tulikomento
Supreme Leader
Amerikkalainen evp. panssariupseeri esittelee 91 Persianlahdella saaliina saatua irakilaista T-72M1 -vaunua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa katsoa ja kuunnella videon esitys.Amerikkalainen evp. panssariupseeri esittelee 91 Persianlahdella saaliina saatua irakilaista T-72M1 -vaunua.
Kannattaa katsoa ja kuunnella videon esitys.
Siinä todetaan ~10:00....11:00 kohdalla, että T-72M1 vaunut olivat erilaisia valmistusmaasta riippuen (alkuperäinen NL, Tsekkoslovakia ja Puola). Esim. jälkimmäisten (Tsekki ja Puola) vaunuissa tornin panssaroinnin keskikerros" oli "valuhiekkaa" (Casting sand), kun alkuperäisessä NL:n valmistuksessa kerros oli ballistisen suojan kannalta tehokkaampaa "Sermet" materiaalia. Ohessa pysäytyskuva (videolla ~8:35) ja vihreähkö materiaali (Ceramic Filler) on punaisen nuolenpään kohdalla, vahvuudeltaan ~115 mm.
Katso liite: 96552
Oliko evp. evl Olli Dahlin taannoisessa Panssarimuseon/-killan järjestämässä esityksessä #16,803 panssarivaunujen kehityksestä mainintaa T-72M1 vaunujen teknisistä eroista valmistusmaasta riippuen vai onko se jo teknisesti liian "nippeli-"tietoa kiltaesityksiin?
Olen FINMOD-projektissa muokkaustöitä tehneeltä alihankkijalta kuullut toisen käden tietona, että tornin panssarissa tuli sitä leikatessa vastaan "kuulalaakerin" näköisiä sisäelementtejä (oli siis naureskellut, että neukut valoivat kuulalaakereita tornin teräksen sekaan). Tämä ilmeisesti tarkoitti Kvarts-sisäelementtejä ("Кварц") eli jonkinlaista piidioksidipohjaista keraamia (tämä kvartsipohjaisuus on ilmeisesti kyseenalaistamaton fakta myös neukkulan tuotannon osalta, huomioiden siitä käytetty nimi). Kvarts-elementtejä ja kyseistä tornin panssarointiratkaisua ylipäätään käytettiin Nižni Tagilissa valmistetuissa T-72 Uralissa, T-72A:ssa, T-72M:ssä ja T-72M1:ssä. Sen sijaan T-72B:n tornissa oli limittäisellä kumilla/elastomeerilla ja teräslevyillä tehty NERA-panssarointi.Kannattaa katsoa ja kuunnella videon esitys.
Siinä todetaan ~10:00....11:00 kohdalla, että T-72M1 vaunut olivat erilaisia valmistusmaasta riippuen (alkuperäinen NL, Tsekkoslovakia ja Puola). Esim. jälkimmäisten (Tsekki ja Puola) vaunuissa tornin panssaroinnin keskikerros" oli "valuhiekkaa" (Casting sand), kun alkuperäisessä NL:n valmistuksessa kerros oli ballistisen suojan kannalta tehokkaampaa "Sermet" materiaalia. Ohessa pysäytyskuva (videolla ~8:35) ja vihreähkö materiaali (Ceramic Filler) on punaisen nuolenpään kohdalla, vahvuudeltaan ~115 mm.
Katso liite: 96552
Oliko evp. evl Olli Dahlin taannoisessa Panssarimuseon/-killan järjestämässä esityksessä #16,803 panssarivaunujen kehityksestä mainintaa T-72M1 vaunujen teknisistä eroista valmistusmaasta riippuen vai onko se jo teknisesti liian "nippeli-"tietoa kiltaesityksiin?
Olen FINMOD-projektissa muokkaustöitä tehneeltä alihankkijalta kuullut toisen käden tietona, että tornin panssarissa tuli sitä leikatessa vastaan "kuulalaakerin" näköisiä sisäelementtejä (oli siis naureskellut, että neukut valoivat kuulalaakereita tornin teräksen sekaan).
Toki tämä kertomus "kuulalaakerin" näköisistä osaelementeistä on kuitenkin vain toisen käden tietoa ja sikäli epäluotettavaa. Ja ensikäden tietona saatua tarkempaa tietoa tuskin saisikaan edes kertoa, ennen kuin FINMOD-projektin turvaluokitus on vanhentunut, vaikka tornin Neuvostoliitossa tehty panssarointiratkaisu nyt ei sinänsä suomalaisten tekemiin asioihin kuulukaan.
Will K2PL be the same as above? Who knows, but it is likely. Will it be the best MBT on Earth? No, I don't think so. Will it be the best MBT in the region? No, I don't think so. Will it be a sensational equipment that can calmly compete with others? Yes, indeed.
I know that we, as Poles, have huge ambitions. Could we develop a tank? Yeah, I think so. If we started 20 years ago. Currently, we do not have the next 15 years to implement an untested product into production, which is not known whether it will work. Therefore, if we want to optimize the participation of the Republic of Poland in production - K2PL is an absolutely optimal design for SZRP, which together with security and support wagons offers a complete platform that is at a very good level and is very modern with a large supply for service, modernization and deep changes with time.
In conclusion, and making this long thread summary.
K2PL
Weight: 61.5t
Armor: KEAS
Engine: HD Hyundai DV27K 1100kW
Transverse: Renk HSWL 295TM 5 forward 5 to backward
Suspension: InArm, max. 65t weight from DTTS
Cannon: CN08 max. yop. 745ama
Stock of ammunition: 40 poc.
The crew: 3 people
APS: KAPS 2 or HV Trophy
I encourage you to read threads, comment, ask questions, etc. I always try to answer them in the shortest possible time.
Tuo täytyy katsoa!
https://www.tivi.fi/uutiset/tv/4ef40002-79e8-4204-90b2-d21a700a0db9Kuusi metriä pitkä ja reilut viisi tonnia painava RHP porhalsi 40–50 kilometrin tuntinopeudella rikkonaisessa maastossa, joka oli täynnä kasvillisuutta, vesiväyliä, ojia sekä kallioita. DARPA:n julkaiseman videon perusteella teräshirviölle ei vaikeakulkuinen ympäristö tuottanut minkäänlaisia ongelmia.
RHP:n lopullinen tarkoitus on toimia tukiajoneuvona pienemmille autonomisille roboteille eli RACER Fleet Vehicles (RFV) -ajokeille. Nämä mönkijän kaltaiset laitteet toimivat nopeana iskujoukkona samalla, kun RHP antaa tulitukea.
Näinhän se on. Tuo on kokonaisuus, missä kaikki aselajit pelaavat yhteen ja mikäli joku osa puuttuu niin kokonaisuus ei toimi.Mielenkiintoista tarinaa. Kovastihan tuo korostaa combined arms -osaamisen tärkeyttä. Taistelupanssarit tarvitsevat tykistön ja it:n tukea. Pioneereja, sekä panssarijääkäreitä rynnäkkövaunuineen.