Palaute

adam7 kirjoitti:
noska kirjoitti:
Niin onkos sulla muuten Suomen passi eli tunnustaako myös Suomen tasavalta sut suomalaiseksi?

mikä v*t*n kriteeri toi on?

mikä sä oot kyseenalaistamaan kaverin kansallisuusidentiteettiä?

toi on just tollasta "me ja he" ideologiaa, jossa jotain itsetunnon puutetta paikataan vieraannuttamalla jotain porukkaa joka ei ole ihan samaa kuin itse.


tekeekö suomen passi susta jonkun valitun kansan edustajan?

aikanaan yks (SYKinkäynyt) kolleega kysyi multa duunissa, kun puhuttiin yhden järjestön ruotsinkielisen osaston edustajan kelpoisuusvaatimuksista (eli kun järjestössä oli varattu yksi edustus ruotsinkielisille), kuka on suomenruotsalainen (?)

kakarana vastasin, se joka on käynyt ruotsinkielisen koulun. eli kokemnattomana skidinä mulla oli formalistinen (muodollinen) näkemys. tyhmänä. nyt vanhana starbana vastaan, että "se joka määrittelee itsensä suomenruotsalaiseksi". se ei tarkoita että ruotsinmaata suosittaisiin keskinäisissä urheilukamppailuissa tms.

ihan samalla tavalla katson, että jos Hejsan tai ihan kuka muu tahansa määrittelee itsensä suomalaiseksi, se on hänen oikeus, johon sulla ei todellakaan ole nokan kopauttamista.

ja edelleen, funtsaa kuinka paljon tässä maassa on maahan tulleita ja heidän lapsiaan, jotka kokevat olevansa ainakin osittain suomalaisia.. haluatko sanoa että heidän tuntemuksensa ovat vain skeidaa?

kelaa hieman genetiikkaa, kieli idästä, geenit lännestä. kertoo että tänne on pitkän ajan kuluessa tullut jengiä, joiden skidit ovat aikanaan vaihtaneet kieltä ugriksi.


mä en tiedä miksi jaksan paasata tollasta simplisistä ajattelua vastaan... vai onko toi vaan provoa, niin kuin itänaapurissa aina todistellaan

Hyvin kirjoitettu, voisitko miettiä asiaa myös peilin edessä?
 
juhapar kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu, voisitko miettiä asiaa myös peilin edessä?
olipa tosin hyvin paikallistettu kirjoitus. tarkasti analysoit virheet ajattelussa.

onnittelen.
 
adam7 kirjoitti:
noska kirjoitti:
Niin onkos sulla muuten Suomen passi eli tunnustaako myös Suomen tasavalta sut suomalaiseksi?

mikä v*t*n kriteeri toi on?

mikä sä oot kyseenalaistamaan kaverin kansallisuusidentiteettiä?

toi on just tollasta "me ja he" ideologiaa, jossa jotain itsetunnon puutetta paikataan vieraannuttamalla jotain porukkaa joka ei ole ihan samaa kuin itse.

tekeekö suomen passi susta jonkun valitun kansan edustajan?

aikanaan yks (SYKinkäynyt) kolleega kysyi multa duunissa, kun puhuttiin yhden järjestön ruotsinkielisen osaston edustajan kelpoisuusvaatimuksista (eli kun järjestössä oli varattu yksi edustus ruotsinkielisille), kuka on suomenruotsalainen (?)

kakarana vastasin, se joka on käynyt ruotsinkielisen koulun. eli kokemnattomana skidinä mulla oli formalistinen (muodollinen) näkemys. tyhmänä. nyt vanhana starbana vastaan, että "se joka määrittelee itsensä suomenruotsalaiseksi". se ei tarkoita että ruotsinmaata suosittaisiin keskinäisissä urheilukamppailuissa tms.

ihan samalla tavalla katson, että jos Hejsan tai ihan kuka muu tahansa määrittelee itsensä suomalaiseksi, se on hänen oikeus, johon sulla ei todellakaan ole nokan kopauttamista.

ja edelleen, funtsaa kuinka paljon tässä maassa on maahan tulleita ja heidän lapsiaan, jotka kokevat olevansa ainakin osittain suomalaisia.. haluatko sanoa että heidän tuntemuksensa ovat vain skeidaa?

kelaa hieman genetiikkaa, kieli idästä, geenit lännestä. kertoo että tänne on pitkän ajan kuluessa tullut jengiä, joiden skidit ovat aikanaan vaihtaneet kieltä ugriksi.


mä en tiedä miksi jaksan paasata tollasta simplisistä ajattelua vastaan... vai onko toi vaan provoa, niin kuin itänaapurissa aina todistellaan

Ensinnäkin täytyy todeta että en voi kun ihmetellä sitä miten adam7 näkee mörköjä joka paikassa ja sanassa. Joka ainoa kommentti jonka voi lukea ruotsinkielisten tai maahanmuuttajien vastaiseksi on hänestä sitä.
Kysyin tuota ihan siitä syystä että tuokin on eräs tapa määritellä asia. SUomalaisuus kun ei terminä ole pelkästään kansallinen identiteetti vaan myös kansalaisuutta osoittava. Hejsan taas on moneen kertaan kyseenalaistanut useiden maahanmuuttajien (joissain yhteyksissä uussuomalaisiksi kutsuttujen) suomalaisuuden vaikka heillä on tämän valtion kansalaisuus ja he itse tuntevat itsensä suomalaiseksi.
Sitä paitsi voinahn minäkin tuntea itseni vaikka brittiläisen kuningashuoneen jäseneksi, on täysin jokaisen muun ihmisen oma asia tunnustaa minut sellaiseksi ja eityistä painoa yleensä silloin laitetaan kuningashuoneen muiden jäsenten mielipiteelle.
 
Hejsan kirjoitti:
noska kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
ruotsia puhuva ja kirjoittava suomalainen, niin... mikäs se vastaavalla logiikalla olisikaan? :a-rolleyes:

On suomalainen..mutta ei kaikki mutta ainakin minun tapauksessa olen ja tulen aina olemaan suomalainen. :)

Niin onkos sulla muuten Suomen passi eli tunnustaako myös Suomen tasavalta sut suomalaiseksi?

On mulla passi, se on sun persessä :D

Voi voi sitten olet pahassa pulassa sillä passisi on niin sanotusti hukassa. Kai olet tehtnyt katoamisilmoituksen.
 
Hejsan kirjoitti:
Ja minä olin suomen kansalainen kun minä synnyin!!!!

Minä voin otta takaisin mun kanssalisuus mutta se maksa mulle 240 euroa.

Jos mä teen se, faksan kun mä paperit sulle sitten ja sinä voit hyväksyä mun suomalaisuus? :D

Ei kyse ollut mun hyväksymisestäni vaan valtion. Kysymyksen perustelut voit lukea vastauksestani adamille
 
noska kirjoitti:
Ei kyse ollut mun hyväksymisestäni vaan valtion.

innocent0006.gif
 
noska kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
noska kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
juhapar kirjoitti:
ruotsia puhuva ja kirjoittava suomalainen, niin... mikäs se vastaavalla logiikalla olisikaan? :a-rolleyes:

On suomalainen..mutta ei kaikki mutta ainakin minun tapauksessa olen ja tulen aina olemaan suomalainen. :)

Niin onkos sulla muuten Suomen passi eli tunnustaako myös Suomen tasavalta sut suomalaiseksi?

On mulla passi, se on sun persessä :D

Voi voi sitten olet pahassa pulassa sillä passisi on niin sanotusti hukassa. Kai olet tehtnyt katoamisilmoituksen.

mad0240.gif
 
Voistiko sinä Tomtom laitaa viesti 76 tai 84 ja eteenpäin sinne vänkäys tråådille?
 
Hejsan kirjoitti:
Voistiko sinä Tomtom laitaa viesti 76 tai 84 ja eteenpäin sinne vänkäys tråådille?

Toinen mahdollisuus olisi, että lopetamme välillä tyhjän vänkäämisen, joka ei johda mihinkään. TomTom kuitenkin jo ihan punaisella pani näkemyksensä esille.

Mutta mitäs, minä voin panna lievän alustuksen tuohon tomtomin esittämään lirpakkeeseen.....pitäähän sitä jotain olla, hupia.:a-grin:
 
TomTom kirjoitti:
Ei siinä itse vänkäämisessä välttämättä mitään pahaa ole kunhan se ei sotke muita viestiketjuja kuten tämän.

Tässä komppaan kyllä TomTomia, tämä ketju on väärä paikka tuollaiselle keskustelulle, nyt sille on ihan oma säikeensä, vängätään siellä :a-cool:
 
Päivitin just Explorer 9:n ja nyt nuo etusivun tilannehuonelinkit vetää suunnilleen sentin pituista nytkytystä edestakaisin. Ovatpa vielä yhtenä pakettina siinä kaikki näkyvillä. Aiemmin ne liukuivat yhdellä rivillä oikealta vasemmalle. :huh:
 
JOKO kirjoitti:
Päivitin just Explorer 9:n ja nyt nuo etusivun tilannehuonelinkit vetää suunnilleen sentin pituista nytkytystä edestakaisin. Ovatpa vielä yhtenä pakettina siinä kaikki näkyvillä. Aiemmin ne liukuivat yhdellä rivillä oikealta vasemmalle. :huh:

Minulla tekee IE9 samaa ja siksi käytänkin Firefoxia kun tulen mp.nettiin....
Joissain muissa yhteyksissä kyllä IE:kin toimii oikein
 
Vaikka IE onkin parantunut versio versiolta (joiltakin osin), niin silti ainakin Firefox ja Chrome ovat kaukana edellä. Suosittelen.
 
Ei mitään henkilökohtaista, mutta alkaa pikku hiljaa kyllästyttämään Hejsanin jutut. Vaikuttaa 12-vuotiaan käytökseltä. Kielioppikin käy hermojen päälle, mutta sen kanssa voisin vielä elää.

Eikö voitaisi rajoittaa bannit vaikkapa kolmeen tai neljään kertaan ja seuraavasta tulisi pysyvä kirjoituskielto foorumille? Tietenkinhän välityspalvelimien kautta voisi luoda uuden tunnuksen, mutta mikäli ko. henkilöllä on kirjallinen ulosanti hakusessa, ei liene vaikeuksia tunnistaa uutta käyttäjätunnusta.

Mielipiteitä?
 
RPG83 kirjoitti:
Ei mitään henkilökohtaista, mutta alkaa pikku hiljaa kyllästyttämään Hejsanin jutut. Vaikuttaa 12-vuotiaan käytökseltä. Kielioppikin käy hermojen päälle, mutta sen kanssa voisin vielä elää.

Eikö voitaisi rajoittaa bannit vaikkapa kolmeen tai neljään kertaan ja seuraavasta tulisi pysyvä kirjoituskielto foorumille? Tietenkinhän välityspalvelimien kautta voisi luoda uuden tunnuksen, mutta mikäli ko. henkilöllä on kirjallinen ulosanti hakusessa, ei liene vaikeuksia tunnistaa uutta käyttäjätunnusta.

Mielipiteitä?

Jaan osittain RPG83:n näkemyksen Hejsanin osalta. Toisaalta ihan mielenkiintoisia kuvia, karttoja tai vast. , mutta sitten tulee jotain aivan ihmeellistä uskonnollissävytteistä huuhaata, joka mielestäni ei liity mitenkään saitin agendaan :confused:
 
RPG83 kirjoitti:
Ei mitään henkilökohtaista, mutta alkaa pikku hiljaa kyllästyttämään Hejsanin jutut. Vaikuttaa 12-vuotiaan käytökseltä. Kielioppikin käy hermojen päälle, mutta sen kanssa voisin vielä elää.

Eikö voitaisi rajoittaa bannit vaikkapa kolmeen tai neljään kertaan ja seuraavasta tulisi pysyvä kirjoituskielto foorumille? Tietenkinhän välityspalvelimien kautta voisi luoda uuden tunnuksen, mutta mikäli ko. henkilöllä on kirjallinen ulosanti hakusessa, ei liene vaikeuksia tunnistaa uutta käyttäjätunnusta.

Mielipiteitä?

Ei, ei huono idea :).......sun huonoin koskaan :D
 
vehamala kirjoitti:
Jaan osittain RPG83:n näkemyksen Hejsanin osalta. Toisaalta ihan mielenkiintoisia kuvia, karttoja tai vast. , mutta sitten tulee jotain aivan ihmeellistä uskonnollissävytteistä huuhaata, joka mielestäni ei liity mitenkään saitin agendaan :confused:

Joo mutta se on iltavapaassa eli ei niin sotilasta juttuja....:)
 
Back
Top