Panssarivaunut

Teräsmies kirjoitti:
Hejsan kirjoitti:
Missä ammo on T-90:ssä?

En tiedä jos muistan oikein niin ammo on T-90AM tornissa (taka-alue) ja siksi se on suurempi??

Ammukset ovat samassa paikassa missä ennenkin, mutta takana on tilaa vara-ammuksille ja elektroniikalle.

http://www.army-guide.com/eng/product4630.html

Siis tämä on se tornin takaosaa?

t-90_sdfl3.jpg


Duoda missä ne ammo on muuten?
 
kimmo.j kirjoitti:
Paino ei automaattisesti ole rajottava tekijä kuin silloissa. Telan pita-ala suhteessa painoon on merkittävä tekijä, puhutaan pintapaineesta. Toisaalta leveydestä puhuttaessa, metsämaastoa tärkeämpi kysymys on kyky kuljettaa vaunua junavaunussa/lavetilla. Siinä raja on jo tullut vastaan. Venäjällä Sotkat ja Pantterit pärjäsivät hyvin koska niillä oli painoon nähden leveät telat.

Hiukan offtopikkina puhuttaessa hyvästä vaunusta meidän olosuhteisiin, totean Ruotsalaisten valinneen Leo 2 vaunun, samoin kuin Kanadalaisten, eivätkä heidän olosuhteensa paljon meidän vastaavista poikkea. Hiukan yllättäen kirjallinen lähde (Modern Land Combat,Salamander book 1987) antaa Leopard 2(55,150kg) ja T72(41,000kg) vaunuille saman pintapaineen 0,83kg/cm2

Rauta- ja maanteiden mahdollistama strateginen liikkuvuus on tärkeätä suurvalloille, mutta meidän osalta asialla ei ole merkitystä. Suomessa vaunut voisivat painaa jopa 200 tonnia ilman ongelmia. Tällaiset vaunut olisivat vielä maanteillä hikiseen siirrettävissä sopivilla laveteilla. Siirtoihin ei edes olisi suurempaa tarvetta, kunhan vaunut olisi sijoitettu sopivaan varuskuntaan.

200 tonnia olisi ehkä jo aika painava, mutta 100 tonnia painava Leopardi leveämmillä teloilla voisi olla kova sana. Panssari kestäisi edestä ja sivuilta kaiken mahdollisen. Paikallinen vastahyökkäys toisi aina tulosta. Laajempaa strategisen tason operaatiota ei edes yritettäisi.

Valtaosa vaunuista kuitenkin taistelee ja tuhoutuu varsin pienellä alueella. Siten on turha panostaa strategiseen liikkuvuuteen.
 
JOKO kirjoitti:
kimmo.j kirjoitti:
Paino ei automaattisesti ole rajottava tekijä kuin silloissa. Telan pita-ala suhteessa painoon on merkittävä tekijä, puhutaan pintapaineesta. Toisaalta leveydestä puhuttaessa, metsämaastoa tärkeämpi kysymys on kyky kuljettaa vaunua junavaunussa/lavetilla. Siinä raja on jo tullut vastaan. Venäjällä Sotkat ja Pantterit pärjäsivät hyvin koska niillä oli painoon nähden leveät telat.

Hiukan offtopikkina puhuttaessa hyvästä vaunusta meidän olosuhteisiin, totean Ruotsalaisten valinneen Leo 2 vaunun, samoin kuin Kanadalaisten, eivätkä heidän olosuhteensa paljon meidän vastaavista poikkea. Hiukan yllättäen kirjallinen lähde (Modern Land Combat,Salamander book 1987) antaa Leopard 2(55,150kg) ja T72(41,000kg) vaunuille saman pintapaineen 0,83kg/cm2

Rauta- ja maanteiden mahdollistama strateginen liikkuvuus on tärkeätä suurvalloille, mutta meidän osalta asialla ei ole merkitystä. Suomessa vaunut voisivat painaa jopa 200 tonnia ilman ongelmia. Tällaiset vaunut olisivat vielä maanteillä hikiseen siirrettävissä sopivilla laveteilla. Siirtoihin ei edes olisi suurempaa tarvetta, kunhan vaunut olisi sijoitettu sopivaan varuskuntaan.

200 tonnia olisi ehkä jo aika painava, mutta 100 tonnia painava Leopardi leveämmillä teloilla voisi olla kova sana. Panssari kestäisi edestä ja sivuilta kaiken mahdollisen. Paikallinen vastahyökkäys toisi aina tulosta. Laajempaa strategisen tason operaatiota ei edes yritettäisi.

Valtaosa vaunuista kuitenkin taistelee ja tuhoutuu varsin pienellä alueella. Siten on turha panostaa strategiseen liikkuvuuteen.

Olen eri miltä kanssasi tästä. 100km telamarssi on aika maksimi mitä vaunu komppania on järkevä siirtyä teloin. Kun Suomi neito on kuitenkin pitkä, on siirtämiselle tarvetta, sekä maanteitse lavetilla, että junalla. 100 tonninen voisi olla ongelmissa siltojen kanssa.
Panssarivaunun idea on nimen omaan liikkuvuus.
 
Aivan oikein tuon junan kanssa, jo Leo menee yli laitojen. Panssareilla lastattu juna ratoineen on helpoin ja mahtavin maali mitä voi kuvitella. Katkaisisin tietyt radat heti alkuun, kunnolla.
Aavikkovaunujahan ei ajeltu Irakiin junilla, joten aavikolle käy vaikka Maus. Tiijäppäs sitten, miten hiekkadyynillä käy?
.
Ja Hejsan, eikös nuo reiät tuossa kuvassa ole jäähdytettyjä paikkoja isoille Pepsi -pulloille?
 
Morgenstern kirjoitti:
Ja Hejsan, eikös nuo reiät tuossa kuvassa ole jäähdytettyjä paikkoja isoille Pepsi -pulloille?

:D......niin jos ammukset on loppu niin ne ampuu Pepsipulloja.

Teräsmies

Eli missä ennenkin?
 
Morgenstern kirjoitti:
Ja Hejsan, eikös nuo reiät tuossa kuvassa ole jäähdytettyjä paikkoja isoille Pepsi -pulloille?

Kun zoomasin kuvaa, musta oikealla on sormi. Kun sormen koon asettaa suhteeseen aukkojen kanssa aukot ovat aika pieniä.

Jos paikat ovat isoille pepsipulloille, oikealla on jotain paljon isompaa ja kuvan joutuu poistamaan
 
Hitto, se on naisen jalka sukkahousuissa, kengänkärki alaspäin!
Uusi miehistöpolitiikka, uusi panssarimiehistön pukeutumiskoodi?
 
Arjun Mk.2 testit alkavat kesäkuussa.
OIleH.jpg

* If the Arjun Mk.2 is not a success, the overall Arjun programme will be a dead loss, since the programme needs a minimum supply order, overall, of 500 tanks to amortize project costs.

* The T-90 license build programme hasn't been without problems, and years after the production line came up, there remain issues.

* The Arjun Mk.2 is crucial in every respect to the Army's faith and confidence in the FMBT that it wants from the DRDO.
http://livefist.blogspot.com/2012/04/crucial-arjun-mk2-user-trials-from-june.html
 
Kuinkahan paljon intialaisten Arjun-projektiin tuli omaa loppujen lopuksi? Eikös melkein kaikki ole muualta ostettua/kopioitua? Hintaa projektille lienee tullut niin paljon, että sitä ei voi enää keskeyttääkään...
 
Tuossa Mk.2 mallissa omaa on (lähteestä riippuen) 40-50%, mutta puheiden perusteella noiden "kotimaisten" osienkin suunnittelussa ovat israelilaiset auttaneet melkoisesti.

Hintaa tuolla Mk.2 mallilla on yli 8 miljoonaa dollaria.
 
Puolakin osti Leopard 2A4, nyt niilä on joku moddaminen päällä

Moddaminen jälkeen sen nimi on Leopard 2PL


How marked the generals themselves in conversation with the Minister, on this program, the most they care. . Probably they also supported a realistic assessment of the financial position and location of armored troops in the technical modernization of the HR.

First of all exchanges are subject to electro-optical devices. . New thermal receiver receives a gunner and the commander of the car the whole observation and sighting device. Exchange is to be the same 120 mm gun stabilization of electricity.

Drew attention to the possession of German cars taking part in exercises Badger 2012 (version of the A5 and A6), rear view camera for the driver. The basic version of Leopard 2PL also contains such a solution. . The driver will receive a small monitor allows you to easily reach. . The monitor is of German cars on the left side suspended driver's seat. The driver of our leopards also have to obtain such a seat.

Basic variant of proposed Leopard 2PL
DSC07744.JPG


The trend in the modernization of older vehicles is to install a separate power supply (the APU). Very good solution when stationary tank, when the work equipment will not need to be powered by the engine. Leopards will also receive new sensors and explosion-proof bottle with a mixture of fire fighting.

It's probably a nod to the use of cars in asymmetric conflicts. Protection will boost the bottom of the hull by installing additional armor plates.

Enhanced variant called Leopard 2PL+
DSC07746.JPG


Extended variant of modernization, in addition to the above would assume adding a few more items.

Leopards 2GB + (+ - this is our addition) would receive a system of internal communication and contact with the environment (indicated by the Fonet), the management system battlefield, remote-controlled firing position FLW 200 production KMW and new, more efficient cooling system blocks of electronics and improves the comfort of the service the air conditioning system .

A little surprising that only at this stage is planned to introduce a modern cannon ammunition, both combat and education.

Minister Siemoniak in response to questions about the future of the Polish armored highlighted the need to implement such a program in our zbrojeniówce. The game can probably only come Bumar. Recently the press reported that it may amount to PLN 150 million, which seems low compared to the amount of the renewal of fighting efficiency of 40 Hard for 106 million PLN. Fortunately, we also need not weigh in this case the open door, a few such projects have been implemented and the partners to work with us will surely find a western border neighborhood.

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=pl&tl=en&u=http%3A%2F%2Fdziennikzbrojny.pl%2Fartykuly%2Fart%2C5%2C19%2C1243%2Cwojska-ladowe%2Cczolgi%2Cnowe-szaty-polskich-leopardow
 
Onko tämä ollut täällä ennen?

 
Last edited by a moderator:
Löysin tämmöinen kuvan, onko se joku piiretty tulevaisuus leopard?

The Leo2 Mid-Life-Upgrade Programm by RUAG Defence Land Systems
leo2intmidlifeupgraderu.jpg


Näyttä mahtavalta ja painavalta
 
Erikoisena pidän tuota maastokuviota. En osaa ihan sanoa, onko kyseessä CADPAT, MARPAT vai M/05.

Olisikohan mahdollista, että tuota yritettäisiin markkinoida Suomelle tai siitä olisi jopa käyty keskusteluja?
 
Israel Offers Merkava IV Tanks to Colombia
Israel has offered the procurement of Merkava Mark IV tanks and Merkava Namer APCs to Colombia.

During initial discussions with Colombia, a possible procurement of 25 to 40 tanks were discussed. While the price of the Merkava tank has never been published, as it is produced by the IDF and has thus far been provided only to IDF forces, experts assess that the price of such a tank would reach approximately $6 million.
http://www.israeldefense.com/?CategoryID=483&ArticleID=1260
 
Pitääpä sellaista ihmetellä, että jos nyt ruvettaisiin varustamaan panssariprikaatia, jolle tilattaisiin uusi kalusto, niin alkaisiko CV90 olemaan jo vähän vanha ja Saksan Puma kenties parempi vaihtoehto?
 
RPG83 kirjoitti:
Pitääpä sellaista ihmetellä, että jos nyt ruvettaisiin varustamaan panssariprikaatia, jolle tilattaisiin uusi kalusto, niin alkaisiko CV90 olemaan jo vähän vanha ja Saksan Puma kenties parempi vaihtoehto?
En usko, että CV9035 mkIII häviää yhtään Pumalle. Uusinta tekniikkaa.
 
CV90 puolesta puhuu myös se, että vaunulla on suht laaja käyttäjäkunta, ja se on ollut käytössä pitkään. Vaunusta on valmiina myös kuljetus, tulenjohto, evakuointi ja komentoversiot sekä kohta tulossa myös sairaankuljetus sekä pioneeriversiot. Näiden avulla panssariprikaatin saisi kolmen alustan varaan (Leo 2, CV90 ja Pzh 2000)
 
Back
Top