EetuLippone
Korpraali
Helmoissa pitäisi olla roikkuvat kettingit pystyssä tai sivuttain estämässä droonin ajoa auton alle. Sitä kuulemma tapahtuu, varsinkin kuitudroneilla koska pohjassa on ohuempi panssari
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Helmoissa pitäisi olla roikkuvat kettingit pystyssä tai sivuttain estämässä droonin ajoa auton alle. Sitä kuulemma tapahtuu, varsinkin kuitudroneilla koska pohjassa on ohuempi panssari
Tuollainen yhdistelmä näyttäisi hyvälle maatalousmessuilla ja Joutsan joutopäivillä yms kesätapahtumissa, mutta sotisi vahvasti Tremoksen koko ideologiaa ja olemasaolon oikeutusta, eli halpaa yksinkertaisuutta vastaan.
Niin ja tuossa versiossa ei heitin miehistölle olis muuta kuin sääsuoja. Jos pansaroitua ajoneuvoa Tremokselle halutaan niin XA-300:n tai Sisun se miehistön kuljetus versio avattavalla katolla.Tuollainen yhdistelmä näyttäisi hyvälle maatalousmessuilla ja Joutsan joutopäivillä yms kesätapahtumissa, mutta sotisi vahvasti Tremoksen koko ideologiaa ja olemasaolon oikeutusta, eli halpaa yksinkertaisuutta vastaan.
TREMOS on mainio värkki ennen kaikkea siksi, että alustaksi käy SA-kenttäarmeijan pääkalusto, eli ottoajoneuvot. Joku poikkeus sääntöön voi tietenkin silti tulla.
Jos tuonne lavalle heittimen lisäksi mahtuisi miehistö niin pohjassa on hyvä panssari, sivuille keraaminen tmv sirpalesuojaus. Siinä olisi jo jotain suojaa.Niin ja tuossa versiossa ei heitin miehistölle olis muuta kuin sääsuoja. Jos pansaroitua ajoneuvoa Tremokselle halutaan niin XA-300:n tai Sisun se miehistön kuljetus versio avattavalla katolla.
Eikö ottokaluston maastokelpoisuus (tai pikemminkin sen puute) olisi aikamoinen ongelma TREMOS:n taktisen käytön kannalta? Jos ei voi mennä kunnolla maastoon, niin se on kyllä huomattava ongelma.TREMOS on mainio värkki ennen kaikkea siksi, että alustaksi käy SA-kenttäarmeijan pääkalusto, eli ottoajoneuvot. Joku poikkeus sääntöön voi tietenkin silti tulla.
Vastatykistön uhka ei ole poistunut mihinkään ja kattoluukut on keksitty.Jos haluaa suojatumman kannattaa hankkia nemoa tai amosta. Tremoksen idea on edullisuus mutta nopeus. Tämä mielestäni puoltaa panssaroimatonta alustaa joka on itsessään myös edullinen. Jos sille hankitaan raskas alusta niin edullisuus menetetään siinä vaiheessa.
Dronet ovat ehkä heittimille kasvava uhka ja ne iskevät Ukrainan oppien mukaan ylhäältä päin. Sivupanssarista ei ole siis hyötyä ja voi olla enemmän hattaakin.
Ovathan ottoajoneuvot tietysti omanlaisensa ongelma. Mutta ongelma on maavoimilla yleisesti, ei krh:lla erityisesti.Eikö ottokaluston maastokelpoisuus (tai pikemminkin sen puute) olisi aikamoinen ongelma TREMOS:n taktisen käytön kannalta? Jos ei voi mennä kunnolla maastoon, niin se on kyllä huomattava ongelma.
Tietysti jos TREMOS kelpaa traktorin vetämään moniakseliperävaunuun, niin ehkä sitten?