@TomTom @setämies @Mustaruuti
minäpä vastaan nyt sinulle täysin rehellisesti. Syy on turhautuminen. Tiedätkö miltä tuntuu taistella yksin sataa ihmistä vastaan? En ole oikeassa elämässä mikään 'vihervassari', vaan kuten olen jo aiemminkin sanonut, niin ihan tavallinen keskitien kulkija. Äänestän yleensä keskustaa tai kokoomusta, minulla on farmariauto, vaimo ja 1.8 lasta, uusi omakotitalo, minulla on hyvä työpaikka, minä olen täällä meilläpäin ihan hyvätuloinen. Minä äänestän kaikissa vaaleissa, kuulun useiden yhdistysten ja kiinteistöyhtiöiden hallituksiin, olen reservin upseeri, en ole koskaan saanut ylinopeussakkoa tai mitään muutakaa rangaistusta. En polta tupakkaa, en käytä huumeita, konjakkia tykkään toisinaan illalla nautiskella. Olen siis kaikin tavoin aivan tavallinen keskiluokkainen kaveri. Minulle kolme tärkeintä asiaa on perhe, perhe ja perhe.
Olin jo aikoinaan mukana Susi1:ssä. Sitten jossakin vaiheessa tulin tänne Maanpuolustus.nettiin. Mutta välissä on aina ollut pitkiä taukoja. En ole rekisteröitynyt mihinkään muuhun nettikeskusteluun kuin tähän Mp.nettiin. Susi1:ssä ja tässä Mp.netissä osallistuin aina sotilasaiheisiin keskusteluihin. Tulenjohtaja erityisesti epäsuoratuli oli lempiaiheeni. Edustin näkemyksilläni ns. 'modernia näkökulmaa'. En koskaan ymmärtänyt näitä stenauksen vastustajia jotka halusivat vain mahdollisimman suurta massa-armeijaa. Minä kannatin aina sen kokoista armeijaa, jonka varustamiseen meillä riittää rahat. Vetosin aina siihen, että ei sieltä rajan takaa hyökkää mikään massa-armeija. Ukrainan sota on mielestäni osoittanut, että minä ja kaikki muut 'modernistit' olimme oikessa. Samoin Natoa olen aina kannattanut. Ja uskonut myös EU-apuun. Silloinkin kun monet muut uskoivat Itämeren kaasuputken olevan Venäjän ja Saksan välinen napanuora, joka sitoo valtiot yhteen, eikä kukaa uskonut Euroopan auttavan yksittäistä, pientä maata. Ukrainan sota on mielestäni osoittanut sen, että me 'modernistit' olimme oikeassa tässäkin asiassa. Saksa ei ole napanuoralla kiinni Venäjässä.
Mutta sitten viime vuonna tapahtui jotakin. Tämä pakolaisasia sai minun nähdäkseni tämän foorumin jotenkin täysin sekaisin. Kukaan ei puhunut mistään muusta kuin pakolaisista. Ja se pakolaisuus-teema levisi moneen muuhunkin ketjuun. Bushmaster, Geronimo ja Tetra - Rauhantekijän ja Honchon hyvällä avustuksella - ovat sellainen juntta, ketkä pystyvät suoltamaan yhteensä sata viestiä päivässä. Miten siinä kukaan työssäkäyvä ihminen pystyy vastaamaan. Jos kirjoitin aamulla klo 8 jonkun viestin, ja pääsin seuraavan kerran paikalle klo 13, niin siinä välissä mielipiteeni yli jyrätty viidellätoista viestillä. Ja sitten alkoi jo se kuittailu, että "et tainnut keksiä enää mitään sanottavaa, hä-hä, hää". Mutta miten olisin ennättänyt vastata yhtään mitään, kun päivä on mennyt kokouksissa ja palavereissa istumiseen. En minä ollut suinkaan ainut. Välillä joku Mustaruuti, Adam7 tai joku muu hieman liberaalimmin ajatteleva henkilö yritti olla pakolaisuusasiassa eri mieltä. Mutta tilanne oli lukumääräisesti aina 10-1 maahanmuuttokriittisten eduksi. Kyllä luulen, että Adamia ja Mustaruutiakin toisinaan ketuttaa. Ja Geronimo esimerkiksi yrittää heikentää
@Mustaruuti :n asemaa ihan systemaattisella tavalla. "Anna sitten minulle bannia, kun et kerta pärjää väittelyssä". "Minun mielestäni moderaattorin asema pitää ansaita", jne. Minusta teidän muiden moderaattoreiden olisi hyvä tuollaisissa tilanteissa puuttua asiaa ja puolustaa kolleegaa.
Ja sitten kun kerran saat tällä foorumilla sen vihervassarin leiman, niin se on ja pysyy. Ihan sama kuinka asiaa kirjoitat ja mihin ketjuun vaan, niin tämä sama junttaketju tulee ja aloittaa sen saman vyörytyksen. Ajattelin, että uudella nimimerkillä saisi uuden puhtaan alun. Mutta mitä vielä. Heti ensimmäinen kirjoitukseni pakolaisuus-ketjuun sai Bushmasterin kimppuuni. Ja sitten kun se sama kymmenen yhtä vastaan vyörytys alkaa, niin kyllä siinä turhautuu. Ja sitten tulee niitä ylilyöntejä. Sori vaan
@Honcho ja
@Tuonen Tytti . Ei tuollaisia muuten kirjoittaisi kuin pikaistuksissaan.
Mutta koska
@TomTom antaa minulle ihan kohta potkun altterin käytöstä, niin annan tähän loppuun teille moderaattoreille yhden neuvon. Teillä on täällä sivustolla ihan oikea rasismi-ongelma. Enkä nyt tarkoita näitä veljeksiä Geronimo, Busse, Tetra, jne vaan tyyppejä kuten
@Aquilifer ja
@Vääpeli . Ensiksi mainittu oli tuhoamassa kaikkia muslimeja ja jälkimmäinen taas syöttämässä muslimeita koirille. Noihin kannattaisi puuttua ajoissa. En tiedä miten paljon esim. joku Supo tätä sivustoa seurailee, mutta jos tämä vielä enemmän siihen MV-lehden keskustelupalstan suuntaan menee, niin sitten varmasti seuraa.
Eli koska se banni tulee ihan kohta, niin heippa vaan kaikille! Toivottavasti tuo pakolaishöpinä jo pian loppuisi, niin pääsisitte taas keskustelemaan otsikkoasiasta eli maanpuolustuksesta.
- Tacitus.
No Hard Feelings