Panssarivaunut

Tankfest2018part1-017-X3.jpg

Challenger 2 TES megatron
Tankfest2018part1-023-X3.jpg


Vitalyn muita kuvia linkin alla (Challenger 1, Challenger 2, Leo 2A4, Leopard C2, FV510 Warrior, Scimitar 2, Jackal 2, Panther CLV, Foxhound LPPV ) https://www.vitalykuzmin.net/Military/TANKFEST-2018-Part-1-Modern-vehicles/i-zn8Gbvc
 
Viimeksi muokattu:
Yrittääkö noi esitellä että vaunu ei pysähdy edes pienistä kivistä. Vasta kun kunnon mies työntää edestä ja vähän isompaa murikkaa työnnetään telan alle niin saadaan komistus seis.. :D
 
Yrittääkö noi esitellä että vaunu ei pysähdy edes pienistä kivistä. Vasta kun kunnon mies työntää edestä ja vähän isompaa murikkaa työnnetään telan alle niin saadaan komistus seis
Koettavat pysättää ihan väärällä tavalla! Tiili tai pieni kivi telan alle ei merkitse paljoakaan. Kivet olisi pitänyt laittaa telapyörän ja telan väliin, kuten vaunun pysähtymisvaiheessa selvästi asiantuntevammat panssari/tykkimiehet tekevätkin. Sanomattakin on selvää, ettei vierivä vaunu pysähdy edestä ihmisvoimin vastaan työntämälläkään.
 
Yleiseti ottaen. Kuinkas tuommoinen iso panssarilaite pistetään parkkiin. Vaihde silmään? Vaijerivetoisesta käpäristä ei taida paljon hyötyä olla noilla massoilla viertävällä alustalla:)
Ja kun kone on sammuksis niin energiaakaan ei ole saatavis.
 
Yleiseti ottaen. Kuinkas tuommoinen iso panssarilaite pistetään parkkiin. Vaihde silmään? Vaijerivetoisesta käpäristä ei taida paljon hyötyä olla noilla massoilla viertävällä alustalla:)
Ja kun kone on sammuksis niin energiaakaan ei ole saatavis.

Instrument - Sano Ryssä kun kivellä karkuun päässyttä telahaupitsia pysäytti.
 
Viimeksi muokattu:
Yleiseti ottaen. Kuinkas tuommoinen iso panssarilaite pistetään parkkiin. Vaihde silmään? Vaijerivetoisesta käpäristä ei taida paljon hyötyä olla noilla massoilla viertävällä alustalla:)
Ja kun kone on sammuksis niin energiaakaan ei ole saatavis.
Olisko paineilmajarrut niin kuin kuorma-autoissa? Ja käsijarru siis jousivoimalla toimiva? En ole noihin telavehkeisiin sen kummemmin tutustunut.
 
Yleiseti ottaen. Kuinkas tuommoinen iso panssarilaite pistetään parkkiin. Vaihde silmään? Vaijerivetoisesta käpäristä ei taida paljon hyötyä olla noilla massoilla viertävällä alustalla:)
Ja kun kone on sammuksis niin energiaakaan ei ole saatavis.
Pakko myöntää, etten edes muista miten T-55:ssa oli.
Juna- ja lavettikuljetuksissa käytettiin telapyörärien väliin laitettuja kiiloja.
 
Joku tunteva voi kertoa oikeista panssareista, mutta ainakin heittimissä (M270) on muistaakseni ihan vain vaihteistolukko eli P parkkeerausta varten, kuten henkilöauton tomaatissakin. Jos muistan täysin väärin, niin pyydän korjaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Amerikkalaiset vaunut joihin olen tutustunut (Abrams M1A1, M88A2) toimivat kuten Leaderwolf mainitsi, eli vaihteistolukolla.

Leopard2-alustaisissa on erillinen hydraulinen seisontajarru.

Itävehkeissä, joihin olen tutustunut (T54/55-alusta, MT-LB-alusta, BMP-1/-2) lukitaan telajarru mekaanisesti kiinni. MT-LB-vaunuihin on Suomessa jälkikäteen asennettu paineilmatoiminen seisontajarru, joka kuitenkin vaikuttaa samaan telajarruun kuin alkuperäinen koneistokin.

CV90:ssä lukitaan käytännössä jarrupoljin pohjaan erillisen vivuston avulla.
 

Centauro II

The Italian MOD has ordered the first ten Centauro II wheeled tanks from Iveco-Oto Melara consortium (CIO). This award, worth 159 million Euro, that includes the procurement of vehicles, equipment, and logistics, is the first tranche of a planned procurement of 136 vehicles.

Modernizing the Centauro vehicle fleet currently in service with the Italian Army, the “New Blindo Centauro”, as it is called by the Italian Army marks a major step forward compared to the previous Centauro I, in terms of power, observation capability, mobility, ergonomics, firing range, communication, and maximum crew protection.

The new wheeled tank is a member of Iveco’s 8×8 family of vehicles used by the mechanized brigades of the Italian Army. Capable of operating in various scenarios, from national security missions to peace-keeping and support operations including all interventions involving the Italian Armed Forces.

At a gross vehicle weight of 30 tonnes, Centauro II is equipped with a new Iveco Vector 8V EURO III powerpack delivering over 720hp, resulting in a combat power to weight ratio of 24 hp/t. Coupled to an automatic gearbox with 7 forward and 1 reverse gears, the vehicle uses an 8×8 H-drive architecture with hydro-pneumatic, independent suspension, three steering axles, and central tire pressure digitally controlled system (CTIS) the vehicle offers superior mobility over rough terrain. Centauro II can travel over 800 km on road, at a top speed of up to 105 km/h; three steerable axles enable turning circle radius of 9 meters while the all-wheel drive enable crossing a two-meter wide trench, moving a 60% gradient, and 30% slope at ease.
https://defense-update.com/20180724_centauro2.html
 
Yleiseti ottaen. Kuinkas tuommoinen iso panssarilaite pistetään parkkiin. Vaihde silmään? Vaijerivetoisesta käpäristä ei taida paljon hyötyä olla noilla massoilla viertävällä alustalla:)
Ja kun kone on sammuksis niin energiaakaan ei ole saatavis.

Huonoa kieltä ja purkausta, mutta @Teme analisoi jo ihan päin helvettiä.
Todista meikä useammaks nimmariks tai pidä naama soukemmaks.

No voi mahoton paikka sanos hammaslääkäri. Jostain kumman syystä kirjoitat tismalleen samalla käsialalla kuin Tex..

Miten tämä voi olla mahollista??? T. Nimim. Vanha tieustelija

PS. #1,947
 
No voi mahoton paikka sanos hammaslääkäri. Jostain kumman syystä kirjoitat tismalleen samalla käsialalla kuin Tex..

Miten tämä voi olla mahollista??? T. Nimim. Vanha tieustelija

PS. #1,947
Mistä vitusta minä voin tietää mistä Tex on yhtä mahtavan ilmaisu/kirjoitustaidon oppinut kuin
minä.
Voihan meillä olla vaikka sama äidinkielen opettaja.
 
Amerikkalaiset vaunut joihin olen tutustunut (Abrams M1A1, M88A2) toimivat kuten Leaderwolf mainitsi, eli vaihteistolukolla.

Leopard2-alustaisissa on erillinen hydraulinen seisontajarru.

Itävehkeissä, joihin olen tutustunut (T54/55-alusta, MT-LB-alusta, BMP-1/-2) lukitaan telajarru mekaanisesti kiinni. MT-LB-vaunuihin on Suomessa jälkikäteen asennettu paineilmatoiminen seisontajarru, joka kuitenkin vaikuttaa samaan telajarruun kuin alkuperäinen koneistokin.

CV90:ssä lukitaan käytännössä jarrupoljin pohjaan erillisen vivuston avulla.

Telakaluston karkailu on ollut merkittävä riski. Caterpillar on käsitellyt aihetta hienossa turvallisuusfilmissään (esim. kohdat 11:30 ja 19:10):
 
https://defence-blog.com/army/russian-armata-modern-tanks-production-delayed-due-high-cost.html
Russian Armata modern tanks production delayed due to high cost
Jul 30, 2018


Photo by Aleksey Ivanovov / TRK Zvezda


Share on FacebookShare on Twitter



The Russian armed forces pushed back plans of mass production of the Armata next-generation main battle tanks due to a high cost of new combat vehicles, according to the Russian Deputy Prime Minister Yury Borisov.
On 29 July, the Deputy Prime Minister Yury Borisov said that the Russian armed forces do not aspire to purchase the tanks of “Armata” in large quantities because of their high cost, preferring to increase the combat potential of existing military vehicles due to its modernization.
“Well, why flood the all Armed Forces with the Armata tanks, we have the T-72s in great demand in the market, they take it all, compared to the Abrams, Leclercs and Leopards, for their price, efficiency and quality, It’s the same situation with “Boomerangs,” – Yury Borisov told.



“We don’t really need to for this (mass purchases of new tanks – ed.), these models are quite expensive in relation to existing ones,” – noted the Deputy Prime Minister.
To date, Russian defence funds were diverted into the modernisation of older armoured vehicles and Russia’s army decided to upgrade its fleet of Soviet-designed T-72, T-80 and T-90 main battle tanks. Russia returned and creates new tank’s brigades equipped with updated upgraded T-72B3, T-80BVM and T-90M main battle tanks.
Russia’s Armata next-generation main battle tank is a departure from the previous Soviet practice of developing relatively simple, inexpensive but specialized platforms.
Featuring a number of innovative characteristics, the T-14 Armata represents a new generation of Russian main battle tanks. The most significant novelty is an unmanned turret, with the crew of three seated in an armored capsule in the front of the hull.
DiDZz3IVMAEUSrs.jpg
T-90M main battle tank
 
Back
Top