Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Vanha totuus mitä Ranskan kaduilla tänään, se on huomenna koko mailmassa, kohta nähdään toteutuuko se myös tälläkertaa.

Katso liite: 8706

Kyllä nyt suomen monikulttuurisuutta edistävän hallituksen pitää aloittaa ylen kanssa massiivinen ohjelmavyörytys kansalaisten asenteita ohjaamaan vieläkin suvaitsevaisempaan suuntaan ennen kuin ääri- nationalistiset asenteet rantautuvat manner-euroopasta tänne "itämeren ihme -maahan" suomeen....?

@TomTom @setämies @Mustaruuti

Teillä on täällä sivustolla ihan oikea rasismi-ongelma. Enkä nyt tarkoita näitä veljeksiä Geronimo, Busse, Tetra, jne vaan tyyppejä kuten @Aquilifer ja @Vääpeli . Ensiksi mainittu oli tuhoamassa kaikkia muslimeja ja jälkimmäinen taas syöttämässä muslimeita koirille. Noihin kannattaisi puuttua ajoissa.

- Tacitus.

No Hard Feelings

No perkele, olenkin rasisti! Ja minä kun olen koko ajan ollut siinä uskossa, että rasismi on jotenkin liitoksissa rotuun. Omasta mielestäni ei ole rasismia, jos arvostelee uskonnollista ideologiaa johon kuka tahansa, rodusta riippumatta, voi kääntyä.

No onhan se kyllä huomattu, että kun uskaltaa arvostella monikulttuurisuutta, saa heti rasismileiman. Minä olen arvostellut fasistista ideologiaa, joka haluaa valloittaa koko maailman, ja todennut että tämä johtaa sotaan jossa vaihtoehtoina on joko muslimien tuhoaminen tai karkoittaminen, tai oman kulttuurin ja sen arvojen täydellinen tuhoutuminen. Perustan mielipiteeni koviin faktoihin, jotka on kerätty vuosien aikana varmoista lähteistä. Rasismileima taas heilahtaa vastapuolen edustajilta yleensä kovin heppoisin perustein, lähinnä mutu- tietoon perustuen. Kiivaimmat monikulttuurisuuden kannattajat ovat oman kokemukseni mukaan yleensä lähes täysin pihalla siitä, mitä oikeastaan kannattavat. Minkäänlaista tietoa ei tunnu olevan, pelkkää suurta tunnetta.

Jotkut sanovat kantaani rasismiksi, toiset realismiksi.

Valinta on katsojan silmissä. Se valinta pitäisi kuitenkin perustua tietoon, ei tunteeseen.

No perkele, olenkin rasisti! Ja minä kun olen koko ajan ollut siinä uskossa, että rasismi on jotenkin liitoksissa rotuun. Omasta mielestäni ei ole rasismia, jos arvostelee uskonnollista ideologiaa johon kuka tahansa, rodusta riippumatta, voi kääntyä.

No onhan se kyllä huomattu, että kun uskaltaa arvostella monikulttuurisuutta, saa heti rasismileiman. Minä olen arvostellut fasistista ideologiaa, joka haluaa valloittaa koko maailman, ja todennut että tämä johtaa sotaan jossa vaihtoehtoina on joko muslimien tuhoaminen tai karkoittaminen, tai oman kulttuurin ja sen arvojen täydellinen tuhoutuminen. Perustan mielipiteeni koviin faktoihin, jotka on kerätty vuosien aikana varmoista lähteistä. Rasismileima taas heilahtaa vastapuolen edustajilta yleensä kovin heppoisin perustein, lähinnä mutu- tietoon perustuen. Kiivaimmat monikulttuurisuuden kannattajat ovat oman kokemukseni mukaan yleensä lähes täysin pihalla siitä, mitä oikeastaan kannattavat. Minkäänlaista tietoa ei tunnu olevan, pelkkää suurta tunnetta.

Jotkut sanovat kantaani rasismiksi, toiset realismiksi.

Valinta on katsojan silmissä. Se valinta pitäisi kuitenkin perustua tietoon, ei tunteeseen.

Kun loppuu argumentit eikä muutenkaan toisen mielipiteet miellytä niin silloin alkaa armoton"suvaitsevaisuuden sanktio/panettelu vyörytys" koska "paremmin tiedostavan" väestön pyhään velvollisuuteen kuuluu "valistaa" "matalaotsaista ja ahdasmielistä sekä huonosti koulutettua ja huonosti toimeentulevaa syrjäytynyttä" kansaa...:cool:

edit:
Ja vielä lisäksi se, että kaikki huono koulutus, syrjäytyminen ect ovat itse aiheutettua, josta pitää "tiedostavien" näitä "reppanoita" muistuttaa ihan joka käänteessä missä se vaan on mahdollista...ja kyllä se muuten on mahdollista jokapaikassa tuoda esiin...:rolleyes:

Viimeksi muokattu:
Outoa tämä Tacituksen altterilla vinkuminen siitä miten jotkut kirjoittaa tänne viestejä. Katsoin että Tacitus altterillaan kirjoitti 32 viestiä 6 päivänä ennen bannejaan. Se on 5,33 viestiä per päivä. Minä olen ollut rekisteröitynyt tänne 1183 päivän ajan. Siinä ajassa Tacitus olisi kirjoittanut 6309 viestiä. Minä olen kirjoittanut 4367 viestiä. Tästä huolimatta Tacitus vinkuu että muut kirjoittaa jotenkin paljon. No, toivottavasti Tacituksen kirjoittelut nyt vähenee, ettei hän itse kirjoita liikaa. Lisäksi toisin kuin eräät olen kirjoittanut kaikki viestini tällä samalla tunnuksella.

Näistä "kirjoitat liikaa" (varsinkin jos itse kirjoittaa enemmän, lol) tulee mieleen eräs urheiluaiheinen keskustelupalsta. Kyseisellä palstalla eräs henkilö kirjoitti keskimäärin varmaan 20 viestiä päivässä. Aina välillä jotkut kiukutteli hänelle tyyliin "Ehditkö sä koskaan treenata kun kirjoittelet tänne kokoajan?". Ottaen huomioon että kyseinen kirjoittelija oli lajissaan kolminkertainen Suomen mestari ja treenasi +12 kertaa viikossa, niin ehkä huoli siitä että nettikirjoittelu estää hänen treenaamisensa, ei ollut ihan aiheellinen... :D

Toinen juttu tämä "keskustelemaan otsikkoasiasta eli maanpuolustuksesta". En tiedä elääkö Tacitus jossain Siperiassa jossa hänellä on joku kivikautinen yhteys missä on rajoitettu datankäyttöä runsaasti, mistä johtuen hän ei voi osallistua kuin yhteen keskusteluun. Minun tapauksessa asia ei onneksi ole niin, vaan voin osallistua useampaan eri keskusteluun. Eilen kirjoitin:
-Pakolaisuus 2 viestiä
-Merivoimien kehitysnäkymät 4 viestiä
-Gripen E/F 1 viesti
-Miehistön kuljetus 1 viesti
-Armenia 1 viesti

Kirjoitin siis pakolaisuusketjuun eilen 2 viestiä, ja sotilaallisiin aiheisiin 7 viestiä. Mitenköhän Tacituksella itsellään jakautui kirjoittelut sotilaalliset aiheet vs. pakolaisuus? Epäilen että suurempi osa viesteistä käsitteli pakolaisuutta.

Lisäksi kirjoitin pariin muuhun aiheeseen (Suomen sisäinen turvallisuus, Kärkipoliitikkojen vahtimisketju, Päivän minkki) muista aiheista kuin pakolaisuudesta.

Sitten tämä "puhtaan alun" saaminen. Jos nyt katsoo Tacituksen viestejä, niin tulee sellainen mielikuva että Tacitus ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa. Puhtaan alun hän varmasti sai, mutta taisi itse mennä likaamaan sen. En lähde tähän lainaamaan Tacituksen altterilla kirjoittamia viestejä, mutta itse kukin voi katsoa niitä ja miettiä niiden asiallisuutta. Joku "Ootko sä oikesti noin tyhmä vai esitätkö vaan? Hei mun elämään pakolaisuus ei oo vaikuttanu mitenkään, nii sen takia ette saa keskustella siitä! Tilastojen mukaan valtaosan raiskauksista suorittaa suomalaiset miehet" ei ole sitä vakuuttavina argumentointia. Minä jopa toivotin asialliset punavihreät tervetulleeksi nimenomaan vastaamalla Ressun viestiin, ja kehuin erästä asiallista vihervasemmistolaista.

Olikohan sekin sitten rasistista "moderaattorin aseman systemaattista heikentämistä" kun moderaattorin kanssa keskustelin siitä onko ryssä sanat rasistisia. :D (Ei, en silloin ottanut kantaa moderaattorin asemaan tai mitään sellaista, keskustelin vain ko. sanasta)

Mitä tulee liberalismiin niin tuskin liioittelen jos sanon että olen yksi palstan liberaaleimmista henkilöistä. Valtaosa palstalla näkee liberalismin kirosana eikä pidä liberaaleista, joten siksikin minun on helppo esittää edellinen väite. En tosin ymmärrä miten elintasopakolaisuutta tulisi hyväksyä liberaalista näkökulmasta.

Minua ihmetyttää se, onko muka tosiaan niin että jos on eri mieltä tässä ketjussa monien muiden kanssa, estää se koko palstan käytön. Olen itse täällä eri mieltä jonkun kanssa yhdessä ketjussa, samaa mieltä toisessa, sitten voi vaihtaa muutaman ajatuksen YV:lläkin jne. En minä ainakaan ajattele niin että vaikka olisin sitä mieltä että jonkun kanta turvapaikanhakuun on täysin päätön, en voi olla hänen kanssaan normaalissa kanssakäymisessä muuten. Tosin täälläkin yleensä on kyse jopa VAIN siitä, että ollaan eri mieltä asioiden vakavuusasteesta taikka oikeista keinoista / paremmista tavoista korjata tilanne. Foorumin otsikkoon liittyy lähinnä siten, että jos pilliin puhalletaan niin lähden ilolla harmaa sarkatakki päällä ja verikauha kuulassa johonkin legendaariseen poteroon, ja toiselle puolelle on tervetullut kommunisti ja toiselle puolelle Rasmuslainen, kunhan meillä on yhteisymmärrys siitä kumpaan suuntaan osoitamme kieropiippuiset Norincomme elohopealuoteineen. Eli siis sinne avorivissä päin rynniviin piippalakkeihin, tulivat sitten Idästä tai Lännestä, tai vaikka Pohjoisesta :rolleyes:

Jos sallitaan pieni heteronormatiivisuus, niin tämä ei ole kuin naisvaltainen työpaikka, jossa lyödään joku leima ihmiseen ja sitten katsotaan häntä sen ennaltamääritellyn "suosiokertoimen" läpi kaikkialla, siten että pieni ydinkiusaajien porukka nokkii silmät päästä erilaiselta ja loput peesaavat näitä lammasmaisesti, peläten olevansa seuraava uhri. Siksi ihmettelen, miten voi ottaa niin lujille että suurin osa on eri mieltä tästä yhdestä asiasta ja monet eri mieltä jostain toisestakin asiasta. Pääpaino on kuitenkin ASIASSA. Jos sattuu jonkun leiman joiltakin käyttäjiltä saamaan, niin sillähän voi vaikka laskea vähän leikkiä. Terveisin impiwaaralainen maalaistollo, joka rivien välistä luettuna on vielä rasistikin... :rolleyes:

Ihmettelen sitä jos jotkut kokevat asian niin että muuttoliikkeet, pakolaisuus ja suoranainen kansainvaellus eivät liity maanpuolustukseen

Lainaan erästä kirjaa, 978-0801448713, "he first relies on straightforward threats to overwhelm a target's capacity to accommodate a refugee or migrant influx; the second, on a kind of norms-enhanced political blackmail that exploits the existence of legal and normative commitments to those fleeing violence, persecution, or privation. The theory is further illustrated and tested in a variety of case studies from Europe, East Asia, and North America"

Minun mielestäni voidaan hyvin puhua hyökkäyksestä Eurooppaan. Aseena ovat ihmiset ja erityisesti demokratiat ovat kohteista heikompia.

Maanpuolustus on kokonaisuus. Jos kasakka koukkaakin lännestä ja horjuttaa taloutta sekä kansakunnan yhtenäisyyttä niin eikö se kuulu tämän palstan aiheisiin.

Viime syksyn kaltaisiin virheisiin Suomella ei enää kertakaikkisesti ole varaa.

Ihmettelen sitä jos jotkut kokevat asian niin että muuttoliikkeet, pakolaisuus ja suoranainen kansainvaellus eivät liity maanpuolustukseen. Minun mielestäni voidaan hyvin puhua hyökkäyksestä Eurooppaan. Maanpuolustus on kokonaisuus.
Sivulla 880 olevalla kirjoituksellani pyrin nostamaan pohdintaan juurikin tämän näkemyksen. Hyvä jos siitä aukeaa eräs näkökulma ja maanpuolustuksellinen viite.

Minua ihmetyttää se, onko muka tosiaan niin että jos on eri mieltä tässä ketjussa monien muiden kanssa, estää se koko palstan käytön. Olen itse täällä eri mieltä jonkun kanssa yhdessä ketjussa, samaa mieltä toisessa, sitten voi vaihtaa muutaman ajatuksen YV:lläkin jne. En minä ainakaan ajattele niin että vaikka olisin sitä mieltä että jonkun kanta turvapaikanhakuun on täysin päätön, en voi olla hänen kanssaan normaalissa kanssakäymisessä muuten.
No siis jotkut ihmiset on sellaisia yhden asian ihmisiä. Ei pakolaisuus ole ainoa aihe jossa näin on, on täällä maanpuolustus.netissä muitakin aiheita joissa jotkut ovat yhden asian ihmisiä ja heille se aihe määrittää suhtautumisen johonkin nimimerkkiin. Ihan hauskaa seurattavaa kun ottaa kantaa johonkin tälläiseen aiheeseen ja sitten näkee miten jotain alkaa selvästi kaihertamaan ne kannanotot. :D Vaikka toki toivon mielenrauhaa kaikille.

No siis jotkut ihmiset on sellaisia yhden asian ihmisiä. Ei pakolaisuus ole ainoa aihe jossa näin on, on täällä maanpuolustus.netissä muitakin aiheita joissa jotkut ovat yhden asian ihmisiä ja heille se aihe määrittää suhtautumisen johonkin nimimerkkiin. Ihan hauskaa seurattavaa kun ottaa kantaa johonkin tälläiseen aiheeseen ja sitten näkee miten jotain alkaa selvästi kaihertamaan ne kannanotot. :D Vaikka toki toivon mielenrauhaa kaikille.

"Ei perhana, toi pitää F-35:ttä kovempana kuin Gripeniä, en kyllä tykkää sen postaamasta päivän minkistä vaikka se olisi kuuma kuin helvetin lieskat" :D

Juu se on juurikin näin! Ja kun jonkun kommentit alkaa oikein ottaa päästä niin ehkä kannattaa tehdä hetki jotain ihan muuta kuin kirjoittaa joku pahantahtoinen vuodatus jossa toivottaa kanssakeskustelijan vetämään v&tun päähänsä ja pakenemaan vuorille. Ja huomata seuraavana päivänä asian asettuneen oikeisiin uomiinsa ja mittasuhteisiinsa.

Syöttää muslimeita koirille. Ei prkle, sillä saa Petan ja Anja Eerikäinen haamun kimppuunsa. Ja tiedä mitä tauteja ne koirat saisi.

Olen itse täällä eri mieltä jonkun kanssa yhdessä ketjussa, samaa mieltä toisessa, sitten voi vaihtaa muutaman ajatuksen YV:lläkin jne.

Harva aamulla tietää, mitä mieltä illalla on ja siihen päälle tulee joskus nukuttua vielä yön yli eli voi tehdä ns. väyryset. Sitä sanotaan oppimiskyvyksi ja avoimeksi mieleksi.

Syöttää muslimeita koirille. Ei prkle, sillä saa Petan ja Anja Eerikäinen haamun kimppuunsa. Ja tiedä mitä tauteja ne koirat saisi.

No sinuun voi kyllä joissain asioissa luottaa.

Nollatoleranssi ja pikasakot. Hohhoh. :)

Historian pahin ahdistelukesä tulossa? – SS: Poliisilla tuplavarautuminen

Poliisi ottaa seksuaaliseen ahdisteluun nollatoleranssin. Helsingissä ensimmäiset pikasakot on jo jaettu.

Päivi Tuovinen
Suomalaisviranomaiset varautuvat nyt monin tavoin seksuaalisten ahdisteluiden lisääntymiseen säiden lämmetessä.

Savon Sanomien mukaan "tulenarkaan yhtälöön" kuuluu ennätyssuuri turvapaikanhakijoiden ja turvapaikan saaneiden määrä sekä yhteiskunnallisen ilmapiirin kiristyminen.

Sisäministeri Petteri Orpo (kok.) sanoo lehdelle, että poikkeukselliseen kevät- ja kesäaikaan on jo varauduttu.

– Poliisin kanssa on käyty varautumiskeskusteluita jo usean kuukauden ajan tiedostaen hyvin tulevaan kevääseen liittyvät ongelmat. Lisäksi on tehty ennaltaehkäisevää työtä niin, että turvapaikanhakijoille on kerrottu suomalaisesta lainsäädännöstä ja osoitettu se, että joutuu vastuuseen, kun Suomessa tekee jotain väärää.

Poliisitarkastaja Marko Savolainen vahvistaa, että poliisissa tiedostetaan kevään tuovan lisää riskejä.

– Poliisi pyrkii puuttumaan asiaan ensinnäkin sillä, että pyytää ihmisiä ilmoittamaan tapahtuneista. Jos esimerkiksi uimarannalla tai muualla aiheutuu häiriöitä turvapaikanhakijoista, siitä pitää heti ilmoittaa poliisille, että asiaan päästään kiinni.

Savolaisen mukaan poliisi on varautunut myös kantasuomalaisten aiempaa rajumpiin reaktioihin, jos seksuaalista ahdistelua ilmenee laajemmassa mitassa.

– Tilanne voi äkkiä kääntyä niin päin, että poliisi joutuu ehkä suojaamaan enemmänkin turvapaikanhakijoita kuin suomalaisia.

– Tiedämme, että esimerkiksi erilaisten katupartioiden toiminta voi aktivoitua kielteiseen suuntaan, mikäli kevään ja kesän aikana tulee seksuaalirikoksia.

Ja Geronimo esimerkiksi yrittää heikentää @Mustaruuti :n asemaa ihan systemaattisella tavalla. "Anna sitten minulle bannia, kun et kerta pärjää väittelyssä". "Minun mielestäni moderaattorin asema pitää ansaita", jne. Minusta teidän muiden moderaattoreiden olisi hyvä tuollaisissa tilanteissa puuttua asiaa ja puolustaa kolleegaa.

En ole järjestelmällisesti pyrkinyt kenenkään asemaa heikentämään , tehtäköön selväksi kirjoitin että auktoriteettien kunnioitus ei ole minulla myötäsyntyistä ja kunnioitus pitää ansaita ja en näe siinä mitään loukkavaa enkä kenenkään asema tuskin mnun asenteillani horju.
Mitä tulee tuohon heittoon voit antaa bannin jos siltä tuntuu, voidaanhan nytkin minulle antaa banni jos siltä tuntuu en ryhdy itkemään jos banni tulee niin olen sellaisen sitten ansainnut.

Ehkä tuo vapautus rasistin leimasta oli hyvä, mutta kuten olen kirjoittanut monta kertaa jos on asunut sellaisessa yhteiskunnassa jossa kusipaikankin määritti rotu, niin en mitenkään voi sanoa että Suomalaiset olisi rasisteja eikä täällä saitilla kirjoittajista edes pahalla tahdollakaan löydä niitä rasisteja.

Tosin onhan jokamaassa ihmisiä joita voi sanoa rasisteiksi mutta löytyykö Suomesta niitä edes yhtä bussilastillista, hyvä jos sen löytää, mutta silloinkin on tehtävä todella työtä.

Kuten kysyin @Mustaruuti keskustelussa jossa hän kertoi käyttävänsä kansallisuuteen ja rotuun kohdistuvia ilmauksia, mutta paheksuvansa käyttämääni vihervassari nimeä, "et voi olla tosissasi"?

Kun kiellettyjen sanojen jahtaaminen tulee tärkeäksi niin näemme tälläisiä hölmöyksiä,

Onhan toki ideologisesti heikoilla jäillä liikkuvalle täkeämpää kieltää sanat "suvakki" ja"vihervassari" kuin orjuuden sybooliksi muodostunut rotua kuvaava sana, tosin jos näin toimii niin tulee sanasta "suvakki" tasan varmasti "vajakki" ainakin sen orjuudesta vapautuneen kansan silmissä ja jos he niitä käyttävät hyväkseen taloudellista tai muuta etua saadakseen niin ovathan nimensä ansainneet.

Suomalaisten rasismista puhutaan paljon, sen puutteesta voin antaa yhden esimerkin.

Suomessa on yksi vähemmistö nimittäin Romanit joiden kultuuriin on kuulunut liikkuminen paikasta toiseen ilman vakituista asuinpaikkaa ja hevonen on liittynyt vahvasti heidän kultuuriin sekä hevoskauppa ja nyt kysymys kuuluukin?

Kun maassa siis Suomessa on talvi ja kevat sekä syksy jolloin hevosen ruokinta on luonnossa liikkuvalle mahdotonta ja samoin talven pakkaskaudella niin hevonen ja ihmiset olisivat vamasti jäätyneet kuolleiksi mutta mitkään asiakijat tai tutkimukset eivät tämän kaltaista ole laajamittaisesti kirjanneet tapahtuneeksi?

Vastaus lötyy Romanien omista muisteluista jossa he kertovat talven tullen majoituttiin taloihin jossa suojan sai niin hevoset kuin ihmiset, onko näin toimiva kansa rasistinen?

Realistinen jalat maassa oleva kansa, tosin joillain karkaa ori joskus liian lujaan laukkaan mutta ne ovatkin niin pieni vähemmistö jolla on suuri suu mutta vähän villoja.

Suomessa on ollut voimassa Irtolaislaki jonka perusteella poliisi saattoi pidättää kenet tahansa ihmisen jolla ei ollut vakituista asuinpaikkaa ja tätäkään lakia ei sovellettu Romaneihin kuin poikkeustapauksissa, toimisikohan rasistinen kansa näin?

Tämä ei ollut mitenkään kohdistettu kehenkään henkilökohtaisesti, vaan omista huomioita tästä pienestä kansasta pohjolanperiltä

Viimeksi muokattu:
Ei taida olla vyöry näyttämässä laantumisen merkkejä. Vauhti näyttää pikemminkin olevan kiihtymässä. :O
Katso liite: 8726
Joo, eipä tämä yllätä. Jotkut tiedostavat toki jo totesivat että pakolaiskriisi on Suomen osalta ohi. :rolleyes: Varmaan ammentavat tietonsa samasta kristallipallosta josta Katainen näki talousennusteensa.

Joo, eipä tämä yllätä. Jotkut tiedostavat toki jo totesivat että pakolaiskriisi on Suomen osalta ohi. :rolleyes: Varmaan ammentavat tietonsa samasta kristallipallosta josta Katainen näki talousennusteensa.

Ja muutama poliitikko on jo tästä "urotyöstä" hakemassa itselleen kunniaa...? :rolleyes:

Sivulla 880 olevalla kirjoituksellani pyrin nostamaan pohdintaan juurikin tämän näkemyksen. Hyvä jos siitä aukeaa eräs näkökulma ja maanpuolustuksellinen viite.

Osa kansasta on kokenut tapahtumat ristiriitaisiksi. Jatkuvalla syötöllä, kuin jonkin mainostoimiston toimesta, on selostettu että nämä ovat pakolaisia mutta kun ihmisillä on silmät ja nykyään myös mahdollisuus seurata sitä mitä muualla kerrotaan. Emme siis ole enää yhden televisiokanavan "totuuden" varassa.

Syksyllä kun tämä alkoi niin ihan ääneen ihmettelin kun eräs tuntemani maanpuolustuksen parissa toimiva henkilö touhotti miten nyt kuuluu auttaa. Suuri pahastus kun toin esille sen että kysy itseltäsi 3 kertaa "onko nyt mahdollista että toimimme vain jonkun tahon apuna". Etkö ymmärrä että toimimme kuten meidän on oletettukin toimivan? Mistä tälläinen innostus?

Kansainvaellus on varmasti lisännyt maanpuolustustahtoa niin Suomessa kuin monissa muissakin Euroopan maissa. Sitä on vielä lisätty trollaamalla ja mm. vertailemalla siihen miten isot irakilaiset miehet ovat kuin joulukuussa 1939 Ruotsiin lähetettyjä suomalaisia sotalapsia. Tuollaisia röyhkeyksiä on saatu lukea sieltä täältä ja niitä on laukonut jopa naapurimaan ministeri. Mutta kun asiaa tarkemmin ajattelee niin se on vain lisännyt tahtoa pitää kiinni omasta kansakunnasta.

Nämä tapahtumat heikentävät Eurooppaa ja jos tämä jatkuu samanlaisena vuoden 2017 niin varmasti myös Suomea. Ei pelkästään talous vaan yhteiskuntarakenne. Monenkirjavia klikkejä, lokeroita ja kuplia sisältävä yhteiskunta ei ole hallittavissa eikä se voi toimia tehokkaasti. Sitä sanotaan monikulttuurisuudeksi kuvitellen että Euroopastakin tulee kuin Amerikan Yhdysvallat kun tänne lasketaan muutamassa vuodessa muutama miljoona elintasopakolaista jotka vain tahtovat hyvää sosiaaliturvaa. Miten voi tulla jos päämääränä on sosiaaliturva eikä työ?

Itseäni kaikkein ärsyttävintä on ollut se miten "göbbelsmäisesti" tässä aiheessa on toimittu. Ei aivan valehtelua mutta liikutaan harmaalla vyöhykkeellä. Kerrotaan osa ja loput voi lukea BBC:ltä tai saksalaislehdestä. Sensuroidaan jopa vanhoja tv-ohjelmia ja uutisia. Rasismikortit ja aselakisuunnitelmat (sattumalta ja heti kun Pariisissa tapahtui). Mediamyrsky? Kuinka moni on sitä mieltä että se oli harkittu ja viisas temppu. Kääntyikö se itseään vastaan?

Jokseenkin erikoiset prioriteetit. Ukkoa lappaa kutsumatta rajan yli ja ensimmäinen huolenaihe on että kansasta tulee sen johdosta rasisteja. Otetaan mediatoimistot sisäministeriö avuksi ja suunnitellaan etevä propagandakampanja jolla kansasta tullaan saamaan rasisteja ja viedään luottamus mm. yleisradioon (tästä päästään myös siihen miten Yle olisi voinut olla tärkeä todellisissa kriiseissä). Annetaan kunnolla tilaa vaihtoehtoismedialle ja kun tajutaan mitä tapahtui niin päästään sitten haukkumaan sitä valemediaksi. Lopuksi sitten aletaan teetättää tutkimuksia joissa todetaan että "Yle on Suomen luotettavin julkinen media"

Joo, ei ole enää mitään hätää, ollaan 4-1 johdossa. Voidaan vaan jätkät loppuaika pelailla.. Vai miten se yksi matsi joskus menikään..?

Back