Sisäministeriöstä se käsky tulee. Kyllä poliisiylijohtajilla on poliisitausta. Ja koko hallitus takana.
Vaikka olen eri mieltä hyssyttelystä, päätöksen perustelut ovat lähteneet siitä, että rikosuutisia käytetään kiihotukseen. Ja jos täällä pakolaishengästynein porukka väittää etsivänsä vain "totuutta", muistutan, että oikea tiedemies etsii kaikki asiaan vaikuttavat seikat. Täällä laitetaan esiin vain se, mikä tukee omaa kantaa ja jätetään kaikki päinvastainen osoittamatta.
Sorrumme siihen kaikki ja usein minä ensimmäisenä. Tämä ei siis ole syytös. Toteamus. Mutta vihapropagandaa on liikaa. Sellaisella tulee olemaan huonot jäljet ja huono kohtelu poikii radikalisoitumista myös vastapallona.
Olen sitä mieltä, että päätös vaitiolosta on silti virhe, koska se nostaa esiin teoriat "mokuttajien salaliitosta". Mutta perusteet ovat selvät. Tilanneanalyysia sielläkin tehdään.
Olen just samaa mieltä. Jos viranomainen katsoo, että nykyinen "keskustelukulttuuri" on
omiaan aiheuttamaan rettelöitä ja yllyttämään suoranaisiin rikoksiin, niin siitä vaan. Ei ol
kenenkään etu, jos maa ajelehtii kaaokseen ja oikeaan rettelöiden kymeen. Muistakaa nyt
edes sivulauseissa aina se, että rankat rettelöt ovat omiaan luomaan niitä repaleita, joihin
se kasakka mielukkaasti nappaa. Takuulla nimittäin nappaa, ihan varmasti.
Elämme aikoja, jolloin pitääkin olla kriittinen, kaikkea suollettua ei pidä uskoa, vain tollo
kaakattaa lauman mukana. Mutta kritiikki ei saa liukua siihen, että joko tahtoen tai tahto-
mattaan yllyttää anarkiaan. Meillä ei ole sellaiseen varaa ja tuskin siihen on tarpeeksi mo-
nella haluakaan.
Ottakaa iisimmin ja koetelkaa etsiä tiukkoja faktoja....sikäli kuin sellaisia enää pystyy kukaa
edes tunnistamaankaan. Jokaisen pitää pysytellä hyvien, tunnustettujen arvojen äärellä, se
on tässä maailmanajassa kaikkein parasta.
Huomatkaa muuten kuriositeettina: nämä "vapaudenrajoitukset" eivät ole läheskään samaa
kuin esim. kappareiden osalle tulleet rajoitukset ihan viran puolesta. Kaikki on suhteellista.
Ei tunnu hyvältä minustakaan nämä aikeet, mutta ymmärrän liian hyvin syyt, jotka tähän tu-
levat johtamaan.