Panssarivaunut

Taitaa näissä PSV:ssa valintaperuste olla ihan joku muu kuin ensisijassa hinta.
Jos K9:n varaosien saamisen kanssa on rauhan aikana ongelmia, niin miten mahtaa olla K2 osien kanssa isomman kriisin aikana? Jospa asiaa katsotaan huoltovarmuus edellä?
 
Taitaa näissä PSV:ssa valintaperuste olla ihan joku muu kuin ensisijassa hinta.
Jos K9:n varaosien saamisen kanssa on rauhan aikana ongelmia, niin miten mahtaa olla K2 osien kanssa isomman kriisin aikana? Jospa asiaa katsotaan huoltovarmuus edellä?
Tuo on hyvä pointti, mutta jos hinnassa on 10 miljoonan ero, niin vois kyllä 1-2 miljoonalla vaunua kohti ostaa varaosia etukäteen varastoon (ei helposti vanhenevaa).

Kumpa edes kaikki 200 Leoa päivitettäs, järkevällä tavalla, ampumahallinnan, elektro-optikan ja ympäristötietoisuuden parantamiseksi. Panssarointia maltillisesti.
 
Tuo on hyvä pointti, mutta jos hinnassa on 10 miljoonan ero, niin vois kyllä 1-2 miljoonalla vaunua kohti ostaa varaosia etukäteen varastoon (ei helposti vanhenevaa).

Kumpa edes kaikki 200 Leoa päivitettäs, järkevällä tavalla, ampumahallinnan, elektro-optikan ja ympäristötietoisuuden parantamiseksi. Panssarointia maltillisesti.
Nykypäivänä ei vain pysty hankkimaan sellaista varaosamassaa, joka riittää rauhanajan koulutuksen kulutukseen sekä PO-varaosavarastointiin.

Oli vaunu mikä hyvänsä, niin aina niissä on joku tietty suunnitteluheikkous, jonka takia jotain osaa kuluu todella paljon enemmän.
 
Jos K9:n varaosien saamisen kanssa on rauhan aikana ongelmia, niin miten mahtaa olla K2 osien kanssa isomman kriisin aikana? Jospa asiaa katsotaan huoltovarmuus edellä?
Kuinkahan paljon ja millaisellahan aikataululla Puolan tuotanto alkaa parantamaan tilannetta? Riippuen todellisesta tuotannon määrästä (olettaen että tämän hetkiset ilmoitetut 800+ k2 vaunua ja sama määrä paikallista moukaria on utopiaa) niin saatavuushan voi Korealaisten varaosille olla tulevaisuudessa helposti Leopardia parempi.

Toki hetken voi joutua odottamaan, sekä mittakaava voi jäädä pettymykseksi vs suunniteltu.
 
Kuinkahan paljon ja millaisellahan aikataululla Puolan tuotanto alkaa parantamaan tilannetta? Riippuen todellisesta tuotannon määrästä (olettaen että tämän hetkiset ilmoitetut 800+ k2 vaunua ja sama määrä paikallista moukaria on utopiaa) niin saatavuushan voi Korealaisten varaosille olla tulevaisuudessa helposti Leopardia parempi.

Toki hetken voi joutua odottamaan, sekä mittakaava voi jäädä pettymykseksi vs suunniteltu.
Tuossa mikään muu ei ole varmaa, kuin epävarmuus.

Koko Puolan hankkeessa saattaa osat tulla Koreasta ja runkotyöt (leikkaus ja hitsaus) Puolasta sekä kokoonpanolinja olla Puolassa. Tämän jälkeen Koreassa valmistuvat osat menevät tuotannon tarpeisiin eivät varaosavarastoihin. Samaa ongelmaa kaikkien uusien järjestelmien käyttöönotossa. Halvempaa seisottaa kalustoa, kuin maksaa myöhästymissakkoja.
 
Joskus tuntuu, että ihmiset arvostelevat vaunujapelkän hinnan perusteella.
Ei pysähdytä ajattelemaan, että hintaero tuo myös eroa vaunuissa ja niiden kyvyissä.

Halvimmillaan vaunuja saa varmasti kiinasta, turkista, tai jostain muusta ukkapukka maasta.
 
Nykypäivänä ei vain pysty hankkimaan sellaista varaosamassaa, joka riittää rauhanajan koulutuksen kulutukseen sekä PO-varaosavarastointiin.

Oli vaunu mikä hyvänsä, niin aina niissä on joku tietty suunnitteluheikkous, jonka takia jotain osaa kuluu todella paljon enemmän.
Jostakin on minulle jäänyt sellainen mielikuva, että ei niitä Leobardinkaan varaosia ole aina ollut saatavissa heti hyllystä. Enkä olis enää vähentämässä vainuja 200 kpl:sta ainakaan varaosiksi.

Ja luulis jos tuollainen "valuvika" vaunussa on, niin niihin voi varautua suuremmalla varaosa määrällä.
 
Back
Top