Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...myös 120mm krh:n vetoauto... ehkäpä joku aselavetti. jne?6x6 ja Pasi hoitaa Jv-ryhmän kuljetuksen. GTP tarvitaan sit kaikkeen muuhun. It, pst, tied, cbrn, spol, tulenjohto, Taktinen komentopaikka yms.. lista on loputon ketkä voi käyttää tota ajoneuvoa.
Toi punanen avolava ois kyllä rouhee siviilissä, vois kyykyttää kaikkia 3500 ja isompia avolavoja
Ehkäpä sen 120millisen voisi asentaa suoraan ajoneuvoon. Näitähän on tehty maailmalla....myös 120mm krh:n vetoauto... ehkäpä joku aselavetti. jne?
Ehkäpä sen 120millisen voisi asentaa suoraan ajoneuvoon. Näitähän on tehty maailmalla.
Ajatteletko jotakin sellaista kuin KRH-TEKA tai Stryker?
M1129 120 mm Mortar Carrier | Military-Today.com
The M1129 mortar carrier is a member of the Stryker family of armored vehicles. It is fitted with a 120 mm mortar and provides indirect fire support to infantry units.military-today.com
On kai se mahdollista, mutta mitenköhän kaksiakselinen GTP toimii tavallisen heittimen kanssa? Ts. kestääkö alusta rekyylin, entä heiluuko ajoneuvo valtoimenaan johtaen tulinopeuden alenemiseen?
Lisäksi jää pohdittavaksi, miksi ei AMOS tai NEMO? Onko puolivillainen ratkaisu oikeasti kustannustehokkaampi?
Niin ja jos toivoa saisi, niin NEMO tietysti. Kaikkiin tarpeisiin sitä ei takuuvarmasti saada missään olosuhteessa, siksi tarve kakkoslinjan laitteelle säilyy. Sitäpaitsi tekakrh täytyy myös korvata. Halvimmillaan siitä kopypaste GPT:lle, tai jotain.Ajatteletko jotakin sellaista kuin KRH-TEKA tai Stryker?
M1129 120 mm Mortar Carrier | Military-Today.com
The M1129 mortar carrier is a member of the Stryker family of armored vehicles. It is fitted with a 120 mm mortar and provides indirect fire support to infantry units.military-today.com
On kai se mahdollista, mutta mitenköhän kaksiakselinen GTP toimii tavallisen heittimen kanssa? Ts. kestääkö alusta rekyylin, entä heiluuko ajoneuvo valtoimenaan johtaen tulinopeuden alenemiseen?
Lisäksi jää pohdittavaksi, miksi ei AMOS tai NEMO? Onko puolivillainen ratkaisu oikeasti kustannustehokkaampi?
Niin ja jos toivoa saisi, niin NEMO tietysti. Kaikkiin tarpeisiin sitä ei takuuvarmasti saada missään olosuhteessa, siksi tarve kakkoslinjan laitteelle säilyy. Sitäpaitsi tekakrh täytyy myös korvata. Halvimmillaan siitä kopypaste GPT:lle, tai jotain.
Stinger-K GTP-alustalla sopisi kyllä ilmoitettuun: 350 ohjusta, 25 kpl *4 ohjusta, 3,5 täyttöä. Loal ja ajoneuvon datalinkin käyttö on tätä varten. Myyntiluvassa ei myöskään mainittu laukaisimia kuten varmaan olisi jos niitä olisi haluttu, ja täällä mietittiin, että "engineering&services voisi olla syy korkeaan hintaan. Frisk spekuloi tästä Asradille ja Zetros alustalle tms. K:ssa on ilmeisesti myös proximity fuse UAV:itä vastaan, mitä varmasti halutaan.Tarkalleen ottaen ei sanota, että juuri nämä 25 korvaisivat RG:itä, GTP:itä tullee muuhunkin käyttöön. Eikä määrä ole lähellekään sama kuin RG:itä on. Voisiko näitä olla tilattu K-Stingereille? Sehän oli kiinteälle järjestelmälle sopiva versio, jonka myyntilupahinnassa olisi tilaa integroinnille tai laitteille tuollaiseen.
"Marttila sanoo, että uusilla monikäyttöajoneuvoilla korvataan aiemmat Puolustusvoimien käyttämät kevyesti panssaroidut RG32M-maastoajoneuvot"
Stinger-K GTP-alustalla sopisi kyllä ilmoitettuun: 350 ohjusta, 25 kpl *4 ohjusta, 3,5 täyttöä. Loal ja ajoneuvon datalinkin käyttö on tätä varten. Myyntiluvassa ei myöskään mainittu laukaisimia kuten varmaan olisi jos niitä olisi haluttu, ja täällä mietittiin, että "engineering&services voisi olla syy korkeaan hintaan. Frisk spekuloi tästä Asradille ja Zetros alustalle tms. K:ssa on ilmeisesti myös proximity fuse UAV:itä vastaan, mitä varmasti halutaan.
Myynninedustusta GTP:lle, rahat alustasta Suomeen...
Mikä järjestelmä olisi, ja ja kuinka paljon lisäkykyjä sillä saadaan UAV-kyvyn (prox fuse, loal, data linkillä ajoneuvon kautta) lisäksi olemassaolevaan manpadsiin verrattuna?
GTP ei tullut valituksi Virossa, lieköhän hinta syynä? Panssaroidun 4x4-partioajoneuvon valinnassa loppuvalintaan pääsivät 4 turkkilaista mallia, kolmelta valmistajalta.Testing of new 4x4 armored vehicles > Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus
Testing of new 4×4 armored vehicles As the final stage …www.kaitseinvesteeringud.ee
Eiköhän se hinta ole. Turkkilaiset kummiskin tekee ihan päteviä vehkeitä murto-osalla muiden hinnasta.GTP ei tullut valituksi Virossa, lieköhän hinta syynä? Panssaroidun 4x4-partioajoneuvon valinnassa loppuvalintaan pääsivät 4 turkkilaista mallia, kolmelta valmistajalta.Testing of new 4x4 armored vehicles > Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus
Testing of new 4×4 armored vehicles As the final stage …www.kaitseinvesteeringud.ee
Ja kun saavat taas panssariterästä Suomesta.Eiköhän se hinta ole. Turkkilaiset kummiskin tekee ihan päteviä vehkeitä murto-osalla muiden hinnasta.
Ja onneksi kotimaisuutta katsotaankin. Ei esimerkiksi 6x6 joutunut mihinkään maailmanlaajuiseen tarjouskilpailuun. Kaikkea ei kannata kotimaassa tehdä, mutta valikoiden voi vetää kotiinpäin. Etenkin jos lähiulkomaita saa mukaan kimppaan.^No tokko sentään murto-osa hintaan kun komponentit ja materiaali maksaa saman kuitenkin. Tai sitten "Murateissa" on käytetty jotain kiinanpaskaa mikä sekään ei yllättäisi.. Sisunkin hintaa nostaa varmasti piensarjaisuus jonka muuttaminen pidemmäksi olisi tietysti mahdollista kunnon tilauksella PV tilauksissa tuli muutenkin katsoa enemmän kotimaisuutta kuin jotain 10 - 20% laskennallista säästöä.