Kyllä se jääkäri sinne traktorin kärryssä yhtälailla päätyy.Jääkäri on maastossa pätevä. Mutta se pitää kaikkine romppeineen saada ja ehtiä sinne.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se jääkäri sinne traktorin kärryssä yhtälailla päätyy.Jääkäri on maastossa pätevä. Mutta se pitää kaikkine romppeineen saada ja ehtiä sinne.
No tykinruokaahan se on... Ajatteleppas omalle kohdalle! Zetukan perässä, kun ryssä syytää 152 millistä tienposkiin.Kyllä se jääkäri sinne traktorin kärryssä yhtälailla päätyy.
Onko se?Mutta onko meillä tarvetta takseille? Eikö tarvittaisi ennemmin taisteluun kykeneviä ajoneuvoja? Taksin varmasti saa halvemmallakin. Omasta mielestä 700 000 - 1 000 000 on paljon taksista.
Ei ne panssaroidut henkilöautotkaan kovin halpoja ole.
Minäpä otan ja kaivan huumorini sieltä jostain mihin ei päivä paista
No tykinruokaahan se on... Ajatteleppas omalle kohdalle! Zetukan perässä, kun ryssä syytää 152 millistä tienposkiin.
Ketjussa ei ole taidettu käsitellä erästä asiaa, jolla saattaa olla myyntiin ja sitä kautta hintaan, saatavuuteen, varusteluvaihtoehtojen kehittymiseen jne. aika paljon merkitystä:
Valmistuslinjan ylösajoon kohdistuvat vaatimukset.
Aika moni sota-ajoneuvoja tukkuerinä ostava taho haluaa, että härpäkkeet kasataan heidän maassaan. Sen valmistus- tai kokoonpanolinjan ylösajamiseen menee jonkin verran aikaa ja rahaa. Se, että paljonko ja kauanko riippuu kai sekä monimutkaisuuden asteesta että koulutustarpeesta - joka taas on sidoksissa monimutkaisuuden asteeseen.
Tuo on sellaista aikaa ja rahaa, joka kuluu ennen kuin ensimmäinenkään siinä maassa valmistettu laite pääsee paraateihin ja median eteen keräämään poliittista ja yhteiskunnallista hyväksyntää.
Jos ominaisuudet saadaan hyviksi ja kasauslinjan pystyyn pykääminen, varusteleminen ja huolto voidaan yksinkertaistaa riittävän hyvin, niin siitä saattaa syntyä iso läjä todellisia myyntivaltteja.
Vaikka tyrkkäänkin tämän ajatuksen markkinoille, niin mulla ei ole aiheeseen liittyvää tietoa, ymmärrystä eikä halua kaivella sitä. Osaako kukaan muu heittää ilmoille järkeviä ja julkaisukelpoisia arvioita tuosta puolesta?
Tuo 300K taisi olla joku vuosi sitten isomman erän kappalehinta Veholta. Siihen tuli sitten päälle PV varustus sisälle ja viestintään sekä kattoluukut. PorinPr mersun hinnaksi sanoivat puoli miljoonaa.Panssari G-mersun hinta on n. 300tuhatta.
Eli joku 700tuhatta vielä paha hinta ole.
Panssari G-mersun hinta on n. 300tuhatta.
Eli joku 700tuhatta vielä paha hinta ole.
ARTIKKELI (14.9.2015)
Puolustusvoimat ostaa Mersuja 8 miljoonalla eurolla
Jaa sivu Avainsanat: mercedes-benz , G300 , puolustusvoimat
Teksti: Topi RantaKuvat: Veho Group
Veho toimittaa seuraavan vuoden aikana Puolustusvoimille yhteensä 24 kappaletta G 300-mallisia panssaroituja maastoajoneuvoja
Puolustusvoimilla on jo entuudestaan joitain kymmeniä G 300-malleja käytössä, ja uudet mallit eroavat aiemmista lähinnä paremmalla suojauksellaan, majuri Mikko Illi maavoimien esikunnasta kertoo. Nyt hankittavista autoista viisi kappaletta tulee 6x6:na eli pidempänä kolmiakselisena mallina ja loput 19 kappaletta kaksiakselisina nelivetoina, eli yhden auton keskihinta on reilut 300 000 euroa. Puolustusvoimille Mersut toimittaa Veho. Panssarointi ei ole mitään kevyttä hommaa, sillä esimerkiksi 4x4-mallilla on omamassaa hulppeat 3800 kilogrammaa. Panssarointia ja sotilasvarustusta on siis autossa reilusti yli tuhat kiloa G 300 Professional –siviilimalliin verrattuna. Omamassan lisäksi autoa saa lastata vielä tonnilla lisää, joten parhimmillaan kokonaisuudella voi olla painoa lähemmäs viisi tonnia.
6x6-versio
Autoa kuljettaa kolmilitrainen V6-dieselmoottori, josta irtoaa tehoa 135 kilowattia eli 184 hevosvoimaa. Kuljettajan lisäksi kolme henkeä kuljettavalla autolla on maksiminopeutta 140 kilometriä tunnissa ja kertatankkauksella siihen mahtuu 116 litraa dieseliä. Pidemmän 6x6-mallin takaosaan voi Illin mukaan rakentaa esimerkiksi lavan. Valtioneuvosto tiedotti maanantaina puolustusministeri Jussi Niinistön (ps.) valtuuttaneen kaupan. Puolustusvoimat hankkii autot kansainvälisiä kriisinhallintatehtäviä varten.
Mersusta maksetaan mersun hinta. Osa autoista oli sitäpaitsi kuusiakselisia
Mahtaa olla kankea vehje kääntymään tuommoinen kuusiakselinen Mersu
Mersusta maksetaan mersun hinta. Osa autoista oli sitäpaitsi kuusiakselisia ja hinnassa lienee mukana myös alv ja ylimääräistä miinasuojausta.
https://www.autotie.fi/tien-sivusta/puolustusvoimat-ostaa-mersuja-8-miljoonalla-eurolla
Maksetaan ja maksetaan.
Ainakin pakettiautoissa hinnat Mersun ja VW:n kohdalla juuri eroa kun haetaan samanlaista alustaa tiettyyn tarkoitukseen. Se mitä toiseen joutuu ottamaan varusteena, saattaa olla toisessa vakiona. Loppullinen hinta ei juuri eroa. Fordi on sitten halvempi, mutta myös tuotteena erilainen.
Panssaroidun maastoauton kohdalla on tietysti ongelma, että kilpailu on hyvin pientä. G-Mersulle ei ole juuri kilpailijaa.
Mahtaa olla kankea vehje kääntymään tuommoinen kuusiakselinen Mersu
Land Cruiser? Kelpasi Suomen poliisille, joten tuskin se ihan huono on. (Jarruja ei toki saatu eurooppalaisia määräyksiä vastaaviksi...) Hintaa vain 180 tonnia kappale, ts. huomattavasti halvempi kuin Mersu, ja tuossakin lienee hintaa nostanut sekoilu Suomessa. Sarjavalmisteisena alle 150k€ kpl, uskon ma.
https://www.is.fi/autot/art-2000000864980.html
4x4 MB alkaa taas jo olla sen hintainen, että herää kysymys, miksei ostaa samantien vaikkapa RG-32:sta? Eivät nekään isoissa erissä maksa kuin puolisen miljoonaa. Toki joissakin tehtävissä halutaan matalaa profiilia, joten ymmärrän Mersujenkin hankinnan, mutta hinta-laatu ei ehkä ole kohdallaan...
Ei muuta eroa kuin, että toisella ei saa ajaa suomessa, pikku juttu.
Mitä muita EU-tieliikennekelpoisia oikeita maasto-autoja on markkinoilla?
Sotilasajoneuvorekisteri on jännä juttu... sinne merkityiltä ajoneuvoilta ei vaadita ihan samaa kuin siviilikäytössä olevilta ajoneuvoilta.