Palaute

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TomTom
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
1454385996906.jpg

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1454385998742.html

Voin olla väärässäkin, mutta tältä palstalta taisi viikonloppuna putkahtaa juuri tämä.

Ketju täynnä ketjuun maalattuja uutisia pääosin iltalehdistä ja helsingin sanomista ja yleltä, keskustelua omilla aivoilla ja pitkien pohdintojen tuloksena.

Viimeksi muokattu:
Aika moni varmaan käyttää uudet-viestit-toimintoa?

Ainakin meikäläinen käyttää foorumia nykyään aika paljon älypuhelimella ja tabletillakin. Niissä ei käsittääkseni ole kovin kätevää CTRL-Home -toimintoa. Jos on, niin kertokaa!

Siksi meikäläinen ainakin näillä kosketusnäytöllisillä joutuu painamaan kahta linkkiä.
  1. Foorumi, sivun vasemmasta alakulmasta
  2. Uudet viestit foorumin etusivulta
Ehdotus, lisätään "uudet viestit" -linkki myös sivun alaosaan.

Näin selviää ilman turhaa välivaihetta ja samalla serverikuormituskin varmaan laskee merkittävästi ;)

Ainakin meikäläinen käyttää foorumia nykyään aika paljon älypuhelimella ja tabletillakin. Niissä ei käsittääkseni ole kovin kätevää CTRL-Home -toimintoa. Jos on, niin kertokaa!

Ainakin iLaitteissa sivun ylälaitaan pääsee tökkäämällä ruudun yläreunaa yläpalkin kohdalta.

Ainakin iLaitteissa sivun ylälaitaan pääsee tökkäämällä ruudun yläreunaa yläpalkin kohdalta.

Valitettavasti olen myynyt elektronisen sieluni Google-universumille. Lupasivat, etteivät ole pahoja.

Androidissa ei pelitä.

Opera-selaimessa oli ainakin aikaisemmin sellainen nopeutettu rullaus ylös. (Nokia-aikaa)

Itse tökin yläpalkkia jatkuvasti. Hyvin pelittää myös meikäläisen androidissa.
:solthum:

Viimeksi muokattu:
Android käyttiksellä padissäni ei onnistu rivinvaihto (entteri). Tämä siis ainakin viestien kirjoitus kentässä. Onko tämä tiedossa oleva ongelma vai mikä? Ei ole ollut aina näin, mutta pitkään kuitenkin. Nytkin sain tuon viestin loppuosan alemmas, mutta en saa enää poistettua tuota väliä.

Selaimena Firefox.

Android käyttiksellä padissäni ei onnistu rivinvaihto (entteri). Tämä siis ainakin viestien kirjoitus kentässä. Onko tämä tiedossa oleva ongelma vai mikä? Ei ole ollut aina näin, mutta pitkään kuitenkin. Nytkin sain tuon viestin loppuosan alemmas, mutta en saa enää poistettua tuota väliä.

Selaimena Firefox.
Toimii omassa Samsung Android-puhelimessa, selaimena "Internet." Kokeile vaikka Chromella, jos toimii sillä niin vika on FF:ssä.

Välillä vaikuttaa, että foorumi ei olekaan keskustelufoorumi vaan uutisten kokoamispaikka. Oletetaan, että olemme kaikki tietoisia päivän uutisista.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän asia ole niin, että aiheet pääosin alkavat olla huolella kaluttuja.

Ainakin itsellä tuo sotilaallinen puoli on sen verran satunnaisen ihmettelijän tasolla, että jokaisesta spesifiä sota-aihetta käsittelevästä ketjusta löytyy jo seikkaperäinen tieto lähes kaikesta. Korkeintaan voi itse vähän viisastella jotain tai heittää jotain muka-hauskaa läppää.

Kun uutinen tai teksti kopioidaan netistä se laitetaan sellaisenaan kirjoitusruutuun tyyliin, että;

Tässäpä aivan armoton tekstimassa, jonka löysin netistä.
http://www.aivan_armottoman tekstimassan_linkki.com

Voisiko laittaa ystävällisesti niin, että;

Code:
[spoiler]Tässäpä armoton tekstimassa, jonka löysin netistä.[/spoiler]
Code:
[url]http://www.aivan_armottoman tekstimassan_linkki.com[/url]

Lopputulos näyttää sitten tältä;

Tässäpä armoton tekstimassa, jonka löysin netistä.
http://www.aivan_armottoman tekstimassan_linkki.com

Viimeksi muokattu:
Kun uutinen tai teksti kopioidaan netistä se laitetaan sellaisenaan kirjoitusruutuun tyyliin, että:

http.www.aivan_armottoman tekstimassan_linkki.com

Voisiko laittaa ystävällisesti niin, että:

Code:
[spoiler]Tässäpä armoton tekstimassa, jonka löysin netistä. [/spoiler]
Code:
[url]http.www.aivan_armottoman tekstimassan_linkki.com[/url]

Lopputulos näyttää tältä, että:

http.www.aivan_armottoman tekstimassan_linkki.com
Itse en yleensä äkkiseltään lue sellaisia uutisia jotka on piilotettu spoileriin, jonka vuoksi en sitä itsekään suosi.

Kolme kommenttia
  1. On hyvä, että ajankohtaisia asioita linkitetään
  2. On hyvä, jos kuitenkin kommentoidaan uutista edes vähän. MV?, kauheeta, jes! etc. Sitä parempi tietenkin, mitä enemmän tuo omaa näkemystä alkuun.
  3. Välttämättä ei tarvitse kopioida hirvittävää tekstimassaa, itse usein kopioin viestiin linkin takaa otsikon ja keskeisen sisällön/lainauksen

Joissain foorumeissa propagoidaan sitä että koko teksti pitää kopioida siltä varalta että paha illuminaati poistaa uutisen netistä. Mutta minusta tämä ei ole sellainen foorumi ja jos uutislinkki ei enää toimi niin sitten ei toimi, no big deal.

Terve vaan kaikille. Olen pitkäaikainen lukija enkä ole ennen keksinyt riittävän hyödyllistä sisältöä kirjoitettavaksi, mutta sen verran sanoisin nyt, että voisiko videolinkkeihin laittaa edes lyhyen sepustuksen mitä videossa tapahtuu tai oletetaan tapahtuvan.

Esim. TOW osuu ukkoon. Tai lauma ukkoja papattaa jotain AK:ia heilutellen.

Ei tarttisi kattoa itseä kiinnostamattomia pätkiä. Otsikkokin varmaan riittäisi paremman puutteessa.

Terve vaan kaikille. Olen pitkäaikainen lukija enkä ole ennen keksinyt riittävän hyödyllistä sisältöä kirjoitettavaksi, mutta sen verran sanoisin nyt, että voisiko videolinkkeihin laittaa edes lyhyen sepustuksen mitä videossa tapahtuu tai oletetaan tapahtuvan.

Esim. TOW osuu ukkoon. Tai lauma ukkoja papattaa jotain AK:ia heilutellen.

Ei tarttisi kattoa itseä kiinnostamattomia pätkiä. Otsikkokin varmaan riittäisi paremman puutteessa.

Kaikin puolin kannatettava ehdotus. Ehdotan että otamme idea käyttöön, ja pyritään kaikki laittamaan videolinkin yhteyteen vaikka ihan parilla sanalla kuvaus mitä asia koskee.

Ainakin itsellä tuo sotilaallinen puoli on sen verran satunnaisen ihmettelijän tasolla, että jokaisesta spesifiä sota-aihetta käsittelevästä ketjusta löytyy jo seikkaperäinen tieto lähes kaikesta. Korkeintaan voi itse vähän viisastella jotain tai heittää jotain muka-hauskaa läppää.

Onko? Siksikö , että olet inhoittava reserviläinen, joka ei mistään mitään tajua, etkä varsinkaan mitään osaa? Näinhän tässä on vuosien mittaan tietyt nimimerkit asian esittäneet. Mutta näinköhän sittenkään on näin? Hyvin peruskoulutetut, aseistetut aikuiset miehet muodostavat armeijan ja jos motivaatio on kohdallaan, niin eiköhän se sotiminen suju siinä missä muillakin maailman ihmemiehillä. Olen kurkkuani myöten täynnä suomalaisten reserviläisten vähättelyä ja en moiti tällä sinua vaan tiettyä yleistä vähättelyn tarvetta, joka kumpuaa hmmm. jostain.

....
Hyvin peruskoulutetut, aseistetut aikuiset miehet muodostavat armeijan ja jos motivaatio on kohdallaan, niin eiköhän se sotiminen suju siinä missä muillakin maailman ihmemiehillä.
Olen kurkkuani myöten täynnä suomalaisten reserviläisten vähättelyä ja en moiti tällä sinua vaan tiettyä yleistä vähättelyn tarvetta, joka kumpuaa hmmm. jostain.

Aivan samaa mieltä, tosin ymmärtäen, ettei kaltaiseni perusressu voi hallita strategisen tason sodanjohtoa.
Siihen tarvitaan koulutettu ja kokenut ammattisotilas.
Mutta kuitenkin, sodanajan armeija keskijohtoa myöten on kovassa tilanteessa lähes yksinomaan reserviläisiä.

Back