Pakolaisuus

Onneksi meillä ei värvätä. Koska tulee vain naisia ja lapsia.

ULKOMAAT
Tiedustelulta varoitus: Jihadistit värväävät pakolaisia
KASPERI SUMMANEN http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/saksa_radikaalit_bfv-41205
22 minuuttia sitten(päivitetty 17 minuuttia sitten)
Saksan kotimaan tiedustelu varoittaa maahan tulevien turvapaikanhakijoiden radikalisoitumisesta.

Saksan sisäministeriön alainen kotimaan tiedustelu BfV (Bundesamt für Verfassungsschutz) varoittaa etenkin yksin maahan saapuvien nuorien miesten olevan vaarassa radikalisoitua.

”Meillä on vakavia huolia siitä, että avustustyötä tekevinään olevat islamistit yrittävät käyttää Saksassa pakolaiskriisiä omiin tarkoitusperiinsä. He yrittävät vaikuttaa turvapaikanhakijoihin ja värvätä heitä”, BfV:n johtaja Hans-Georg Maaßen toteaa EurActivin mukaan.

Maaßen sanoo saksalaistiedustelun valvovan tilannetta tarkasti. Kasvavan radikalisoitumisen uhkaa pidetään varsin todellisena.

BfV:llä ei vielä toistaiseksi ole todisteita siitä, että esimerkiksi jihadistijärjestöt olisivat hyödyntäneet pakolaistulvaa soluttamalla taistelijoitaan Eurooppaan.

Esimerkiksi pahamainen ISIS-jihadistijärjestö on kuitenkin väittänyt salakuljettaneensa jopa tuhansia taistelijoita pois Syyriasta ja Irakista.

Maaßenin mukaan Saksassa oleskelevien salafistien eli vanhoillista ja erittäin tiukkaa Islamin tulkintaa noudattavien määrä on kasvanut viimeisen kolmen kuukauden aikana noin neljällä sadalla hengellä. Heitä on sisäministeriön tietojen mukaan nyt liki 8 000.

Saksasta on lähtenyt Lähi-idän konfliktialueille kaikkiaan noin 740 islamistia. Heistä kolmannes on palannut takaisin ja BfV uskoo ainakin 70 osallistuneen taisteluihin. Noin 120 on menehtynyt Syyriassa tai Irakissa.
 
Israelin väkiluku on reilusti suurempi kuin esimerkiksi pakolaisia vastaanottavassa Suomessa. Itse asiassa Israelin väkiluku +8 miljoonaa asukasta on aika saman kokoinen kuin Ruotsissa, mikä on vuosien varrella vastaanottanut pakolaisten lisäksi vielä runsaasti maahanmuuttajia. Täten myös Israeliin mahtuisi heitä vielä runsain mitoin ja sopu sijaa antaa.

Tämän perusteella väite siitä, että Israel olisi jotenkin "liian pieni" on hieman epälooginen ja muutenkin ontuva perustelu pidättäytyä pakolaisten vastaanottamisesta ja kääntää selkänsä naapurimaiden hädänalaisille.

Tuossa on nyt käsitteellisesti kaksi eri asiaa:
  • Israel on vain Kainuun kokoinen pinta-alaltaan ja siellä on silti lähes tuplasti Suomen verran populaa
  • Suomi taas on yksi Euroopan suurimpia mutta harvimmin asuttuja maita
--> Israel on jo "täynnä", mutta suhteellinen diluutiovaikutus on pienempi kuin Suomessa. Tosin siellä on jo iso arabivähemmistö valmiiksi mikä pelottaa israelilaisia.
--> Suomessa on tilaa, lebensraumia, vaikka hury mycket, mutta mm. kulttuuristen erojen takia suurempien massojen dilutoituminen ja sopeutuminen voi olla haastavampaa.
 
Voisiko joku selittää mikä etnisessä profiloinnissa on niin kauheaa? Eihän niitä kaasukammioihin olla profiloimassa vaan turvapaikkakäsittelyyn.
 
Israelin väkiluku on reilusti suurempi kuin esimerkiksi pakolaisia vastaanottavassa Suomessa. Itse asiassa Israelin väkiluku +8 miljoonaa asukasta on aika saman kokoinen kuin Ruotsissa, mikä on vuosien varrella vastaanottanut pakolaisten lisäksi vielä runsaasti maahanmuuttajia. Täten myös Israeliin mahtuisi heitä vielä runsain mitoin ja sopu sijaa antaa.

Tämän perusteella väite siitä, että Israel olisi jotenkin "liian pieni" on hieman epälooginen ja muutenkin ontuva perustelu pidättäytyä pakolaisten vastaanottamisesta ja kääntää selkänsä naapurimaiden hädänalaisille.

Israelilla on ollut perinteisesti hieman valikoiva maahanmuuttopolitiikka. Heillä on tapana suosia tietyn uskontokunnan jäseniä joita otetaan maahan kaikkialta..
 
Ilman persuja Suomella ei olisi tässä myllerryksessä edes sitä kuuluisaa "fighting chance":a. Ainoa puolue joka koittaa laittaa hanttiin. Ja osuvasti Hanna Mäntylä on torniolaisia itsekkin!

Luepa uudestaan onko kyse vain persujen kannasta:

Mäntylä korostaa, että eivät vain perussuomalaiset, vaan koko hallitus on sitä mieltä, ettei Suomen kantokyky kestä kymmenien tuhansien tulijoiden tulvaa.
 
Israel on kirjannut ihan lakiinsakin että se on juutalainen demokraattinen valtio. Lisäksi on kirjattu että toiminta tämän asiantilan horjuttamiseksi ei ole suotavaa. Sitä ettei Israel halua muslimien vyöryä maahansa ei tarvitse pohtia väkimäärien tai pinta-alojen kautta. He eivät halua muslimien vyöryä maahansa koska he eivät halua muslimien vyöryä maahansa. Virtuaalinen hatunnostoni heille.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_and_democratic_state
 
--> Suomessa on tilaa, lebensraumia, vaikka hury mycket, mutta mm. kulttuuristen erojen takia suurempien massojen dilutoituminen ja sopeutuminen voi olla haastavampaa.

Eikä pelkät neliömetrit hirveästi auta, ymmärtääkseni tulossa ei ole kuitenkaan sellaisia uudisraivaajia jotka menevät jonnekin umpimetsään työkalujen kanssa rakentamaan itselleen kylät ja pirtit, kunnallistekniikastakin viis.

Käytännössä suurin osa maahanmuuttajista pakkautuu nimenomaan sinne Helsingin liepeille, ja käyttää siellä olevia jo ruuhkautuneita palveluita. Kalle Isokallion ajatus siitä, että 'joudumme' joka vuosi rakentamaan uuden Imatran kokoisen kaupungin, kouluineen ja terveyskeskuksineen, eroaa siinä mielessä todellisuudesta että kun tulijoista 80% on miehiä niin sulautuminen yhteiskuntaan olisi tuolloinkin vaikeampaa.

Voisiko joku selittää mikä etnisessä profiloinnissa on niin kauheaa? Eihän niitä kaasukammioihin olla profiloimassa vaan turvapaikkakäsittelyyn.

Se sotii täydellisesti noiden tahojen ajamaa koko ihmiskunnan ja elämän tasapaksuistamista vastaan. Kieltolistalle on jo mennyt avoin keskustelu ja värikkäät sanamuodot, tilalle ylivarovainen poliittinen korrektius. Etenkin Ruotsin puolella on edennyt ihastuttavan pitkälle sukupuolten erojen kieltäminen, ei pitäisi olla enää miehiä ja naisia samalla kuin ihmisiä vaan pelkästään sukupuolettomia ihmisiä. Ehdottomasti listalle menee seuraavaksi erilaiset etniset ulkonäköpiirteet. Toisaalta, paradoksaalisesti, samoissa piireissä usein kannatetaan monikulttuurisuutta siinä muodossa mikä aktiivisesti estää ihmisten välisten erojen luontaista sulamista lähekkäin asuessa.
 
Aika huonot ovat perustelut. Vieressä on vielä paljon pienempi maa Libanon, joka on ottanut miljoona Syyrian pakolaista. Ja siellä on ihan samanlaiset ongelmat väestösuhteiden tasapainon kanssa kuin Israelissakin (1980-luvulla siellä sotivat eri lahkot toisiaan vastaan). Syyrian naapurimaista Israel on selvästi rikkain bkt/henki -mittarilla mitaten. Aikamoista itsekkyyttä jättää koko paska sitä köyhempien Jordanian, Lebanonin ja Turkin hoidettavaksi. Kuten moni on täällä kannattanut, paras paikka pakolaisille on siinä oman kotimaan vieressä. Israel olisi tähän tarkoitukseen kaikkein optimaalisin. Syyrian suurin kaupunki Damaskus on ihan siinä rajan takana ja Israelilla on parhaat resurssit niitä leirejä pyörittää. Ja tietenkin kaiken päälle sillä on vuosikymmenien kokemus pakolaisleirien pyörittämisestä laittomasti miehittämällään Länsirannalla.
 
[etninen profilointi] Se sotii täydellisesti noiden tahojen ajamaa koko ihmiskunnan ja elämän tasapaksuistamista vastaan. Kieltolistalle on jo mennyt avoin keskustelu ja värikkäät sanamuodot, tilalle ylivarovainen poliittinen korrektius. Etenkin Ruotsin puolella on edennyt ihastuttavan pitkälle sukupuolten erojen kieltäminen, ei pitäisi olla enää miehiä ja naisia samalla kuin ihmisiä vaan pelkästään sukupuolettomia ihmisiä. Ehdottomasti listalle menee seuraavaksi erilaiset etniset ulkonäköpiirteet. Toisaalta, paradoksaalisesti, samoissa piireissä usein kannatetaan monikulttuurisuutta siinä muodossa mikä aktiivisesti estää ihmisten välisten erojen luontaista sulamista lähekkäin asuessa.

En edelleenkään ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa. Jos luemme uutisista että tapahtui joukkopuskarikastus ja poliisi laittaa epämääräiset tuntomerkit joiden perusteella tekijät olivat mustia ja pyytää yleisövihjeitä niin se on ok että kansa etnisprofiloi kaikkia mustia hiippareita ja tekee niistä vihjeilmoituksia. Mutta jos valtakunnan rajalla rajaviranomainen etnisprofiloi selvästi lähi-itäläisten tyypin tai perheen tai bussilastillisen nuoria miehiä ja tällä tavoin sujuvoittaa tp-käsittelyä mikä on positiivista myös kyseisille ihmisille niin se on portti kauhistuksiin ja aiheuttaa itkua ja parkua. Ei ummarra. Ei se ihminen siitä rikki mene jos siltä edes kysyy että anteeksi mutta onko papereita ja milläs asialla liikutaan.
 
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raimo_Ilaskivi
Ohoh, Ruotsi, ihanko isoveli?
22 syy 2015 http://blogit.iltalehti.fi/raimo-ilaskivi/2015/09/22/ohoh-ruotsi-ihanko-isoveli/
Kirjoittanut Raimo Ilaskivi | 87 Kommenttia


Ruotsi on sekä virallisten edustajiensa suulla että median ja blogistien välityksellä antanut Suomelle huutia, kun meillä on esiintynyt kriittisiä mielipiteitä, jotka koskevat pakolaisten vapaata Suomeen tuloa läpi Ruotsin. Ovat ihmetelleet Tornioon joku päivä sitten pystytettyä ihmismuuria, ovat pahastuneet oman ulkoministerimme tiukasta kannasta ruotsalaisten asenteita kohtaan. Ovat jopa muistutelleet meitä siitä, kuinka tuhannet suomalaislapset saivat sodan aikana kodin ruotsalaisperheissä. Nyt olisi siis meidän aika avata ovemme muualta Eurooppaan pyrkiville turvapaikan hakijoille.

Mutta ovat samalla unohtaneeet – tarkoituksella tai tietämättöminä – hämmästyttävän paljon. Ensinnäkin eivät ole muistaneet, mikä on Dublinin sopimuksen sisältö. Turvapaikan hakija on rekisteröitävä siinä maassa, johon ensin tulee – taikka ainakin seuraavissa. Ruotsi ei ole rekisteröinyt vaan sen kautta on kuljetettu ihmisvirtoja sekä bussilasteittain että junilla Haaparantaan ja sen kautta Tornioon. Ovat siis sekä ilmiselvästi rikkoneet sopimusta mutta myös yhtä selkeästi halunneet päästä irti ihmisisjoukosta, joka maahan jäädessään olisi mahdollisesti ollut lisäämässä ruotsalaisten taakka ja kenties jopa kasvattaneet niitä jännitteitä, joita eräissä Ruotsin kaupungeissa kantaväestön, viranomaisten ja maahanmuuttajien välille on syntynyt.

Viittaus suomalaislasten hoidosta sodan aikana on ihmeellinen. Suomihan taisteli tuolloin lähes yksin itäistä vihollista vastaan puolustaen samalla myös Ruotsia ja estäen sen, ettei maa olisi joutunut Suomen kautta invaasion kohteeksi. Tätä Ruotsin humanitääristä toimintaa kohtaan kiitollisuutta on osoitettu monin eri tavoin. Mutta Suomen puolustustaistelua Ruotsi jopa vaikeutti estämällä läntisen avun saapumisen Suomen avuksi Ruotsin kautta. Minneköhän päin vaaka siis kallistuu? Näin siitä huolimatta, että Ruotsin kulissien takaisesta diplomatiasta Suomi on selvässä kiitollisuuden velassa samoin kuin ruotsalaisten vapaaehtoisten osallistumisesta maamme puolustustaisteluun.

Monet ovat todenneet, että jännitys maittemme välillä on kasvanut ja suhteet huonommat kuin vuosiin. Jos näin on, se on valitettavaa. Mutta kannattaa pitää mielessä sekin, ettei Suomi ole raskaimpia diplomatian keinoja käyttänyt, ei esim. kutsunut Ruotsin suurlähettilästä ulkoministeriöön antamaan selitystä edellä kosketelluista tapahtumista. Ruotsalaiset journalistit ovat sen sijaan lehdissään jopa Suomen kielellä julkaistuissa kirjoituksissaan koettaneet ohjata Suomea ja sen mediaa sekä ojentaneet päätöksentekijöitämme. Tällaista ei miesmuistiin ole tapahtunut – jos koskaan.

Annetaan siis palautetta ruohonjuuritasoltakin. Ruotsalaisten päätöksentekijöitten ja vaikuttajien olisi korkea aika muistaa tosiasiat. Olisi aiheellista tajuta, että maittemme ja kansalaisten suhteet perustuvat tasavertaisuuden pohjalle. Ja ennen muuta: Kuvitelma siitä, että Ruotsi olisi ikäänkuin isoveli, joka ojentaa pikkuveljenä nyt pitämäänsä Suomea, on syytä nopeasti poistaa agendasta. Me päätämme, mikä meille on soveliasta, päättäköön Ruotsi paitsi omista asioistaan myös ryhtyköön noudattamaan niitä kansainvälisiä sopimuksia, jotka se on ratifioinut. Vain täten voidaan palata – parlamentaarista terminologiaa käyttäen – yksinkertaiseen päiväjärjestykseen. Ja täten luotaisiin myös rakentavaa pohjaa sille viranomaistoiminnalle, jota nyt kipeasti kaivataan vaikkapa vain ihmissalakuljettajien ja rahastajien rikollisen toiminnan pysäyttämiseksi.
 
Eikä pelkät neliömetrit hirveästi auta

Eivät tietenkään. Tuossa käsitteellisessä tarkastelussa oli kyse nimenomaan asukastiheydestä (ja toisaalta diluutiovaikutuksesta).
 
Aika huonot ovat perustelut. Vieressä on vielä paljon pienempi maa Libanon...

Sitä voisi, jopa luulla että Libanonin tarjoama esimerkki on loistava peruste Isrealin vastahakoisuudelle.... Siis jotenkin Israelin kuuluisi ottaa vastuu ja huollettavakseen maan, jonka kanssa se on teknisesti sodassa, kansalaisia alueilta joita Israel ei hallitse tai joille ei kohdista sotatoimia.... Joku tolkku tohon pitäisi saada.....
 
Israel on kirjannut ihan lakiinsakin että se on juutalainen demokraattinen valtio. Lisäksi on kirjattu että toiminta tämän asiantilan horjuttamiseksi ei ole suotavaa.

Huono perustelu. Ensinnäkään kukaan ei ole vaatinut Israelia antamaan kansalaisuutta syyrialaispakolaisille. Toiseksi, Israelissa asuu jo nytkin paljon muslimeja. Kolmanneksi, minä ateistina voisin ihan hyvin matkustaa Isreaeliin turistina eikä se horjuttaisi yhtään mitään.

Muuten, väestöennusteiden mukaan Israel tulee olemaan vaikeuksissa sen juutalaisuutensa suhteen, jos ei suostu "two state solution"iin palestiinalaisten kanssa. Palestiinalaisten syntyvyys on sen verran korkeampi kuin israelilaisten, että ei niin kaukana lähitulevaisuudessa Israelin hallussa pitämillä alueilla (Israel+laittomasti miehitetyt palestiinalaisalueet) muslimien määrä ylittää juutalaisten määrän. Tähän suurin helpotus Israelin kannalta olisi antaa palestiinalaisten muodostaa oma valtio, jolloin heidän muslimi"ongelmanaan" olisivat vain ne Israelissa asuvat muslimit, joiden määrä tuskin tulee ylittämään juutalaisten määrää.
 
Sitä voisi, jopa luulla että Libanonin tarjoama esimerkki on loistava peruste Isrealin vastahakoisuudelle.... Siis jotenkin Israelin kuuluisi ottaa vastuu ja huollettavakseen maan, jonka kanssa se on teknisesti sodassa, kansalaisia alueilta joita Israel ei hallitse tai joille ei kohdista sotatoimia.... Joku tolkku tohon pitäisi saada.....
Sinulla on taas tapasi mukaan asiat sekaisin. Israelin vastuu ei kohdistu Syyrian valtioon, vaan Syyriasta pakeneviin pakolaisiin. Ei Suomikaan kokenut mitään vastuuta vaikkapa Pinochetin Chilelle silloin, kun ensimmäiset chileläiset pakolaiset otti.
 
Sinulla on taas tapasi mukaan asiat sekaisin. Israelin vastuu ei kohdistu Syyrian valtioon, vaan Syyriasta pakeneviin pakolaisiin. Ei Suomikaan kokenut mitään vastuuta vaikkapa Pinochetin Chilelle silloin, kun ensimmäiset chileläiset pakolaiset otti.


No shit sherlock.. Oliko Suomi sodassa Chilen kanssa? Yhdistikö Suomeen tulevia chileläisiä viha Suomea suomalaisia kohtaan?
 
Luvut paisuvat koko ajan, Sipilä puhuu jo 50 000 turvapaikanhakijasta tänä vuonna:
"Maahanmuuttoviraston arvio Suomeen tänä vuonna saapuvista turvapaikanhakijoista on yhä 30 000 ihmistä.
Pääministeri Juha Sipilä (kesk.) kertoi Brysselissä keskiviikkoiltana, että Suomeen tulisi jopa 50 000 turvapaikanhakijaa.
– Voidaan päästä hyvinkin suuriin lukemiin, 50 000 voi olla mahdollinen tälle vuodelle, Sipilä sanoi eilen Helsingin Sanomien mukaan.
Maahanmuuttovirastosta kerrotaan, että virallinen arvio ei ole muuttunut.
– Uutta arviota ei ole tullut. Luku on edelleen se 30 000, mistä lähdetään. Eilen se oli vielä voimassa, sanoo Maahanmuuttoviraston viestintäpäällikkö Hanna Kautto Uudelle Suomelle.
Sipilä on aiemmin todennut, että Suomeen saapuu väkilukuun suhteutettuna saman verran turvapaikanhakijoita kuin Saksaan ja Ruotsiin. Uusi Suomi laski tiistaina, että Suomeen saapuu 5,5 turvapaikanhakijaa tuhatta asukasta kohden, kun Saksassa vastaava luku on 12,3. Ruotsiinkin saapuu turvapaikanhakijoita noin puolet enemmän kuin Suomeen: 8,3 turvapaikanhakijaa tuhatta asukasta kohden.
Uuden Suomen laskelman otti esiin myös Iltalehden politiikan toimittaja Tommi Parkkonen, joka kummasteli kolumnissaan Sipilän toistuvia virheellisiä lukuja.
Maahanmuuttoviraston Kautto muistaa, että sisäministeriö on arvioinut, että Suomeen tarvitaan pidemmällä tähtäimellä 50 000 majoituspaikkaa maahantulijoita varten.
– Tällä hetkellä kapasiteettia on vähän yli 10 000. Sen nostamisen vauhti on ollut vähän liian hidasta, ja että tarvitaan nopeasti uusia keskuksia. Jopa 50 000 paikkaa tarvittaisiin, jottei tule sellaista tilannetta, että ei ole mitään paikkaa, mihin laittaa ihmisiä.
– Mutta se hakijamääräarvio on edelleen se 30 000. Sitä varmasti tarkistetaan lähiaikoina, jos hakijamäärän nousu jatkuu tällaisena."
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/118004-50-000-mista-juha-sipila-repaisi-nyt-taman-luvun

Kyllähän niitä "pakolaisia" tulee niin paljon kuin ihmiskauppiaat saavat myytyä matkojaan. Se on niin hyvää bisnestä järjestäytyneelle rikollisuudelle ettei se todellakaan lopu itsestään..

Tarvitaan ihan oikeasti toimia joilla ihmiskauppaan puututaan! Siitähän tässä on kysymys..Tässä vielä ohjeet pääministerille ja muillekin:

1. Maahantulijat tarkistetaan välittömästi maahantulon yhteydessä
- katsotaan paperit, varmistetaan henkilöllisyys ja rekisteröidään. Selvitetään henkilökohtainen varallisuus (rahavarat, luottokortit jne.)
- ilmoitetaan että turvapaikka voidaan myöntää vain siinä tapauksessa että edellytykset täyttyy (ei oteta maahan irakilaisia, somaleita, afganistanista tulijoita eikä muitakaan turvallisista maista tulleita)
- kaikki perheen yhdistämiset tapahtuvat siten että asianomainen palautetaan lähtömaahan yhdistämistä varten (esim. yksin lähetetyt lapset = rikollisten kuljettamat)
- porukasta karsitaan jo tässä ensimmäisessä vaiheessa ilmeiset väärinkäytösyritykset (paperinsa tahallisesti kadottaneet, ilmeiset sotilashenkilöt jne., profiloidaan mahdolliset rikolliset jne.)

2. Ilmoitetaan henkilölle kaikki mitä hänen osaltaan tapahtuu.
- kerrotaan että hänen hakemustaan käsitellään ainakin puolivuotta
- sinä aikana hänelle tarjotaan vain asunto (asuntolassa), hygienia (suihkut) ja ruoka.
- Käytännössä ei makseta minkäänlaisia rahallisia avustuksia. Esim. lähikaupasta voi hakea kupongilla henkilökohtaisia tarvikkeita enintään 30 €/kk
- henkilön tulee rahoittaa oma kulutuksensa omilla varoillaan (kuten jo nykyisinkin tapahtuu monissa tapauksissa, ostavat omilla rahoillaan tupakkansa ja oluensa)

3. Sosiaalietuuksien rajaukset.
-
Vaikka henkilölle myönnettäisiin oikeus turvapaikkaa, hänelle ei tulla maksamaan vastikkeettomia rahallisia etuuksia. Mahdollisesti pieni päiväraha voitaisiin myöntää harkinnan perusteella.
- henkilön tulee elää ensisijaisesti omilla varoillaan jollei hän ole aktiivien kotoutustoimissa mukana.
- kaikki kotouttaminen tähtää mahdollisimman nopeaan työllistymiseen, mihin tahansa töihin.

4. Tiedotetaan lähtömaihin
- ettei Suomi ota vastaan pakolaisia turvallisista oloista..vaan avustaa pakolaisia lähtömaissa ja niiden lähialueilla.

5. Muutetaan lainsäädäntöä
- siten että ihmiskaupasta (=ihmishenkiä vaarantavaa rikollisuutta) voidaan tuomita tuntuviin rangaistuksiin. Vastaaviin kuin esim. huumekaupasta.

Luonnollisesti Suomen pitää tehdä kaikki palautussopimukset eri maiden kanssa sekä muutkin valmiudet palautuksia varten. Suomen tulee myös ilmoittaa EU:lle että me toimimme omalla kansallisella tavalla maahamme muuttavien pakolaisten suhteen. Toki huomioiden EU:n yhteiset päätökset ja avustaminen pakolaisten lähtöpaikoilla.

Näillä toimilla saadaan Suomeen kohdistuva ihmisten salakuljetusrikollisuus vähenemään olemattomiin jo puolessa vuodessa. Suomen pakolaispolitiikkaan saadaan ennustettavuutta niin tulijamäärien kuin kustannusten osalta. Samalla karsitaan epätoivottavaa sosiaaliturvan väärinkäyttöä (rahojen valumista rikollisille jne.) sekä mahdollisesti muutakin rikollisuutta ja riskitekijöitä mm. terrorismin osalta. Päästään myös oikealle polulle maahan muuttavien ihmisten sopeuttamisessa ja kouluttamisessa.
 
1. Huono perustelu.
2. Ensinnäkään kukaan ei ole vaatinut Israelia antamaan kansalaisuutta syyrialaispakolaisille.
3. Toiseksi, Israelissa asuu jo nytkin paljon muslimeja.
4. Kolmanneksi, minä ateistina voisin ihan hyvin matkustaa Isreaeliin turistina eikä se horjuttaisi yhtään mitään.

5. Muuten, väestöennusteiden mukaan Israel tulee olemaan vaikeuksissa sen juutalaisuutensa suhteen, jos ei suostu "two state solution"iin palestiinalaisten kanssa. Palestiinalaisten syntyvyys on sen verran korkeampi kuin israelilaisten, että ei niin kaukana lähitulevaisuudessa Israelin hallussa pitämillä alueilla (Israel+laittomasti miehitetyt palestiinalaisalueet) muslimien määrä ylittää juutalaisten määrän. Tähän suurin helpotus Israelin kannalta olisi antaa palestiinalaisten muodostaa oma valtio, jolloin heidän muslimi"ongelmanaan" olisivat vain ne Israelissa asuvat muslimit, joiden määrä tuskin tulee ylittämään juutalaisten määrää.

1. Ehkä sinun mielestä. Tuntuu riittävän israelilaisille kuitenkin
2. Entä sitten? Jokatapauksessa he eivät tunnu haluavan muslimien vyöryä maahan, tulivat nämä sitten kansalaisiksi tai lonnimaan pakolaisina.
3. Entä sitten? Kyse on siitä haluaa Israel maahantuoda niitä lisää. Ei tunnu haluavan.
4. Entä sitten? Konteksti on pakolaisuus ja muslimit, ei ateistin turistimatkat.
5. Entä sitten? Konteksti on pakolaisuus ja muslimit, ei muslimien sisäsyntyinen sikiäminen. Muslimivyöryn maahan päästäminen ei ainakaan parantaisi tilannetta.
 
Back
Top