Panssari Salama
Respected Leader
Niinpäs peijakas taitaa olla. Loppuvuoden Kaakko-19 taisi olla Leo-1 ensiesiintyminen harjoituksissa.Se viimeinen vaunu taisi olla ruotsalaisten leo 2 pohjainen ingbv 120 pioneeripanssarivaunu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niinpäs peijakas taitaa olla. Loppuvuoden Kaakko-19 taisi olla Leo-1 ensiesiintyminen harjoituksissa.Se viimeinen vaunu taisi olla ruotsalaisten leo 2 pohjainen ingbv 120 pioneeripanssarivaunu?
On, mutta raskas evakuointikyky jäi silti puuttumaan, nyt saatiin keskiraskasta jolla Leojen evakuointi onnistuu välttävästi. Buffeleita varmaan kytättiin käytettynä muttei nyt natsannut. Mutta ei silti, on Leo1 alustaiset parannus VT-55/JVBT-55 vaunuihin.Hieno homma, ei tarvitse Leo 2 lavetteja tosiaan uhrata tähän käyttöön. 16 evakuointivaunua on kyllä ihan hyvä määrä.
Repo 19 oli oikea vastaus. Tämän vitjan sivula 510:Niinpäs peijakas taitaa olla. Loppuvuoden Kaakko-19 taisi olla Leo-1 ensiesiintyminen harjoituksissa.
Jos ämörikkalaisilta kysyt niin he juuri nimenomaan puolustavat kotimaataan siellä 10 000 kilometrin päässä.Edellisen sivun kuvasta tuli mieleen, että kun näet jenkkien panssariajoneuvon, niin varmaan 99% todennäköisyydellä se on desert-väreissä. Eipä taida olla kotimaan puolustus US Armyn toiminnan keskiössä.
Jotenkin kuvittelisin, että lämppärin kanssa ajaminen sinällään on vaikeampaa kuin vv:n kanssa, mutta toisaalta jonkun päälle ajaminen vahingossa oleellisesti epätodennäköisempää, ja tämä olisi se suurin syy ajarin lämppäreille?Mitenköhän toimii ajaminen lämppärin välityksellä?
En kyllä tiedä mitään nyky tilanteesta, mutta eräs vanha ja palkittu reservin mies tuumas vanhoista T:vaunuista ja vv:stä että syvyysnäkö on perseestä ja pää tulee kipeäksi.Jotenkin kuvittelisin, että lämppärin kanssa ajaminen sinällään on vaikeampaa kuin vv:n kanssa, mutta toisaalta jonkun päälle ajaminen vahingossa oleellisesti epätodennäköisempää, ja tämä olisi se suurin syy ajarin lämppäreille?
Jep, olen ymmärtänyt että vv:ssä on parempi syvyysvaikutelma ja maisemien yksityiskohtien erottuvuus, kun taas lämppäri nimensä mukaisesti tuo lämpötilaerot framille. Molempi parempi ammuttaessa, mutta ajamisesta en osaa tämän parempaa arvata.En kyllä tiedä mitään nyky tilanteesta, mutta eräs vanha ja palkittu reservin mies tuumas vanhoista T:vaunuista ja vv:stä että syvyysnäkö on perseestä ja pää tulee kipeäksi.
Veikaisin että tästä on länsimaisella tekniikalla päästy perkeleellisiä harppauksia eteenpäin.
En muuten hetkeäkään usko että nykyaikaisella lämppärillä ajaminen on yhtään vaikeampaa kuin vv:llä. Kummallakin vain on omat heikkoutensa ja sen takia molempi paremp, ja kyllähän lämpö tähtäimet varmaan kehitettiin juurikin sen takia että kohde on helpompi löytää.
Mitenköhän toimii ajaminen lämppärin välityksellä?
Eli olit ajajana? Miten toimii sumussa/sateella? Yleensä yhden aallonpituuden lämppärit menevät sameiksi noissa olosuhteissa, koska eivät erota lämpötilaeroja kosteuden läpi.Hyvin, BMP-2M:n kokemuksella (ajajalla lämppäri niin eteen- kuin taaksepäin. Peruutuskamera=lämpökamera)
bmp2 - Maavoimat
maavoimat.fi
Koska nuo ovat yleistyneet länsimaissa jo pitkään, väittäisin ,että ovat parempia kuin periteinen VV.Eli olit ajajana? Miten toimii sumussa/sateella? Yleensä yhden aallonpituuden lämppärit menevät sameiksi noissa olosuhteissa, koska eivät erota lämpötilaeroja kosteuden läpi.
Eli olit ajajana? Miten toimii sumussa/sateella? Yleensä yhden aallonpituuden lämppärit menevät sameiksi noissa olosuhteissa, koska eivät erota lämpötilaeroja kosteuden läpi.
Tätä epäilinkin. Lämppäri ei ole jokasään kamera kuitenkaan.Olen minä ajajan konttorissakin joskus aikaa viettänyt. Riippuu tietysti sateen/sumun voimakkuudesta mutta pääsääntöisesti noilla näkee kummassakin tapauksessa muutamaan kymmeneen metriin, eli kauempana olevan metsikön ja ilman tarkkailu jää ymmärrettävästi vähän huonommalle mallille.
Tätä epäilinkin. Lämppäri ei ole jokasään kamera kuitenkaan.
Ei ole ei. Parhaimmillaan ajajan (etu-)lämppäri on kuitenkin oiva apuväline kaivuujälkien (miinoitteet), etusektorin maalien (jv + ajon) sekä ennenkaikkea taivaan tähystämiseen (HEKO. LEKO ja dronet) laajan näkökentän ansiosta.
Modibemarissahan ajajalla on vielä valonvahvistin pimeätoiminnan tukena.