko tämä siis sama asia kuin Yk:n ihmisoikeussopimus, Yk:n lastenoikeussopimus? Ei kai nekään mihinkään pakota,mutta niitä noudatetaan orjallisesti? Joku tietävämpi korjatkoon...

Eikös YK-soppareiden rikkomisesta pääse juuri tuonne maailmanvaltion käräjäistuimen eteen eli Haagiin?
 
GCM on monella tapaa ongelmallinen paperi. On totta, että se ei ole suoraan juridisesti velvoittava mutta ei vaadi suurta mielikuvitusta ymmärtää, että esim. EU tulee vetoamaan siihen sisäisesti ajaessaan taakanjakoa Euroopassa. Tästähän täällä on paljon puhuttu.

Paperin toinen ja ehkä suurempi vaara on kuitenkin siinä, että se pyrkii sementoimaan siirtolaisuuden eräänlaiseksi "oikeudeksi" jota valtiot eivät voi kieltää vaan ainoastaan sopeutua. Raaka tosiasia kun on, että siirtolaisuus voidaan pysäyttää tunneissa jos halutaan. Jokainen tietää tämän. Siksi tämä mahdollisuus halutaan sulkea pois jotta globalisaation kyseenalaistaminen muuttuisi aina vain vaikeammaksi. Hassua on, että tämä tavoite saa kannatusta sekä oikealta että vasemmalta mutta lähes täysin vastakkaisista syistä lähtien. Siksipä tämä aie etenee niin nopeasti monissa maissa.
 
GCM on monella tapaa ongelmallinen paperi. On totta, että se ei ole suoraan juridisesti velvoittava mutta ei vaadi suurta mielikuvitusta ymmärtää, että esim. EU tulee vetoamaan siihen sisäisesti ajaessaan taakanjakoa Euroopassa. Tästähän täällä on paljon puhuttu.

Paperin toinen ja ehkä suurempi vaara on kuitenkin siinä, että se pyrkii sementoimaan siirtolaisuuden eräänlaiseksi "oikeudeksi" jota valtiot eivät voi kieltää vaan ainoastaan sopeutua. Raaka tosiasia kun on, että siirtolaisuus voidaan pysäyttää tunneissa jos halutaan. Jokainen tietää tämän. Siksi tämä mahdollisuus halutaan sulkea pois jotta globalisaation kyseenalaistaminen muuttuisi aina vain vaikeammaksi. Hassua on, että tämä tavoite saa kannatusta sekä oikealta että vasemmalta mutta lähes täysin vastakkaisista syistä lähtien. Siksipä tämä aie etenee niin nopeasti monissa maissa.



Allekirjoittajamaat kylläkin sitoutuvat toteuttamaan sopimuksen sisällön:

Kohta 41
We **commit to fulfil the objectives and commitments outlined in the Global Compact**, in line with our vision and guiding principles, by taking effective steps at all levels to facilitate safe, orderly and regular migration at all stages. We will implement the Global Compact, within our own countries and at the regional and global levels,


Niitä maita kohtaa jotka eivät toteuta voidaan määrätä "kansaivälisiä toimia."

"For follow-up and review, we agree on intergovernmental measures that will assist us in fulfilling our objectives and commitments."
 
Allekirjoittajamaat kylläkin sitoutuvat toteuttamaan sopimuksen sisällön:

Kohta 41
We **commit to fulfil the objectives and commitments outlined in the Global Compact**, in line with our vision and guiding principles, by taking effective steps at all levels to facilitate safe, orderly and regular migration at all stages. We will implement the Global Compact, within our own countries and at the regional and global levels,


Niitä maita kohtaa jotka eivät toteuta voidaan määrätä "kansaivälisiä toimia."

"For follow-up and review, we agree on intergovernmental measures that will assist us in fulfilling our objectives and commitments."

Jäsen @Kiusankpl nostaa mielenkiintoisen pointin. Kuinka velvoittava tuo sopimus oikeasti juridisesti on? Pitäisi olla kansainvälisen oikeuden asiantuntija voidakseen alkaa edes arvioimaan tuota (mitä en todellakaan ole) mutta selvää mielestäni on, että se on velvoittavampi kuin pelkkä julkilausuma. Joku muistaakseni Saksalainen asiantuntija totesi sen olevan julkilausumaa velvoittavampi, koska se hyväksytään YK:n yleisistunnossa eikä ole pelkkä lausuma. Tiedä sitten tuosta.

Suomen sisäisen keskustelun kannalta on jäänyt mielestäni pois se kysymys, että jos tässä on kyseessä poliittinen julkilausuma, niin eikö silloin asia olisi pitänyt tuoda koko eduskunnan käsittelyyn? Nythän käytännössä hallitus on ilmoittanut oman kantansa Suomen poliittisena kantana mikä ei mielestäni ole aivan sama asia. Mutta en tunne eduskunnan työjärjestystä niin hyvin, että osaisin sanoa riittääkö tuo notifiointimenettely mikä tehtiin valiokuntiin. Mielestäni ei, mutta en tiedä.
 
Onko väärin tulkittu tuosta, että summa/henk. olisi huomattavasti suurempi vai huomattavasti pienempi kumulatiivisesti oletettuna? (Laskentaoletuksena)

Julkisen talouden suunnitelman määräraha-arvioiden laskentaoletuksena on 10 000 vuosittaista turvapaikanhakijaa, kun se syksyn kehyspäätöksessä oli 15 000 vuosittaista turvapaikanhakijaa. Turvapaikanhakijaennuste on valmisteltu poikkihallinnollisesti SM:n johdolla. Turvapaikanhakijoiden kasvaneesta määrästä johtuvat menot ovat kokonaisuudessaan noin 700 milj. euroa vuoden 2019 tasossa.
Ovatko nuo valtion suorat menot? Tuohon päälle sitten kuntien menot + menot jotka eivät suoraan näy turvapaikanhakija menoina. Kyllä äkkiä paukahtaa yli miljardin.
 
Back
Top