Pakolaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Niin juu..eli kansalaisten toimintaa pitää rajoittaa heidän turvallisuutensa maksimoimiseen.... mutta näiden "uskonsoturien" joita maassamme on tuntematon määrä ja täysin tuntemattomia ihmisiä .... heidän hyysäämiseen kyllä riittä rahaa / resursseja eikä näiden "Islamin apostolien" liikkumiseen voida mitenkään puuttua tai sitä rajoittaa?

Onpas hienoa... :facepalm:

Halvemmaksi tulisi laittaa partio jokaisen epäilyttävän tyypin perään 24/7. Mutta senkin jälkeen jää ne joita ei ole osattu epäillä. Kaiken ja kaikkien suojaaminen kaikelta kaikkialla kaiken aikaa ei ajatuksenakaan ole tästä maailmasta. Terroristit haluavat lietsoa paniikkia ja saada voimansa näyttämään suuremmalta kuin se onkaan. Valitettavan monet lähtevät tähän pelon lietsontaan mukaan vaikka ovatkin sitä vastaan. Tämänkään vihollisen edessä ei pidä antautua ja sitähän oman elämän liioiteltu rajoittaminen olisi. Terrori-iskun kohteeksi joutumisen todennäköisyys on Euroopassa ollut todennäköisyydeltään Loton päävoiton luokkaa. Yhteiskunnan pitää jatkaa normaalia elämäänsä. Tiedustelun ja valvonnan pitää tietysti olla hereillä ja vastatoimien armottomia silloin kun niille tulee tilaisuus.
 
Ote IS:n jutusta: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1447470805455.html

"... Keskustelua käydään varmasti myös maahanmuutosta ja turvapaikanhakijoista. Suomen suojelupoliisi kertoi hiljattain seuraavansa kolmeasataa henkilöä, joilla epäillään olevan yhteyksiä terroristisiin järjestöihin..."

Eikö olisi paljon helpompaa seurata näitä epäilyttäviä, jos he olisivat yhdessä paikassa piikkilanka-aidan takana. Olihan sodan aikanakin turvasäilöt.
 
Tulee jälleen olemaan mielenkiintoista nähdä ovatko tekijät pakolaisstatuksella tulleita vai polveutuvatko syntyperäisistä ranskalaisia esim. Algeriasta. Tähän asti siellä on riittänyt ihan kotimaisia voimia tällaisiin hommiin värvättäviksi.
 
Tämänkään vihollisen edessä ei pidä antautua ja sitähän oman elämän liioiteltu rajoittaminen olisi. Yhteiskunnan pitää jatkaa normaalia elämäänsä. Tiedustelun ja valvonnan pitää tietysti olla hereillä ja vastatoimien armottomia silloin kun niille tulee tilaisuus.

Näen tämän yksinomaan säätelykysymyksenä:
Mitä enemmän alueella on henkilöitä joiden arvopohja on jotain muuta kuin Eurooppalainen demokratia, joudumme säätämään valvontaa tiukemmalle. Ei ole muuta turvallisuusvaihtoehtoa.
Jos taas säädetään eri arvopohjasta tulevia henkilöitä vähemmäksi, torjutaan raavaiden miesten invaasiota EU-rajoilla ja hätistetään nykyisetkin riski-islamistit pois Euroopasta, niin valvontaakin voidaan vähentää.
Asiasta voidaan keskusteussa vääntää vaikka miten mutta lopulta noin yksinkertainen asia se on.
 
Halvemmaksi tulisi laittaa partio jokaisen epäilyttävän tyypin perään 24/7. Mutta senkin jälkeen jää ne joita ei ole osattu epäillä. Kaiken ja kaikkien suojaaminen kaikelta kaikkialla kaiken aikaa ei ajatuksenakaan ole tästä maailmasta. Terroristit haluavat lietsoa paniikkia ja saada voimansa näyttämään suuremmalta kuin se onkaan. Valitettavan monet lähtevät tähän pelon lietsontaan mukaan vaikka ovatkin sitä vastaan. Tämänkään vihollisen edessä ei pidä antautua ja sitähän oman elämän liioiteltu rajoittaminen olisi. Terrori-iskun kohteeksi joutumisen todennäköisyys on Euroopassa ollut todennäköisyydeltään Loton päävoiton luokkaa. Yhteiskunnan pitää jatkaa normaalia elämäänsä. Tiedustelun ja valvonnan pitää tietysti olla hereillä ja vastatoimien armottomia silloin kun niille tulee tilaisuus.


Viranomaisten pitäisi kohdentaa tiedustelua todellisiin uhkatekijöihin eikä kuviteltuihin sisäisiin uhkiin???...eli Islamisteihin ja sinne missä nämä liikkuva/vaikuttavat/kokoontuvat eli kaikki nykyään näiden käytössä olevat somet ja sivustot...mutta ei niitäkään seuraamalla ihmeitä saada aikaiseksi kun vielä ajatellaan millaisin resurssein/kielitaidoin suomen viranomaiset tätä kykenevät tekemään Tämä tarkoittaa runsaampaa/tehokkaampaa etnistä uhkaprofilointia koska potentiaalisia uhkatekijöitä saapuu maamme kokoajan lisää eikä viranomaiset edes tiedä keitä nämä tyypit ovat tai missä he ovat..?
 
Ote IS:n jutusta: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1447470805455.html

"... Keskustelua käydään varmasti myös maahanmuutosta ja turvapaikanhakijoista. Suomen suojelupoliisi kertoi hiljattain seuraavansa kolmeasataa henkilöä, joilla epäillään olevan yhteyksiä terroristisiin järjestöihin..."

Eikö olisi paljon helpompaa seurata näitä epäilyttäviä, jos he olisivat yhdessä paikassa piikkilanka-aidan takana. Olihan sodan aikanakin turvasäilöt.

En tiedä mitä laki tarkkaan ottaen sanoo mutta pelkän epäilyksen/oletuksen perusteella ihmisiä ei Suomessa kaiketi saa määräämättömäksi ajaksi vangita. Ja se on ihan hyvä niin. Jos tuollaiseen operaatioon pitäisi mennä niin ei tuota porukkaa ainakaan yhteen paikkaan pidä kerätä verkostoitumaan.
 
Ihmissalakuljetus, terrorismi. Heitin kolikkoa ja postasin tähän.

Saksan poliisi pidätti viime torstaina Rosenheimissa Saksan ja Itävallan vastaisella rajalla montenegrolaisen miehen, jonka epäillään kuuluvan Pariisin terrori-iskut tehneeseen ryhmään.

Mies tuli rajalle pakettiautolla, joka oli rakennettu ammattimaista ihmissalakuljetusta varten.

Autosta löydettiin rynnäkkökiväärejä ja kranaatteja sekä piirustuksia ja suunnitelmia, jotka viittaavat vahvasti Pariisin terrori-iskuihin.



Mies on ollut pidätettynä viime torstaista lähtien, mutta hän ei ole suostunut puhumaan viranomaisille mitään.
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...ossa-rynnakkokivaareja-ja-kranaatteja/5559414
 
Näen tämän yksinomaan säätelykysymyksenä:
Mitä enemmän alueella on henkilöitä joiden arvopohja on jotain muuta kuin Eurooppalainen demokratia, joudumme säätämään valvontaa tiukemmalle. Ei ole muuta turvallisuusvaihtoehtoa.
Jos taas säädetään eri arvopohjasta tulevia henkilöitä vähemmäksi, torjutaan raavaiden miesten invaasiota EU-rajoilla ja hätistetään nykyisetkin riski-islamistit pois Euroopasta, niin valvontaakin voidaan vähentää.
Asiasta voidaan keskusteussa vääntää vaikka miten mutta lopulta noin yksinkertainen asia se on.

Taitaa kallo kolahtaa sellaiseen vitukkeeseen kuin Suomen perustuslaki jos lähdetään arvoperustaiseen diskriminointiin. Suomessahan saa jokainen ajatella mitä haluaa ja teot ratkaisevat.
 
Viranomaisten pitäisi kohdentaa tiedustelua todellisiin uhkatekijöihin eikä kuviteltuihin sisäisiin uhkiin???...eli Islamisteihin ja sinne missä nämä liikkuva/vaikuttavat/kokoontuvat eli kaikki nykyään näiden käytössä olevat somet ja sivustot...mutta ei niitäkään seuraamalla ihmeitä saada aikaiseksi kun vielä ajatellaan millaisin resurssein/kielitaidoin suomen viranomaiset tätä kykenevät tekemään Tämä tarkoittaa runsaampaa/tehokkaampaa etnistä uhkaprofilointia koska potentiaalisia uhkatekijöitä saapuu maamme kokoajan lisää eikä viranomaiset edes tiedä keitä nämä tyypit ovat tai missä he ovat..?

Sehän se perusongelma on että tiettyyn kansanryhmään voidaan olettaa kohdistuvan kohonnut riski mutta syvemmälle asiaan on hankala päästä kun edes todelliset henkilöllisyydet eivät välttämättä ole tiedossa.
 
Taitaa kallo kolahtaa sellaiseen vitukkeeseen kuin Suomen perustuslaki jos lähdetään arvoperustaiseen diskriminointiin. Suomessahan saa jokainen ajatella mitä haluaa ja teot ratkaisevat.
Eihän kyse ole siitä että ensisijainen välttely kohdistuisi maassa jo vakituisesti asuviin ajattelijoihin. Aloitetaan nyt ensin siitä että rajoitetaan siirtolaisten maahantuloa. Katsotaan sen jälkeen vasta miten jatketaan.
Tässä vaiheessa kukaan ei kolhi itseään Suomen kansalaisia suojelevaan perustuslakiin.
 
Ote IS:n jutusta: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1447470805455.html

"... Keskustelua käydään varmasti myös maahanmuutosta ja turvapaikanhakijoista. Suomen suojelupoliisi kertoi hiljattain seuraavansa kolmeasataa henkilöä, joilla epäillään olevan yhteyksiä terroristisiin järjestöihin..."

Eikö olisi paljon helpompaa seurata näitä epäilyttäviä, jos he olisivat yhdessä paikassa piikkilanka-aidan takana. Olihan sodan aikanakin turvasäilöt.

Monissa terrori iskuissa tekijät ovat olleet seuranassa / poliisin/ turvallisuus viranomaisten tiedossa, mutta silti nämä ovat onnistuneet totuttamaan missionsa eli tekemään sen miksi ovat maahan tulleet tai Islam-radikalisoituneet omassa maassaan tuntemattomasta syystä ...

edit

eli tarkoitan tällä sitä että vaikka viranomaisilla olisikin tiedossa uhka niin silti eivät kykene iskuja estämään. Mietittäänpä kuinka monta uhkatekijää suomeen /europpaan on saapunut joiden olinpaikkaa tai henkilöllisyyttä ei edes tiedetä?

Sama tilanne on verkko tiedustelussa..informaatiota on niin paljon että oleellinen /tärkeä tieto hukkuu kaikkeen paljouteen jota verkoissa on ja liikkuu ihan älyttömät määrät...

Tarkoittaa sitä että viranomaiset ovat täysin kusessa tämän Islam terrorismin kanssa ympäri maailman ei vain euroopassa tai suomessa vaan ihan jokapuolella maailmaa on sama tilanne ja siihen sitten lisätään kaikki muut sekopäät jotka ovat liikkellä aikomuksenaan vahingoittaa tavallisia ihmisiä terrorillaan ja väkivallan teoillaan...

Kaiken tämän järjettömyyden jota "demokratian vienti arabimaihin ja EU:n avoimet ovet politiikka" on saanut aikaan kruunataan EU:n aikomuksella kieltää kansalaisilta luvalliset puoliautomaatti aseet ja pitkät lippaat????
 
Viimeksi muokattu:
Eihän kyse ole siitä että ensisijainen välttely kohdistuisi maassa jo vakituisesti asuviin ajattelijoihin. Aloitetaan nyt ensin siitä että rajoitetaan siirtolaisten maahantuloa. Katsotaan sen jälkeen vasta miten jatketaan.
Tässä vaiheessa kukaan ei kolhi itseään Suomen kansalaisia suojelevaan perustuslakiin.

Siitä olen samaa mieltä että perusteiden maahantuloon tulee olla selkeät ja edellyttää tulijan hädänalaista tilaa. Näyttäähän tuo kohtuudella nytkin toimivan mutta järjestelmän kustannuksia ja sitä kautta houkuttavuutta pitäisi reippaalla kädellä rajoittaa ja prosessia nopeuttaa. Vähentäisikö se sitten maahan jäävien arvovammaisten määrää on jo toinen tarina. Onhan tämä viime aikojen myllerrys hyvin osoittanut ettei meillä lainsäädäntö tai prosessit olleet aivan tilanteen tasalla. Niiden korjaaminen opitun pohjalta pitää nyt olla korkealla asialistalla. Suomen on pysyttävä valtiona joss tiukassakin paikassa eletään lakien mukaan. Se on perusarvo josta ei pidä tinkiä.
 
Jani Salomaa Salon kaupunginvaltuustoon
23 hrs · Edited ·
Saa ja pitää jakaa!

Uutisia Märynummen nuorista voimavaroista, ja miten me joudumme sopeutumaan, eivät maahantunkeutujat saati heidän lapsosensa, parralla tai ilman.

Tämän viikon keskiviikkona maahanmuuttajalapset aloittivat koulunsa täällä meidän koulussa. Keskiviikkona meno oli todella villiä koulun pihalla. Tapahtui potkimista, lyömistä, hyppynarulla kuristamista, hiusten vetoa, tönimistä, tavaroiden ottoa koulun kaapista sekä ilttiksen ulkovarastosta, kiroilua, reppujen ottamista ja niillä huitomista, pallolla toisiapäin potkimista (nämä edm. osin maahanmuuttajien kesken, osin Märyn oppilaisiin kohdistuen). Keskiviikkona me opettajat emme kyenneet turvaamaan lasten turvallisuutta ja siitä syystä päädyimme siihen, että ainakin jouluun asti vietämme välitunnit ihan eri aikaan. Maahanmuuttajalasten välitunnit ovat eri aikaan kuin meidän. Lisäksi ollaan sovittu niin, että maahanmuuttajalapset tuodaan kouluun ja haetaan koulusta jonkun aikuisen toimesta. He eivät siis hengaile koulun pihalla koulun alkaessa tai koulupäivän päättyessä.

Salomaan viesti syyskuulta.



Jani Salomaa
14 September ·


Siinä nimet, jotka kannattaa muistaa kun ongelmat Märyssä alkavat! Nämä 10 siis äänestivät vastaanottokeskuksen puolesta!

Annika Viitanen (Kok.)
Saija Karnisto (SDP)
Ulla Huittinen (Kesk.
Marjatta Hyttinen (Kok.)
Leena Ahonen-Ojala (SDP)
Eeva Koskinen (Vihr.)
Timo Lehti (Kesk.)
Simo Paassilta (SDP)
Juha Punta (Kok.)
Marja Ruokonen (Vas.)
 
Viimeksi muokattu:
Salomaan viesti syyskuulta.

Saattoi olla asiaakin mukana. Valitettavasti Salomaa veti maton oman uskottavuutensa alta puhumalla heti lähdössä " maahantunkeutujista". Joku minua ilkeämpi voisi myös kysyä onko tosiaan listattujen valtuutettujen syytä että Salomaa on kykenemätön hoitamaan asiallisesti virkatehtäviään?

Noin yleisesti olen sitä mieltä että kotouttamiseen yms. ei Suomessa osoiteta riittävästi resursseja. Kyllä lapset kuriin saa kunhan siihen annetaan todellinen mahdollisuus. Jälleen kerran on tärkein homma tainnut jäädä puolitiehen. Tulijoille pitäisi kertoa säännöt ja sen jälkeen edellyttää niiden noudattamista. Jos ei maistu niin sitten ei voi käydä koulua. Ei pitäisi olla vaikea setti kenellekään.
 
Monissa terrori iskuissa tekijät ovat olleet seuranassa / poliisin/ turvallisuus viranomaisten tiedossa, mutta silti nämä ovat onnistuneet totuttamaan missionsa eli tekemään sen miksi ovat maahan tulleet tai Islam-radikalisoituneet omassa maassaan tuntemattomasta syystä ...

edit

eli tarkoitan tällä sitä että vaikka viranomaisilla olisikin tiedossa uhka niin silti eivät kykene iskuja estämään. Mietittäänpä kuinka monta uhkatekijää suomeen /europpaan on saapunut joiden olinpaikkaa tai henkilöllisyyttä ei edes tiedetä?

Sama tilanne on verkko tiedustelussa..informaatiota on niin paljon että oleellinen /tärkeä tieto hukkuu kaikkeen paljouteen jota verkoissa on ja liikkuu ihan älyttömät määrät...

Tarkoittaa sitä että viranomaiset ovat täysin kusessa tämän Islam terrorismin kanssa ympäri maailman ei vain euroopassa tai suomessa vaan ihan jokapuolella maailmaa on sama tilanne ja siihen sitten lisätään kaikki muut sekopäät jotka ovat liikkellä aikomuksenaan vahingoittaa tavallisia ihmisiä terrorillaan ja väkivallan teoillaan...

Kaiken tämän järjettömyyden jota "demokratian vienti arabimaihin ja EU:n avoimet ovet politiikka" on saanut aikaan kruunataan EU:n aikomuksella kieltää kansalaisilta luvalliset puoliautomaatti aseet ja pitkät lippaat????

Kaiken tämän hulluuden kruunaa suomalaisiin vätyspoliitikkoihin iskostunut periaate: jos on tehty nykytilanteeseen sopimattomaia lakeja (incl. perustuslait), niin niitä ei voida muuttaa, mieluummin annetaan hitaan kansanmurhan tapahtua sallimalla väestönvaihto.

Voi hyvin kysyä tämän aamun pariisilaistunnelmissa, kuka tai mikä taho pystyisi estämään esim. lain vaarallisten henkilöiden sulkemisesta turvasäilöön määräämättömäksi ajaksi. Kyllähän muutama ihmisoikeusjeesus repisi vaatteensa, mutta mitä me heistä.
 
Kaiken tämän hulluuden kruunaa suomalaisiin vätyspoliitikkoihin iskostunut periaate: jos on tehty nykytilanteeseen sopimattomaia lakeja (incl. perustuslait), niin niitä ei voida muuttaa, mieluummin annetaan hitaan kansanmurhan tapahtua sallimalla väestönvaihto.

Voi hyvin kysyä tämän aamun pariisilaistunnelmissa, kuka tai mikä taho pystyisi estämään esim. lain vaarallisten henkilöiden sulkemisesta turvasäilöön määräämättömäksi ajaksi. Kyllähän muutama ihmisoikeusjeesus repisi vaatteensa, mutta mitä me heistä.

Kyllähän säilöminen nykyäänkin on mahdollista tutkintavankeuden muodossa. Jos löytyy näyttö siitä että jotain on valmisteltu ja vieläpä jollain isommalla porukalla niin ei mitään ongelmaa. Jos nyt puhutaan siitä että joku lähinnä " tiedetään" vaaralliseksi mutta mitään kovaa näyttöä ei ole niin ollaan melko heikoilla jäillä. Miten tuo käytännössä toteutettaisiin niin että voitaisiin vielä puhua oikeusvaltiosta? ISIS on nimittäin saavuttanut suuren erävoiton mikäli lopetamme omien lakiemme noudattamisen. Lakien muuttamiseen voisi kyllä olla nykyistä enemmän halukkuutta. Pitäisi elää paremmin ajassa ja tilanteessa.
 
Kannatetaan...tosin ei varmaan näin helppoa ole toteuttaa miten asian esittää...?

Lex Ahola: Passi pois, ja sormenjäljet talteen


  • Licence to wage war?
120 kuollut, 200 haavoittui (HS 13.11.2015) - tämä tulee aiheuttamaan toimenpiteitä eri puolella Eurooppaa, ja alla oma ehdotukseni erääksi niistä.

Ehdotan, että jokaiselta sotatoimialueille ilman pätevää syytä matkustavalta otetaan pois Suomen kansalaisuus, ja sormenjälkitunnistuksella rajatarkastuksissa pidetään huoli, että Suomeen ei ole enää asiaa. Ensi tilassa tämä käytäntö on syytä laajentaa Euroopanlaajuiseksi, ja se heikentää myös terroristijärjestöjä, sillä kynnys lähteä sotimaan kasvaa.

Teknologia tähän on jo olemassa (maailmalla lentäessä sormenjälkitunnistus passintarkastuksessa on arkipäivää), vainpoliittinen tahto puuttuu.
 
@Bushmaster

Mikä olisi pätevä syy? Kavereiden moikkaaminen tai sukulointi? Kielen opiskelu? Jos edelliset sallitaan niin laki olisi samoin tein yhtä tyhjän kanssa. Kukaan ei pysty selvittämään saati todistamaan mitä siellä oikeasti tehtiin.
 
Back
Top