Panssari-Sisu GTP

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Helmoissa pitäisi olla roikkuvat kettingit pystyssä tai sivuttain estämässä droonin ajoa auton alle. Sitä kuulemma tapahtuu, varsinkin kuitudroneilla koska pohjassa on ohuempi panssari

Taitaa olla pikemminkin toisin päin? Monet pyöräpanssariajoneuvothan on suojattu varsin tehokkaasti nimenomaan miinoilta ja vaikka osa miinasuojasta tulee matkustamon etäisyydestä miinaräjähdykseen, niin suojamateriaaliakin luulisi olevan silti enemmän kuin esim. sivulla tai katossa.
 
Tuollainen yhdistelmä näyttäisi hyvälle maatalousmessuilla ja Joutsan joutopäivillä yms kesätapahtumissa, mutta sotisi vahvasti Tremoksen koko ideologiaa ja olemasaolon oikeutusta, eli halpaa yksinkertaisuutta vastaan.

TREMOS on mainio värkki ennen kaikkea siksi, että alustaksi käy SA-kenttäarmeijan pääkalusto, eli ottoajoneuvot. Joku poikkeus sääntöön voi tietenkin silti tulla.
 
Tuollainen yhdistelmä näyttäisi hyvälle maatalousmessuilla ja Joutsan joutopäivillä yms kesätapahtumissa, mutta sotisi vahvasti Tremoksen koko ideologiaa ja olemasaolon oikeutusta, eli halpaa yksinkertaisuutta vastaan.

TREMOS on mainio värkki ennen kaikkea siksi, että alustaksi käy SA-kenttäarmeijan pääkalusto, eli ottoajoneuvot. Joku poikkeus sääntöön voi tietenkin silti tulla.
Niin ja tuossa versiossa ei heitin miehistölle olis muuta kuin sääsuoja. Jos pansaroitua ajoneuvoa Tremokselle halutaan niin XA-300:n tai Sisun se miehistön kuljetus versio avattavalla katolla.
 
Jos haluaa suojatumman kannattaa hankkia nemoa tai amosta. Tremoksen idea on edullisuus mutta nopeus. Tämä mielestäni puoltaa panssaroimatonta alustaa joka on itsessään myös edullinen. Jos sille hankitaan raskas alusta niin edullisuus menetetään siinä vaiheessa.

Dronet ovat ehkä heittimille kasvava uhka ja ne iskevät Ukrainan oppien mukaan ylhäältä päin. Sivupanssarista ei ole siis hyötyä ja voi olla enemmän hattaakin.
 
TREMOS on mainio värkki ennen kaikkea siksi, että alustaksi käy SA-kenttäarmeijan pääkalusto, eli ottoajoneuvot. Joku poikkeus sääntöön voi tietenkin silti tulla.
Eikö ottokaluston maastokelpoisuus (tai pikemminkin sen puute) olisi aikamoinen ongelma TREMOS:n taktisen käytön kannalta? Jos ei voi mennä kunnolla maastoon, niin se on kyllä huomattava ongelma.

Tietysti jos TREMOS kelpaa traktorin vetämään moniakseliperävaunuun, niin ehkä sitten?
 
Jos haluaa suojatumman kannattaa hankkia nemoa tai amosta. Tremoksen idea on edullisuus mutta nopeus. Tämä mielestäni puoltaa panssaroimatonta alustaa joka on itsessään myös edullinen. Jos sille hankitaan raskas alusta niin edullisuus menetetään siinä vaiheessa.

Dronet ovat ehkä heittimille kasvava uhka ja ne iskevät Ukrainan oppien mukaan ylhäältä päin. Sivupanssarista ei ole siis hyötyä ja voi olla enemmän hattaakin.
Vastatykistön uhka ei ole poistunut mihinkään ja kattoluukut on keksitty.
Eri asia tietysti paljonko tuohon panssarointiin kannattaa investoida.
Porukka rupeaa kuitenkin tekemään teknikaaleja ja sotarekkoja jos suojaa ei ole valmiina.
 
Eikö ottokaluston maastokelpoisuus (tai pikemminkin sen puute) olisi aikamoinen ongelma TREMOS:n taktisen käytön kannalta? Jos ei voi mennä kunnolla maastoon, niin se on kyllä huomattava ongelma.

Tietysti jos TREMOS kelpaa traktorin vetämään moniakseliperävaunuun, niin ehkä sitten?
Ovathan ottoajoneuvot tietysti omanlaisensa ongelma. Mutta ongelma on maavoimilla yleisesti, ei krh:lla erityisesti.

Autonmitta sivuun metsäautotieltä riittää, tai sitten ammutaan siitä uralta ja jatketaan matkaa. Usein ollaan myös rakennetulla alueella.
 
Back
Top