vlad
Respected Leader
Kuuntelin tuon pätkän ja minun mielestäni onhan se elämä tehty itselle aika vaikeaksi kun joka asiasta pitää huolehtia. Mutta tekee jokainen tavallaan.
Hallintoalamaisena olen kyllä siinä samaa mieltä että virkakoneisto Suomessakin kyykyttää kansalaisia vaikka ketään ei laiteta syyttä vankilaan tai ammuta kadulle kuten muualla tapahtuu. Mutta siihen sympatia sitten jääkin.
Daami ei kuitenkaan vastaa sitä mikä käsitys yleisesti anarkisteista on. Minun on vaikeaa kuvitella tämä Juva heittämässä ikkunoita rikki tai muuten terrorisoimalla aiheuttamassa anarkiaa. Taitaa vaan olla niin että kykyä riittää pohdintaan ja hyvän jakamiseen sekä ruuanlaitoon ja siivoamiseen kommuunissa. Nainen kutsuu itseään anarkistiksi siksi koska siitä saa hieman egon pönkitystä ja anarkistina on trendikkäästi "cool".
.
Asetelma voi myös olla sellainen, että Ina Juva ja kaltaisensa eivät likaa käsiään mutta he "kirjoittavat ideologiaa" joka sitten motivoi näitä "anarkistista vallankumousta" hamuavia toiminnanmiehiä ja -naisia toteuttamaan ideologista vallankumoustaan. Joten siinä mielessä tällaiset henkilöt voivat olla vaarallisempia kuin he jotka kadulla riehuvat.
Muuten voisin kritisoida paljonkin tohtorikoulutettavaa, koska kyllähän se on hyvin arvelluttavaa (vaikkakin inhimillistä) toimintaa totorikoulutettava tuoda itsensä framille ja puolustaa kannanotolla omien toimintaa ja kritisoida äärioikeiston sekä siinä sivussa valtiovaltaa. Tämä asetelma huomioiden, toimittajien ammattitaidottomuus paljastui jälleen kerran, he nielevät karvoineen päivineen "tarinan" huomioimatta sen puutteita.
Samoin tohtorikoulutettavat syyllistyvät jälleen argumentointivirheeseen, jossa menneisyyttä vertrataan nykyisyyteen ja yhdistetään entisaikojen Suomeen muuttaneiden menestystarinat nyt maahan tulleisiin suurelta osin kouluttamattomiin "koneinsinööreihin". Läntökohdat ovat merkittävällä tapaa poikkeavat, asetelma toinen ja aikakausi toinen, eikä tuolloin 1800-luvulla tai 1900-luvun alussa valtio antanut tuhansia käteen ja passannut kaikkea valmiiksi pöytään. Oli itse luotava menestys, jollei siinä onnistunut - ja moni ei onnistunut - lähdettävä tai tyydyttävä kurjuuteen. Siihen maailmanaikaan ei ollut mitään taikaseinää josta nostaa rahaa toisin kuin nyt.
vlad