Pakolaisuus

Siis onko se palautussopimus nyt sittenkin irakilaisia varten olemassa? Yhtäällä sanotaan, ettei irakilaisia voida palauttaa ja toisaalla sitten, että tietyiltä alueilta tuleville irakilaisille ei myönnetä suojelua.

Ja miten tuo paikkakuntatietämyksen selvittys oikein Suomen poliisilta onnistuu? Ok, murteen ehkä joku hyvä kieliasiantuntija pystyy selvittämään, mutta mistä niitä jokaisen pienen irakilaiskylän tuntijoita löydetään?

Uutisissa puheet ovat vähän sekavia.

Esim. Ukrainan tilanteessa linja on se että Itä-Ukrainaan ei palauteta , mutta heidät voidaan palauttaa muualle Ukrainaan.

Samoin pitää nyt tehdä irakilaisten suhteen , ketään ei tervitse palauttaa pohjois-Irakiin , heidät voidaan palauttaa etelä-Irakiin.

Minun mielestäni tässä ei tarvita mitään sopimuksia eikä paikkakuntatietämystä.

Pidetään vain sama linja kuin ukrainalaisilla.
 
Katselin google trendsistä miten Suomea on haettu arabiaksi googlesta. Alkukesästä tapahtui aika huomattava suunnanmuutos.

13974467.jpg


https://www.google.fi/trends/explore#q=فنلندا&date=today 1-m&cmpt=q&tz=Etc/GMT-3

5.9 oli eniten hakuja. Tilastoissa näkyvät luvut ovat suhdelukuja eivätkä absoluuttisia. Päivä jolloin on ollut eniten hakuja saa arvoksi 100 ja muut päivät suhteellisen prosenttiosuuden huippupäivän hakuihin suhteutettuna. Käyrä on taas aika jyrkässä nousussa mutta toivon/uskon että ainakin osa siitä noususta johtuu tiukentuneen rajavalvonnan tuomasta huomiosta eikä se ennakoisi uudestaan kasvuun lähtevää tulijoiden määrää.

Noissa Irakin pakolaiset ryhmissä jotkut Suomalaiset näköjään harjoittavat kansalaisaktiivisuutta yrittäen kertoa ettei Suomi olekkaan täydellinen paratiisi. Positiivista myös huomata että osassa ryhmiä pyritään antamaan jo ylläpidon toimesta kohtuu realistinen kuva Suomesta ja Suomen tilanteesta. Jotkut tosin sitten postailevat niitä "Suomessa saa x-euroa /kk jolla pääsee asumaan pääkaupunkiin ja Pääministeri on luvannut antaa teille asuntonsa jos tulette töihin ja Presidentti oli keräämässä teille rahaa kadulla!"

https://www.facebook.com/groups/yaserabass85/

Eräs, ilmeisesti Suomessa asuva Arabi, jakoi yhteen Suomeen liittyvistä ryhmistä seuraavan kuvan (Olen rasisti ja oletan vain tyypin nimen ja ulkonäön perusteella hänen osaavan arabiaa ja tämän olevan oikein kirjoitettu. Myös Suomi on hieman eritavalla kirjoitettu kuin mitä google translate antaa):

13974469.jpg


Sama englanniksi:

CPf4iXnWEAAgq5n.png:large
 
Ruotsi rikkoo korkeintaan omaa lainsäädäntöään, ei Dublin asetuksia, kun päästää maan läpi rekisteröimättömiä/maahantuloluvattomia migrantteja. Ihan eri juttu kuin kv sopimusten rikkominen. Eli kyse kv pakolaissopimuksesta ja Dublin asetuksista joita pitäisi rikkoa jos toimittaisiin kuten esität. Saanen sanoa että sangen infantiili postaus. Aina tulee tämä lapsellinen väite että muut eivät seuraa sääntöja ja me seuraamme. Sama narratiivi joka maassa.

Vastuuvaltio on ensimmäinen Dublin asetuksen valtio johon migrantti tulee.

Osa Suomeen tulijoista tulee pettymään katkerasti, kun Eurodac-tietokannasta löytyy sormenjäljet, ja heidät palautetaan vastuuvaltioon.

Dublin järjestelmässä on muuten mukana myös Sveitsi, Norja, Islanti ja Lichtenstein, EU:n ulkopuolisina maina. Tanska taas soveltaa systeemiä kahdenvälisenä järjestelynä, ei ylikansallisena.
Mikä on kv sopimus?
 
Uutisissa puheet ovat vähän sekavia.

Esim. Ukrainan tilanteessa linja on se että Itä-Ukrainaan ei palauteta , mutta heidät voidaan palauttaa muualle Ukrainaan.

Samoin pitää nyt tehdä irakilaisten suhteen , ketään ei tervitse palauttaa pohjois-Irakiin , heidät voidaan palauttaa etelä-Irakiin.

Minun mielestäni tässä ei tarvita mitään sopimuksia eikä paikkakuntatietämystä.

Pidetään vain sama linja kuin ukrainalaisilla.
Onkohan tämä sitten ristiriidassa UNHCR:n määritelmän kanssa? En ole oikein hyvä tulkitsemaan tätä ja ainakin silmääni näyttäisi, että voi riippua myös tulkitsijasta:
"The 1951 Refugee Convention spells out that a refugee is someone who "owing to a well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality, and is unable to, or owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country."
http://www.unhcr.org/pages/49c3646c125.html
Laajentamalla edelleen ajatusta: pakolaisia voi tulla vain maista jotka ovat ilman hallintoa (joku UNHCR/YK:n turvaneuvosto voisi määritellä tms.). Ymmärtääkseni hallinto ei saa/saisi vainota omiaan. Tai muuten YK suuttuu.
 
Hmm. Tätä ketjua lukiessa mainokset kehottavat tapaamaan muslimisinkkuja. Onkohan tuo tarkoituksellista? No, asiaan.

Maahan tuleville pakolaisille olisi hyvä järjestää jotain oikeasti järkevää toimintaa. Pelkkä pallon potkiminen ja kaupungilla hengailu ei edistä integroitumista kovin hyvin,se on nähty. Tulijat eivät ole myöskään välttämättä kovin yhtenäinen ryhmä; särmät eivät välttämättä ole hioutuneet vaikka samassa myllyssä pyöritään.

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/h...teraase-viilsi-paistinpannulla-paahan/707575/

Muutama päivä sitten olin lenkillä samalla reissulla kun yksi lapsista oli harrastamassa. Mies ja nainen tulivat vastaan mato-onki, matopurkki ja keskikokoinen muovipussi kädessä. Myöhemmin kun hölkätä leppasin takaisin, he istuivat sillan korvassa. Lapsen kanssa kotiin lähtiessä näin vielä miehen matkalla jonnekin. Pussissa oli jonkin verran (n.1/4) kaloja joten eikun pannu tirisemään. Sääntö-Soumessa voisi tietysti kysyä tuosta monta asiaa kun täällä ei saa edes kiivetä puuhun ilman että tullaan poliisien ja palokuntien toimesta hakemaan pois mutta minusta tapaukseen liittyvä oma-aloitteisuus ja -toimisuus oli ehdottomasti plussaa.
 
Tämä alkaa muistuttaa jo farssia...

No ei ala, on täysi ollut farssi viimeistään 90 luvulta lähiten kun ekat somalit tulivat. Suomalaiset viranomaiset ovat parhaimmilaan herättäneet kuolleita henkiin kuten Jeesus konsanaan yhdistämällä sotaorvon somalilapsen hyvivoivat ja kohtuu elävät vanhemmat Suomeen.

Mutta joo tilannehan on vähintään viimeiset parikymmentä vuotta ollut sen suuntainen, että turvapaikkaprosessista on tullut ensisijainen siirtolaisuuden väylä afrikkalaisille ja lähi-idästä tuleville ja todelliset turvapaikan tarpeessa olevat ovat jääneet opportunistien jalkoihin. Mitää realistista mahdollisuutta helpottaa normaalia siirtolaisuutta ei pakolaisuutta koskevia sopimuksia rajusti muokkaamatta ei oikeastaan ole jos ja luultavimmin kun laillisen reitin, jos se olisi mitenkään valikoiva, avaamien tuskin vaikuttaisi turvapaikan hakijoiden määrään rahtuakaan.
 
Ministeriöiden arvio: Kuntiin muuttaa yli 10 000 maahanmuuttajaa ensi vuonna

Kuntien on syytä alkaa varautua maahanmuuttajien vastaanottoon. Oleskeluluvan saaneille on järjestettävä opetusta, majoitusta sekä sosiaali- ja terveydenhoitopalveluja. Valtio tukee kuntia kustannuksissa ja myös bonusrahaa on tarjolla nopeimmille kunnille.

Maahanmuuttajien kotoutuminen suomalaiseen arkeen on myös kuntien haaste. Kuva: Juha-Pekka Inkinen / Yle

Ensi vuonna kuntiin muuttaa vähintään 10 000 maahanmuuttajaa. Luku on moninkertainen aiempiin vuosiin verrattuna. Kunnissa on jo syytä varautua maahanmuuttajien vastaanottoon, todetaan TEM:n, sisäministeriön ja Kuntaliiton tiedotteessa.

Kasvava liikkuvuus konfliktialueilla sekä Euroopassa heijastuu myös Suomeen. Tämän hetken ennusteen mukaan Suomeen saapuu noin 25 000–30 000 turvapaikanhakijaa tänä vuonna. Lukuisat konfliktit ovat ajaneet ennennäkemättömän määrän ihmisiä hakemaan turvaa kotiseutunsa ulkopuolelta. Moni hakijoista saa todennäköisesti oleskeluluvan Suomeen.

Turvapaikanhakijoiden lisäksi kuntapaikkaa tarvitsevat kiintiöpakolaiset, joita saapuu noin 800 henkilöä vuodessa.

Kuntien varauduttava järjestämään palveluja
Hakemuksensa käsittelyä odottavat hakijat saavat vastaanottopalveluita, joihin kuuluvat muun muassa majoitus sekä välttämättömät sosiaali- ja terveydenhoitopalvelut. Valtio korvaa vastaanotosta aiheutuvat kustannukset.

Kuntien tulee lisäksi varautua järjestämään turvapaikanhakijalapsille esi- ja perusopetusta. Valtio maksaa opetuksen järjestäjälle kotikuntakorvauksen, jos esi- ja perusopetusta saavalla oppivelvollisella ei ole kotikuntalain mukaista kotikuntaa Suomessa.

Vastaanottokeskusten arvioidaan tuovan kuntiin työpaikkoja. Ne työllistävät oman henkilökuntansa lisäksi esimerkiksi kuljetus-, kiinteistö- ja ruokapalveluita. Vastaanottokeskus vireyttää paikkakunnan talouselämää, koska monet arjen hankinnat tehdään sieltä.

Oleskeluluvan saaneet, kuntaan muuttavat henkilöt ovat kunnan asukkaita ja käyttävät kunnallisia peruspalveluita. Etenkin asuntojen järjestäminen sekä sosiaali- ja terveyspalvelut korostuvat kuntaan muuton alkuvaiheessa.

Oleskeluluvan saamisen jälkeen käynnistyvät kotoutumista tukevat palvelut. Lapset ja nuoret jatkavat koulunkäyntiään. Aikuisille maahanmuuttajille laaditaan TE-toimistossa tai kunnassa kotoutumissuunnitelma, johon kuuluvat kielikoulutus ja työllistymistä edistävät toimenpiteet.

Valtiolta tukea kunnille
Suojelua saavien kuntiin ohjaamisesta vastaa työ- ja elinkeinoministeriö yhdessä ELY-keskusten kanssa. Tavoitteena on, että kuntiin muutto perustuu vapaaehtoisiin kuntien kanssa etukäteen tehtäviin vastaanottosopimuksiin. Tällä hetkellä ELY-keskukset ovat vuosittain tehneet sopimuksen noin 1 300 kuntapaikasta. Kuntapaikkojen tarve tulee moninkertaistumaan aiemmasta.

Valtio tukee vastaanottosopimuksen tehneitä kuntia taloudellisesti pakolaisten vastaanotossa. Sopimuksen solmiminen on kunnalle vapaaehtoista, mutta se on edellytys korvauksien saamiseen valtion varoista.

Valtion varoista kunnalle maksetaan laskennallista korvausta 3 – 4 vuoden ajan 6 845 euroa/vuosi alle 7-vuotiaista ja 2 300 euroa/vuosi 7-vuotiaista ja tätä vanhemmista. Lisäksi korvataan todellisten kulujen mukaan sosiaali- ja terveydenhuollon erityiskustannuksia, tulkkaus- ja käännöspalveluja sekä toimeentulotukikustannuksia.

Lakisääteisten kuntakorvausten lisäksi vuoden 2015 aikana kuntapaikan saaneista maksetaan erilliskorvausta 1 428 euroa alle 7-vuotiaista ja 700 euroa tätä vanhemmista.

Edellisten lisäksi maksetaan myös 20 000 euron bonusraha kunnille, jotka tekevät sopimuksen vähintään 20 hengen suuruisen ryhmän vastaanotosta ensimmäistä kertaa tai neljän vuoden tauon jälkeen. Bonusrahaa on varattu 15 kunnalle.

Valtionosuusjärjestelmässä huomioidaan maahanmuuttajat korotettuina kertoimina kuntien valtionosuuksia määritettäessä.

Kuntien on hyvä varautua myös siihen, että kotouttamistyöhön voidaan tarvita myös muuta kunnan rahoitusta.

 
Oliskohan professorilla antaa yhtään vinkkiä, että miten se homma pitäisi hoitaa.



http://kioski.yle.fi/omat/oikeustie...-valvonta-pelkan-ulkonaon-perusteella-syrjisi
Todella ärsyttävää tällainen. Poliisi on kertonut minulle, että heillä on sama ongelma huumediilereiden ym. kohdalla. Vaikka tietäisit entisestä kokemuksesta sata varmasti, että kadulla vastaan tulleella tyypillä on repullinen kokaiinia, et saa ratsata häntä, mikäli ei ole hakua eli etsintäkuulutusta päällä. Muuten syyllistyt ties mihin syrjintään. Ja oli kokenut poliiisi ja julkinen tilaisuus, joten tuskin höpöjä laski menemään.

Aion pistää viestiä Orpolle ja ehkä muillekin ministereille. Tässä tilanteessa on pakko löytää joku keino, jolla viranomainen voi toimia ja valvoa ulkomaalaisia, mahdollisesti laittomasti maassa olevia henkilöitä ilman että joutuvat syrjinnästä syytteeseen. Ylipäänsä ei pitäisi olla mitään kikkailumahdollisuutta, joilla pääsisi edesvastuusta tällaisissa asioissa. Joku linjaus tarvitaan perkele.

Tämä on niitä lakimies- ja Sääntö-Soumen kukkasia, vihervasemmiston aikaansaamaa. Jos kavereilla on paperit kunnossa, niin toivotetaan hyvää matkaa, jos ei, niin häkkiin. Niin muualla toimitaan, mutta vihervasemmistolle se on niin iihhmiiisoikeusrikkomus.:mad:
 
Ministeriöiden arvio: Kuntiin muuttaa yli 10 000 maahanmuuttajaa ensi vuonna
Valtion varoista kunnalle maksetaan laskennallista korvausta 3 – 4 vuoden ajan 6 845 euroa/vuosi alle 7-vuotiaista ja 2 300 euroa/vuosi 7-vuotiaista ja tätä vanhemmista. Lisäksi korvataan todellisten kulujen mukaan sosiaali- ja terveydenhuollon erityiskustannuksia, tulkkaus- ja käännöspalveluja sekä toimeentulotukikustannuksia.

Lakisääteisten kuntakorvausten lisäksi vuoden 2015 aikana kuntapaikan saaneista maksetaan erilliskorvausta 1 428 euroa alle 7-vuotiaista ja 700 euroa tätä vanhemmista.

Edellisten lisäksi maksetaan myös 20 000 euron bonusraha kunnille, jotka tekevät sopimuksen vähintään 20 hengen suuruisen ryhmän vastaanotosta ensimmäistä kertaa tai neljän vuoden tauon jälkeen. Bonusrahaa on varattu 15 kunnalle.

Valtionosuusjärjestelmässä huomioidaan maahanmuuttajat korotettuina kertoimina kuntien valtionosuuksia määritettäessä.

Kuntien on hyvä varautua myös siihen, että kotouttamistyöhön voidaan tarvita myös muuta kunnan rahoitusta.


Kaiken lisäksi joka ainoa näille maksettava euro on lisävelkaa...ja joudutaan säästämään muista julkishallinnon palveluista..Vähentämällä henkilöitä terveydenhuollosta, koulutuksesta, vanhusten huollosta, työttömiltä jne..

Jostain pitää löytyä sellainen ehdokas vaaleihin (seuraavat kunnallisvaalit ja eduskuntavaalit 4 vuoden päästä) joka todella toimii niin että tämä hulluus joskus loppuu. Ikävä kyllä viimeksi valitut edustajat eivät tee mitään tilanteen korjaamiseksi. Nykyisellään kansalaisilla ei ole minkäänlaista vaihtoehtoa valittavana..
 
http://www.raja.fi/tietoa/tiedottee...ailty_jaanyt_kiinni_vuosaaren_satamassa_62514

22.09.2015 16.01
Ihmissalakuljetuksesta epäilty jäänyt kiinni Vuosaaren satamassa
Suomenlahden merivartioston rikostorjuntayksikkö on aloittanut esitutkinnan tapauksesta, jossa Suomessa asuvan ulkomaalaisen miehen epäillään syyllistyneen useamman henkilön salakuljettamiseen Suomeen.

Tänään 22.9.2015 Helsingin Vuosaaren satamassa on otettu kiinni mies, jonka epäillään salakuljettaneen Suomeen viisi henkilöä. Henkilöt saapuivat Saksasta laivalla Vuosaareen. Alustavien kuulustelujen perusteella on syytä epäillä, että mies on salakuljettanut Suomeen jo aiemmin heinäkuussa kaksi henkilöä.

Suomenlahden merivartioston rikostorjuntayksikkö tiedottaa asiasta lisää esitutkinnan valmistuttua.

Tutkinnasta vastaa:
Tutkinnanjohtaja Jukka Tekokoski, puh. 0295 426 502
 
22.9.2015 - 16.00

”EU ei noudata sovittuja sääntöjä” – ex-ministeri kritisoi myös Juha Sipilää pakolaiskriisissä

Entinen sisäministeri Kari Rajamäki (sd.) sanoo, että EU:ta järisyttävässä turvapaikkakriisissä on unohdettu jo vuonna 2006 valmistellut linjaukset laittoman maahantulon ehkäisystä ja estämisestä.

Hallitsematon tilanne on nyt johtanut siihen, että EU-maat eivät noudata sovittuja sääntöjä ja turvapaikanhakijat virtaavat unionin läpi.

Välimeren ja Syyrian kärjistynyt tilanne kuvastaa Rajamäen mukaan ”järkyttävällä tavalla” lähtömaiden maiden sosiaalisten, taloudellisten ja demokraattisten olojen romahdusta.

Rajamäki korostaa, että suojelun tarpeessa olevat henkilöt pitäisi voida erottaa EU:ssa jo alkuvaiheessa.

– Yhteisen ulkorajan yli tuleva ei-toivottu muuttoliike on enemmän tai vähemmän kaikkien yhteinen ongelma, Rajamäki kirjoittaa Etelä-Suomen median lehdille antamassaan kommentissa.

Hän toimi sisäministerinä 2003–2007 ja EU-sisäasiainministerineuvoston puheenjohtajana 2006.

Suomen EU-puheenjohtajakaudella korostettiin yhteistoiminnan merkitystä ja jäsenvaltioiden antamaa asiantuntija-apua pakolaiskriisien torjunnassa.

Afrikan ja Välimeren tilanne nähtiin ongelmallisena jo 2006, mutta tarvittavia toimia ei viety loppuun.

– Vaikeiden neuvottelujen jälkeen Afrikan Unioni hyväksyi Catanoun 13. artiklan, joka koski laittomien maahanmuuttajien palauttamista. Työkalut oli olemassa jo tuolloin, mutta EU:n ja Afrikan maiden keskeisiä palautussopimuksia ryhdytään puuhaamaan vasta nyt, Rajamäki kritisoi.

– Vakavinta koko maahanmuutto-ja turvapaikkapolitiikan hallinnassa on ollut komission ajelehtiminen. EU:n sisäasiainpuheenjohtajuuden jälkeiset sisäministerimme eivät myöskään ahkeroineet yhteisen maahanmuutto -ja turvapaikkapolitiikan edistämisessä.

Rajamäki sanoo myös, että jo Suomen puheenjohtajuuskaudella ajettiin läpi päätelmä ”laajennetusta yhteisvastuusta” (extended solidarity).

– Siinä edellytettiin muun muassa Välimeren mailta sopimusten ja velvoitteiden mukaista toimintaa ja esimerkiksi laittomasti saapuvien rekisteröintiä. Luotiin myös ulkorajarahasto tukemaan muun muassa valvontaa.

Rajamäen mukaan maahanmuuttoviranomaisten ja poliisin voimavaroja turvapaikanhakemusten käsittelyyn on nyt Suomessa pikaisesti lisättävä.

– Yhden miljoonan panostus säästää käsittelyaikojen lyhentymisenä 5 miljoonaa euroa. Se ehkäisee myös perusteetonta turvapaikanhakua.

Samaan aikaan pitää keskittyä sotaa pakenevien ja suojelua tarvitsevien ihmisten auttamiseen.

– Kun rekisteröinti, ihmisten suojelun varmistaminen ja yhteiset pelisäännöt on kullakin maalla käytössä, on laajennettu eurooppalainen yhteisvastuu hyväksyttävä.

Suomessa ongelmana on nyt Ruotsiakin löysempi tulkinta Bagdadin alueelta tulevista turvapaikanhakijoista ja löyhät perheiden yhdistämiskäytännöt.

Ongelmattomia eivät ole liioin pääministeri Juha Sipilänkin (kesk.) viestit. Ne luovat Rajamäen mukaan vetovoimaa, joka johtaa hallinnan menettämiseen.

Rajamäen mukaan ihmisalakuljetuksen ja ihmiskaupan kohteeksi joutuneet henkilöt alistetaan epäinhimillisiin olosuhteisiin taloudellisen hyväksikäytön ohella.

– Laittomaan rajanylitykseen liittyy hengenvaara. Rikollisen toiminnan estämisen ohella tulee yhtä lailla kiinnittää huomiota humanitaarisiin kysymyksiin.

Suomen EU-puheenjohtajuuskauden linja oli, että maahanmuuton hallinta on välttämätöntä myös työmarkkinoiden vakauden säilyttämiseksi ja kotouttamisen onnistumiseksi.

Rajamäki muistuttaa myös EU-komission painotuksesta, jonka mukaan kolmansista maista tulevilla työntekijöillä tulee pyrkiä täydentämään eikä korvaamaan eurooppalaisilla työmarkkinoilla jo olevaa työvoimaa.

– Tämän tulisi olla maahanmuuttopolitiikan keskeinen lähtökohta, jotta maahanmuuttopolitiikalle saadaan kansalaisten hyväksyntä EU:n massatyöttömyydessä ja myös Suomen 66 000 työttömän nuoren tilanteessa.

– Kovin keveitä ja vastuuttomia ovat eräiden taloustieteilijöiden lausunnot käynnissä olevan hallitsemattoman maahanmuuton taloudellisista ja sosiaalisista vaikutuksista.

– Jos laittomat maahanmuuttajat työskentelevät työmarkkinajärjestelmän ulkopuolella, eivätkä näin integroidu yhteiskuntaan, siitä aiheutuu väistämättä ongelmia.

Viime kädessä työ pakolaisuuden ja laittoman maahanmuuton hallinnassa edellyttää lähtö-ja kauttakulkumaiden olojen vakauttamista ja turvallisuuden takaamista.

http://www.helsinginuutiset.fi/arti...ntoja-ex-ministeri-kritisoi-myos-juha-sipilaa
 
Orpo Unkarista:
"EU-maat eivät ryhdy siirtämään turvapaikanhakijoita Unkarista muualle Eurooppaan, sanoo sisäministeri Petteri Orpo (kok).
Komissio on esittänyt, että Unkarista siirrettäisiin 54 000 turvapaikanhakijaa muihin jäsenmaihin. Tällä yritettäisiin purkaa maahan kohdistuvaa painetta.
Unkari vastustaa ajatusta, koska sen mielestä siirrot vain houkuttelisivat maahan lisää tulijoita. Ne tarjoaisivat turvapaikanhakijoille laillisen reitin maasta ulos.
Sisäministeri Orpo vahvistaa julkisuuteen vuotaneet tiedot siitä, että Unkarista tehtävät siirrot eivät ole menossa läpi."
http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/8...+siirtaa+turvapaikanhakijoita+muihin+EUmaihin
 
Tämä on niitä lakimies- ja Sääntö-Soumen kukkasia, vihervasemmiston aikaansaamaa. Jos kavereilla on paperit kunnossa, niin toivotetaan hyvää matkaa, jos ei, niin häkkiin. Niin muualla toimitaan, mutta vihervasemmistolle se on niin iihhmiiisoikeusrikkomus

Menee aiheen vierestä, sori mutta otan tästä kopin.

Vähän sama kuin silloin 9/11 terrori-iskujen jälkeen kun lentokenttien turvatarkastuksia kiristettiin. Etnisten profilointien perusteella "erääseen väestöryhmään" kuuluneet henkilöt tsekattiin epäilemättä TODELLA TARKASTI. Jo silloin kuului näitä soraääniä, että tässä nyt loukataan etniseen taustaan vedoten ihmisten perusoikeuksia.

Tuolloin jo ajattelin, että näille valittajille voitaisiin perustaa lentokentillä ihan oma jono, jossa turvahenkilöstö mainostaisi, että juuri tässä jonossa olevia ei sen ihmeemmin tarkastella. Ja että näin toimiessa he eivät varmasti riko kenenkään oikeuksia.

Se toinen jono olisi sitten normaali, jossa voidaan mainostaa, että kaikki tässä jonossa seisovat menevät läpi turvatarkastuksesta, jonka yhteydessä lentomatkustajien turvallisuuden takaamiseksi tehdään kaikki mahdollinen.

Sopisi siinä sitten paatuneidenkin kukkahattujen miettiä kumpaan jonoon asettuisivat.
 
Back
Top