Panssarivaunut

mites tuollaisen kippaamisen ja tutkaheijasteen mukamas voi mitata?

Eihän tuossa ole edes autenttiset tutkaolosuhteet kun kipataan tuolla tavalla vaunu? Kunhan tässä valittelen että 'väärin sammutettu'

Ensinnäkin tankin etäisyys maasta on väärä, verrattuna tositilanteeseeñ jossa tankki on väijyksissä pusikossa. Tankit eivät lennä tai leiju ilmassa. Paitsi red alert 3 pelissä.

Venäläiset tietenkin riehuvat omissa tankki biathlonissa jossa tankit hyppii esteiden yli talvella ja tykittää ilmalennosta...

Jos tankin etäisyys maasta muuttuu radikaalisti niin ground clutter efekti muuttuu myös...?
 
Jos tankin etäisyys maasta muuttuu radikaalisti niin ground clutter efekti muuttuu myös...?

Olisiko nyt niin, että tuossa mittauksessa ei mitata tuota taustavälkettä! Sensori on hyvin lähellä ja voidaan kohdistaa niin, että tausta ei välttämättä näy ollenkaan.
 
Tuolla viissiinhan se justiinsa pitää mitata, että saadaan tietää itse vaunun aiheuttama heijastus. Voidaan sitten verrata maaheijastukseen.

Kallistuskulma viittaisi siihen, että tuossa tutkitaan vaunun näkyvyyttä lentokonetutkassa - eli vähän yläviistosta.
 
Leo 3 :)

For the development of a new main battle tank, the focus is now back on conversations that KMW leads the French competitors Nexter. It envisages a merger to armaments giant, this would have two billion euros in annual sales, orders of 6.5 billion EUR, 6,000 employees. To date, the companies make with the "Leopard" and the Nexter model "Leclerc" competition. Whether the merger is concluded, should be clarified later this year.
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=http://www.spiegel.de/politik/deutschland/leopard-nachfolger-von-der-leyen-will-neuen-kampfpanzer-entwickeln-a-1035063.html&edit-text=&act=url

According to Deutsche Welle German radio, Germany and France are considering cooperation on developing a successor to the tank Leopard 2. The current model has been in service since 1979, and aging Bundeswehr equipment is currently in stark focus. The German Defense Ministry announced its plans for the "Leo 3" (as it's likely to be nicknamed in Germany) in a report on Friday, May 22, to the German Bundestag, which was obtained by multiple media outlets.
http://www.armyrecognition.com/may_...velop_leopard_3_main_battletank_26051502.html
 
Viimeksi muokattu:
Leo 2 päivitys jossain päin turkkia.

Wnqn3L.jpg


VV9V1V.jpg


http://themess.net/forum/military-discussion/3335-turkish-armed-forces?p=23279#post23279
 
mites tuollaisen kippaamisen ja tutkaheijasteen mukamas voi mitata?

Eihän tuossa ole edes autenttiset tutkaolosuhteet kun kipataan tuolla tavalla vaunu? Kunhan tässä valittelen että 'väärin sammutettu'

Ensinnäkin tankin etäisyys maasta on väärä, verrattuna tositilanteeseeñ jossa tankki on väijyksissä pusikossa. Tankit eivät lennä tai leiju ilmassa. Paitsi red alert 3 pelissä.

Venäläiset tietenkin riehuvat omissa tankki biathlonissa jossa tankit hyppii esteiden yli talvella ja tykittää ilmalennosta...

Jos tankin etäisyys maasta muuttuu radikaalisti niin ground clutter efekti muuttuu myös...?

Kadiksen pitkän tekniikan kursseilla.
 
Mikä tuon kyhmyn tehtävä on putkessa?
 
Aivan kuten HaBa sanoikin: Kuvassa on Tyyppi 90. Lähin vastine taitaa olla leopard 2A4. Erotuksena automaattilaturi, hitusen pienempi koko ja hydropneumaattinen jousitus.

JGSDF_type90_tank.JPG


Tyyppi 10 näyttää tältä

Type10MBT.jpg


Aikaisempaan verrattuna hitusen parempi panssarointi, moottori ja enemmän elektorniikkaa. Tykkinä Rheinmetallin L44:sta johdettu oma variaatio. Vastaisi siis Leopard 2A5:sta.

Japsit rakentavat vaununsa pienissä erissä (muutamia satoja), eivätkä juuri myy muille, joten hinta on korkea. Turkkilaiset halusivat lisensoida type 10:in edistyksellisen moottorin omaan Altay-vaunuunsa, mutta homma kaatui japanilasten haluttomuuteen myydä. Kynnyskysymys taisi olla turkkilaisten aikomus myydä omaa vaunuaan kolmansiin maihin.

Mikä tuon kyhmyn tehtävä on putkessa?
Se patti on Bore evacuator eli fume extractor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bore_evacuator

Estää ammunnassa syntyvien kaasujen pääsyä vaunun sisälle kun lukko avataan lataamista varten.
 
Jostain syystä mulla Arvostus Japanilaista vaunua kohtaan on huomattavasti suurempi, kuin venäläistä vaunua(esim. Armata) kohtaan. Varmaan alkaa miettimään laatuasioita ja käyttövarmuutta esim. Toyota verrattuna Ladaan.
Jotenkin vertailu tuntuu ihan arkielämään toimivalta. Samaa pätenee japanilaistankkiin vs. saksalainen: Toyota verrattuna Mersuun... Onko jenkkitankki sitten kuin vanha Chevy?
 
Japsit rakentavat vaununsa pienissä erissä (muutamia satoja), eivätkä juuri myy muille, joten hinta on korkea. Turkkilaiset halusivat lisensoida type 10:in edistyksellisen moottorin omaan Altay-vaunuunsa, mutta homma kaatui japanilasten haluttomuuteen myydä. Kynnyskysymys taisi olla turkkilaisten aikomus myydä omaa vaunuaan kolmansiin maihin.

Kannattaa myös muistaa se, että Japanissa oli (oliko jopa lakiin perustuva) tiukka rajoitus aseiden viennille ja vaikka nyt vientikauppaa on höllennetty (esim. Sōryū-luokan sukellusveneiden kohdalla tehty tarjous ausseille) niin tämäkin seikka voi osaltaan olla vaikuttamassa siihen, että millaisten maiden kanssa japanilaiset ryhtyvät kaupoille, etenkin jos riskinä on se, että myöhemmin järjestelmää haluttaisi myydä kolmansiin maihin ja näin japanilaista tekniikka tai lisenssoitua tekniikkaa voi välittyä näiden maiden käyttöön.

Voi olla mahdollista, että tulevaisuudessa myös asekaupan rajoituksia (ja moraalisia rajoituksia) halutaan purettavan samalla tapaa kuin nyt esiintyy vaatimuksia Japanin kv. roolin muuttamisen suhteen ja toivotaan, että maa entistä voimakkaammin kantaisi kortensa kekoon myös kriisinhallintatehtävissä ja jopa vieläkin vaativimmissa operaatioissa (nyt maa on ollut mukana korkeintaan logistisen toiminnan ja huollon järjestämisen puolella, ei suoranaisissa sotilasoperaatioissa ja tähänkin toivottaisi muutosta).

vlad.
 
Kuutos-Leo ja Marksman-Leo ensimmäisen kerran 'tositoimissa' ilmeisesti elokuussa PsPr:n toimintanäytöksessä.

Kts alla, lihavointi minun.


http://www.hs.fi/kotimaa/a1433215265717

Valtakunnan paraati tuo Ouluun 1 200 sotilasta – uusi Leopard –taistelupanssarivaunu ensi kertaa esillä

Puolustusvoimain uusi Leopard 2A6 –taistelupanssarivaunu on ensi kertaa suuren yleisön nähtävillä Oulussa lippujuhlapäivää 4. kesäkuuta.

Paraatikatselmus järjestetään Oulun Raatin liikuntakeskuksen kentällä ja ohimarssi Merikosken silloilla kello 13.

Paraatin vastaanottaa Puolustusvoimien henkilöstöpäällikkö kenraaliluutnanttiSakari Honkamaa. Kenttähartauden pitää kenttäpiispa Pekka Särkiö, ja paraatijoukkoja komentaa Kainuun prikaatin komentaja, prikaatikenraali Jukka Sonninen.
Puolustusvoimain valtakunnalliseen paraatiin osallistuu Oulussa noin 1200 henkilöä ja 90 ajoneuvoa kaikista puolustushaaroista.

"Leopard ei ole mukana paraatissa, mutta sitä voi käydä katsomassa lähistöllä Kuusisaaren kalustonäyttelyssä, jonne se on pysäköity. Henkilökunta esittelee uutta vaunua kello 10 alkaen", kertoo jalkaväen tarkastaja, everstiJukka Valkeajärvi.

Leopard lisää Valkeajärven mukaan panssarijoukkojen tulivoimaa.

"Ensimmäinen Leopardin toimintanäytös järjestetään medialle 5. elokuuta panssariprikaatissa. Siellä esitellään myös muun muassa Norjasta hankittua kranaatinheitintelakuorma-autoa sekä it-panssarivaunua", Valkeajärvi kertoo.

Seuraava Leopard taistelupanssarivaunun yleisöesittely on Tampereella järjestettävien puolustusmessujen yhteydessä syyskuussa.

Paraatin teemana on Puolustusvoimat – valmiutta ja puolustuskykyä koko Suomessa. Paraatin järjestelyistä vastaa Kainuun prikaati.

Paraatipäivänä voi lisäksi tutustua ohjusveneeseen Oulun Toppilan satamassa.

Paraati vaikuttaa myös Oulun keskustan liikenteeseen. Autolla ajo kielletään Oulun pohjoispuolelta Tuirasta Merikosken siltojen kautta keskustaan kello 12.45 ja kello 13.30 välisenä aikana. Samoin suljetaan Tulliväylän liikenne ns. rautasillan ja keskustan välillä.

Moottoroidut joukot odottavat paraatin alkua Hiukkavaarassa. Poliisi ohjaa liikennettä tunnin ajan ennen paraatia ja sen jälkeen.

Tapahtuma huipentuu illalla MILjazz-konserttiin, jossa esiintyvät tänä vuonna Lapin sotilassoittokunnan big band solistinaan Antti Annola, Ilmavoimien jazzcombo solistinaan Elena Mindru sekä Varusmiessoittokunnan showband solistinaan Sami Saari.
 
Back
Top