Panssarivaunut

"1960-luvulla yhtiö laajensi toimintaansa tavalla, joka herätti huomiota. Yhtiö rakensi pieniin, muutaman traktorin käsittäviin kyliin huoltoasemia, joissa oli valtavat dieselpolttoainetankit."

Joku voisi kertoa Heikki Tiilikaiselle että traktorit eivät edes kulje diiselillä (tai toki kulkisivat, mutta löpöä niihin tankataan.
Tsotsot. Noiden aineiden olennaisin ero on tieliikennepolttoainevero ja sen indikoimiseen käytetty punainen väriaine. Jos aiot ajaa laillisesti maantiellä, tankkaat dieseliä. (Siis jos)
 
Juu, ainakin joskus meni veropykälät niin, että sitten ei olisi edes saanut ylittää julkista tietä pellolta toiselle, jos oli löpöä tankissa. Pellolla sitten kyllä sai ajaa. En tiedä, joko tuo tien ylitys sallitaan. Noita verojuttuja kun ei helpolla kevennetä. :)
 
Suosittelen höystämään OT -keskustelun tankkikuvilla. :)

Allaoleva kuva tuli ensimmäisenä vastaan haulla https://www.google.fi/search?q=main...HSjoCK0QpwUIHA&biw=1920&bih=960&dpr=1#imgrc=_

Eli main battle tank ja viimeiset 24 tuntia.

http://www.prnewswire.com/news-rele...grade-abrams-main-battle-tanks-300513356.html

GDLS_Abrams_contracts_9_5_17.jpg
 
Juu, ainakin joskus meni veropykälät niin, että sitten ei olisi edes saanut ylittää julkista tietä pellolta toiselle, jos oli löpöä tankissa. Pellolla sitten kyllä sai ajaa. En tiedä, joko tuo tien ylitys sallitaan. Noita verojuttuja kun ei helpolla kevennetä. :)
höpö höpö. Ainakin viimeiset 30v on saanut traktorilla tiellä ajaa jos on rekisteröity maatalous käyttöön ja on työajossa. Mutta jos tiellä ajo on "huviajoa" yms niin silloin täytyy verkkokortti käydä ostamassa.
 
Suosittelen höystämään OT -keskustelun tankkikuvilla. :)

Allaoleva kuva tuli ensimmäisenä vastaan haulla https://www.google.fi/search?q=main...HSjoCK0QpwUIHA&biw=1920&bih=960&dpr=1#imgrc=_

Eli main battle tank ja viimeiset 24 tuntia.

http://www.prnewswire.com/news-rele...grade-abrams-main-battle-tanks-300513356.html

GDLS_Abrams_contracts_9_5_17.jpg
Eli SEP v4 on jo suunnitteilla näköjään. Saas nähdä tulevatko uudet Abramsit aavikkokuviolla vai vihreällä maalattuina tehtaalta...:D
 
Naapuri aikoo päivittää t80 kaluston. Anteeksi tästä uutisesta. En halua häiritä teidän ot keskustelua enempää.

According to Omsktransmash CEO Igor Lobov, a long-term contract has been signed.

"The contract for the overhaul and upgrade of the T-80 tank is a milestone event for our plant. This will allow us to load Omsktransmash’s manufacturing facilities with extra orders and improve the economic situation at the plant," Lobov said.

Omsktransmash launched the production of the T-80 main battle tank in the 1970s. Its upgrade will boost its operational capabilities.

Experts interviewed by the Omskregion news agency suppose that during the upgrade, the T-80 tank will receive the Sosna-U multichannel sight with a laser rangefinder, a thermal imager and an automatic target tracker.

Besides, the vehicle’s fuel consumption will be significantly reduced. Earlier, the tank with a gas-turbine engine consumed more than 7.5 liters of fuel per kilometer in certain operational conditions.

The tank will be also adapted for operation in northern areas. The designers have been tasked to make it able to operate at temperatures down to -50°C.
https://www.armyrecognition.com/sep..._russian_fleet_of_t-80_main_battle_tanks.html
 
Puola on moddannu PT-91 Twardyn

The PT-91M2 is a further upgrade of the PT-91 Twardy,

The PT-91M2 is an upgraded variant of the Polish PT-91 Twardy tank, although some sources suggest that the T-72 left in Polish Army service might be upgraded to this new configuration. Unlike the Polish Army PT-91 model, the PT-91M2 makes used of the Sagem SAVAN-15 fire control system from the French manufacturer Safran. This is also used on the Malaysian PT-91M Pendekar, currently the most advanced PT-91 version in service with the military of a nation, and is related to the SAVAN-20 system used on the French Leclerc MBT.
The system consists of a new primary sight for the gunner, a ballistic computer and sensors for the gun stabilization and automatic lead. The gunner's optic with two axis stabilization includes a direct daylight optic with 2x and 10x magnification, a thermal imager with two magnification levels and electronic zoom, aswell as a laser rangfinder. According to the manufacturer, the SAVAN-15 fire control system offers a high accuracy with a first-round hit probability of more than 90 percent and can also be used to fire at moving targets while the tank itself is moving.

74k2xfR.jpg


PT-17

A more severe upgrade for the T-72 and PT-91 designs is the new PT-17 main battle tank. This tank is the result of a closer cooperation between a number of Polish and Ukranian companies. While the hull seems to be still largely based on last year's PT-16's hull, the PT-17 features a new turret compared to its predecessor.

demonstrator-PT-17.jpg


Borzuk

The Borsuk is a new infantry fighting vehicle currently being developed for the Polish Army by OBRUM. First 3D renderings of the design already found its way on the internet last year. At MSPO 2017 the first prototype of the Borsuk (Polish for badger) IFV was presented to the public for the first time. The new vehicle is meant to replace the Soviet-designed BMP-1s (locally known as BWP-1) in the Polish military.
The Borsuk is one of the few modern IFVs designed with amphibious capabilities, using two sets of water blades for propulsion in water. This key requirement of the Polish Army affects all other aspects of the vehicle's design. The Borsuk has a rather larger hull with a larger UFP and a relatively high roof height, in order to provide enough buyoancy for swimming through water. Moreover the weight of the vehicle is limited to only between 24 and 25 metric tons in the amphibious configuration. In order to achieve a lower weight, the vehicle can be fitted with rubber band tracks, which save about one metric ton of weight compared to conventional steel tracks. The Borsuk is fitted with the unmanned ZSSW-30 turret from HSW, which provides further weight reductions compared to a manned turret. The vehicle is manned by a crew of three (commander, driver and gunner) and can transport a six men infantry squad.

DI8eQUyWsAEdIbr-696x454.jpg


http://below-the-turret-ring.blogspot.se/2017/09/new-polish-afvs-revealed-at-mspo.html
 
Vmäisen näköinen kapistus näin jalkamiehen näkökulmasta. Aika hyvin otettu sinkoaseet huomioon mikäli mistään mitään käsitän.
Kyllä se tuonkin hönkiminen siihen rauhoittuu jos pääsee ampumaan Apilaksen 1) kylkeen 2) paikallaan olevaan 3) tähdäten keskimassaan 4) alle 150m:n etäisyydelle. Se on sitten toinen kysymys pääseekö näin tekemään missään koskaan ja koska tuo ei koskaan liiku yksin, mitä tuon kaverit tekevät lähtölaukausen havaittuaan.

Jalkaväen taistelu on panssarintorjuntaa myös MAAVTST15:sta tai paikallisjoukkojentaistelussa ja sen on vain onnistuttava. PST-aseiden, PS-miinojen ja epäsuoran ml. savutus yhteinenvaikutus on se juttu. Yhdelläkään näillä elementeillä ei ole kummoistakaan vaikutusta yksinään, mutta yhdessä pysäyttää panssarilautan kun panssarilautan.
 
höpö höpö. Ainakin viimeiset 30v on saanut traktorilla tiellä ajaa jos on rekisteröity maatalous käyttöön ja on työajossa. Mutta jos tiellä ajo on "huviajoa" yms niin silloin täytyy verkkokortti käydä ostamassa.

Ja sen työajon pitää olla oman tilan toimintaan liittyvää. Jos rahtaat puuta tai maata esim. asiakkaalta toiselle niin polttoainemaksut on hoidettava. Ne voi käsittääkseni maksaa myös päiväkohtaisesti.
 
Eikös tuo "suojaverkko" ole tuossa edessä juuri ajajanluukun päällä? Siinä voi nakkipipossa kilistä ja kolista, jos kokeilee ajaa pää ulkona :D
 
N. 1200 litraa se on. Toisaalta, eivät ko. Vaunut aivan tyhjillä tankeilla sinne ajaneet.

Maavoimat kun julkaisivat kuvat noista vaunuista, niin ne tägättiin hästägillä #vyks. Lyhenteen merkitys löytyy googlesta, ja nyt jokainen voi miettiä ja tehdä johtopäätöksiä että miksi ko. Vaunut siellä tankkasivat....
Koska mitään varmaahan asiasta ei voi sanoa.

Jotain erittäin erikoislaatuista tilannetta tuossa harjoitellaan. Ovat nimittäin tankkaamassa henkilöautolle tarkoitetusta letkusta. No kerkiääpä hyvin syömään medium pihvit kaffilassa orotellessa. Yks joutuu toki jäämään ripaan kiinni kun ne lukkolaitteet on tainnu poistua noista letkuista.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Ja sen työajon pitää olla oman tilan toimintaan liittyvää. Jos rahtaat puuta tai maata esim. asiakkaalta toiselle niin polttoainemaksut on hoidettava. Ne voi käsittääkseni maksaa myös päiväkohtaisesti.
Sori ot. Mutta ei se aivan noin yksinkertaista ole vaan tähänkin on keksitty oma mukava pykäläviidakko. Esim lunta voi aurata ns. Löpöllä (nykyään tunnetaan nimellä moottoripolttoöljy). Ja esim naapurin maatilalle voi urakoida maatalousajoja löpöllä. Ja jottei menisi aivan ot:ksi niin panssarivaunuja ei sotatilassa kiinnosta onko moottoripolttoöljyä vai sitä diiseliä.
 
Kyllä se tuonkin hönkiminen siihen rauhoittuu jos pääsee ampumaan Apilaksen 1) kylkeen 2) paikallaan olevaan 3) tähdäten keskimassaan 4) alle 150m:n etäisyydelle. Se on sitten toinen kysymys pääseekö näin tekemään missään koskaan ja koska tuo ei koskaan liiku yksin, mitä tuon kaverit tekevät lähtölaukausen havaittuaan.

Jalkaväen taistelu on panssarintorjuntaa myös MAAVTST15:sta tai paikallisjoukkojentaistelussa ja sen on vain onnistuttava. PST-aseiden, PS-miinojen ja epäsuoran ml. savutus yhteinenvaikutus on se juttu. Yhdelläkään näillä elementeillä ei ole kummoistakaan vaikutusta yksinään, mutta yhdessä pysäyttää panssarilautan kun panssarilautan.

Hyvä uutinen on se, että ei ole paljoakaan mikä estäisi NLAW:ia toimimasta. Tuo APS toki huolettaa, mutta jää nähtäväksi, että torjuuko se yli lentäviä?
 
Kyllä se tuonkin hönkiminen siihen rauhoittuu jos pääsee ampumaan Apilaksen 1) kylkeen 2) paikallaan olevaan 3) tähdäten keskimassaan 4) alle 150m:n etäisyydelle. Se on sitten toinen kysymys pääseekö näin tekemään missään koskaan ja koska tuo ei koskaan liiku yksin, mitä tuon kaverit tekevät lähtölaukausen havaittuaan.
Eikös periaatteessa KES 12 PST pystyne sekin ihan kohtuu hyvin tuohon kylkeen vielä? Sen läpäisyhän on suurempi kuin AT4:ssä, eli yli 450 mm RHA. Aika hyvä tuon sivuilla olevan lisäpanssarilevyn pitää olla, jotta se vie läpäisyä riittävästi.

Ovatko nuo sivupanssarilevyt tavallisia komposiittilevyjä, NERA vai ERA? ERA:ksi ne näyttävät aika kapeilta.
 
Back
Top