Pakolaisuus

Jussi Halla-ahon osuus alkaa noin 14 min kohdalla. Älä tyydy toisen käden lähteisiin vaan kuule ne Halla-ahon ("The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth") suusta. Sanoo muun muvassa, että Syrizan tullessa valtaan Kreikassa maan rajavalvonta käytännössä lopetettiin syystä tai toisesta, mikä mahdollisti vyöryn.

https://www.suomenuutiset.fi/halla-...-aiheina-turvapaikkatilanne-ja-asedirektiivi/

Halla-aho ja Tavio tuumaustunnilla torstaina – aiheina turvapaikkatilanne ja asedirektiivi

Tämä oli hyvä postaus...:solthum: kiitos !
 
EU:n Vihervasemmiston multikultti autuutta...?

http://www.jlokka.fi/2016/02/calais-tulevaisuuden-kaupunki.html?m=1

Calais, tulevaisuuden kaupunki

Lähde: 7.2.2016: Le témoignage bouleversant de Simone sur le terrible quotidien des Calaisiens

Tässä olen, Pierre esittelikin jo minut. Nimeni on Simone ja asun Calais’ssa. Olen alkuperäinen asukas. Myös vanhempani olivat, ja Calais on koko elämäni. Kasvoin täällä, olen aina asunut täällä.
Calais oli ennen erittäin mukava kaupunki. Rakastin kävellä kaupungilla, saimme olla rauhassa, täällä oli aina todella paljon ihmisiä oli kesä tai talvi, vaikka kesät meillä eivät kovin lämpimiä olekaan sää ei koskaan ole erinomainen, mutta täällä oli elämää.


Katso video
Ja sitten, jokin aika sitten tuli pakolaisia Sangatten vastaanottokeskukseen ja Sarkozy päätti tyhjentää paikan jos näin voi sanoa, ja nämä pakolaiset tulivat Calais’iin.
Alussa jopa minä sanoin, että he ovat onnettomia ihmisiä, heillä ei ole mitään, ehkä voisimme auttaa heitä. En oikein osaa sanoa miten tämä tapahtui, mutta lyhyessä ajassa tänne ilmestyi tuhansia, kyllä – tuhansia pakolaisia. Tällä hetkellä heitä on 18 000 paikassa, jota kutsutaan “Viidakoksi”. Kyllä, 18 000.
Se on kauhistuttavaa, sillä he ovat luoneet kaupungin kaupungin sisälle. Heillä on diskoja, kauppoja, kouluja, partureita – heillä on jopa, öh, ei, en voi sanoa sitä… koska… mutta kaikille lienee selvää… miesten tarpeita varten… tietenkin ja...
He ovat tehneet teitä; he ovat jopa nimenneet nämä kadut. He äänestivät itselleen pormestarin, kyllä, poliisi ei voi edes mennä alueelle, jota he sanovat muslimien alueeksi – se on kiellettyä.
Kaiken tämän olisi vielä ehkä voinut sietää, mutta ei sietämätöntä voi sietää kun jatkuvasti, yötä päivää näkee mellakointia. He tulevat keskustaan 2000, 3000, 4000 joukoissa, joka paikkaan, he hakkaavat autoja rautaputkilla, hyökkäävät ihmisten kimppuun, he hyökkäävät jopa lasten kimppuun, täällä on raiskauksia, varkauksia, ette voi kuvitella mitä joudumme kärsimään. He tulevat koteihin, kun ihmiset ovat kotona, he vain tulevat sisälle, haluavat ruokaa, he vain ottavat mitä haluavat, joskus hakkaavat ihmisiä, varastavat mitä voivat ja mitä he eivät voi ottaa, he tuhoavat sen.
Ja kun haluamme puolustaa itseämme, meillä on poliisikin vastassamme. Poliisi ei ole hyväksynyt mitään valituksia pitkään aikaan. Oma poikani on joutunut hyökkäyksen kohteeksi. Hän oli kävelemässä hissukseen keskustassa kuunnellen musiikkia kuulokkeilla kun joku koputti häntä olkapäähän. Hän kääntyi ympäri luullen, että se oli joku hänen kavereistaan.
Kolme suunnist... turvapaikanhakijaa, anteeksi, antoi kunnon mäjäyksen kasvoihin rautatangolla.
Poikani ei ole heikoimmasta päästä, joten hän sai puolustettua itseään. Kolmoset saivatkin vähän runtua. Mutta hän kuuli jotain sivultaan – siellä olikin kolmisenkymmentä tulijaa, joilla oli pahat mielessä. Koska hän ei ole itsetuhoinen, hän pakeni. Kun näin poikani palaavan kotiin siinä kunnossa, totesin itselleni, että he olisivat voineet tappaa hänet.
Hän ei ole ainoa. He hyökkäävät koulusta palaavien lasten kimppuun tai kun lapset ovat koulussa tai lukiossa. He jopa hyppäävät lasten kanssa samaan koulubussiin.
Tammikuun 23. päivä he aloittivat ison mellakan Calais’ssa. Se oli kauheaa. Se kesti koko iltapäivän ja illan. He jopa hyökkäsivät de Gaullen patsaan kimppuun ja kirjoittivat siihen: ”Fuck France” ja laittoivat ISIS:n lipun siihen alle.
Mitäs tähänkään muuta sanoisi?
He riehuvat koska olosuhteet. Mutta mitä enemmän heille annetaan, sitä enemmän he vaativat. Mikään ei koskaan, koskaan, koskaan, koskaan riitä.


Kun he kohtaavat jonkun, he sanovat: ”Anna kännykkäsi”. Jos et anna sitä heille, turpaan tulee. Poliisin avun varaan ei kannata laskea. Sanoin jo, että he eivät ota edes valituksia enää vastaan. Jos protestoit, poliisi on sinun kimpussasi. Jos jonkun kimppuun hyökätään ja hän menee poliisille, vastaus on: ”Mitä haluat? He kaikki näyttävät samalta. Emme voi tehdä mitään.”
Ja minä en valehtele tässä. Lupaan teille.
Itse pidin kovin vierailuista poikani haudantapaisella. Se on merellä. Menetin poikani ja heitimme hänen tuhkansa mereen. Se oli hänen toiveensa ja kunnioitimme sitä. Sanoin miehelleni eräänä iltana: ”Vie minut poikani haudalle, tarvitsen sitä.”
En voi tehdä enää niin. Sillä jopa Calais’n keskustan ylittäminen on vaarallista. Illalla, kun tulee pimeä, en voi enää mennä sinne, mihin ennen niin halusin. En voi enää, se ei ole mahdollista. Minä pelkään. Olen peloissani ja meitä on useita tässä tilanteessa täällä.
Enkä ymmärrä calais’laisia. Eilenkin oli mielenosoitus, ja meitä oli ehkä tusina paikallisia, missä kaikki muut olivat?
Ei pelko teitä vaaralta pelasta. Hallitus on hylännyt meidät. He ovat päättäneet tuhota Calais’n ja jos me paikalliset emme reagoi kaikki Ranskan turvapaikanhakijat päätyvät tänne ja se on loppumme, kuolemme. Ja calais’laiset ovat kuin lampaita – en ymmärrä heitä.
Eilen olin tässä mielenosoituksessa, olin keskellä sitä aviomieheni, poikani ja ystävieni kanssa. Siellä oli myös kenraali Piquemal. Ja mitä näin eilen, en salaa sitä teiltä, en voinut nukkua koko yönä koska näin tapahtuman uudelleen ja uudelleen. Siitä ei kerrottu televisiossa, radiossa eikä edes lehdissä.
Me näimme, että kenraali pidätettiin ja pahoinpideltiin kuin rosvo. Hänet, joka kuitenkin on ranskalaisten ikoni, Ranskan imago ja joka ansaitsee kunnioituksen ja kaiken kunnian asemansa ansiosta, kuten huligaani, hänet työnnettiin maahan.
Poliisit laittoivat jalan hänen kaulalleen. Vannon teille. Me näimme sen. Sen jälkeen he nostivat hänet ylös ja raahasivat häntä käsistä kantaen. Hänen jalkansa eivät edes koskettaneet maata.
Mellakkapoliisit jahtasivat meitä myös. Onnekseni olen tässä teidän edessänne tänään, sillä mieheni älysi ohjata meidät pois alueelta mellakkapoliisin autojen takaa. Jos näin ei olisi käynyt, meidätkin olisi otettu kiinni.
Olisin sellissä tänä päivänäkin ja mitä pahaa minä olen tehnyt? Tulin sinne vain osoittamaan mieltäni massiivista maahantunkeutumista vastaan, josta me kärsimme täällä Calais’ssa. Jopa kauppiaat ovat menettäneet 40-60% tuloistaan, kun taas aikaisemmin Calais oli menestyvä kaupunki, se oli eloisa, täynnä elämää, iloinen ja siellä oli turisteja aina kesälomina ja loppuvuoden juhlapyhinä. Tänä päivänä ei ole mitään jäljellä.
Kaikki kaupat, jotka olivat auki kaupungin keskustassa ovat laittaneet lapun luukulle yksi toisensa jälkeen. Calais on kuollut kaupunki. Kuollut kaupunki tänne laittomasti tulleiden takia.
Ja kun siirtolaiset tulevat kaupunkiin, Calais’n kaduille rautatankoineen ja polttopulloineen niin varokaa. Heidät on tavattu valmistamasta sellaisia. En ymmärrä miksi siirtolaisia ei rankaista.
Kun poliisi pidättää heidät, he päästävät siirtolaiset heti vapaaksi, kun taas jos me, calais’laiset, ranskalaiset, erehdymme tekemään yhtään mitään, meidät pidätetään välittömästi. Meitä kohtaan on nollatoleranssi. Meillä ei ole enää mitään oikeuksia.
Ja puhutaanpa rouva Bouchardista, Natascha Bouchardista (Calais’n kaupunginjohtaja). Minäpä kerron teille, miksi minä häntä kutsun: “Iilimato”. Kyllä, koska mitä pidempään hän on Calais’n kaupunginjohtajana toiminut, sen lihavammaksi hän on tullut, ja rehellisesti sanoen hän ei tee yhtään mitään Calais’n asukkaiden hyväksi.
Hän sai miljoonia euroja asukkaidemme auttamiseksi. Rahoilla oli tarkoitus auttaa calais’laisia etsimään työtä. Ensimmäiseksi kaupunginjohtaja rakennutti konteista asuntoja siirtolaisille. Hän valmistutti ne Bretagne’ssa, ei edes täällä.
Ainoat työt, joita hän loi Calais’ssa – Minä tiedän koska minulla on ystävä, jolle tarjottiin yhtä paikkaa – olivat viisikymmentä duunia, joiden tarkoituksena oli siivota ne sotkut, jotka Viidakon maahanmuuttajat jättivät jälkeensä.
Voilà, siinä olivat Bouchardin järjestämät työt.
En pysty edes enää kommentoimaan kaupunginjohtajan facebook-sivua. No, se on kyllä myös vastavuoroista.
Kuten Pierre sanoi niin en ole intellektuelli. En ole käynyt korkeakouluja, koska menetin isäni nuorena, joten jouduin lopettamaan koulunkäynnin melko pian auttaakseni perhettä, mutta se ei tee minusta idioottia. Minä en ole idiootti. Minä näen kirkkaasti ja tiedän mistä minä puhun.
Me elämme täällä joka päivä ja täällä on myös jotakin muutakin: Ei Rajoja -liike. No Borders, paikallinen Loldiers of Odin / Rajat Auki. Se on pahin alhaiso/pohjasakka mitä voi olla, koska he ovat niitä, jotka työntävät laittomia maahantunkeutujia tänne meidän Calais’iimme aiheuttamaan hävitystä.
Kutsutaan sitä “asioiden sekoittamiseksi”, mutta se on paljon pahempaa kuin sitä. He ovat kaupungin reunoilla ja antavat käskyjään radiopuhelimilla.
Olen nähnyt mellakkapoliisin perääntyvän maahanmuuttajien tieltä. Tämä sai minut itkemään, koska sanoin itselleni, ettei tämä ole normaalia.
Se ei ole normaalia. Me olemme omassa kodissamme, omassa maassamme ja omassa kaupungissamme. Mellakkapoliisin pitäisi ennemmin käskeä maahanmuuttajia perääntymään, eikä itse perääntyä.
Maahanmuuttajat osoittavat mieltään, koska he haluavat 2000€ taskurahaa per kuukausi. Itse en saa sellaisia summia. He haluavat auton ja myös talon. Totta kai.
Keskustellaan taloista. Kun näemmä, että rouva Bouchard on häätänyt ihmisiä heidän omista taloistaan Calais’sta, jotka ovat olleet lähellä “Les Dunes” -aluetta, koska ne eivät ole olleet kelvollisia maahanmuuttajien läheisyyden takia. He kärsivät hyökkäyksistä, varkauksista ja sellaisista, heidät häädetään vaikka ovat vuokransa maksaneet.
Jopa minut häädetään kodistani ensi kuussa. He ottavat minulta taloni ja me olemme aina olleet rehellisiä. Mutta se on liian pitkä tarina.
Asiasta tuli tuomio ja he myyvät talomme ensi kuussa. Vaikka ei meitä voi mistään moittia. Minun mieheni on sairas. Hänellä on syöpä, mutta mitä väliä.
Ranskalaiset pitää murskata, heidät täytyy häätää. Heiltä pitää viedä kaikki ja jättää alue laumalle joka haluaa tehdä meistä itsestämme siirtolaisia.
Ja he sanovat meille, että tämä on “kulttuurin rikastumista”. Ihmettelen, mitä tämä rikastuminen on. Koska jos se on pelkkää ryöstelyä, tuhoamista, varastamista, raiskaamista jne., ranskalaiset ovat täysin kykeneviä tekemään tämän itse, pitää vain kysyä.
Minä puhun suoraan sydämestäni ja omilla sanoillani ja tässä nyt ollaan.

***

Lue myös Calais'ta käsittelevä kirjoitus vuodelta 2014: Vain siirtolaiselämää
 
Jahhah... ja ensimmainen kommentti olikin ihan tutun kuuloista, noin lennosta suomennettuna:

Jean-Pierre
icon-link.gif

10 février 2016 11 h 32 min

Très émouvant. Mais pas autant que les messages de détresse de ces familles qui ont fait des milliers de kilomètres pour fuir la misère et la guerre, pour se retrouver … dans la misère et l’exclusion....

"Liikuttavaa. Mutta ei samassa maarin kuin naiden perheiden hatatarinat, he ovat matkustaneet tuhansia kilometreja paetakseen sodan kurjuutta, vain loytaakseen itsensa... syrjinnan kurimuksesta... Bravo La France..." jne.

Loput samaa paskaa. Olen itse vetanyt Calaisin lapi Britteihin kolmisen vuotta sitten, eipa ollut silloinkaan hauska paikka. Mutta eipa kosketa Pariisissa Periferiquen (pienempi kehatie) sisapuolella asuvia julkisen sektorin parasiitteja , eika vastaavia syottilaita Strasbourgissa... Brysselissa sentaan tavoitetila saavutettu kun 50% ekaluokkalaisista on muslimeja, kohta alkaa koskettaa siella hienommillakin alueilla, muttei hairitse suomalaisia MEP-vierastyolaisia ilmeisesti yhtaan sen enempaa kuin Ita-Helsingin ghettoutuminen, jota olin Kauppakartanonkadulla todistamassa jo 1995-96... VMP.
 
Jahhah... ja ensimmainen kommentti olikin ihan tutun kuuloista, noin lennosta suomennettuna:

Jean-Pierre
icon-link.gif

10 février 2016 11 h 32 min

Très émouvant. Mais pas autant que les messages de détresse de ces familles qui ont fait des milliers de kilomètres pour fuir la misère et la guerre, pour se retrouver … dans la misère et l’exclusion....

"Liikuttavaa. Mutta ei samassa maarin kuin naiden perheiden hatatarinat, he ovat matkustaneet tuhansia kilometreja paetakseen sodan kurjuutta, vain loytaakseen itsensa... syrjinnan kurimuksesta... Bravo La France..." jne.

Loput samaa paskaa. Olen itse vetanyt Calaisin lapi Britteihin kolmisen vuotta sitten, eipa ollut silloinkaan hauska paikka. Mutta eipa kosketa Pariisissa Periferiquen (pienempi kehatie) sisapuolella asuvia julkisen sektorin parasiitteja , eika vastaavia syottilaita Strasbourgissa... Brysselissa sentaan tavoitetila saavutettu kun 50% ekaluokkalaisista on muslimeja, kohta alkaa koskettaa siella hienommillakin alueilla, muttei hairitse suomalaisia MEP-vierastyolaisia ilmeisesti yhtaan sen enempaa kuin Ita-Helsingin ghettoutuminen, jota olin Kauppakartanonkadulla todistamassa jo 1995-96... VMP.

Lukekaas tämä....

 
Tarkemmin ajatellen tämä on loistava uutinen :D

Kannatan :solthum:

Edit.

Lisää moskeijoita joissa on vain nais- Imaamit ja vain naisille..

http://m.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/ar...a-naisille-muslimiyhteiso-kritisoinut/5733108

Kööpenhaminaan avataan oma moskeija naisille – muslimiyhteisö kritisoinut


Moskeijan perustajat haluavat edistää naisten asemaa. Moskeijan imaamikin on nainen. Kuvituskuva.

Kööpenhaminaan on avattu naisten moskeija, kertoo tanskalaislehti Politiken.

Moskeijan perustajat haluavat edistää naisten asemaa. Moskeijan imaamikin on nainen.
Imaami Sherin Khankan sanoo, että naisille ei juuri ole paikkaa perinteisissä moskeijoissa, joiden keskiössä ovat miehet.

Tanskan muslimiyhteisö on kritisoinut uutta naismoskeijaa. Tanskan islamilaisen keskuksen johtaja Waseem Hussein pitää moskeijan teologista lähtökohtaa vääränä.

Naisten moskeijan sijainti on toistaiseksi salainen, koska perustajat pelkäävät ilkivaltaa.
Lehden mukaan Kööpenhaminan naismoskeija on Skandinavian ensimmäinen.

 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan hyvä kysymys että missä sitä työvoimapulaa esiintyy, jos kerta koko (manner-) Suomessa työttömyysluvut seilaavat 10-18% välillä.

Pohjanmaalla on kuntia, joissa työttömyys on reilusti alle 5 %:ssa, eikä koko maakunnan työttömyysaste ole kuin "vain" 9,4 %.

Pedersöre 3,8 %
Luoto 3,9 %

Jopa Vaasan kaupungissa työttömyysaste on vain 8,5 %

Myöskään suomenkielisten Pohjanmaan kuntien työttömyys on hyvin hallinnassa:

Kaustinen 8,9 %
Veteli 7,6 % jne.

https://www.ely-keskus.fi/web/ely/e...p_r_p_564233524_categoryId=14402#.VryrMkZmdmx
 
https://www.suomenuutiset.fi/halla-...in-perheenyhdistamisruletti-lahtee-pyorimaan/

Halla-aho: ”Kiristykset pikaisesti käyttöön – ennen kuin perheenyhdistämisruletti lähtee pyörimään”

tornio-640x320.jpg


Tanska ja Baijerin osavaltio Saksassa ovat ryhtyneet takavarikoimaan turvapaikanhakijoiden omaisuutta tietyn rahamäärän ylittävän osuuden osalta. Sveitsissä tällainen käytäntö on ollut jo pitkään.


Suomen ulkomaalaislain 120 § antaa mahdollisuuden vaatia ulkomaalaiselta vakuus oleskelu- ja paluukustannusten kattamiseen.

– Tällainen menettely pitäisi ottaa välittömästi käyttöön myös Suomessa. On toissijaista, miten paljon sen avulla saataisiin kerättyä varoja. Ensisijaista on lähettää viesti siitä, että Suomeen ei voi tulla maksuttomaan täysihoitoon, perussuomalaisten europarlamentaarikko Jussi Halla-aho painottaa.

Turvapaikka tilapäiseksi

Toissijaisen suojelun perusteella annetut oleskeluluvat myönnetään tällä hetkellä neljäksi vuodeksi.

– Tämän jälkeen ne käytännössä automaattisesti muuttuvat pysyviksi oleskeluluviksi ja lopulta kansalaisuudeksi. Suojeluntarvetta ei käytännössä tutkita uudelleen oleskelulupaa jatkettaessa. Mielestäni turvapaikkamenettelyn ei pitäisi olla siirtolaisuuden kanava, vaan sen tulisi lähtökohtaisesti olla luonteeltaan tilapäistä.

Halla-aho muistuttaa, että EU:n määritelmädirektiivin puitteissa Suomi voisi myöntää suojeluperusteiset oleskeluluvat vuodeksi kerrallaan. Ruotsi, Norja ja Tanska ovat siirtyneet tai siirtymässä tähän käytäntöön.

– Kun oleskeluluvalle haetaan jatkoa, tulisi resursseja käyttää siihen, että suojelun tarpeen jatkuminen todella tutkittaisiin. Oleskelulupa pitäisi jättää uusimatta, jos on ilmeistä, että suojelun tarvetta ei ole. Esimerkkinä voidaan mainita tilanne, jossa suojelua saava henkilö lomailee tai muuten viettää aikaa maassa, josta hän on Suomeen paennut. Turvapaikkastatuksen saaneille oleskelulupa pitäisi myöntää direktiivin mukaisesti kolmeksi vuodeksi eikä neljäksi kuten nyt.

Kustannukset ja lieveilmiöt moninkertaistuvat

Halla-aho tiukentaisi tuntuvasti myös oleskeluluvan saaneiden perheenyhdistämisiä.

– Tulijamäärä moninkertaistuu, kun oleskeluluvan saatuaan jokainen panee eteenpäin perheenyhdistämishakemuksen. Tämä merkitsee luonnollisesti kustannusten ja yhteiskunnallisten lieveilmiöiden moninkertaistumista.

– Hallitus ilmoitti maahanmuuttopoliittisessa toimenpideohjelmassaan aikovansa kiristää perheenyhdistämisen edellytyksiä täysimääräisesti EU:n perheenyhdistämisdirektiivin mukaisesti. Tammikuun lopussa sisäministeriö kuitenkin ilmoitti, että ainoaksi kiristykseksi jää perheenyhdistäjän toimeentulovaatimuksen laajempi soveltaminen, Halla-aho ihmettelee.


Halla-aho kävi läpi siirtolaiskysymystä torstaina Työmiehen tuumaustunnilla.

Asumisaikaedellytys ja vaadittava kielitaito

Suomi voisi Halla-ahon mukaan direktiivin puitteissa edellyttää, että perheenyhdistäjä on asunut Suomessa vähintään kaksi vuotta ennen hakemuksen vireillepanoa. Asumisaikaedellytys on voimassa lähes kaikissa Länsi-Euroopan maissa. Tanskassa ja Norjassa, jotka eivät ole direktiivin piirissä, karenssiaika on kolme ja neljä vuotta.

– Kun kyseessä ovat aviopuolisot, direktiivi sallii 21 vuoden vähimmäisiän. Tällä pyritään ehkäisemään järjestettyjä ja pakkoavioliittoja. Korotettu ikäraja on käytössä Britanniassa, Saksassa, Tanskassa, Hollannissa, Norjassa ja Ruotsissa.

– Direktiivin puitteissa olisi mahdollista edellyttää ulkomailta perheperusteella muuttavalta puolisolta alkeellista suomen kielen taitoa. Tämä vaatimus on käytössä ainakin Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Itävallassa ja Hollannissa. Kielitaitovaatimuksen käyttöönotto tietysti edellyttäisi joitakin käytännön järjestelyjä, esim. mahdollisuutta opiskella suomen alkeita tai saada käyttöönsä oppimateriaaleja niissä Suomen edustustoissa, jotka ovat keskeisimpiä perheenyhdistämisen kannalta. Vaatimus kuitenkin karsisi tulijoiden joukosta kaikkein asennevammaisimpia ja maksaisi itsensä takaisin, Halla-aho uskoo.

Miksi sallittuja keinoja ei käytetä?

Halla-aho ihmettelee, miksi Suomi ei käytä hyväkseen lainsäädännöllisiä mahdollisuuksia.

– Sisäministeriö toteaa sivuillaan kryptisesti, että perheenyhdistämiskriteerien kiristäminen veisi liikaa aikaa. On vaikea nähdä, mikä niissä veisi aikaa.

– Asumisaikaedellytys pitäisi saada pikaisesti voimaan, ennen kuin viime vuonna saapuneiden turvapaikanhakijoiden perheenyhdistämisruletti lähtee pyörimään. Näin saataisiin ainakin pieni hengähdystauko. Tänä vuonna turvapaikanhakijoita tulee lisää, Halla-aho muistuttaa.

SUOMEN UUTISET
 
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...t-vuosikymmenten-luottamuksen-jalkeen/5734072

MTV:n reportaasi itärajalta: Turvattomuus kasvanut vuosikymmenten luottamuksen jälkeen
"Sallassa ja Rajajoosepissa laittomia maahanpyrkijöitä on päivittäin. Pohjois-Karjalan ja Kainuun rajavartiostojen satojen kilometrien osuudella ei vielä. Mutta miksi?"

"– Kulkeminen helpottuu ja siinä mielessä tämä maastorajan valvonta korostuu, nuorempi Kunnas pohtii.
Eversti Lampinen jakaa saman huolen.

"– Talvi on meidän puolella ja kun se väistyy niin tilanne voi vaikeutua edelleen."
Pohjois-Karjalan rajavartiosto laskee, että sen alueella kapealla rajavyöhykkeellä asuu vakituisesti enää neljä ihmistä. Kesämökkejä on parikymmentä"


Jotenki tuntuu että maikkari yrittää tarkoituksellisesti väittää että tänne tulisi puskia pitkin jotain laittomia maahantulijoita. Eihän sitä ny mettään rämpimään tartte mennä, ku voi kävellä suomalaisen rajavartjian luokse ja sanoa asylum.



Sekä Kainuun että Pohjois-Karjalan rajavartiosto kouluttavat henkilöstöään Sallassa siltä varalta, että laiton maahantulo valuu pohjoisesta kohti etelää.
– Meillä on parhaillaan komennuskunta Kelloselässä. Sallasta saa nyt tässä asiassa parasta mahdollista työkokemusta, Lampinen painottaa.

Opettaakohan ne siellä kuinka tulija käännytetään? Todennäkoisesti koulutus liittyy varmaan siihen, että osataan opettaa tulijoita lippusten ja lappusten täytös.:mad:

 
"Pohjois-Karjalan rajavartiosto laskee, että sen alueella kapealla rajavyöhykkeellä asuu vakituisesti enää neljä ihmistä. Kesämökkejä on parikymmentä"


Rajavyöhykettä on 2000-luvulla kavennettu asuttujen talojen kohdalla. Monen ennen rajavyöhykkeellä olleen talon kohdalla on rajavyöhykettä kavennettu joitakin satoja metrejä.

Jotenki tuntuu että maikkari yrittää tarkoituksellisesti väittää että tänne tulisi puskia pitkin jotain laittomia maahantulijoita. Eihän sitä ny mettään rämpimään tartte mennä, ku voi kävellä suomalaisen rajavartjian luokse ja sanoa asylum.

Voi olla tai voi olla olematta. Paha sanoa mitä tulijoiden päissä liikkuu ja millaisia tarinoita bisnestään pyörittävät salakuljettajat heille syöttävät. Voisi kuvitella, että rajan ylittämisen vaikeuden korostaminen tekisi hyvää bisnekselle ja asiakkaat olisivat valmiita maksamaan extra hintaa "tiettömien korpimaiden taivaltamisesta". Näin, vaikka kilometrin päässä kulkisi tie suoraan Suomeen ja rajavartijoiden ystävälliseen vastaanottoon.
 
Rassismia rassismia :facepalm:


http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/biaudet hakkarainen-46620

Eva Biaudet syytti Teuvo Hakkaraista eduskunnassa rasistisesta puheesta

Rkp:n kansanedustajan mukaan perussuomalaisten kollegan puhe oli rasististen näkemysten tukemista.

  • d38a3d6289f07147e615c36d6105d7f70bcb92f1f46296bfe173cd15026a285e

    Eva Biaudet.

    (Lehtikuva/Vesa Moilanen)
Eduskunnassa käsiteltiin torstaina kansalaisaloitetta rikokseen syyllistyneiden ulkomaalaisten karkottamiseksi.

Perussuomalaisten Teuvo Hakkarainen tuki puheessaan muun muassa kaikkiin rikoksiin ja rikkeisiin syyllistyneiden karkottamista. Hänen mukaansa "suurin osa maahantunkeutujista ei edes halua olla maassa maan tavalla".

Rkp:n kansanedustaja Eva Biaudet pyysi vastauspuheenvuoron Hakkaraisen puheen jälkeen.

– Arvoisa puhemies. Mielestäni ei ole arvokasta käyttäytymistä, että viitataan kaikkiin turvapaikanhakijoihin ikään kuin he olisivat maahantunkeilijoita ja rikollisia. Mielestäni se on rasististen näkemysten tukemista eikä mielestäni tämän salin arvokkuuden mukaista, Eva Biaudet sanoi.

Teuvo Hakkarainen vastasi Eva Biaudetille, että "ei tässä olla mitään rasisteja, mutta tämä on sellainen porsaanreikä tässä maassa, että sieltä tulee nyt... se on niin kuin Troijan hevonen, tähän maahan tunkee semmoista porukkaa".

– Missä on ne feministit nyt, jotka sanoo naisten oikeuksista, Hakkarainen kysyi.

Hän sanoi maassa olevan "turvapaikkaturistit, ukot, istuu meidän holhottavana, hyysättävänä, syötettävänä".

 
Oli kyllä harvinaisen hyytävää tekstiä, suorastaan epätoivoista. Samanlainen epätoivoinen tunnelma jäi kuin suomalaisen Harry Lehtosen elämästä Ranskan muukalaislegioonassa kertovassa kirjassa, joka kuvaa karulla tai oikeastaan ahdistavalla tavalla, Dien Bien Phun laakson taistelua joka päättyy ranskalaisten häviöön/ antautumiseen 50-luvun puolivälissä.
 
Halla-aho kertoo pakolaispolitiikkaa koskevasta linjastaan Marja Sannikan haastattelussa...... vai onko tämä enempi roustaamista ?
Yle Kioski 11.2.2016

En ole katsonut vasta kuin kohtaan 5:04. Aivan uskomatonta! JH-A vetää sannimitälie ihan kölin alta vaikka toinen inttää ihan tosissaan. Ja me maksetaan tämän "toimittajan" palkka.

Ei todellista!

Katselu jaktuu...

11:06

Edes Velipuolikuu ei ollut näin hauska ja se oli sentään HAUSKA!
 
Viimeksi muokattu:
En ole katsonut vasta kuin kohtaan 5:04. Aivan uskomatonta! JH-A vetää sannimitälie ihan kölin alta vaikka toinen inttää ihan tosissaan. Ja me maksetaan tämän "toimittajan" palkka.

Ei todellista!

Katselu jaktuu...

11:06

Edes Velipuolikuu ei ollut näin hauska ja se oli sentään HAUSKA!
Nostan hattua JH-Aholle, jesus miten ärsyttävän provosoiva ja agressivinen juontaja, mutta tälläinen puhuukin "vihapuheesta"! Mutta tse kun irtti päässyt piru o_O tämä sannimitälie siis ihan oikeasti pitää omia älyttömyyksiä ja kierouksia yms lähes törkeän hyökkävää tyyliä "hyvän hyvyytenä"!?

Siinä on taas nähty who is who.

Kyllä näille agressivisille ja omasta mielestä nokkelille suvakkeille pitää mennää peilin eteen!
 
Viimeksi muokattu:
Halla-aho kertoo pakolaispolitiikkaa koskevasta linjastaan Marja Sannikan haastattelussa...... vai onko tämä enempi roustaamista ?
Yle Kioski 11.2.2016

V...u mitä paskaa Sannikan puolelta, vai pitäs vaan olla kivoja juttuja...
Yle pitäis totaalisesti lopettaa koska sen nykyiset toimittajat ei pysyy avarakatseiseen keskusteluun...
JHA:lle pisteet 100-0.
Kyllä nyt ois muillakin poliitikoilla aika herätä siihen minkälaisessa kusessa ollaan.
Jos on paskat housuissa niin ne pitänee tyhjentää ja siistiä ja hoitaa olot niin ettei lisää tule...
 
Ei tule toista asiallisesti puhuvaa suomalaista poliitikkoa mieleen jolle toimittajat, ja muut, puhuvat yhtä törkeästi, vuodesta toiseen.
Toimittaja käyttää paljon aikaa hinkkaamalla itseään omaan erinomaisuuteensa, miksi? Ikään kuin hän olisi haastattelun aihe.
Onko se pelkkä taktiikka, kääntää keskustelu massamuuton ongelmista poliitikkoon itseensä?
 
Back
Top