Huhta
Greatest Leader
Miksipä niitä (suhteellisen kalliita) koreja tai alustoja hilloamaan nurkkiin, kun sillä hinnalla saa jo puoli kokonaista autoakin? Ilman molempia osia kädessä on vain kasa ryönää.
Alustoja tietty voinee hankkia muutaman ylimääräisen juurikin kenttäkorjausvaraksi, sillä alustahan se on jonka vauroituminen esm. miinaan sen liikkeen pysäyttää, siis ihan muutamia kappaleita jos autoja hankitaan satoja. Mutta en oikein ite näe tuolla vaihtokoriominaisuudella paljoa käytännön arvoa, muutoin kuin että vaurioituneista ajoneuvoista voidaan hieman yhdistellä toimintakykyisia. Enemmän se on tuotantopuolen juttu, erilaisia päälirakenteita on helppo sketsata, suunnitella ja erityisesti markkinoida, kun ne saadaan yhteen mokkulaan helposti kiinni. Olen lähes varma, että asiakasräätälöintimielessä se ominaisuus on tehtykin ja esitteissähän on pyörinyt mm. paloautoa ja ambulanssia.
Aika lailla samaa mieltä.
1-10 prosentin alustaylimäärä voisi olla tavoiteltavaa, jos tuosta tulee tyyliin prikaatin pääajoneuvokalusto. Nekin alustat saisi varmaan jemmattua "hyötykäyttöön" esim. joukon huoltoon kiskomaan perävaunuja ja/tai kantamaan halpaa avolavakoria. Tarvittaessa takalinjoilta saa sitten otto-kuorma-autoja tilalle, jos GTP-alusta siirtyy elinluovutetun, tärkeämmän korin kantajaksi.