Palaute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TomTom
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Sain seuraavan ilmoituksen "Viestisi viestiketjussa Miehistön kuljetus on siirretty Miehistön kuljetus. Syy: Suojaluokiteltu tieto, ei julkaisua yleisellä foorumilla.
21:31"
Vaikka en nyt tarkasti muista viestini sanamuotoa, en omasta mielestäni kertonut mitään suojaluokiteltua tietoa. En edes koe omaavaani sellaista tietoa aiheesta.
En varsinaisesti arvostele kyseisen moden toimintaa, vaan olen pikemminkin hämmästynyt ja hiukan epätietoinen mahdollisesta virheestä johon syyllistyin viestilläni. Voisiko ko. moderaattori ystävällisesti valottaa asiaa vaikka YV;llä.

Tämä on tärkeä pointti. Toivoisin, että modeista löytyisi myös sellaisia (mieluummin kantahenkilökuntaa), jotka pystyisivät relevantisti arvioimaan että mikä on OK foorumipostausten suhteen ja mikä on ETS. Siis siinä tapauksessa että kirjoittajan oma "oikoluku" ja harkinta pettää.

Harmaata aihettä lienee paljon. Esim. niissä, joissa jossa puhutaan TLL IV-luokan jutuista, jotka eivät ole "ihan julkisia", mutta jotka osaava googlettaja kuitenkin saattaa saada kaivettua esiin. OSINT on kuitenkin todellisuutta. Muistakaa tämä kun kirjoittelette palstoille.

https://fi.wikipedia.org/wiki/OSINT

https://turvaluokka.wordpress.com/turvallisuusluokitus/

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2010/20100681

Sain seuraavan ilmoituksen "Viestisi viestiketjussa Miehistön kuljetus on siirretty Miehistön kuljetus. Syy: Suojaluokiteltu tieto, ei julkaisua yleisellä foorumilla.
Vaikka en nyt tarkasti muista viestini sanamuotoa, en omasta mielestäni kertonut mitään suojaluokiteltua tietoa. En edes koe omaavaani sellaista tietoa aiheesta.
En varsinaisesti arvostele kyseisen moden toimintaa, vaan olen pikemminkin hämmästynyt ja hiukan epätietoinen mahdollisesta virheestä johon syyllistyin viestilläni. Voisiko ko. moderaattori ystävällisesti valottaa asiaa vaikka YV;llä.

No eipä tuossa keskustelussa tietääkseni ylipäänsä ollut mitään suojaluokiteltua ja poisto meni muutenkin vähän suurpiirteisesti ja sieltä lähti viestejä jotka käsittivät lähinnä metakeskustelua.
Seassa oli tornaria, asiantuntijuutta ja sitten se raskauttava eli vaunujen materiaalivahvuudet, joka on syystä kyseisessä lähteessä kirjautumisen takana. Yhdessä aika helposti tarkistettava kombo. Käykää itse tarkistamassa.

Minusta nuo kuuluu kärkipoliitikkojen vahtimisketjuun, mutta sitä minä hieman epäilen kuuluuko Gorban, Honeckerin ja Breznevin intohimoiset suudelmat kyseiseen aiheeseen, vaikka toki annan kaikkien kukkien kukkia...

Tietenkin kuuluvat. Niiden avulla näytettiin että Ninistö sentään piti etäisyyttä. Ruumiinkielestä voi lukea paljon.

Kun avasin ketjun 3.11.2014, sillä oli tietty funktio: Pyritään käsittelemään ministeritason ihmisten (tai eturivin poliitikon, jolla on korkea virka) toimintaa ja lausuntoja. Erityisesti kaupankäynti ja turvallisuuspolitiikka fokuksessa. Näin näemme, kuka oikeasti tekee ja mitä tekee isänmaan eteen.

Ensimmäisen kerran ketju alkoi levitä, kun maahanmuuttorähjäys alkoi tunkea sinnekin. Toisaalta siinähän poliitikoilla on osansa. Yleiseksi politiikkakeskusteluksi se muuttuu välillä väkisinkin, kun uusia asioita kommentoidaan.

vaikka toki annan kaikkien kukkien kukkia

Oletko nyt ihan varma, ettet olisi yksi suurimpia rutkuttajia toisten viestien suhteen? :)

Viimeksi muokattu:
vaikka toki annan kaikkien kukkien kukkia

Oletko nyt ihan varma, ettet olisi yksi suurimpia rutkuttajia toisten viestien suhteen? :)
Mitä sitten jos olisinkin? Mitä nyt "rutkuttajalla" ikinä tarkoitatkaan... Tarkoitin tuolla kukkakommentilla enemmänkin sitä ettei kuvien sisältö minua sinänsä haittaa, vaan lähinnä se kuuluuko ne ko. ketjuun.

Olen suuri asiallisen keskutelun ystävä. Sinänsä voisin toki alkaa vastailemaan asiattomiin viesteihin asiattomalla tavalla, vaikka se on minulle täysin vieras tapa (joskin uskon että provosointi onnistuisi varsin usein mikäli haluaisin provosoida), mutta ainut hyöty mitä voisin siitä saada olisi mahdollinen huvittuminen. Vastapainona tulisi riski banneista. Sinänsä en ymmärrä miksi asiattomia kommentteja tulisi hyväksyä. Jos raportoi-toiminnon käytöstä on jotain haittaa, niin moderaattorit kertokoon siitä minulle.

Itseasiassa muistikuvani mukaan raportointini ovat kohtalaisen usein johtaneet toimenpiteisiin. Moderaattorit kommentoikoot asiaa. Totta puhuen ihmettelen hieman sellaista asennetta jossa viesteistä ei saisi antaa palautetta. Mutta, varmaan muilla käyttämilläni keskustelupalstoilla olen tottunut erilaiseen tyyliin ja mp.netissä on oma kulttuurinsa.

Viimeksi muokattu:

Valitettavasti moderaattorit eivät ole luoneet Suojaluokittelua. Suojaluokitteluun kuulunee monia seikkoja, osa synkkiä sotilaallisia salaisuuksia ja osa teollispoliittisia. Kumppani voi suorastaan vaatia, että esim. ajoneuvon speksit eivät ole julkisia ja niillähän sitä sitten mennään. Pasin sivuhelmapellin paksuuden speksien suojaluokitteluun on varmasti käytetty runsaasti työaikaa ja laadittu kokonainen A4-paperitorni. Mitäpä mahtaa hyövätä? Meidän näkökulmastamme lähes naurettavaa pelleilyä, jostain näkökulmasta elämän ja kuoleman kysymys. :cool:

Mitä sitten jos olisinkin? Mitä nyt "rutkuttajalla" ikinä tarkoitatkaan... Tarkoitin tuolla kukkakommentilla enemmänkin sitä ettei kuvien sisältö minua sinänsä haittaa, vaan lähinnä se kuuluuko ne ko. ketjuun.

Olen suuri asiallisen keskutelun ystävä. Sinänsä voisin toki alkaa vastailemaan asiattomiin viesteihin asiattomalla tavalla, vaikka se on minulle täysin vieras tapa (joskin uskon että provosointi onnistuisi varsin usein mikäli haluaisin provosoida), mutta ainut hyöty mitä voisin siitä saada olisi mahdollinen huvittuminen. Vastapainona tulisi riski banneista. Sinänsä en ymmärrä miksi asiattomia kommentteja tulisi hyväksyä. Jos raportoi-toiminnon käytöstä on jotain haittaa, niin moderaattorit kertokoon siitä minulle.

Itseasiassa muistikuvani mukaan raportointini ovat kohtalaisen usein johtaneet toimenpiteisiin. Moderaattorit kommentoikoot asiaa. Totta puhuen ihmettelen hieman sellaista asennetta jossa viesteistä ei saisi antaa palautetta. Mutta, varmaan muilla käyttämilläni keskustelupalstoilla olen tottunut erilaiseen tyyliin ja mp.netissä on oma kulttuurinsa.

Toivotaan asiallista keskustelua. Se on hyvä, että asiattomista viesteistä raportoidaan.

Ehkä välillä kuitenkin nousee esiin kysymys, että pitääkö Tetra itseään "paavillisempana kuin jeesus itse"? :cool:

Esim. tämä "suuri asiallisen keskustelun ystävä" käytti juuri Suomen pääministeristä termiä Lesta-Sipilä. Ilman että keskusteltava asia olisi mitenkään liittynyt lestadiolaisuuteen.

Joku muu saattoi pitää tätä määrettä halventavana ja asiattomana... :rolleyes:

Toivotaan asiallista keskustelua. Se on hyvä, että asiattomista viesteistä raportoidaan.
Tämä on mitä mainiointa luettavaa.

Keskustelutyylini on tiukan asiallinen, kuten yleisö on ilokseen saanut huomata. Ystävällisesti haluan kuitenkin huomauttaa, että käyttämäni ilmaisu oli lesta-Juha, ei Lesta-Sipilä. Pahoittelut jos tietämättömyyteni takia erehdyin käyttämään loukkaavaa ilmaisua, sillä luulin että lesta on neutraali ja kansankielinen ilmaisu lestadiolaisesta. Yritin ilmaisulla rikastuttaa viestiäni ja puhua pääministeristä ikään kuin tuttavallisempana ja läheisempänä entiteettinä, enkä halunnut luoda arvon pääministeristä kuvaa kaukaisena ja kolkkona toimijana.

Keskustelutyylini on tiukan asiallinen, kuten yleisö on ilokseen saanut huomata.
Ja lisäksi vielä "suuri asiallisen keskustelun ystävä" .
Nää on kyllä hyviä ..... siis ihan positiivisessa mielessä. Eikä sulla ny aina niin tiukkaa ole, yritys on kyllä hyvä mutta välillä lepsuu :) Taidat naureskella piilossa itekin välillä omille lauseille.

Valitettavasti moderaattorit eivät ole luoneet Suojaluokittelua. Suojaluokitteluun kuulunee monia seikkoja, osa synkkiä sotilaallisia salaisuuksia ja osa teollispoliittisia. Kumppani voi suorastaan vaatia, että esim. ajoneuvon speksit eivät ole julkisia ja niillähän sitä sitten mennään. Pasin sivuhelmapellin paksuuden speksien suojaluokitteluun on varmasti käytetty runsaasti työaikaa ja laadittu kokonainen A4-paperitorni. Mitäpä mahtaa hyövätä? Meidän näkökulmastamme lähes naurettavaa pelleilyä, jostain näkökulmasta elämän ja kuoleman kysymys. :cool:
Kuka tuota suojaluokittelua oikein valvoo?

Seassa oli tornaria, asiantuntijuutta ja sitten se raskauttava eli vaunujen materiaalivahvuudet, joka on syystä kyseisessä lähteessä kirjautumisen takana. Yhdessä aika helposti tarkistettava kombo. Käykää itse tarkistamassa.

Vaikka PvMoodleen tuskin laitetaan mitään oikeasti salaista, olen sinänsä samaa mieltä siitä, että sen käyttö lähteenä menee harmaan alueen toiselle puolelle. Lähinnä ihmettelen miksi poisto ei sitten rajoittunut vain siihen.

Mitä väliä. Luokitelkoot, kun on siihen aikaa ja halua. :rolleyes:
Siis modet vai joku ulkopuolinen taho, lähinnä tällä foorumilla? Miten moderaattorit muka voivat tietää kaiken suojaluokitellun materiaalin määrän, sitähän on aivan valtavasti. Useinmiten kyseessä on vain nippelitieto.

Viimeksi muokattu:
Siis modet vai joku ulkopuolinen taho, lähinnä tällä foorumilla? Miten moderaattorit muka voivat tietää kaiken suojaluokitellun materiaalin määrän, sitähän on aivan valtavasti. Useinmiten kyseessä on vain nippelitieto.

Emme me tiedäkään. Joskus asia on aivan selvä - tosin onneksi hyvin harvoin kukaan mitään sellaista foorumille laittaakaan -, joskus satumme tietämään, joskus saamme vinkin joltakulta joka tietää, ja useimmiten toimimme varmuuden vuoksi ennakoivasti. Joskus olemme ylivarovaisia, mutta jos vaihtoehtoina on ylivarovaisuus ja se että tämän foorumin kautta lähtisi ulos mikään tiedonmurunen josta voi, edes muuhun tietoon yhdistettynä, olla hyötyä A2 keltaiselle, niin mieluummin olemme ylivarovaisia.

Arvaapa mitä wanha baikal-soturi tekee, kun asia on vakava ja kyseenalainen koskien Puolustusvoimia? Kolmesti olen tarkistanut seuraavalla metodilla: soitto PEn tiedotusosastolle. Kyllä siellä on tiedetty. Lisäksi palstaa seuraa henkilöitä, jotka vinkkaavat. Kerran olen tarkistanut vinkin ja oikea oli. Lisäksi meillä on omat kontaktiverkostomme, joihin kuuluu ullatus ullatus myös PVn hlökuntaa ja evp-väkeä. Ei kysyvä tieltä eksy.

Arvaapa mitä wanha baikal-soturi tekee, kun asia on vakava ja kyseenalainen koskien Puolustusvoimia? Kolmesti olen tarkistanut seuraavalla metodilla: soitto PEn tiedotusosastolle. Kyllä siellä on tiedetty. Lisäksi palstaa seuraa henkilöitä, jotka vinkkaavat. Kerran olen tarkistanut vinkin ja oikea oli. Lisäksi meillä on omat kontaktiverkostomme, joihin kuuluu ullatus ullatus myös PVn hlökuntaa ja evp-väkeä. Ei kysyvä tieltä eksy.
:solthum:

Liioittelulle haiskahtaa kun kirjasta Jane's Armour and Artillery vuodelta 1983 (!) lainatut kuljetuspanssariajoneuvojen tyhjäpainot sisältävä viesti poistetaan vuonna 2016 koska se sisältää turvaluokiteltua tietoa :rolleyes:

Mutta ei oteta tästä ihottumaa. Joku tästäkin foorumista vastaa genitaaleillaan ja kunnioittakaamme samalla suunnalla tehtyjä linjauksia. Hieno homma että joku jaksaa tätä kivirekeä kiskoa!

:solthum: :uzi:

Vaikka PvMoodleen tuskin laitetaan mitään oikeasti salaista, olen sinänsä samaa mieltä siitä, että sen käyttö lähteenä menee harmaan alueen toiselle puolelle. Lähinnä ihmettelen miksi poisto ei sitten rajoittunut vain siihen.

PvMoodlen tietojen voi tosiaan ajatella olevan salassa pidettäviä. Ne eivät ole julkisessa jakelussa. Pv:n verkkosivuilla olevat ohjesäännöt ovat sitten jo eri asia.

Tämä on mitä mainiointa luettavaa.

Keskustelutyylini on tiukan asiallinen, kuten yleisö on ilokseen saanut huomata. Ystävällisesti haluan kuitenkin huomauttaa, että käyttämäni ilmaisu oli lesta-Juha, ei Lesta-Sipilä. Pahoittelut jos tietämättömyyteni takia erehdyin käyttämään loukkaavaa ilmaisua, sillä luulin että lesta on neutraali ja kansankielinen ilmaisu lestadiolaisesta. Yritin ilmaisulla rikastuttaa viestiäni ja puhua pääministeristä ikään kuin tuttavallisempana ja läheisempänä entiteettinä, enkä halunnut luoda arvon pääministeristä kuvaa kaukaisena ja kolkkona toimijana.
I love the smell of racism in the morning, vai miten se meni pääsiäisen asiallisuuden ylösnousemus @Tetra?

Kasta inte stenar i glashus, sano

LOL, eivätkö modet elä tynnyrissä pylvään nokassa? :D

Back