Patrian hallituksen kokoonpano: https://www.patria.fi/fi/patria/konsernirakenne/hallitus-0
Iso osa Norjasta Kongsberg:n liiketoimintavastuullisia johtohenkilöitä.
Iso osa Norjasta Kongsberg:n liiketoimintavastuullisia johtohenkilöitä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämä on ihan normaali käytäntö. Norskit omistaa karvaa vaille puolet niin saavat 4 hallituspaikkaa. Suomella enemmistö niin meillä on myös 4 mutta puheenjohtajan ratkaiseva ääni. Ministeri Lintilä vahvisti sen mikä oli ilmiselvää. Toimarille potkut huonon tuloksen johdosta. Seuraavalla hallituskaudella saamme sanoa hyvästit näille omille tuotteille. Patrian Hämeenlinnan toimipaikan huutokaupassa kaksi vuotta sitten jo oli nähtävissä ettei Nemolle enää tule seuraavaa versiota.Iso osa Norjasta Kongsberg:n liiketoimintavastuullisia johtohenkilöitä.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että en ymmärrä miten tuosta huutokaupasta oli pääteltävissä, ettei Nemosta tulisi seuraavaa versiota? Mitään Nemoon liittyvää ei ollut myynnissä, Nemon kuolinilmoitusta ei ollut ja tavarakin oli 5S-projektin romuksi tuomitsemaa hyllyntäytettä.Tämä on ihan normaali käytäntö. Norskit omistaa karvaa vaille puolet niin saavat 4 hallituspaikkaa. Suomella enemmistö niin meillä on myös 4 mutta puheenjohtajan ratkaiseva ääni. Ministeri Lintilä vahvisti sen mikä oli ilmiselvää. Toimarille potkut huonon tuloksen johdosta. Seuraavalla hallituskaudella saamme sanoa hyvästit näille omille tuotteille. Patrian Hämeenlinnan toimipaikan huutokaupassa kaksi vuotta sitten jo oli nähtävissä ettei Nemolle enää tule seuraavaa versiota.
OK eihän mulla ole teollisuuskokemusta joten voin tehdä hätäisiä johtopäätöksiä. Taisin muistella liikaa joitakin Patrian vanhempia huutokauppoja. Se kyllä sitten pitää paikkansa, että kauppoja pitää tulla tai pörssiyhtiö Kongsbergin edustajat hallituksessa alkaa tehdä ikäviä kysymyksiä. Kuten ministeri Lintilä vahvisti.Nyt täytyy kyllä sanoa, että en ymmärrä miten tuosta huutokaupasta oli pääteltävissä, ettei Nemosta tulisi seuraavaa versiota? Mitään Nemoon liittyvää ei ollut myynnissä, Nemon kuolinilmoitusta ei ollut ja tavarakin oli 5S-projektin romuksi tuomitsemaa hyllyntäytettä.
Tässä sama lehdessä kirjoitettuna: https://e24.no/boers-og-finans/kong...pen-driver-ryddejobb-i-finske-patria/24635056Omien tuotteiden myynti!
Patrian osallistumisista kansainvälisiin tarjouskilpailuihin on uutisoitu mutta syntyneistä kauposta vähemmän. Konsernin tulos lienee rumasti tappiolla ja kun joutuvat sen julkistamaan voi hallitus tiedottaa aloittaneensa jo korjaustoimet. Juuri nyt on lisäksi erityisen herkkä aika kun seuraavan (demari?)hallituksen puolueiden työryhmät istuu miettimässä tavoitteita hallitusneuvotteluihin. Koko yhtiön loppuosan myynnille vaihtoehtona voi olla AMV-lisenssin kauppaaminen puolalaisille ja keskityminen korjailemaan lähimaiden kalustoa laskutyönä.
Nyt olisi Rinteen hyvä lunastaa se demareiden vajaan kahden vuosikymmenen takainen vaalilupaus siitä, että SDP antaa PV:lle rahoitusta konetykillisten AMV:iden ostoon kolminumeroisissa määrissä. Saataisiin Patrian ongelmatkin ratkaistua.
Nyt olisi Rinteen hyvä lunastaa se demareiden vajaan kahden vuosikymmenen takainen vaalilupaus siitä, että SDP antaa PV:lle rahoitusta konetykillisten AMV:iden ostoon kolminumeroisissa määrissä. Saataisiin Patrian ongelmatkin ratkaistua.
Nyt olisi Rinteen hyvä lunastaa se demareiden vajaan kahden vuosikymmenen takainen vaalilupaus siitä, että SDP antaa PV:lle rahoitusta konetykillisten AMV:iden ostoon kolminumeroisissa määrissä. Saataisiin Patrian ongelmatkin ratkaistua.
Demareiden vaalilupauksia mahtuu 13 tusinaan. Onneksi neljän vuoden välein on vaalit, niin demareiden ei edes tarvitse yrittää pitää lupauksiaan (uudet vaalit, uudet lupaukset)! Ei lupauksella niin väliä, mutta tärkeintä on että ne maksatetaan veroina "hyvätuloisilla"....Mikäs lupaus tämä olikaan ja kuka sen teki? Mennyt multa kokonaan ohi. Ja ihan lisärahaako lupasivat vai jonkun jo käynnissä olevan hankkeen leikkaamista näiden ajoneuvojen ja tykkitornien hankkimiseksi.
Riippuu aika paljon yksityiskohdista haluanko tämän hankkeen etenevän?
Demareiden vaalilupauksia mahtuu 13 tusinaan. Onneksi neljän vuoden välein on vaalit, niin demareiden ei edes tarvitse yrittää pitää lupauksiaan (uudet vaalit, uudet lupaukset)! Ei lupauksella niin väliä, mutta tärkeintä on että ne maksatetaan veroina "hyvätuloisilla"....
Lupasivat ennen vuoden 2003 eduskuntavaaleja, että AMV:n tuotanto Suomessa jatkuu sen tilatunkin erän jälkeen, tarvittaessa PV:n aikanaan haluamin lisätilauksin. Tosin taisi olla vain työväen äänten kalastelua tuo.Mikäs lupaus tämä olikaan ja kuka sen teki? Mennyt multa kokonaan ohi. Ja ihan lisärahaako lupasivat vai jonkun jo käynnissä olevan hankkeen leikkaamista näiden ajoneuvojen ja tykkitornien hankkimiseksi.
Riippuu aika paljon yksityiskohdista haluanko tämän hankkeen etenevän?
Nomen est omen.. . Kyllähän Rautalinko sopii tykkitehtaan toimitusjohtajaksi jo pelkästään nimensä puolesta!Olin tämän jo aikaisemmin mp-nettiin laittanut mutta tässä uudestaan.
Eli taitaa alkaa Patriassa puhaltamaan muutostuulet jossa firma laitetaan tuloskuntoon.
Esa Rautalinko aloittaa Patrian toimitusjohtajana 1.7.2019.
Rautalinko on sellaisia miehiä, että on herkästi saneerannut henkilöstöä ulos niistä firmoista joissa on toimarina ollut (ainakin Telia ja Honkarakenne).
Kaveri vaihtaa työpaikkaa noin kolmen vuoden välein kunhan on saanut kyseisen firman "kuntoon".
Katsotaas alkaako syksyllä Patriassa YT-neuvottelut.
Esa Rautalinko Patrian toimitusjohtajaksi
Rautalinko aloittaa tehtävässään 1. heinäkuuta.
Puolustustarvikeyhtiö Patria on saanut uuden toimitusjohtajan.
Patria-konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Esa Rautalinko.
Rautalinko toimii tällä hetkellä moottoriajoneuvojen varaosia myyvän Örum-konsernin toimitusjohtajana.
Hän on myös Patrian hallituksen puheenjohtaja.
– Olen erittäin innossani Patria-konsernin toimitusjohtajan tehtävästä.
Yhdessä osaavan henkilöstön ja johdon kanssa sekä hallituksen tuella kehitämme Patriaa edelleen strategian mukaisesti.
Näen tämän erinomaisena mahdollisuutena, jonka voimme hyödyntää toimiessamme entistäkin vahvemmin tiiminä ja samalla voimme voittaa edessämme olevat haasteet, sanoo Rautalinko tiedotteessa.
Patria on ollut puoli vuotta ilman varsinaista toimitusjohtajaa sen jälkeen kun Olli Isotalo sai potkut tammikuussa.
Siirtymäkauden ajan yhtiön toimitusjohtajan tehtäviä on hoitanut yhtiön talousjohtaja Ville Jaakonsalo.
Lupasivat ennen vuoden 2003 eduskuntavaaleja, että AMV:n tuotanto Suomessa jatkuu sen tilatunkin erän jälkeen, tarvittaessa PV:n aikanaan haluamin lisätilauksin. Tosin taisi olla vain työväen äänten kalastelua tuo.
Jos en aivan väärin muista niin Lippos Paavo sen sanoiAnteeksi inttämiseni mutta muistatko kuka lupasi? Puolueen johto vai joku tehtaan naapurissa asuva paikallinen suuruus.
Tämä on kyllä ollut niin ainutkertainen tapaus että haluan tehdö tuosta huoneentaulun
Sellainen sisäinen ristiriita tarinassa toki on ettei Pv tainnut AMV:tä edes haluta.
Aika selkeähän se on, koska tuote tulee pasin tilalle. AMV:n alle mutta esim Sisun yläpuolelle. Se on sitten hinnasta kiinni miten tuo onnistuu kaupallisesti.En oikein ymmärrä mikä tämän 6x6:n markkinarako on.
Sisu ja Protolab ovat Patrian kilpailijoita. Nyt kun kilpailijat ovat kehittäneet ns. budjettimallin ratkaisuja, joten Patrian on vastattava tähän.En oikein ymmärrä mikä tämän 6x6:n markkinarako on.
Pasin korvaaja? Sisu on eri mieltä. (Ja Protolab Misuineen, foorumin lellikki.)
Halvempi AMV? Jokainen pelipaikoilla pyörivä haluaa näköjään 8x8 ratkaisun noihin kärryihin..
Siitä alaspäin GTP, RG32, Uazi, Lantikka, mitä nelivetoista itse kullekin.
Kuka siis näitä ostaisi?
Aika selkeähän se on, koska tuote tulee pasin tilalle. AMV:n alle mutta esim Sisun yläpuolelle. Se on sitten hinnasta kiinni miten tuo onnistuu kaupallisesti.
Protolab, Sisu ja tämä Patria 6x6 ovat kaikki osin samoilla käyttöalueilla. Kaksi ensimmäistä myös GTP:n ja RG32 kanssa. Toivotaan, että Patrian uusi johto saa tavaraa valmiiksi nyt myös kustannustehokkaasti. Ja toivotaan myös, että kevyiden tela-ajoneuvojen puute SA:ssa tulee korjatuksi.