Pihkakoski
Ylipäällikkö
Kyllä. Ennusteet väestönkasvusta yhdistettynä demografiaan ikäjakauman osalta, eivät kyseisen maanosan tämänhetkiseen tai ennustettavuuden piirissä olevaan kyvykkyyteen siirtää väestönkasvu yhteiskunnalliseen kehitykseen, lupaa mitään erityistä kivaa.Väestönkasvun määrä on lähivuosina sitä luokkaa että länsimaat hukkuvat tulijoihin. Lakeja pitäisi pistää ajantasalle niin että vastaanottavat maat voivat säätää paremmin paljonko väkeä ottavat vuodessa ja minkälaista porukkaa. Päävastuu ihmisistä pitäisi olla 1) synnyinmaalla 2) sen lähialueen mailla. Turvapaikkashoppailu missä matkustetaan toiselle puolelle maailmaa sen mukaan mistä milloinkin saa eniten tukirahaa, pitäisi loppua. Enemmän pitäisi lähteä siitä, että turvapaikka on väliaikainen ja kun olot paranevat ihminen matkustaa takaisin synnyinmaahansa, ihan kuten suomalaiset menivät takaisin Ruotsista kun 2. maailmansota loppui. Sellaiset pelleilyt pitäisi loppua että ollaan muka paossa vaarallisia oloja synnyinmaassa, mutta voidaan silti käydä siellä lomalla. Keksittyjen turvapaikkasyiden käyttöä ja niiden käsittelyyn menevää aikaa ja rahaa pitäisi saada vähennettyä niin, että uusintahakemuksia saisi tehdä vain rajallisen määrän kuten 1-2 kertaa. Ja kun tulee hylsy nämä laittomasti maassaolevat pitäisi palauttaa - EIKÄ niin kuten nyt ehdotetaan että annetaan jäädä maahan. Jos joku maa ei ota palautettavaa väkeä vastaan niistä maista ei porukkaa pitäisi ottaa maahan ollenkaan.
Maahantulijoilta pitäisi vaatia allekirjoitus että jäädäkseen maahan on integroiduttava. Jos kielen opiskelu ja maan lainsäädäntöön sopeutuminen ei kiinnosta tai maan elämäntapa tuntuu väärältä, sellaisten pitäisi lähteä nopeasti eteenpäin kohti sellaista maata joiden elämäntavan maahanmuuttaja hyväksyy.
GCM-sopimus toimii kaikkea tällaista järkiperäistä käsittelyä vastaan. Se on tehty muihin maihin matkustavien olojen optimointia varten eikä ota huomioon ongelman laajuutta ja siihen kuluvan rahan määrää. Länsimaita käytetään nyt hyväksi.
YK:n ennusteiden mukaan, tämänhetkinen väestönkasvu tulee ko. maanosassa (Afrikka) vuoteen 2050 lisääntymään 1,2 miljardia --> 2,4 miljardia.
Mikäli edelleen on ajatuksena vähä-osaisuuden, köyhyyden tuottamien ilmiöiden suhteen globaalina osana politiikkaa Euroopassa väestönsiirto-tyyyppinen ratkaisu niin vähintä mitä olettaa on, olisi demografisen muutoksen (tämänhetkisen tiedon valossa) purkaminen myös äänestävälle kansanosalle. Eikö tämä ole demokratian ydintä? Saadaan tietoa, saadun tiedon valossa tehdään (edustukselliseen) demokratiaprosessiin vaikuttavia päätöksiä.
Tässä kehityskulkua Suomessa, tosin erittäin rajallisesti kerrottuna:
"Maahanmuuttajille 13 % toimeentuloa turvaavista etuuksista
Maahanmuuttajille 10,7 miljardin euron summasta maksettiin yhteensä 1,36 miljardia euroa (13 %) ja Suomessa syntyneille 9,32 miljardia euroa (87 %).
Maahanmuuttajille maksettu osuus vaihteli merkittävästi eri etuuksien välillä. Osuus oli suurin takuueläkkeessä, josta maksettiin maahanmuuttajille 29 prosenttia ja lähes yhtä suuri työttömyysturvassa, josta maksettiin maahanmuuttajille 27 prosenttia. Toimeentulotuesta maahanmuuttajille maksettiin 20 prosenttia ja asumistuista 14 prosenttia. Vanhuuseläkkeistä ja työkyvyttömyyseläkkeistä kummastakin maksettiin maahanmuuttajille vain 2 prosenttia".
Lähde:KELA
Kannattanee huomioida ko. tilaston määritelmä maahanmuuttajille. Koska tilastossa ei huomioida toisen tai kolmannen polven maahanmuuttoa, on erittäin perusteltua olettaa että ko. ryhmään kuuluvat henkilöt olisivat korostuneesti tilastoissa esillä. Vähäosaisuus on lähtökohdista riippumatta, tiedetysti ylisukupolvista.
Merkittävä käsite tähän liittyen: HUOLTOSUHDE.
Edellinen, yhdistettynä siihen että kaikki tieto on periaatteessa tässä ajassa yksilön tai ryhmän kannalta saatavissa - kylä tarvitsee vain yhden älypuhelimen, tai saadun tiedon tästä - vaikuttaa suoraan köyhyyden ja näköalattomuuden leimaavien alueiden intentioon siirtyä Eurooppaan. Ja toki Euroopan sisällä maat, joissa tukijärjestelmät ovat kattavimpia tai joissa on jo ennestään siirtyvästä maasta olevia kansalaisia, näyttäytyvät houkuttelevuuden kannalta pluspuolisilta.
On jo tiedossa - tässä ei tarvita uhkakuvien maalailua, tai peräti rasistisia motivaatioita - että erityisesti kehittymättömiltä alueilta tulevista maista joista halu siirtyä Eurooppaan on vahva, työllistyminen tai integraatio esim. kielen oppimisen suhteen on erittäin heikkoa.
Valoakin on mahdollisesti tunnelista näkyvissä, eikä kyse välttämättä ole lähestyvästä junasta. Se, mikä eilen oli täysin poissasuljettua poliittisesta toimintamallista on nyt ainakin osin jo tapahtuvaa --> kts. Ruotsissa SD:n aseman muutos, Tanskan Sosiaalidemokraattisen (!) puolueen linjaukset.