Pakolaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackFox
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Kukaan ei varmaan ole jäänyt paitsi viimeaikojen propagandasta jossa turvapaikan hakijoista pikakoulutetaan koodareita paikkaamaan huutavaa alan työvoimapulaa.
"Turvapaikanhakijoilla on monenlaista osaamista, kuten esimerkiksi koodaustaitoa. Oululainen Suomen koodikoulu haluaa nyt löytää ja valjastaa tämän osaamisen"

Mitä?? Onko kaikki koneinsinöörit jo työllistetty ja seuraavana koodaajat etulinjaan ?! Hienosti sujuu Suomessa :)

Jos koodareita olisi noin helppo pikakouluttaa, niin eikö suomalaisista työttömistä kannattaisi kouluttaa oikein urakalla koodareita?

Ei kai pelkällä koodauksen opettelulla tule koodaajaa? Uutisoitiin että on satoja joita halutaan kouluttaa mutta mitä järkeä siinä on jos ei ensin opetella kieltä, alaa jolla aiotaan koodata, tapoja.. Eikös rivikoodaus kannata koodauttaa Aasiassa ja vaativammat tehtävät joissa pitää ymmärtää esimerkiksi bisnestä ja osata kieltä niin tehdään Suomessa. Miten ne voivat kuvitella että standarditekemisellä on Suomessa tulevaisuutta. Sitten niitä uudelleenkoulutetaan 10 vuoden kuluttua johonkin ihan muuhun ja veronmaksaja maksaa.

Huuhaa-Jungner ehdotti että VOKeissa opetettaisiin koodausta 8h/vrk. Missä maailmassa hän oikein elää? Herra oli kai joskus Microsoftilla(?). Laskis että paljonko saa koulutettua koodareita vaikka Afrikassa sillä rahalla jonka laittaa koodauksen opettamiseen irakilaiselle taksikuskille suomalaisessa VOK:ssa. Kumpi tuottaisi enemmän?

Minä oletin että propaganda alkaisi vähetä kesää kohti mutta tämähän saa vaan lisää kierroksia.

Miten ne voivat kuvitella että standarditekemisellä on Suomessa tulevaisuutta. Sitten niitä uudelleenkoulutetaan 10 vuoden kuluttua johonkin ihan muuhun ja veronmaksaja maksaa.

Kyllä ne tunnetaan eli koulutusta tarjoavat koijarit ovat haistaneet hyvän bisneksen. Keksitty hyvä tarina ja saatu rahahanat aukeamaan.

On myös päivänselvää, että ne ovat supisuomalaisia liikemiehiä. Jos tähänkin loistobisnekseen puututtaisiin, niin jo kuuluisi älämölöä sääntö-Suomesta ja yrittäjien arvostuksen puutteesta. Samaan aikaan nämä koijarit ovat käsi syvällä veronmaksjien taskuissa.

Huuhaa-Jungner ehdotti että VOKeissa opetettaisiin koodausta 8h/vrk. Missä maailmassa hän oikein elää? Herra oli kai joskus Microsoftilla(?).

Eräs puolituttu oli joskus Jungnerin kanssa hommissa, tosin oli joku kesätyö-tyyppinen, ihan "perusduunia" terveydenhoidon sektorilla. Ei kuulemma ollut M.J. sen sortin miehiä, että olisi saanut hirveästi mitään järkevää aikaan. Mutta tämä siis yhden ihmisen subjektiivinen näkemys.

Itse en usko että pientä vähemmistöä lukuunottamatta näistä tulijoista voitaisiin kouluttaa edes perustason bulkkikoodareita. Siihenkin vaaditaan kuitenkin matemaattista, järjestelmällistä ajattelutapaa ja kärsivällisyyttä, valmiutta kuunnella ohjeet ja noudattaa niitä ym.

Tämä koodarihöpö on kyllä aivan suolesta reväistyä, absurdia löpinää.

Edit: Olikohan tämä nyt se mikä piti keksiä, kun tajuttiin ettei kukaan enää kuvittele että turvapaikanhakijat ovat tulossa tänne kääntelemään ja pesemään vanhuksia, vaihtamaan vaippoja ym.

On jo tuo YLE:n otsikkokin sanavalintoineen... 100 turvapaikanhakijaa aiotaan KUTSUA apuun :D

En saa kiinni missä mutta jossain neuvostomaissa oli sellaisia prikaateja tms. osastoja joita käytettiin propagandatarkoituksissa. Niitä sitten kutsuttiin
- pelastamaan uhanalaisia kurkilaumoja kohti etelää
- neuvomaan ydinfyysikkoa laskelmissa
- torjumaan metsäpaloja Tshetsheniassa
- auttamaan jääkiekkojoukkuetta maailmanmestaruuskisoissa

Joskus nostettiin yksilöitäkin jotka eivät osanneet oikeasti mitään mutta olivat sopivaan aikaan oikeassa paikassa ja näytivät neuvostoliittolaiselta ihannetyöläiseltä. Se työläinen sitten osasi neuvoa ja tehdä mitä tahansa, myös johtaa kun kutsuttiin.

Sanalla "kutsuttiin" annetaan kuva että kutsuttu osaa. Ketä tahansa ei kutsuta vaan ansioitunut osaaja, asiantuntija tai johtaja kutsutaan.

editoin: edelleenkin olen sitä mieltä että maahantulijoita kuuluu kouluttaa mutta olen sitä mieltä että kärki pitäisi olla suomalaisten tapojen, suomalaisen yhteiskunnan, kielen, arvojen ja suomalaisessa byrokratiassa selviämisen opettelussa. Nyt on taas kerran karkaamassa mopo käsistä tuon reporadion, tai huuhaatv:n jutuissa.

Viimeksi muokattu:
Tulipalo saunassa - turvapaikanhakijat kuivattelivat patjoja
Turun Sanomat | 19.5.2016

Turvapaikanhakijoiden hätämajoituskeskuksessa Hämeenlinnan Mainiemen saunatiloissa syttyi tulipalo. Palo sai alkunsa, kun asukkaat kuivattelivat patjoja torstaina iltapäivällä. Patjat syttyivät palamaan.

Kohteessa kymmenen pelastustoimen ja kaksi ensihoidon yksikköä.

Aika paskamaista... joku rasisti ilmeisesti kasteli patjat alunperin.

Olen itse polttanut kaksi saunaa, molemmat joko tyhmyyttani tai sitten ihan sattuman kauraa...

Mikakohan on taysin saunattomien ii-Rakkien selitys. Rasismi?

vmp.

ps. Hyva Suomi, and Death to Russia on Saturday!!!

Suomi laittaa 160 miestä lisää itärajalle – ”Kamerat ja sensorit eivät ota kiinni ihmisiä”
Julkaistu: 20.5. 5:58

Petteri Orpo taustoitti eilen turvallisuusselonteon julkistamistilaisuudessa, että liennytyskehityksen aikana tilanne itärajalla oli pitkään sellainen, että rajavalvonnasta voitiin siirtää miehiä rajatarkastuksiin.

– Nyt on selkeästi nähtävissä, että kiristyneen yleisen turvallisuuspoliittisen tilanteen myötä on syytä vahvistaa itärajan valvontaa 160 miehellä.

RAJAVARTIOLAITOS aikoo hoitaa valvonnan lisäyksen sisäisin siirroin ja rekrytoinnein.

Itärajalle komennettavista rajamiehistä sata siirtyy tehtäviin nykyisiltä rajanylityspaikoilta. Lisäksi itärajalle on tarkoitus pestata lähivuosina 60 uutta rajamiestä.

Kamerat ja sensorit eivät ota kiinni ihmisiä.

Sisäiset siirrot tarkoittavat sitä, että nykyiset rajanylityspaikat joutuvat lyhentämään aukioloaikoja. Ympärivuorokautinen päivystys loppuu Imatran ja Niiralan raja-asemilla.

– Jos yön aikana saattaa mennä yksi auto, miksi siellä pitäisi olla virkamies koko ajan odottamassa. Voisiko auto ylittää rajan aamun ensimmäisinä tunteina tai illan viime tunteina? Rajavartiolaitoksen apulaispäällikköIlkka Laitinen kysyy.

Aukioloaikoja on tarkoitus lyhentää Vartiuksessa, Kuusamossa, Sallassa ja Raja-Joosepissa.

Laitinen muistuttaa, että raja-asemien aikatauluista pitää neuvotella vielä venäläisten kanssa. Rajanylityspaikoilla pitää olla samat aukioloajat molemmin puolin rajaa.

ITÄRAJAN valvonnan tiukentamisen taustalla on huoli Venäjän muutoksesta.

Torstaina julkistettu selonteko muotoilee diplomaattisesti, että ”rajajärjestys ja rajaturvallisuus ovat entistä voimakkaammin riippuvaisia Venäjän rajavalvontajärjestelmästä”.

Selkokielellä sanottuna, Suomi on voinut tähän asti luottaa siihen, että Venäjän rajavalvonta toimii tehokkaasti. Itärajan ylitys on vaatinut viisumia.

Viime syksynä nähty laiton maahanmuutto pani hälytyskellot soimaan. Turvapaikanhakijoita saapui Suomeen Raja-Joosepin ja Sallan kautta.

Rajavartiolaitos on lisännyt valvontatekniikkaa. Apulaispäällikkö Laitinen sanoo, ettei uusi valvontatekniikka yksin turvaa itärajaa.

– Kamerat ja sensorit eivät ota kiinni ihmisiä.

Laitisen mukaan on välttämätöntä parantaa perusvalvontaa.

– Pitää varmistaa se, että valtakunnan raja on koskematon. Sen lisäksi meillä pitää olla parempi valmius vastata niihin poikkeustilanteisiin, joita valtakunnan rajalla voi tapahtua.

Nykyisin Rajavartiolaitoksen 2 700 työntekijästä reilu tuhat vaikuttaa rajavalvonnassa. Jo nyt rajavalvojista 70 prosenttia on itärajalla.
Heidi Vaalisto

Hups.

Poliisi epäilee: Mies talutti ravintolasta lähteneen naisen raiskattavaksi Jyväskylässä

Julkaistu: 20.5. 13:13

SEKSUAALIRIKOSEPÄILY
Naisen epäillään joutuneen raiskauksen uhriksi Jyväskylässä varhain sunnuntaiaamuna ravintolaillan jälkeen.
Nainen on kertonut poliisille, että ravintolan ulkopuolella hänen seuraansa oli lyöttäytynyt ulkomaalainen mies, joka oli taluttanut hänet pois keskustasta ja raiskannut.

Poliisi epäilee, että sama mies on yrittänyt taluttaa muitakin päihtyneitä naisia keskustasta laitakaupungille. Muita vastaavanlaisia raiskausepäilyjä ei kuitenkaan ole tullut poliisin tietoon.

Epäiltyä esitetään vangittavaksi tänään.
STT

Millaisestahan pariskunnasta mahtaa olla kyse? Sinällään hyvä ratkaisu että tarvittaessa saadaan savustettua porukkaa poiskin. Tosin aikaa ja rahaahan tuon lienee ottanut jo melkotavalla ja käsittely varmaan voisi kevyempikin olla...

KHO: Tuilla eläneen saksalaispariskunnan saa karkottaa Suomesta
KOTIMAA20.5. 14.49KATJA LEHTO/POHJOLAN SANOMIEN ARKISTO
STTHelsinki
Toimeentulotuella eläneen saksalaisen pariskunnan saa karkottaa Suomesta, katsoo korkein hallinto-oikeus KHO. Mies ja nainen saapuivat Suomeen vuonna 2011.

KHO:n mukaan puolisot ovat Suomeen saapumisestaan lähtien jatkuvasti saaneet toimeentulotukea tai muita sosiaalietuuksia eikä heillä ole todellisia mahdollisuuksia työllistyä Suomessa. KHO:n mukaan heidän voitiin katsoa rasittavan Suomen sosiaalihuoltojärjestelmää siten kuin ulkomaalaislaissa tarkoitetaan.

Maahanmuuttovirasto määräsi pariskunnan karkotettavaksi vuonna 2013. Pohjois-Suomen hallinto-oikeus hylkäsi valituksen karkotuksesta, minkä jälkeen saksalaiset valittivat korkeimpaan hallinto-oikeuteen.

Suomi laittaa 160 miestä lisää itärajalle – ”Kamerat ja sensorit eivät ota kiinni ihmisiä” - Miten tämä nyt vasta tuli päättäjien tietoon...? Kaikki muut ovat tämän tienneet alusta asti...

Eikä ole ensimmainen kerta kun mpnetin asiantuntijat ovat kuukausia ennen viranomaispäätöksiä jo osaneet sanoa mikä ratkaisu mihinkin asiaan on.
Miksei päättäjät lue mpnettiä ja helpota omaa päätöksentekotyötään?

Siis saakeli. Ukoille pitää opettaa suomen kielen perusteet ja sitten loput TE-toimiston ja aikuiskoulutusjärjestelmän kautta.
Ei tuohon mitään oikotietä ole. Ehkä 5 vuodessa saadaan oppilaitoksista ulos auttavasti suomea puhuva mamu, jolla on myös ammattitutkinto. Edellyttäen, että tyypit oikeasti haluavat tehdä töitä.

:solthum:

Minne menet "koti, uskonto ja isänmaa"?

20.5.2016 14:17 Mari Rantanen
Mikä ihme meitä suomalaisia vaivaa? Olen havainnoinut useasta suusta ja lähteestä, että "koti, uskonto ja isänmaa"-arvot ovat tänä päivänä jotenkin paheksuttuja. Se, että on ylpeä Suomesta, suomalaisuudesta, omasta kulttuurista ja kielestä eli juuristaan, koetaan vääräksi ja sitä paheksutaan usein erinäisten negatiivisten mielleyhtymien kautta.

Minä en aiemmin voi sanoa olleeni kovin isänmaallinen. Toki suomen lippu ja leijona ovat olleet minulle aina kotimaan symboleita ja maamme-laulu on aiheuttanut jonkin asteista liikutusta. Ja olehan toki kuullut koko joukon sota-ajan muisteloita niin omien isovanhempien kuin hyvin usein potilaideni muistelemina. Kuitenkin nyt viimeisen vuoden aikana huomaan yhä enemmän pohtivani suhdettani isänmaahan. Minulla, kuten varmaan monella muullakin on herännyt ajatuksia siitä, mihin suuntaan Suomi on menossa. Kun olen arvostellut löperöä maahanmuuttopolitiikka, olen rasisti, natsi ja hitlerin raivotar. On hyvä huomata, että rasismi kohdistuu aina ihmiseen tai ihmisryhmään, ei harjoitettuun politiikkaan tai järjestelmään. Sitä saa ja pitää voida arvostella. Onko oikein ajatella, että suomalaiset ensin kun yhteisesti kerättyjä veroeuroja jaetaan? Kuka Suomea puolustaisi jos ei suomalaiset? Miksi meidän pitäisi olla jotakin muuta kuin suomalaisia ja miksi siitä ei voisi olla ylpeä? Miksi terve isänmaallisuus ja maahanmuuttopolitiikan arvostelu liitetään jatkuvasti natsismiin, fasismiin ja rasismiin? Miksi suomalaisuus on jollakin tavalla huonompaa kuin monikulttuurisuus?

Monikulttuurisuuden käsitteet tuntuvat menevän kovasti sekaisin. En minä pane pahakseni vaikkapa etnisiä ravintoloita, joita on oikein erinomaisia Helsingissäkin. Se ei kuitenkaan uhmaa mitään edellä mainituista arvoista. Enkä minä pane pahakseni työntekijöistä, joita rekrytoidaan Suomeen töihin ja jotka tuovat luonnollisesti oman tuulahduksensa työyhteisöön ja asuinpaikkaansa erilaisista kulttuureista.

Minä vastustan sellaista maahantuloa, joka ei ole hallinnassa, lisää turvallisuusriskejä niin katuturvallisuuden, terrorismin uhan, naisten aseman ja tarttuvien tautienkin osalta. Minä vastustan sellaista maahanmuuttoa, joka ei ole meille edullista ja josta meillä on runsaasti jo tilastollista näyttöä niin rikostilastoissa kuin työllisyystilastoissa. Vastustan sellaista maahanmuuttoa, jossa ei kunnioiteta Suomen lakeja ja arvoja, en halua monikulttuurisuutta joka vaatii suomalaisia muuttumaan. Varsinkaan siten, että esimerkiksi naisten, lasten ja eläinten oikeudet kärsivät.

Vastustan sellaista maahanmuuttopolitiikkaa, joka antaa vaan ei vaadi ja sellainen järjestelmämme on nyt. On täysin kestämätön tilanne, että kun rajan ylittää, on mahdollisuus olla lopun ikää veronmaksajien kannettavana. On hyvä huomata, että monessa euroopan maassa on edelleen järjestelmä, jossa oikeus sosiaaliturvaan tulee vasta sitten kun maassa on työskennelty usean vuoden ajan. Ja kumma kyllä, näissä maissa ei viime vuoden kaltaista maahantuloa nähty ja kumma kyllä nämä maat ovat edelleen pystyssä ja eu:n jäseniä. Pienellä Suomella ei ole varaa toimia koko maailman sosiaalitoimistona eikä terveyskeskuksena ja joka sellaista harhaa kuvittelee, ei ole realiteeteissa.

Mikäli tyystin toisenlaisen kulttuurin ihannointia on, miksi nämä ihmiset eivät sitten muuta esimerkiksi maahan, jonka arvot ja kulttuuri perustuvat vaikkapa vahvasti johonkin uskontoon? Miksi nämä ihmiset ovat täällä tai tulevat tänne ja valittavat? Me emme ole velkaa kenellekään. Tai olemme me, isovanhemmillemme, jotka tämän maan meille taistelivat ja sitä perintöä pitäisi vaalia paremmin kuin nyt. Se ei ole väärin, se on tervettä isänmaallisuutta.

Adolf Ehrnroothin sanoja lainatakseni: "Suomi on hyvä maa. Tämä maa on paras paikka meille suomalaisille. Suomi on puolustamisen arvoinen maa, jonka paras puolustaja on Suomen oma kansa!"

Minun on vaikea uskoa itsekin, että tämä todella tapahtui. Törmäsin eilen nimittäin fanaattiseen Assadin ja hänen hallintonsa kannattajaan. Olin paikallisella grillillä ottamassa iltapalaa ennen illan baarikierrosta, ja heittäydyin juttusille erään ulkomaalaisen kanssa englanniksi.
Hyvin pukeutunut, kohtelias, hyvää englantia ja osin suomeakin puhuva kaveri. Nopeasti kävi ilmi, että tyyppi on alun perin Syyriasta, naimisissa Suomessa ja vissiin asunut pitkäänkin, tai sitten on tosi nopea ollut oppimaan kieltä.
Sisällissodasta puhuessamme hän alkoi heti syyttää USA:a pommituksista ja Syyrian tapahtumista. Hän kertoi olevansan Assadin kannattaja, ja häne mukaansa venäläiset eivät pommita mitään siviilejä, eikä hallinto tapa omiaan.
Keskustelun äänenpainot nousivat hyvin nopeasti. Maidanin tapahtumat olivat kuulemma USA.n syytä, ja Putin oli paras mahdollinen liittolainen ja hyvä jätkä muutenkin. Putin ei ole aggressiivinen eikä vallannut Krimiä jne...
Minä näin punaista pojat, minä näin punaista. Minähän keskustelin yhden kansanmurhaa tekevän joukkion kannattajan kanssa. Että tällaista Suomen maaseudulla keväällä 2016!
Suurin ponnistuksin hillitsin itseni. Kaveri oli onneksi läpikulkumatkalla.
Jälkikäteen ajateltuna, olisi pitänyt upottaa nyrkki tyypin hammaskalustoon. On niitä kioskitappeluita turhemmastakin käyty...

Minun on vaikea uskoa itsekin, että tämä todella tapahtui. Törmäsin eilen nimittäin fanaattiseen Assadin ja hänen hallintonsa kannattajaan. Olin paikallisella grillillä ottamassa iltapalaa ennen illan baarikierrosta, ja heittäydyin juttusille erään ulkomaalaisen kanssa englanniksi.
Hyvin pukeutunut, kohtelias, hyvää englantia ja osin suomeakin puhuva kaveri. Nopeasti kävi ilmi, että tyyppi on alun perin Syyriasta, naimisissa Suomessa ja vissiin asunut pitkäänkin, tai sitten on tosi nopea ollut oppimaan kieltä.
Sisällissodasta puhuessamme hän alkoi heti syyttää USA:a pommituksista ja Syyrian tapahtumista. Hän kertoi olevansan Assadin kannattaja, ja häne mukaansa venäläiset eivät pommita mitään siviilejä, eikä hallinto tapa omiaan.
Keskustelun äänenpainot nousivat hyvin nopeasti. Maidanin tapahtumat olivat kuulemma USA.n syytä, ja Putin oli paras mahdollinen liittolainen ja hyvä jätkä muutenkin. Putin ei ole aggressiivinen eikä vallannut Krimiä jne...
Minä näin punaista pojat, minä näin punaista. Minähän keskustelin yhden kansanmurhaa tekevän joukkion kannattajan kanssa. Että tällaista Suomen maaseudulla keväällä 2016!
Suurin ponnistuksin hillitsin itseni. Kaveri oli onneksi läpikulkumatkalla.
Jälkikäteen ajateltuna, olisi pitänyt upottaa nyrkki tyypin hammaskalustoon. On niitä kioskitappeluita turhemmastakin käyty...

Niin ja keitä ne suomessa olevat Putin uudet ystävät olivatkaan?....

Back