Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Yle:
"Yle julkaisee vuoden lopuksi poikkeuksellisesti kolme turvapaikanhakijoihin liittyvää uutisartikkelia arabiaksi käännettynä. Arabiankielisten käännösten tarkoitus on välittää turvapaikanhakijoille hieman tietoa kotoutumisesta. Tarkoituksena on myös näyttää pieni vilaus siitä, millaista keskustelua suomalaismediassa käydään turvapaikanhakijoiden kotoutumisesta suomalaiseen yhteiskuntaan."
http://yle.fi/uutiset/_____________/8554926
http://yle.fi/uutiset/_____________/8555657
http://yle.fi/uutiset/_______/8555658

Nyt kun islam-taustaisia hakijoita on ollut tänä vuonna suhteellisesti melko runsaasti, niin mikähän on ensi vuoden teema, jotta monikulttuurisuus tulisi todella toteutetuksi?

Hennalan kahinan taustoja selvitellään... Videoitahan oc sumuttetta silmilleen saaneista pakoloisista on netissä jo aikaisemmin liikkunut heidän itse kuvaaminaan... Mutta kuinka lähellä mahtaa olla ollut ettei oo poliiseillakin sattunut pipi?

Poliisi avautuu Hennalan vastaanottokeskuksen tapahtumista: "Useat kymmenet turvapaikanhakijat olivat ympäröineet vartijat ja poliisipartion"
Kuva: Jussi Nukari / Lehtikuva
Poliisi tiedotti vasta tiistaina 29.12. Lahden Hennalan vastaanottokeskuksessa marraskuussa sattuneesta välikohtauksesta poliisin, vartijoiden ja turvapaikanhakijoiden välillä.

11:22 (11:35)
Hämeen poliisilaitos tiedotti tiistaina Lahden Hennalan vastaanottokeskuksessa 5.–6.11. tapahtuneista poliisitehtävistä. Poliisin toimia on aikaisemmin käsitelty laajasti julkisuudessa.

Tiedotteen mukaan poliisipartiot ovat käyneet vastaanottokeskuksessa kyseisenä yönä kolme kertaa. Ensimmäinen käynti kello 22.52 oli ollut valvontakäynti, joka ei aiheuttanut toimenpiteitä.

– Toinen tehtävä on tullut klo 23.56 ja syy on ollut se, että ilmoituksen mukaan 20–30 turvapaikanhakijaa tappelee. Paikalle on lähetetty neljä poliisipartiota: siinä tilanteessa koko Lahden alueen partiovahvuus, tiedotteessa kerrotaan.

– Kahden majoitustilana toimivan kasarmirakennuksen lähistöllä on ollut kymmeniä levottomasti keskustelevia ja liikehtiviä turvapaikanhakijoita. VOKin omat vartijat olivat ottaneet kiinni ja pyrkineet raudoittamaan yhtä turvapaikanhakijaa, kun muut useat kymmenet turvapaikanhakijat olivat ympäröineet vartijat ja paikalla olleen poliisipartion. Tilanne on muodostunut joukkojenhallintatilanteeksi, jossa poliisimies on vartijoiden ja poliisien työrauhan turvaamiseksi käskyttänyt väkijoukkoa suullisesti, käsin ja lopulta tämän osoittauduttua riittämättömäksi käyttämällä OC -kaasua kunnes paikalle on saatu lisää poliisimiehiä, tiedotteessa selvitetään.

Tässä tilanteessa kaksi sivullista on altistunut kaasulle.

Samanaikaisesti toiset poliisipartiot ovat pitäneet muita turvapaikanhakijoita erossa tilanteesta estämällä heitä tulemasta ulos majoitusrakennuksesta.

– Tilanne on tältäkin osin muodostunut joukkojenhallintatilanteeksi, jossa poliisi on käskyttänyt väkijoukkoa suullisesti sekä patukalla uhkaamalla ja sen osoittauduttua riittämättömäksi fyysistä voimaa käyttämällä, patukalla lyömällä ja käyttämällä käsirautoja.

Poliisi otti tilanteessa kiinni yhden turvapaikanhakijan ja vei hänet säilöön. Poliisin toimenpiteitä edellyttäviä tilanteita oli ollut käynnissä useassa paikassa ja toimintaa oli jouduttu hajauttamaan, mikä oli tehnyt tilanteesta haastavan.

– Kolmas tehtävä on tullut klo 00:57 ja syy on ollut se, että sinne kuulumattomat turvapaikanhakijat yrittävät tunkeutua toiseen siipeen (majoitusrakennuksen). Paikalle on lähetetty neljä poliisipartiota. Tilanteessa on poliisilain nojalla otettu kiinni ja viety säilöön kolme turvapaikanhakijaa.

– Ottaen huomioon epäsuhta käytettävissä olevissa poliisin resursseissa ja häiritsevästi käyttäytyvien henkilöiden lukumäärässä on poliisi saanut tilanteet hyvin hallintaan, tiedotteessa painotetaan.

Tilanteista ei ole vireillä olevia esitutkintoja.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/...lan-vastaanottokeskuksen-tapahtumista/2203701

Nyt kun islam-taustaisia hakijoita on ollut tänä vuonna suhteellisesti melko runsaasti, niin mikähän on ensi vuoden teema, jotta monikulttuurisuus tulisi todella toteutetuksi?

Kaikki homot, vangit, vaivaiset ja eläkeläiset Venäjältä?

(tuo ei sitten ollut toivomus)

"Poliisi avautuu Hennalan vastaanottokeskuksen tapahtumista: "Useat kymmenet turvapaikanhakijat olivat ympäröineet vartijat ja poliisipartion"
......
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/...lan-vastaanottokeskuksen-tapahtumista/2203701 "

Miksi ei? Olisi hyvä tehdä selväksi, että virkamiehen väkivaltainen vastustaminen ei täällä päin maapalloa ole hyväksyttävissä.

Nyt olisi hyvä paikka saada anarkisteilta konsultointia siitä, miten väkijoukkoja hallitaan lempeästi ja niin, ettei kenellekään aiheudu mielipahaa.

Kohta on pakko tunnustaa tosiasiat ja pitää kylmän viileästi osa porukasta joko yksinään tai pareittain pääosin lukkojen takana. Tuollaisia perseileviä laumoja ei mitenkään kyetä hallitsemaan kuin vankilamaisin järjestelyin.

Vaan mistä tilat? Teollisuus pystyisi kohtuukustannuksin tuottamaan häkkielementtejä 2x2x2m jotka sijoitettaisiin esim tyhjillään olevaan teollisuushalliin. Sopivalla rungolla varustettuna noita voisi vielä pinota useampaan kerrokseen. Sinne mahtuu hyvin kerrossänky ja pari tuolia sekä sanko käymäläksi. Pesut ja ulkoilut sitten vartioituna pareittain kellotetulla rytmillä. Samalla saataisiin yksittäisen vokin väkimäärä hallitusti nostettua jopa tuhansiin henkilöstön määrää merkittävästi lisämättä.

Tämän pitäisi olla automaattisena käytäntönä paitsi niillä joiden henkilöllisyyttä ei vielä ole onnistuttu varmistamaan myös niillä jotka millään muotoa ottavat osaa järjestyshäiriöihin joko vokissa tai sen ulkopuolella. Jos osoittautuu että vieraat eivät ansaitsekaan heille osoitettua luottamusta niin vastatoimet samalla painolla.

Keskuksesta saisi luonnollisesti vapaasti poistua lähteäkseen Schengen-alueen ulkopuolelle menevälle lennolle. Silloin pitää toki olla matkustusasiakirja ja itse ostettu lippu.

Kohta on pakko tunnustaa tosiasiat ja pitää kylmän viileästi osa porukasta joko yksinään tai pareittain pääosin lukkojen takana. Tuollaisia perseileviä laumoja ei mitenkään kyetä hallitsemaan kuin vankilamaisin järjestelyin.

Vaan mistä tilat? Teollisuus pystyisi kohtuukustannuksin tuottamaan häkkielementtejä 2x2x2m jotka sijoitettaisiin esim tyhjillään olevaan teollisuushalliin. Sopivalla rungolla varustettuna noita voisi vielä pinota useampaan kerrokseen. Sinne mahtuu hyvin kerrossänky ja pari tuolia sekä sanko käymäläksi. Pesut ja ulkoilut sitten vartioituna pareittain kellotetulla rytmillä. Samalla saataisiin yksittäisen vokin väkimäärä hallitusti nostettua jopa tuhansiin henkilöstön määrää merkittävästi lisämättä.

Tämän pitäisi olla automaattisena käytäntönä paitsi niillä joiden henkilöllisyyttä ei vielä ole onnistuttu varmistamaan myös niillä jotka millään muotoa ottavat osaa järjestyshäiriöihin joko vokissa tai sen ulkopuolella. Jos osoittautuu että vieraat eivät ansaitsekaan heille osoitettua luottamusta niin vastatoimet samalla painolla.

Keskuksesta saisi luonnollisesti vapaasti poistua lähteäkseen Schengen-alueen ulkopuolelle menevälle lennolle. Silloin pitää toki olla matkustusasiakirja ja itse ostettu lippu.

Kannatan 100%:sti.

Pakolaisongelma ei ole kenenkään etu. Integroituneetkin joutuvat ymmärtämättömien nulikoiden tai epäkypsien koulukiusaamiksi. Vaikka olisi miten kriittinen, pitää muistaa yksilöt ja tarkkaan katsoa, onko oma ajattelu kenties shakaalien poluilla vai pysyykö se rationaalisena ongelmanratkaisijana.

Adam Al-Sawad
27. joulukuuta kello 18:39 ·
Hei kaikki. Anteeksi, tästä kirjoituksesta tulee pitkä, mutta minulle on kovin tärkeää, että luet sen. Tämä on avunhuuto, koska voimani hiipuvat vähä vähältä.

Minun kirjoitukseni täällä ovat yleensä poliittisia, ajankohtaisia sekä mielestäni tärkeitä, siksi pyydänkin teitä lukemaan ja jakamaan niitä; ne tuovat minulle mahdollisuuden toimia ulkomaalaisena-, ja muslimiäänenä tässä suuressa valtavirrassa, ainakin sen verran minkä pystyn. Ne antavat minulle pienen kyvyn auttaa ja vaikuttaa. Poliittisuus tuo myös sen ongelman, että sen tapaiset kirjoitukset ovat hyvin sitoutuneet omiin näkemyksiini, siispä ne käytännössä toimivat vain saman mielisten kaikukammiona. Sen sijaan tästä kirjoituksestani tulee hyvin henkilökohtainen. Sekä siksi että aihe on henkilökohtainen, että siksi, jotta voisin ehkä jopa ylittää rajat ja antaa ääneni kuuluviin niille, joita ei se välttämättä muuten kiinnosta.

Minulla on ollut muutaman kuukauden ajan oikeasti huono olla. Kurja tilanne on jatkunut jo pitkään, ja sen taso lipunut paremman ja huonomman välillä sen mukaan, miten paljon on tapahtunut pahaa. Mikä olennaista ja keskeisintä, elämässäni on kuitenkin alkanut taas toistuva teema: vahva syrjintä. Se, mikä alkoi epäonnisilla sattumuksilla, on nyt kasvanut täyspäiväiseksi taakaksi hartioillani; toistuviksi arkipäiväisiksi kohtaamisiksi rasismin ja muslimivihan kanssa. Näitä nyt sattuu aina välillä, nimittäin vähintään jos sukunimi nyt sattuu vaikka olemaan Al-jotain, niin viimeistään jo sen takia vuosien varrella tulee muutamalta sekopäältä jotain rumempaa niskaan. Sellainen on kuitenkin aika helppoa myöskin leimata juuri siksi mitä se onkin, muutaman sekopään omaksi mökeltämiseksi, ei siis niin vakavaksi asiaksi. Joskus olen tänne niistä kirjoitellut, mutta lähinnä silloin kun saan niihin jonkun muunkin piirteen, huvittavan tai poliittisen, mukaan. Siispä en ole läheskään kaikkea tänne raportoinut julkisesti, miksipä olisi pitänyt selostaa yksityiselämästä niin tarkkaan livefeedinä Facebookkiin.

Nyt kuitenkin arkeni on päätynyt pisteeseen, jossa vähintään viikoittain, sekä toistuvasti päivittäin sattuu jotain. Minulta on moneen entiseen tuttuun, hyväänkin ystävään, mennyt välit poikki siksi, että yhtäkkiä ollaankin henkilökohtaisin yhteydenotoin julisteltu milloin mitäkin, lähes poikkeuksetta oikeasti törkeää… Ja jos ei ihan henkilökohtaisesti oteta yhteyttä minuun tai perheeseeni, koska perheenikin saa oman osansa näitä ”huolestuneiden kansalaisten” yhteydenottoja, niin sitten ajoittain ohimennen arkielämässään kuulee joidenkin tuttujen ja arkikontaktien laukovan milloin mitäkin järkyttävän rumaa ja vihamielistä. Kadulla sekä muissa julkisissa tiloissa on ollut sekä vakavampaa yhteenottoa että huutelua ja muuta pään aukomista. Minusta on tehty ulkopuolinen omassa kotimaassani. Olen täällä kasvanut, minulla on myös kantasuomalaista sukua, olen täällä opiskellut, teen täällä työtä, ja kannan oman korteni Suomalaisen yhteiskunnan kekoon. Eikö minun pitäisi siis sopia jokaisen maltillisen nationalistin määritelmään hyvästä ulkomaalaisesta?

Lyhyesti sanottuna arkielämästäni on tullut sellaista, että minusta tuntuu että yhteiskunta työntää minua koko ajan poispäin. Että en kuulu tänne, että yhteiskunta hylkii minua, että minulta yritetään viedä kotimaani ja turvani. Kuten ihmisoikeusliiton blogivieras Faisa Kahiye kirjoitti: ”Luulin olevani osa tätä yhteiskuntaa.” Totta kai Suomi sekä elämäni ovat myös täynnä ihania ihmisiä, siitä ei ole kyse. Kyse on siitä, mihin tasoon ulkomaalaistaustaisten arkielämä on vedetty siellä täällä kukkuvien ihmisten toimesta. Sillä ei ole niin väliä jos päivässä kulkee tuhannen ja yhden hyvän ja järkevän ihmisen ohi, jos joka päivä kohtaa muutaman nyrkkejä heiluttelevan, heilutteli hän sitten nyrkkejään jotain rotua tai uskontoa kohtaan. Valitettavasti jollain tasolla suvaitsevaiston on sama hokea arvoani ihmisenä ja suomalaisena, jos aivan liian suuri joukko ihmisiä sitä aktiivisesti vetää alas. En aluksi kuitenkaan lannistunut, pystyihän tämä olemaan vaan huonoa tuuria, joten kyselin muilta tuntemiltani ulkomaalaisilta heidän elämästään. Mitä tummempi iho tai arabialaisemmat piirteet, sitä pahempaa kuuli. Ja jos nainen halusi käyttää huivia, hänen täytyi yhteiskunnalle maksaa siitä karvas hinta. Sitten alkoi virrata nettiin kirjoituksia ja uutisia asiasta. Syljeskelyä, huutelua, väkivaltaa. Ulkomaalaistaustaiset julkkikset kuten Moshtagh Yaghoubi avautuivat vaikeudesta edustaa enää Suomea rasismin syövyttäessä heidän arkielämänsä, tavankansalaisten kuten Faisa Kahiyen avautuessa siitä, miten päivittäinen piilorasismi sekä avoin pahanteko yleistyvät nopeasti ja vahvasti. Tässä ei enää käydä sotaa mitään kasvotonta työtöntä ulkomaalaismassaa vastaan, joten turha läimäistä joku tilasto sen ja sen kansallisuuden työllisyydestä. Elämme Suomessa jossa aktiivisesti syöstään sankoin joukoin suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluvia tallaajia poispäin, monesti ainoasta yhteiskunnasta, kotimaasta ja turvasta, joka heillä on. Tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole olla silmiä avaavaa valitusta; se on avunhuuto, sekä omasta puolestani että jokaisen ulkomaalaistaustaisen ja muslimin nimissä. Meillä on oikeasti, aikuisten oikeasti vaikeaa tämän asian kanssa. Rasismi ja muslimiviha syövyttävät arkielämäämme jatkuvasti ja vakavasti. Kuten kirjoitin aikaisemmin: ”Yhteiskunnassa on vaikea olla, jos päivittäin pusketaan olo ja mieli musertuneeksi, turtuneeksi, ulkopuoliseksi, henkilökohtaisella tasolla.” Jos vaan se on teille inhimillisesti mahdollista, pyydän, jakakaa tätä. Me olemme oikeasti murtuva vähemmistö. Riippumatta siitä, mitä olet mistäkin mieltä, niin sinua pitäisi kiinnostaa yhteiskunnan kansalaisten hyvinvointi näin vakavassa tilanteessa.
Kiitos.

"Poliisi avautuu Hennalan vastaanottokeskuksen tapahtumista: "Useat kymmenet turvapaikanhakijat olivat ympäröineet vartijat ja poliisipartion"
......
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/...lan-vastaanottokeskuksen-tapahtumista/2203701 "

Miksi ei? Olisi hyvä tehdä selväksi, että virkamiehen väkivaltainen vastustaminen ei täällä päin maapalloa ole hyväksyttävissä.

Nyt olisi hyvä paikka saada anarkisteilta konsultointia siitä, miten väkijoukkoja hallitaan lempeästi ja niin, ettei kenellekään aiheudu mielipahaa.

Ja SPR:n mielestä voimankäyttö oli liioiteltua...

Irakista, Afganistanista ja Somaliasta ne jatkossakin tulevat. Muutama syyrialainen sotapakolainen joukossa.

Pakolaisongelma ei ole kenenkään etu. Integroituneetkin joutuvat ymmärtämättömien nulikoiden tai epäkypsien koulukiusaamiksi. Vaikka olisi miten kriittinen, pitää muistaa yksilöt ja tarkkaan katsoa, onko oma ajattelu kenties shakaalien poluilla vai pysyykö se rationaalisena ongelmanratkaisijana.

Adam Al-Sawad
Hei kaikki. Anteeksi, tästä kirjoituksesta tulee pitkä, mutta minulle on kovin tärkeää, että luet sen. Tämä on avunhuuto, koska voimani hiipuvat vähä vähältä.

Minun kirjoitukseni täällä ovat yleensä poliittisia, ajankohtaisia sekä mielestäni tärkeitä, siksi pyydänkin teitä lukemaan ja jakamaan niitä; ne tuovat minulle mahdollisuuden toimia ulkomaalaisena-, ja muslimiäänenä tässä suuressa valtavirrassa, ainakin sen verran minkä pystyn. Ne antavat minulle pienen kyvyn auttaa ja vaikuttaa. Poliittisuus tuo myös sen ongelman, että sen tapaiset kirjoitukset ovat hyvin sitoutuneet omiin näkemyksiini, siispä ne käytännössä toimivat vain saman mielisten kaikukammiona. Sen sijaan tästä kirjoituksestani tulee hyvin henkilökohtainen. Sekä siksi että aihe on henkilökohtainen, että siksi, jotta voisin ehkä jopa ylittää rajat ja antaa ääneni kuuluviin niille, joita ei se välttämättä muuten kiinnosta.

Minulla on ollut muutaman kuukauden ajan oikeasti huono olla. Kurja tilanne on jatkunut jo pitkään, ja sen taso lipunut paremman ja huonomman välillä sen mukaan, miten paljon on tapahtunut pahaa. Mikä olennaista ja keskeisintä, elämässäni on kuitenkin alkanut taas toistuva teema: vahva syrjintä. Se, mikä alkoi epäonnisilla sattumuksilla, on nyt kasvanut täyspäiväiseksi taakaksi hartioillani; toistuviksi arkipäiväisiksi kohtaamisiksi rasismin ja muslimivihan kanssa. Näitä nyt sattuu aina välillä, nimittäin vähintään jos sukunimi nyt sattuu vaikka olemaan Al-jotain, niin viimeistään jo sen takia vuosien varrella tulee muutamalta sekopäältä jotain rumempaa niskaan. Sellainen on kuitenkin aika helppoa myöskin leimata juuri siksi mitä se onkin, muutaman sekopään omaksi mökeltämiseksi, ei siis niin vakavaksi asiaksi. Joskus olen tänne niistä kirjoitellut, mutta lähinnä silloin kun saan niihin jonkun muunkin piirteen, huvittavan tai poliittisen, mukaan. Siispä en ole läheskään kaikkea tänne raportoinut julkisesti, miksipä olisi pitänyt selostaa yksityiselämästä niin tarkkaan livefeedinä Facebookkiin.

Nyt kuitenkin arkeni on päätynyt pisteeseen, jossa vähintään viikoittain, sekä toistuvasti päivittäin sattuu jotain. Minulta on moneen entiseen tuttuun, hyväänkin ystävään, mennyt välit poikki siksi, että yhtäkkiä ollaankin henkilökohtaisin yhteydenotoin julisteltu milloin mitäkin, lähes poikkeuksetta oikeasti törkeää… Ja jos ei ihan henkilökohtaisesti oteta yhteyttä minuun tai perheeseeni, koska perheenikin saa oman osansa näitä ”huolestuneiden kansalaisten” yhteydenottoja, niin sitten ajoittain ohimennen arkielämässään kuulee joidenkin tuttujen ja arkikontaktien laukovan milloin mitäkin järkyttävän rumaa ja vihamielistä. Kadulla sekä muissa julkisissa tiloissa on ollut sekä vakavampaa yhteenottoa että huutelua ja muuta pään aukomista. Minusta on tehty ulkopuolinen omassa kotimaassani. Olen täällä kasvanut, minulla on myös kantasuomalaista sukua, olen täällä opiskellut, teen täällä työtä, ja kannan oman korteni Suomalaisen yhteiskunnan kekoon. Eikö minun pitäisi siis sopia jokaisen maltillisen nationalistin määritelmään hyvästä ulkomaalaisesta?

Lyhyesti sanottuna arkielämästäni on tullut sellaista, että minusta tuntuu että yhteiskunta työntää minua koko ajan poispäin. Että en kuulu tänne, että yhteiskunta hylkii minua, että minulta yritetään viedä kotimaani ja turvani. Kuten ihmisoikeusliiton blogivieras Faisa Kahiye kirjoitti: ”Luulin olevani osa tätä yhteiskuntaa.” Totta kai Suomi sekä elämäni ovat myös täynnä ihania ihmisiä, siitä ei ole kyse. Kyse on siitä, mihin tasoon ulkomaalaistaustaisten arkielämä on vedetty siellä täällä kukkuvien ihmisten toimesta. Sillä ei ole niin väliä jos päivässä kulkee tuhannen ja yhden hyvän ja järkevän ihmisen ohi, jos joka päivä kohtaa muutaman nyrkkejä heiluttelevan, heilutteli hän sitten nyrkkejään jotain rotua tai uskontoa kohtaan. Valitettavasti jollain tasolla suvaitsevaiston on sama hokea arvoani ihmisenä ja suomalaisena, jos aivan liian suuri joukko ihmisiä sitä aktiivisesti vetää alas. En aluksi kuitenkaan lannistunut, pystyihän tämä olemaan vaan huonoa tuuria, joten kyselin muilta tuntemiltani ulkomaalaisilta heidän elämästään. Mitä tummempi iho tai arabialaisemmat piirteet, sitä pahempaa kuuli. Ja jos nainen halusi käyttää huivia, hänen täytyi yhteiskunnalle maksaa siitä karvas hinta. Sitten alkoi virrata nettiin kirjoituksia ja uutisia asiasta. Syljeskelyä, huutelua, väkivaltaa. Ulkomaalaistaustaiset julkkikset kuten Moshtagh Yaghoubi avautuivat vaikeudesta edustaa enää Suomea rasismin syövyttäessä heidän arkielämänsä, tavankansalaisten kuten Faisa Kahiyen avautuessa siitä, miten päivittäinen piilorasismi sekä avoin pahanteko yleistyvät nopeasti ja vahvasti. Tässä ei enää käydä sotaa mitään kasvotonta työtöntä ulkomaalaismassaa vastaan, joten turha läimäistä joku tilasto sen ja sen kansallisuuden työllisyydestä. Elämme Suomessa jossa aktiivisesti syöstään sankoin joukoin suomalaiseen yhteiskuntaan kuuluvia tallaajia poispäin, monesti ainoasta yhteiskunnasta, kotimaasta ja turvasta, joka heillä on. Tämän kirjoituksen tarkoitus ei ole olla silmiä avaavaa valitusta; se on avunhuuto, sekä omasta puolestani että jokaisen ulkomaalaistaustaisen ja muslimin nimissä. Meillä on oikeasti, aikuisten oikeasti vaikeaa tämän asian kanssa. Rasismi ja muslimiviha syövyttävät arkielämäämme jatkuvasti ja vakavasti. Kuten kirjoitin aikaisemmin: ”Yhteiskunnassa on vaikea olla, jos päivittäin pusketaan olo ja mieli musertuneeksi, turtuneeksi, ulkopuoliseksi, henkilökohtaisella tasolla.” Jos vaan se on teille inhimillisesti mahdollista, pyydän, jakakaa tätä. Me olemme oikeasti murtuva vähemmistö. Riippumatta siitä, mitä olet mistäkin mieltä, niin sinua pitäisi kiinnostaa yhteiskunnan kansalaisten hyvinvointi näin vakavassa tilanteessa.
Kiitos.
Erittäin ymmärrettävä kirjoitus. Miksi näin sitten käy?

Suomalaiset ymmärtävät, että tänne tulijoista suuri osa on liikkeellä muista syistä kuin henkensä pitimiksi. Ymmärrämme myös, että tilanne ei voi olla kestävä ja jonkun olisi jotakin tehtävä. Poliitikot ja viranomaiset ovat valinneet ongelmien kieltämisen tien ja päättämättömyyden.

Merkittävänä pidän totuuden salaamista, muuntelua sekä valehtelua. Orpo, Nerg ja Repo. Fantasiointi, Stubb.

Meillä on unelma-jengi on suuri syyllinen tilanteen kärjistymiseen. Tuollainen omahyväinen ja absrudi hehkutus omasta erinomaisuudesta on kerta kaikkiaan sellaista, jota on vaikea purematta niellä. Suurin yksittäinen syy on mielestäni se, että tämä osa kansaa median erinomaisella tuella on ottanut totuuden käsiinsä. Me suvaitsemme, olemme hyviä. Te rasisteja, pahoja.

Otin puheeksi erään "ystäväni" (menneessä aikamuodossa) kanssa sen, että onko hyväksyttävää että kaikilta muilta leikataan, mutta nuorten miespakolaisten kuluille ei ole rajaa. Hän kertoi kirjoittaneensa kansanedustajalle sähköpostin, jossa vaati lisää rahaa vanhuksille. "Mitä sinä olet tehnyt, et mitään."

Niinpä.

Adam Al-Sawad

Samanlaista avautumista se herran profiili on täynnä jo ajalta ennen pakolaiskriisiä. Meillä töissäkin eräs yli 20v täällä majaillut tunisialainen muisti aina vetää rasistikortin esille jos hänelle tuli palautetta pomojen puolelta aivan samalla tavalla kuin mitä muutkin työntekijät ovat saaneet...
10612878_10201577626521426_5183402599441222967_n.jpg

Rasististen suomalaisten vika kuten kaikki muukin.
upload_2015-12-29_13-54-10.webp

Tiedän erään tapauksen, kun oli pyydetty turvallisuus alan yrittäjältä henkilöstöä ko. tehtävään. Hän oli hetken tuumattuaan todennut, että hän ei periaatteestakaan tarjoa alan palveluja vastaanottokeskuksiin.

Hoitakoon EU/valtio/poliisi oman hommansa.

Tuttava on vokissa vartijana.

Ensin avautui että ei pystynyt lähtemään mutta lopulta alkoi painostus olemaan varsin kovaa. Jatkuva 3-vuoro työ palkkoineen ja painostus tuotti sitten lopulta tulosta. Välillä herralta tulee naamakirjassa viestiä että voi taivas mikä päivä. Ei ole ilmeisesti ihan mukavinta hommaa....

Viimeksi muokattu:
Jos kysely tehtäisiin nyt niin taitaisi tulla varsin rumia lukemia....?

Valtava muutos Suomessa: Joka kolmas huolestui maahanmuutosta 6 kk:ssa

Luotu:
29.12.2015 12:37

• eurobarometri2.jpg

KOTIMAA
Suomalaisten suurimmat huolenaiheet ovat maahanmuutto ja työttömyys, ilmenee Euroopan komission rahoittaman Eurobarometri-kyselytutkimuksenensitiedoista.

Maahanmuuttoon liittyvä huolestuneisuus on kasvanut erittäin merkittävästi viime keväästä. Kun marraskuussa tehdyssä kyselyssä 41 prosenttia suomalaisista kertoi olevansa huolissaan maahanmuutosta, oli vastaava luku viime keväänä vielä 6 prosenttia.

Eurobarometrissa vastaajia pyydetään nimeämään kaksi tärkeintä huolenaihetta. Keväällä eniten mainintoja saivat työttömyys (46 prosenttia), taloustilanne (37 prosenttia) ja valtion velka (33 prosenttia). Näistä kolmen suurimman huolenaiheen joukkoon syksyllä mahtui enää työttömyys (42 prosenttia). Maahanmuuton jälkeen kolmanneksi eniten mainintoja sai terveydenhuolto -ja sosiaaliturvajärjestelmä (29 prosenttia).

Taloustilanteen ja valtion velan valitsi kahden suurimman huolenaiheen joukkoon nyt noin neljännes suomalaisvastaajista (27 ja 23 prosenttia).

28 EU-maan kansalaisista maahanmuutto nousi yleisimmäksi huolenaiheeksi peräti 12 maassa. Eniten maahanmuutosta olivat huolissaan saksalaiset (76 prosenttia vastaajista). Myös 60 prosenttia tanskalaisista ja 53 prosenttia ruotsalaisista oli huolissaan maahanmuutosta.

Samanlaista avautumista se herran profiili on täynnä jo ajalta ennen pakolaiskriisiä. Meillä töissäkin eräs yli 20v täällä majaillut tunisialainen muisti aina vetää rasistikortin esille jos hänelle tuli palautetta pomojen puolelta aivan samalla tavalla kuin mitä muutkin työntekijät ovat saaneet...

Katso liite: 7322

Tämän herra Uimosen viesti ei ole tuossa keskusteluketjussa lainkaan mukana. Al-Sawadilla on vuoden ajalta aika vähän päivityksiä eikä teidän työpaikkanne laiskan tunisialaisen ininä tuo lisäarvoa suuntaan eikä toiseen, jos Al-Sawad puhuu metodisesta vihasta (SVL-tarrat ym.) Olet ilmeisesti päättänyt tulla tekemään silkkaa propagandaa.

Erittäin ymmärrettävä kirjoitus. Miksi näin sitten käy?

Suomalaiset ymmärtävät, että tänne tulijoista suuri osa on liikkeellä muista syistä kuin henkensä pitimiksi. Ymmärrämme myös, että tilanne ei voi olla kestävä ja jonkun olisi jotakin tehtävä. Poliitikot ja viranomaiset ovat valinneet ongelmien kieltämisen tien ja päättämättömyyden.

Merkittävänä pidän totuuden salaamista, muuntelua sekä valehtelua. Orpo, Nerg ja Repo. Fantasiointi, Stubb.

Meillä on unelma-jengi on suuri syyllinen tilanteen kärjistymiseen. Tuollainen omahyväinen ja absrudi hehkutus omasta erinomaisuudesta on kerta kaikkiaan sellaista, jota on vaikea purematta niellä. Suurin yksittäinen syy on mielestäni se, että tämä osa kansaa median erinomaisella tuella on ottanut totuuden käsiinsä. Me suvaitsemme, olemme hyviä. Te rasisteja, pahoja.

Otin puheeksi erään "ystäväni" (menneessä aikamuodossa) kanssa sen, että onko hyväksyttävää että kaikilta muilta leikataan, mutta nuorten miespakolaisten kuluille ei ole rajaa. Hän kertoi kirjoittaneensa kansanedustajalle sähköpostin, jossa vaati lisää rahaa vanhuksille. "Mitä sinä olet tehnyt, et mitään."

Niinpä.

Jep. Tuo ym. kirjoitus on sellainen, että moni kantiskin voisi sen allekirjoittaa. Ei ole mitenkään outoa tänään Suomessa, että ihminen tuntee olevansa ulkopuolinen ja syrjitty, kuka minkäkin takia. Nyrkkiä heristävä kantis löysi nyt vaan edes jonkinlaisen maalin, jolle heristää nyrkkiään. Ihminen on yleensä luikero, hän heristää nyrkkiä joko itseään heikommalle tai sitten korkeintaan sille, jonka kokee olevan tasavertainen.....siitä ylemmäs ei uskalleta sitä nyrkkiä näyttää...yleensä. Tähän tulee virkistävä poikkeus toisinaan, kun ollaan totaalisessa kännissä. Miksi kantis pui nyrkkiä eriväriselle tai -uskoiselle? Onko tuo kohde se, jolle hän haluaa puida rystysiään.....veikkaan, että tämän "ilmiön" synty on pitempää laatua ja sen vihoviimeiset pohjat luotiin -90-luvun alusta alkaen. "meillä on fantastinen unelma" - jengi otti tuolloin ohjat käsiin. Eri laskutapojen mukaan sadattuhannet kantikset tipautettiin kärryiltä veks, enemmän tai vähemmän pysyvästi. "oma vika" - teema otettiin käyttöön ja se lanseerattiin tietoisesti aivan yleiseen hyväksyntään. Oma vika tottakai, mitäs vittua tulit äitisi kohdusta kisaamaan samisten kanssa kapenevasta kakusta.....Ja niin edelleen. Sitten luotiin tasaisen vauhdin taulukolla monen eri tason työmarkkinat, kuntien ja kaupuntien vuokrakasarmit jätettiin tuuliajolle ja pilkkuna Öön päällä mielenterveyspotilaat suunnilleen oman onnensa nojaan. Meillä on unelma. Mutta tuo unelma ei ollut yhteinen, siitä on ulkona niin paljon väkeä, että kuka uskaltaa edes laskea? Paljon on ihan niitä kantiksia, jotka ovat katkeria, vittuuntuneita ja näköalattomia. Mikä onkaan houkuttelevampaa kuin ryhtyä purkamaan tätä sopivaan kohteeseen......

Entäs sitten ihan tavalliset miehet, joita käsittääkseni tunnen kosolti. Entäs jos nämä tavikset kyrpiintyvät tarpeeksi? Siihen ei tarvita kuin EUn korkojen nostaminen sanotaan viidellä yksiköllä. Normivelkainen pariskunta askaroi tuolloin jo sellaisen probleeman parissa, että ei olla nähty. Korkojen nousu tuottaa kaiken muun oheen vielä lisää työttömyyttäkin.....voi pojat sitä rallia.

Olen varma, että pakolaisiin kohdistuvan taudin itämisaika oli pitkä. Ilman peruskyrpiintymistä ihmiset olisivat varsin neutraaleja. Katsannossani pakolaistulva ei ollut syy vaan se poksautti painepullon korkin auki. Poliitikot puhaltavat varmaan pitkään ja hartaasti.....onneksi maahan vaelsi sopiva objekti, johon ihmiset voivat purkaa painetta ja mikä parasta: koko kansaa voidaan taas syyllistää ja saada tunnontuskiin. Hallitsemisesta on tehty maailman sivu paljon kirjoja, Macchiavelli lienee yksi tunnetuimpia. Ja niin on EU pyrkinyt hallitsemaan kansojaan kuin Macchiavelli olisi ollut takapiruna ohjailemassa........

10612878_10201577626521426_5183402599441222967_n.jpg

Katso liite: 7322

Tuli tuon Börje Uimosen tekstistä sellainen mieleen, että katsompa kuukkelilla mitä äijästä löytyy... Aika paksua juttua puski tuossa mun lainaamani viestin osassa.
http://buimonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/kayttaja/buimonen

En tiedä mitä ajatella tuollaisesta veikosta... :S
Kaikkee sitä.

Back