Panssari-Sisu GTP

Nyt haetaan valtioiden välistä kauppaa, kun aiemmin suoraan valmistajalta. Mikä taho Suomessa edustaa valtiota, vai onko meillä tälle mekanismia? Usassahan FMS.

Puolustusministeriöstä ja puolustusvoimista löytyy virkamiehiä, jotka ovat myyneet puolustusvoimien kalustoa mm. Viroon. Sinänsä en tiedä, mikä taho Suomessa lähtisi välittämään suomalaisen yrityksen ja ulkomaisen valtion välille... Työ- ja elinkeinoministeriössä saattaa kenties olla vielä muutama KTM:ssä uransa aloittanut virkamies, joka on aikanaan ollut mukana järjestelemässä Rauma-Repolan pienoissukellusveneiden myyntiä Neuvostoliittoon? :D
 
Puolustusministeriöstä ja puolustusvoimista löytyy virkamiehiä, jotka ovat myyneet puolustusvoimien kalustoa mm. Viroon. Sinänsä en tiedä, mikä taho Suomessa lähtisi välittämään suomalaisen yrityksen ja ulkomaisen valtion välille... Työ- ja elinkeinoministeriössä saattaa kenties olla vielä muutama KTM:ssä uransa aloittanut virkamies, joka on aikanaan ollut mukana järjestelemässä Rauma-Repolan pienoissukellusveneiden myyntiä Neuvostoliittoon? :D

Suomen vienninedistämis organisaatiot?
 
Jostain syystä himoitsen tota GTP:tä. Ottaisin Panssari-mersun ja RG32 sijasta tollaisen. Pasi on jo liian iso. Toi on just sopivan kokoinen siihen välimaastoon.
Mersu menee pikkuautoluokkaan tuossa kisassa. Muista "välimallin" vehkeistä ei ole kokemusta, mutta RG ei enää lämmitä mieltä, ei sitten yhtään. Enemmänkin lämmittää hermonpäitä ja aiheuttaa ahdistusta :)
 

Tuohan on kuin Hilux steroideilla! (Ja onhan sille varmaan HGH:takin täytynyt antaa ennen kasvulevyjen sulkeutumista...)

Lieköhän Utilla on tilausta tuollaiselle? Ei vaikuta kuljetuskapasiteetin puolesta siltä, että edes harkittaisiin massamaiseen käyttöön...
 
Viimeksi muokattu:
Tuolta FB-ketjusta löytyi toinenkin kuva ja SISU Auton edustajan kommentteja.

18FACEA4-1D24-4D4F-8212-0FAFF1B0E109.jpeg
785328EC-7D27-4EF0-AA3D-8B418070E9FC.jpeg
Tuote on SISU GTP 4x4, toinen kehitysversio, voimalinja M-B Zetros-tekniikalla. Googlaamalla löytyy tietoa ensimmäisestä versiosta, tämän esittelyt tulossa. Hyvin kulki jo edellisellä voimapaketilla, mutta nyt voimaa on "riittävästi"

Näissä isoissa sotilasajoneuvohankinnoissa toimitettavat ajoneuvot ovat vain osa kokonaisuutta. Pärjätäksemme kovassa kilpailussa, lukuisten muiden toimittajien kanssa, tulee meidän kyetä tarjoamaan tai ainakin etukäteen valmistautua toimittamaan edullinen kokonaisuus kattaen tehokkaasti tuotetut, suorituskykyiset ajoneuvot, koulutukset, jne. ja ajoneuvojen elinkaarituki kohdusta hautaan, ml. elinkaaren puolivälissä, n. 15 vuoden käytön jälkeen tapahtuva elinjaksopäivitys (MLU). Yksittäisten komponenttien valinta on siten osa kokonaisuutta, jonka tulee täyttää kaikki kokonaisuuden kannalta odotetut vaatimukset. SISU GTPn osalta olemme tehneet vankasti töitä saadaksemme aikaan tuoteratkaisun, joka tarjoaa asiakkaillemme parhaan kokonaisratkaisun. Tässä tapauksessa, tällä hetkellä, tämä ratkaisu on ajoneuvojen tuottaminen ja elinkaaren tukeminen SISU Polar-tuotteiston tapaan nojaten Daimlerin M-B-komponentteihin ja ajoneuvojärjestelmiin. Tämä antaa meille hyvät mahdollisuudet näiden tuotteiden markkinointiin ilman maantieteellistä rajoitusta: siellä missä on MB Unimog tai Zetros, siellä on jo olemassa vahva jälkimarkkinatuki. Mutta, jos asiakasvaatimuksena on jokin muu komponentti esim. paikallisen valmistuksen takia, ei meillä ole mitään teknisiä ongelmia valita tapauskohtaisesti toisin. Btw, Allison tässä kyllä on
 
Tuohan on kuin Hilux steroideilla! (Ja onhan sille varmaan HGH:takin täytynyt antaa ennen kasvulevyjen sulkeutumista...)

Lieköhän Utilla on tilausta tuollaiselle? Ei vaikuta kuljetuskapasiteetin puolesta siltä, että edes harkittaisiin massamaiseen käyttöön...
Kuljetuskapasiteettia on kaiketi saman verran, tai enemmän, kuin JLTV:ssa. GTP:n etuna vertailussa on kuitenkin modulaarisuus: Jos kuljetuskapasiteettia tarvitaan enemmän, niin vaihtoehtona on APC-kori.
 
Kuljetuskapasiteettia on kaiketi saman verran, tai enemmän, kuin JLTV:ssa. GTP:n etuna vertailussa on kuitenkin modulaarisuus: Jos kuljetuskapasiteettia tarvitaan enemmän, niin vaihtoehtona on APC-kori.

No joo, siis tarkoitin nimenomaan tuota tiettyä mallia. Korien modulaarisuus varmasti helpottaa eri versioiden rakentamista, mutta alustan päällä lienee pääosin se sama kori kuin millä varustettuna ajoneuvo lähti tehtaalta, että sikäli hyöty on rajallinen. Vaikka teoriassa vaihto onnistuisikin 15 minuutissa kenttäolosuhteissa.
 
No joo, siis tarkoitin nimenomaan tuota tiettyä mallia. Korien modulaarisuus varmasti helpottaa eri versioiden rakentamista, mutta alustan päällä lienee pääosin se sama kori kuin millä varustettuna ajoneuvo lähti tehtaalta, että sikäli hyöty on rajallinen. Vaikka teoriassa vaihto onnistuisikin 15 minuutissa kenttäolosuhteissa.
Tuollainen pick-up saattaa olla jossain tehtävässä hyvä. Lavan koosta en osaa sanoa, mutta jos siihen voi nostaa trukilla yhden eurolavan, se tukee pienten yksiköiden huoltoa.
Mihinkään yleiskäyttöön tai joukkojenkuljetukseen tuo ei ole mikään paras mahdollinen.
 
Back
Top