Jos/kun GTP lähtee KRIHA-keikoille, niin se lähtee luultavasti nimenomaan partioajoneuvona (eli avolavana). Tällöin miehistönkuljetuskapasiteetissa ei ole juuri eroa JLTV:hen nähden. Ryhmäajoneuvo KRIHA:ssa lienee Pasi/AMV/6X6 - tilavampia ja useampiakselisina paremmin liikkuvia ajoneuvoja kuin GTP, joka on nostettu maksimipainoon lisäpanssaroinnilla ja sullomalla kyytiin 10 ukkoa varusteineen.
Painon puolestahan nuo on suht lähellä. JLTV ~10 tonnia Wikipediasta ongittuna ja kantokyky ~pari tonnia. Sisun omamassa jotain reilu 10 tonnia ja kokonaismassa jopa 16 tonnia. Sisussa siis isompi kantokyky, mutta se tarkoittaa, että myös perusversio on raskaampi (moottori, alusta jne.), jotta se voi ottaa suunnilleen kaksinkertaisen määrän hyötykuormaa kyytiin.
JLTV:n panssarointi on ilmeisesti turvaluokiteltua tietoa, mutta aikanaan mariinien vaatimusmäärittelyssä edellytettiin lisäpanssaroituna STANAG Level 3 -suojaa ja toivottiin Level 4 -suojaa. Eiköhän nuo ole aika lähellä toisiaan, ja pääasia lienee päästä paremmalle tasolle G-Mersuista ja RG-32:ista.
On January 12, 2006 the United States Marine Corps (USMC) issued a Request for Information (RFI) as part of a market survey. The USMC was seeking information on vendors' capability of producing a Joint Light Tactical Vehicle (JLTV) Family of Vehicles.
www.globalsecurity.org