Vastahan väitettiin että haluan tänne venäläisiä "katsomaan RT:tä" ja "puhumaan venäjää". Tämä on aivan vastoin sitä mitä olen kirjoittanut. Lisäksi aikamme toisinajattelijat aiheessa hyökättiin minua vastaan "vittu mitä vinkuleluja täältäkin löytyy" -ilmaisulla, joka ei ole olkinukke vaan ad hominem, asiatonta yhtä lailla.
Toinen juttu on se, että täällä on esitetty näkemyksiä joiden mukaan persut on uhka itsenäisyydellemme, ja että maahanmuuttokriitikot ajaa Venäjän asiaa. Sauli Niinistökin on tolkun ihminen. No, minusta näyttää siltä että suhteet Yhdysvaltoihin kehittyvät paremmin kuin Erkki Tuomiojan ja Tarja Halosen aikaan. ET ja TH olivat suvaitsevaisia. Ilmeisesti tälläistä ei kuitenkaan saanut esittää aihetta käsittelevässä aiheessa vaan se siirrettiin sekalaisessa mussutteluun Miksi ihmeessä? Koska se on vastoin tätä "maahanmuuttokriitikot on Kremlin kätyreitä" -agendaa?
Palaute ei ole henkilökohtaista vaan kohdistuu moderointilinjauksiin.
Kannattaa huomata, että eiväthän kaikki keskustelijat suinkaan ole edes eri mieltä kanssasi asioista, joista olet paahtanut. Olenhan minäkin varsin kriittinen mm. suhteessa ajatukseen, jonka mukaan Nato-liitto tuo mannaa taivaasta ja rautalahkeita jakaa saakka. Tai että Nato tuo vain hyviä pointteja Suomen ulkopoliittiselle asemalle. Ja huolimatta mode-statuksesta on vihjattu aivan suoraan, että tällainen ajattelu on suoraan Kremlistä.
Tällainen yhden asian nettifoorumi on hyvin mustavalkoinen, erityisesti maanpuolustus kuuluu aiheisiin, joihin suhtaudutaan lähes uskonnollisella paatoksella. Totuutta ei edes haluta nähdä, kunhan oma agenda ja asenne saa vahvistusta. Kiiluvasilmäinen reserviläisyys on lähellä uskonnonharjoittamista. Huomaa esim. se, että kun minä väitän dollarisuomettamisen olevan raakaa realitya, niin toisaalta jotkut postaavat aiheita alkaen vuodelta -18 punakapinasta. Enkä minä väitä, että minä olisin sen oikeammassa kuin hekään ovat. Mielipiteitä ja jokaisella on omansa kuten on se jännä ryppynarulla varustettu juttu istuinlihojen laaksossa, minullakin on.
Minullekin muutamat nimimerkit vittuilevat joka toisessa postauksessaan. Chigeena esimerkiksi lähes raamatullisin metodein. Pitääkö minun heittäytyä selälleni ja ryhtyä itkemään, miten ilkeä se Chiccis onkaan....vai pitää vähän hauskaa ja mitellä samoilla otteilla? Ja silti tuon vittuilun lomassa tämä ilkeä Chigeena tarjoaa monesti miettimisen aihetta ja kas, huomaankin, ettei hän niin väärässä aina olekaan. Jota seikkaa en tietenkään myönnä hevin.
Pikkasen enemmän huumoria ja paksumpaa nahkaa esille.