Minua alkaa päivä päivältä nyppiä enemmän ja ja enemmän tuo jonkinlaisiksi kirosanoiksi muotoutuneet "suvaitseminen, monikulttuurisuuden kannattaja ja suvakki".
Tiedätkö mitä? Tunnen monta, jotka ovat valmiita ottamaan apua tarvitsevia pakolaisia Suomeen. Osa työskentelee SPR:llä jne jne.
Yksikään heistä ei kannata hallitsematonta massamuuttoa, ei sitä ettei Suomessa pitäisi noudattaa Suomen lakeja eikä mitään muutakaan, josta sinäkin tuossa heitä syytät!
En ole tähän mennessä löytänyt yhtäkään henkilöä, "suvakkia", joka olisi kannattanut jotakin noista asioista. En ole löytänyt, vaikka olen yrittänyt etsiä.
Täynnä vihaa, agressiota, uhkauksia ja ivaa olevia puheita ja niitä suoltavia ihmisiä olen löytänyt. Heidät löytää noin 99%:sti siitä porukasta jotka käyttävä kirosananaan sanaa "suvakki".
Aiheesta oli erittäin hyvä kommentti palstan osiossa Suomen sisäinen turvallisuus. Siinä kiteytyi koko homma, myös se miksi meikäläistä tympii tuo agressio ja iva.
On mielestäni myös syytä pohtia sitä, että missä määrin kyseisen ryhmän edustajat ovat itse syypäitä siihen, että nimitykset ovat saaneet hyvin negatiivisen sävyn. Ja toisaalta on syytä huomioida se, että yhtälailla heidän käytöksensä on sellaista, joka on omiaan saamaan aikaan leimakirveiden heiluttelua opponentin taholla. Mikä ei tietenkään ole toivottavaa kehitystä vaan hyvin ikävä suuntaus keskustelussa, koska se vain lisää vastakkainasettelua.
Mutta kerronpa elävästä elämästä omakohtaisia kokemuksia siitä kuinka suvaitsevaiset ovat minua kohdelleet (kyseessä olevat henkilöt kannattavat puolueista vihreitä ja vasemmistoliittoa). Eli on palattava vuosia taaksepäin aikaan jolloin äänestin vihreitä ja olin jopa lähellä liittyä puolueeseen, koska sen monet muut arvot olivat sellaisia jotka jaoin - ongelmia oli maahanmuuttokysymyksissä, turvallisuuspolitiikassa sekä ydinvoimaan suhtautumisessa. Mutta jo tuolloin, aikana ennen varsinaista vastakkainasettelun aikaa, sain osakseni hyvinkin aggressiivisia hyökkäyksiä vihreiden ja vasemmiston kannattajien taholta jos esim. mamu-keskustelussa esitin kritiikkiä (silloista) tilaa kohtaan tai kritisoin kaksoisstandardeja ja kotouttamisohjelman tehottomuutta, tai aiheen ympärillä olevia lieveilmiöitä (rikollisuuden osalta kaivoin esille optulan tilastoja). Minulle sanottiin suoraan, että olen rasisti, ettei minulla ole oikeutta mielipiteeseeni, että kaltaiseni ihmiset ovat häpeäksi Suomelle. Jos uskalsi nostaa esille mahdollisia ongelmia tai esitti mielipiteensä lieveilmiöitä - seuraus oli se, että
olet rasisti -
olet idiootti.
Tuolloin pyrkimykseni oli kaikessa äärimmäisen korrektiin kielenkäyttöön, olin valmis kuuntelemaan erilaisia näkökulmia, olin valmis keskustelemaan ja perustelemaan oman näkökulmani. En nimitellyt ketään idiootiksi, tyhmäksi, mäntiksi tms. tuolloin vältin jopa kukkahattutäti-sanan käyttöä, koska se oli leimaava. (Ainoa yhteys jossa kyseistä sanaa tuolloin käytin oli urheilun yhteydessä kritisoidessani tiettyjä tahola "hempeilystä"). Sen sijaan sain niskaani ihmisiltä, jotka pitävät itseään suvaitsevaisina äärimmäisiä vihanpurkauksia ja henkilökohtaista nimittelyä.
Minä olen löytänyt suvaitsevaisia (tai mitä nimeä heistä nyt käyttääkään), jotka ovat sitä mieltä, että Suomi ottaa aivan liian vähän pakolaisia, että ovet pitäisi avata auki ja ottaa kaikki halukkaat Suomeen. Minulla on sellaisia kavereita jotka muistuttavat aina siitä kuinka Ruotsissa on niin paljon enemmän pakolaisia/turvapaikanhakijoita mitä Suomessa ja että Suomen pitää tehdä sama. He vetoavat siihen, että meillä on tilaa, että me olemme rikkaita, että olemme häpeäksi pohjoismaille kun otamme niin vähän pakolaisia sodan jaloista tänne Suomeen. Jos minä puhun korkeintaan tuhansista pakolaisista/tp:n hakijoista parin vuoden aikana maksimina, he puhuvat sadoista tuhansista pakolaisista jotka Suomen pitäisi ottaa tänne. Ja heidän mielestä mitään ongelmaa ei tulisi, koska me olemme rikkaita, meillä on varaa, koska... koska... Ja he ovat sitä mieltä, että Eurooppa tekee aivan liian vähän, että kaikkien halukkaiden pitää päästä tänne. Tämä on realismia sen toisen leirin äärimmäisessä laidassa, ja tämä äärimmäinen laita on ainakin äänekäs ja saanut monissa kysymyksissä median puolelleen, joten heidän painoarvonsa on määräänsä suurempi. Ja toisaalta tänä kesänä Immos-kohu satoi tämän ryhmän laariin ja moni on lieventänyt kantaansa ja on valmis ottamaan huomattavasti suurempia määriä pakolaisia, koska vaihtoehtona on leima, jossa lukee
RASISTI.
vlad.