Palaute

Voitko lopettaa tuon ryssäksi, salaliitto, whatsabout, foliohattu, natsiksi, persu ym... syyttelyn?
En löydä että olisin syyttänyt ketään ryssäksi, foliohatuksi, natsiksi tai persuksi. Persu ei sitäpaitsi taida olla mikään haukkumasana kun itse käyttävät nimeä @persut twittertilinsä nimenä.

Kun salaliittoihin viitataan, eikö sitä saisi mainia? Whataboutismi taas on argumentointivirhe, jolla siirretään keskustelu pois keskusteltavasta aiheesta. No ei minun tarvitse niitä mainita.

Eikö tässä kuitenkin loppujen lopuksi ole kyse siitä että sinulla on monissa asisoissa eri mielipide kuin minulla.
 
En löydä että olisin syyttänyt ketään ryssäksi, foliohatuksi, natsiksi tai persuksi. Persu ei sitäpaitsi taida olla mikään haukkumasana kun itse käyttävät nimeä @persut twittertilinsä nimenä.

Kun salaliittoihin viitataan, eikö sitä saisi mainia? Whataboutismi taas on argumentointivirhe, jolla siirretään keskustelu pois keskusteltavasta aiheesta. No ei minun tarvitse niitä mainita.

Eikö tässä kuitenkin loppujen lopuksi ole kyse siitä että sinulla on monissa asisoissa eri mielipide kuin minulla.
Eli et voi, selvä.
 
Eli et voi, selvä.
Enhän minä noin kirjoittanut.

En viitsisi kiistellä asiasta jota pääosin ei ole, kun en ole esittänyt noita syytöksiä. Ja totesin ettei minun tarvitse mainita salaliittojuttuja ja whataboutismia mainita.

Viittaus Venäjän Wunderwaffeneihin on viittaus siihen narratiiviin, jota usein näkee, jossa Venäjän aseet ovat niin tehokkaita ja vaarallisia ettei meilä ole minkäänlaista mahdollisuutta.
 
Enhän minä noin kirjoittanut.

En viitsisi kiistellä asiasta jota pääosin ei ole, kun en ole esittänyt noita syytöksiä. Ja totesin ettei minun tarvitse mainita salaliittojuttuja ja whataboutismia mainita.

Viittaus Venäjän Wunderwaffeneihin on viittaus siihen narratiiviin, jota usein näkee, jossa Venäjän aseet ovat niin tehokkaita ja vaarallisia ettei meilä ole minkäänlaista mahdollisuutta.
Selvä, et näe mitään ihmeellistä omassa touhussa. Pidä tätä viimeisenä varoituksena.
 
Helvetin hienoa, @adam7 just kuuluukiin tämän saitin turhimpiin jäseniin.
Sanoinko mitään turhista tai vastaavista? Vai olikohan mahdollisesti kysymys henkilöön menevistä viesteistä/syyttelystä? Noh, taitaa olla taas turha selittää mitään. Aivan sama.
Kun annat tälle tyypille bännit, niin anna samalla vastaavat bännit minulle. Minä en tarvitse viimeisiä varoituksia, kunhan annat palaa.
Pidetään mielessä.
 
Helvetin hienoa, @adam7 just kuuluukiin tämän saitin turhimpiin jäseniin.
Kun annat tälle tyypille bännit, niin anna samalla vastaavat bännit minulle. Minä en tarvitse viimeisiä varoituksia, kunhan annat palaa.
Ja minulle. Tosin vastentahtoisesti, koska tämä on pääasiallinen rajapintani koto-Suomeen ja kaltaisiini keski-ikäisiin koltiaisiin. Mitäs jos laitetaan perjantain piikkiin tämä mielipiteiden vaihtaminen ja jatketaan lennosta huomenna, uusi päivä ja uudet tuulet ja uutiset kommentoitavana tällä ansiokkaalla foorumilla?

ps. ainakin nukuksissa ollut "Norja" -on maaketjuna kokenut melkoiset Alastarot viimeisten 2 viikon aikana :), kas siinäpä hyvä esimerkki foorumin sivistävästä vaikutuksesta!
 
Sanoinko mitään turhista tai vastaavista? Vai olikohan mahdollisesti kysymys henkilöön menevistä viesteistä/syyttelystä? Noh, taitaa olla taas turha selittää mitään. Aivan sama.
Nyt olen vahvasti erimieltä.

@adam7 tyyli on omanlaisensa, MUTTA hän on oikeassa siinä, että yleensä se on tosiaan eri mielipide mikä aiheuttaa näppyjä, ei henk.koht. menot.
 
@adam7 , hän käyttää kärkkäästi leimakirvestä ainakin hamarapuolella. Tosin joskus olen huomannut, että suomi ei ehkä ole hänen äidinkielensä ja silkkaa väärin ymmärtämistä puolin ja toisin tapahtuu. Ymmärrän moderaattorinäkökulmaa tässä kohtaa erittäin hyvin, johtuen jo toki unohdetusta taustastani käsin.:cool:

Mutta sitten se mutta. En nyt pätkääkään osoittele muita kuin itseäni. Olen viime aikoina tutkinut omia kirjoituksiani hyvin tiheällä kammalla ja pohtinut tarkoin syyllistynkö itse siihen, mistä niin kärkkäästi toisia varoittelen? Olenko niin paheeton, että voin heittää ekan kiven vaikka kohti Adamia? Ja peiliä tarkasteltuani: en ole.

Tällä saitilla pyörii yht.kunnasta, maailmasta, historiasta, sodankäynnistä, turvallisuudesta jne. kiinnostuneita ihmisiä, joista osa keskustelee aktiivisesti. Minua kiehtoo se, että voimme yleensä keskustella hyvinkin eri tahtisesti vaikeistakin teemoista. Jotta tämä Hedelmä säilyy, on meidän mielestäni vältettävä leimakirveitä suuntaan ja toiseen. Kukin peilin ääreen mars mars.

Ymmärrän kaikesta huolimatta erittäin hyvin, miksi @TomTom huomautti asiasta. Osoitteleva leimaaminen on keskustelujen syöpä, se on asiallisen menon rutto.

Lyhyesti: voimme jokainen ottaa hieman opiksi ja kopiksi tästäkin -huomautuksesta-.
 
Ehkä minulla on asiat hyvin kun olen joka aiheen diletantti enkä voi sanoa olevani minkään asiantuntija ja täten ei ole tarvetta eikä saumaa alkaa huomauttelemaan kellekään olkiukkoilusta (tämän termin merkitys ei edelleenkään ole täysin selvä minulle) tai muusta.

PS. Kyllähän tuo adamin kommentti wunderwaffesta voi ottaa henkilöön kohdistuneena vittuiluna. Joten mielestäni TomTomila pointtinsa.
 
@adam7 , hän käyttää kärkkäästi leimakirvestä ainakin hamarapuolella. Tosin joskus olen huomannut, että suomi ei ehkä ole hänen äidinkielensä ja silkkaa väärin ymmärtämistä puolin ja toisin tapahtuu. Ymmärrän moderaattorinäkökulmaa tässä kohtaa erittäin hyvin, johtuen jo toki unohdetusta taustastani käsin.:cool:

Mutta sitten se mutta. En nyt pätkääkään osoittele muita kuin itseäni. Olen viime aikoina tutkinut omia kirjoituksiani hyvin tiheällä kammalla ja pohtinut tarkoin syyllistynkö itse siihen, mistä niin kärkkäästi toisia varoittelen? Olenko niin paheeton, että voin heittää ekan kiven vaikka kohti Adamia? Ja peiliä tarkasteltuani: en ole.

Tällä saitilla pyörii yht.kunnasta, maailmasta, historiasta, sodankäynnistä, turvallisuudesta jne. kiinnostuneita ihmisiä, joista osa keskustelee aktiivisesti. Minua kiehtoo se, että voimme yleensä keskustella hyvinkin eri tahtisesti vaikeistakin teemoista. Jotta tämä Hedelmä säilyy, on meidän mielestäni vältettävä leimakirveitä suuntaan ja toiseen. Kukin peilin ääreen mars mars.

Ymmärrän kaikesta huolimatta erittäin hyvin, miksi @TomTom huomautti asiasta. Osoitteleva leimaaminen on keskustelujen syöpä, se on asiallisen menon rutto.

Lyhyesti: voimme jokainen ottaa hieman opiksi ja kopiksi tästäkin -huomautuksesta-.

Viestisi oli kokonaisuudessaan hieno, kiitos!
 
@adam7 , hän käyttää kärkkäästi leimakirvestä ainakin hamarapuolella. Tosin joskus olen huomannut, että suomi ei ehkä ole hänen äidinkielensä ja silkkaa väärin ymmärtämistä puolin ja toisin tapahtuu. Ymmärrän moderaattorinäkökulmaa tässä kohtaa erittäin hyvin, johtuen jo toki unohdetusta taustastani käsin.:cool:

Mutta sitten se mutta. En nyt pätkääkään osoittele muita kuin itseäni. Olen viime aikoina tutkinut omia kirjoituksiani hyvin tiheällä kammalla ja pohtinut tarkoin syyllistynkö itse siihen, mistä niin kärkkäästi toisia varoittelen? Olenko niin paheeton, että voin heittää ekan kiven vaikka kohti Adamia? Ja peiliä tarkasteltuani: en ole.

Tällä saitilla pyörii yht.kunnasta, maailmasta, historiasta, sodankäynnistä, turvallisuudesta jne. kiinnostuneita ihmisiä, joista osa keskustelee aktiivisesti. Minua kiehtoo se, että voimme yleensä keskustella hyvinkin eri tahtisesti vaikeistakin teemoista. Jotta tämä Hedelmä säilyy, on meidän mielestäni vältettävä leimakirveitä suuntaan ja toiseen. Kukin peilin ääreen mars mars.

Ymmärrän kaikesta huolimatta erittäin hyvin, miksi @TomTom huomautti asiasta. Osoitteleva leimaaminen on keskustelujen syöpä, se on asiallisen menon rutto.

Lyhyesti: voimme jokainen ottaa hieman opiksi ja kopiksi tästäkin -huomautuksesta-.

Juuri näin. Pitää miettiä omaa toimintaa. Muut huolehtivat itsestään.

Viikonloput ilta- ja yöaikaan ovat räyhäkkäämpiä nokitteluaikoja. Yliterävän komentoinnin liukumapinta lie voidellumpi. Tämä erottaa monet kirjoittajat viime kädessä toisistaan. Jotkut eivät päästä kielen humman ohjaksia liikaa karkaamaan vaikka olisi mikä tilanne. Korkeintaan poikkeavat iltavapaiden kännitopiikissa toteamassa asioiden tilan, mutta eivät käy poliittiseen taisteluun maailmankatsomuksensa puolesta.

Itse ymmärrän sarkasmia sikäli, että jotkut kirjoittajat toisia enemmän profiloituvat siinä, miten jokaiseen muhukulman suojeluskunnan perkkiin tulee takuuvarmasti ikioma miljoonan maksava Iskender ja ne jyrää meitin. Vie aikaa ja vaivaa avata, miten vähän yleiseurooppalaisessa konfliktissa kenelläkään olisi riittävästi resursseja ihan joka asiaan. Se olisi tietysti parempi tie.

Minusta Mannerheimin ja osin Paasikivenkin näkemys riittää. Oli Venäjä sitten heikko tai vahva, se on aina riittävän vahva meille, mutta pitää laittaa sellainen hinta, ettei kannata maksaa. Yksin ja ehkä varovasti odottaen muiden tukea. Sitä tässä on tehty. Samalla surullisena katsellaan, miten liberaali arvomaailma myy maata rehellisellä ja vähän epärehelliselläkin rahalla ja täysin vapaaehtoisesti, samalla aineetonta pääomaamme halveksien ja keinotekoisesti sitä muuttaen.

Tästä on mielestäni kysymys myös siinä jännityksessä, joka täällä on joidenkin poliittisen näkemyksen välillä. Joku on sitä mieltä, että antautuminen ehdoitta lännelle kaikissa EU:n kysymyksissä takaa Suomen turvallisuuden ja kaikki muu on "Puten" kosiskelua. Samalla joku toinen taas on sitä mieltä (kuten riikinruotsalainen Ehrensvärd), että Suomen miehen kannattaa seisoa omalla pohjallaan eikä pidä luottaa vieraan apuun. Saattaapa joku nähdä monikulttuurisuuden kielteisyyden myös angloamerikkalaisessa hapatuksessa, väkivalta- ja paskaviihteessä ja kaiken saatanan muissa halloweeneissa, joita väkisin tänne uitetaan. Ovatko joku amerikkalainen sairaalasarja tai uusseelantilainen tositelkkariformaatti jotain elämää suurempia rikkauksia?

Paskan marjat. Jos ei tämä lipilaarisiipi hyväksy, että suomalainen voi olla impivaaralaisena myös viime kädessä jotain tärkeää kulttuuria säilyttävää, he ovat eksyksissä. Ja henkilökohtaisesti muuten puolustan myös ruotsin kieltä ja suomenruotsalaista kulttuuria kiitoksena 1800-luvun muutamalle älykkäälle tyypille, jotka tätä valtiota alkoivat määrätietoisesti tehdä.

Täällä on hyviä tyyppejä isänmaallisesta vasemmistosta aina porvareihin saakka.
 
Voitko lopettaa tuon ryssäksi, salaliitto, whatsabout, foliohattu, natsiksi, persu ym... syyttelyn?

Tahallista keskustelujen sotkemista on ollut aivan liikaa kyseisen leimakirveen heiluttelijan toimesta.

Saivarrelkoon omissa porukoissaan, jos siellä on tuollaiselle kaksineuvoisuudelle kysyntää.

Muuten hoito sitten taudin oireiden mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Muistetaan, tää on tompan foorumi. Meillä on kaikilla mielipiteemme. Silti, mp-vinkkelissä kunnon keskustelu on mielestäni perusteltua. Arvostan suuresti eri näkökulmia, annetaan vähän tilaa mielipiteille. En halua foorumin joutuvan ns. Luiskaan jos rajoittaminen keskusteluun on YYA-lähtöistä, jossa sisäsyntyisesti mietitään mihin voi osallistua. Veli v. Iskee mihin voi. Se on pakolaiset, EU, NATO, hävittäjä, kiväärikaliiperi, you name it. Vaalit on taas tulossa, seurataan sitä ja vaikuttamista. Me ymmärretään missä mennään!!!
 
Tahallista keskustelujen sotkemista on ollut aivan liikaa kyseisen leimakirveen heiluttelijan toimesta.

Saivarrelkoon omissa porukoissaan, jos siellä on tuollaiselle kaksineuvoisuudelle kysyntää.

Muuten hoito sitten taudin oireiden mukaan.

Itse olen kuitenkin edelleen sillä kannalla, että @adam7 myös haastaa omaa ajatusmaailmaa ja mielipiteenmuodostusta..
 
Tahallista keskustelujen sotkemista on ollut aivan liikaa kyseisen leimakirveen heiluttelijan toimesta.

Saivarrelkoon omissa porukoissaan, jos siellä on tuollaiselle kaksineuvoisuudelle kysyntää.

Muuten hoito sitten taudin oireiden mukaan.
Olen mielestäni ollut tarkka siitä että kirjoitan tekemisistä ja kirjoituksista, enkä nimittele foorumilaisia tai käy foorumilaisen henkilöön. Jos olen tästä linjasta poikennut, pahoittelen. Näkisin myös mielelläni esimerkin.

Maailman ymmärtäminen vaatii käsitteitä. Käsittäkseni täällä on kyllä puolin ja toisin käytetty varsin yleisesti erilaisia arvolatautuneita käsitteitä kun on keskusteltu yhteiskunnasta ja politiikasta.
---------
Mitä tarkoitat kaksineuvoisella? Muistaakseni heitit viimeksi etten ole "oikea suomalainen". Mielenkiintoista että pidät minua "leimakiveen heiluttelijana". .
 
Adamin mielipiteet taitavat olla suurin vastenmielisyyden aiheuttaja? Ne eivät kaikilta osin edusta laajoja kansajoukkoja. Mielestäni Adamin tapa ilmaista asiat on sen sijaan ollut suhteellisen siisti, ainakin kaikkein kiihkeimpien aihepiirien ulkopuolella. Voisin nimetä suoraan pari nimimerkkiä, joiden näkisin lähtevän ennemmin, nimenomaan ilmaisutavan vuoksi. Jatkuva röiukkomeininki ja armoton puukkohyökkäys takaapäin ovat suurempia haittatekijöitä foorumiviihtyvyydelle.

Save adam7!
 
Adamin mielipiteet taitavat olla suurin vastenmielisyyden aiheuttaja? Ne eivät kaikilta osin edusta laajoja kansajoukkoja. Mielestäni Adamin tapa ilmaista asiat on sen sijaan ollut suhteellisen siisti, ainakin kaikkein kiihkeimpien aihepiirien ulkopuolella. Voisin nimetä suoraan pari nimimerkkiä, joiden näkisin lähtevän ennemmin, nimenomaan ilmaisutavan vuoksi. Jatkuva röiukkomeininki ja armoton puukkohyökkäys takaapäin ovat suurempia haittatekijöitä foorumiviihtyvyydelle.

Save adam7!

Ei kai meistä kukaan täydellinen ole mutta en minäkään ole Adamin juttuja mitenkään pahoina pitänyt. Hänellä on hyvät eväät mielipiteidensä perusteluun. Se ei ole vika jos on asioista eri mieltä. Ja se minkä @hansai jo esitti on parasta. Toistuvasti on tullut ajattelemisen aihetta ja tarve kiikaroida omia kantoja vähän uusista perspektiiveistä. Valitettavan harvinaista herkkua erilaisilla foorumeilla.

Foorumilla siedetään toisinaan mielestäni liiankin hyvin täydellisiä paskanjauhajia jotka eivät ikinä vahingossakaan perustele mielipiteitään vaan keskittyvät nimittelemään muita ja julistamaan yhtä ja samaa propagandaansa illasta toiseen. Trump-ketjussahan nämä ovat omaan silmääni aktiivisimpia olleet. Ja homma on selkeästi aktivoitu aina kun julkisuudessa on ollut jotakin Trumpin kannalta kielteistä/kiusallista.
 
Koko ketju jotenkin ylittää kiertoradan sen sisältämän kiihkon vuoksi..molemmilta puolin..

Jep. Jos sieltä suodattaisi järkijutut niin jäisi aika vähän jäljelle. Elävä todiste tuloksellisesta trollaamisesta.

Enkä asetu itsekään tämän asian yläpuolelle. Mukana on oltu sujuvasti. En ainakaan tietoisesti trollaten mutta kierroksia olen joskus saattanut ottaa. Yleensä ihan turhaan.
 
Back
Top