Outoa tämä Tacituksen altterilla vinkuminen siitä miten jotkut kirjoittaa tänne viestejä. Katsoin että Tacitus altterillaan kirjoitti 32 viestiä 6 päivänä ennen bannejaan. Se on 5,33 viestiä per päivä. Minä olen ollut rekisteröitynyt tänne 1183 päivän ajan. Siinä ajassa Tacitus olisi kirjoittanut 6309 viestiä. Minä olen kirjoittanut 4367 viestiä. Tästä huolimatta Tacitus vinkuu että muut kirjoittaa jotenkin paljon. No, toivottavasti Tacituksen kirjoittelut nyt vähenee, ettei hän itse kirjoita liikaa. Lisäksi toisin kuin eräät olen kirjoittanut kaikki viestini tällä samalla tunnuksella.
Näistä "kirjoitat liikaa" (varsinkin jos itse kirjoittaa enemmän, lol) tulee mieleen eräs urheiluaiheinen keskustelupalsta. Kyseisellä palstalla eräs henkilö kirjoitti keskimäärin varmaan 20 viestiä päivässä. Aina välillä jotkut kiukutteli hänelle tyyliin "Ehditkö sä koskaan treenata kun kirjoittelet tänne kokoajan?". Ottaen huomioon että kyseinen kirjoittelija oli lajissaan kolminkertainen Suomen mestari ja treenasi +12 kertaa viikossa, niin ehkä huoli siitä että nettikirjoittelu estää hänen treenaamisensa, ei ollut ihan aiheellinen...
Toinen juttu tämä "keskustelemaan otsikkoasiasta eli maanpuolustuksesta". En tiedä elääkö Tacitus jossain Siperiassa jossa hänellä on joku kivikautinen yhteys missä on rajoitettu datankäyttöä runsaasti, mistä johtuen hän ei voi osallistua kuin yhteen keskusteluun. Minun tapauksessa asia ei onneksi ole niin, vaan voin osallistua useampaan eri keskusteluun. Eilen kirjoitin:
-Pakolaisuus 2 viestiä
-Merivoimien kehitysnäkymät 4 viestiä
-Gripen E/F 1 viesti
-Miehistön kuljetus 1 viesti
-Armenia 1 viesti
Kirjoitin siis pakolaisuusketjuun eilen 2 viestiä, ja sotilaallisiin aiheisiin 7 viestiä. Mitenköhän Tacituksella itsellään jakautui kirjoittelut sotilaalliset aiheet vs. pakolaisuus? Epäilen että suurempi osa viesteistä käsitteli pakolaisuutta.
Lisäksi kirjoitin pariin muuhun aiheeseen (Suomen sisäinen turvallisuus, Kärkipoliitikkojen vahtimisketju, Päivän minkki) muista aiheista kuin pakolaisuudesta.
Sitten tämä "puhtaan alun" saaminen. Jos nyt katsoo Tacituksen viestejä, niin tulee sellainen mielikuva että Tacitus ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa. Puhtaan alun hän varmasti sai, mutta taisi itse mennä likaamaan sen. En lähde tähän lainaamaan Tacituksen altterilla kirjoittamia viestejä, mutta itse kukin voi katsoa niitä ja miettiä niiden asiallisuutta. Joku "Ootko sä oikesti noin tyhmä vai esitätkö vaan? Hei mun elämään pakolaisuus ei oo vaikuttanu mitenkään, nii sen takia ette saa keskustella siitä! Tilastojen mukaan valtaosan raiskauksista suorittaa suomalaiset miehet" ei ole sitä vakuuttavina argumentointia. Minä jopa toivotin asialliset punavihreät tervetulleeksi nimenomaan vastaamalla Ressun viestiin, ja kehuin erästä asiallista vihervasemmistolaista.
Olikohan sekin sitten rasistista "moderaattorin aseman systemaattista heikentämistä" kun moderaattorin kanssa keskustelin siitä onko ryssä sanat rasistisia.
(Ei, en silloin ottanut kantaa moderaattorin asemaan tai mitään sellaista, keskustelin vain ko. sanasta)
Mitä tulee liberalismiin niin tuskin liioittelen jos sanon että olen yksi palstan liberaaleimmista henkilöistä. Valtaosa palstalla näkee liberalismin kirosana eikä pidä liberaaleista, joten siksikin minun on helppo esittää edellinen väite. En tosin ymmärrä miten elintasopakolaisuutta tulisi hyväksyä liberaalista näkökulmasta.